Netti vierasaittaan

Morot

Semmosta kyselisin että mikä ois fiksuin tapa saada netti vierasaittaan joka toimii myös työtilana. Ite ideoinu että kun päärakennuksessa kuitunetti ja vetää modeemista suojaputken kautta esim johto vierasrakennukseen, siitä sitte jotenki siististi vetää johto läpi aittaan, onko sitte poraamalla seinästä läpi kenties, muita ehdotuksia? Homma vissii toimii heti kun laittaa routerin vain ethernet kaapeliin kiinni?

En halua mitään langattomia virityksiä vetää vaa nimenomaan johdolla niin saa parhaan tuloksen.

Viimeksi muokattu:
Morot

Semmosta kyselisin että mikä ois fiksuin tapa saada netti vierasaittaan joka toimii myös työtilana. Ite ideoinu että kun päärakennuksessa kuitunetti ja vetää modeemista suojaputken kautta esim johto vierasrakennukseen, siitä sitte jotenki siististi vetää johto läpi aittaan, onko sitte poraamalla seinästä läpi kenties, muita ehdotuksia? Homma vissii toimii heti kun laittaa routerin vain ethernet kaapeliin kiinni?

En halua mitään langattomia virityksiä vetää vaa nimenomaan johdolla niin saa parhaan tuloksen.

Yllämainittu tapa ihan toimiva. Itse samalla vaivalla vetäisin varuiksi kaksi piuhaa.

Kyllä noin pitkillä kaapeleillakin alkaa tulla jo hävikkiä nopeuteen.
Tuohon kyllä haluaisin jonkun perustelun. Ei ethernetissä kaapelin pituus sallituilla pituuksilla käytänössä vaikuta nopeuteen. Itse olen käyttänyt eri mittaisia yhteyksiä jostain 20cm piuhanpätkästä "ylipitkään" yli 100m kaapelivetoon enkä ole kyllä huomannut eroa nopeuksissa pituuden takia, kunhan kaapeli vaan on ollut kunnossa. Toki jos yrittää jotain 100m gigabittiyhteyttä CAT5-kaapelilla niin eihän se onnistu mutta eipä se CAT5-kaapeli ole kelvollinen tuollaiseen. Jossain CAT6a -kaapelissa tuollaisen pitäisi toimia heittämällä jos on kaapeli ja liittimet kunnossa.

Kyllä noin pitkillä kaapeleillakin alkaa tulla jo hävikkiä nopeuteen.
Se ethernetkaapeli käytännössä joko toimii tai ei toimi. Tietysti voidaan aikaansaada tilanne, jossa esimerkiksi gigabitethernet ei toimi mutta sadan megan fast ethernet toimii. Asianmukaisella kaapelilla ei käy noin, ellei sitten ole karva poikki.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom