Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Asiaton käytös
iPhonen myyminen Torissa on aina yhtä kivaa. 16 yhteydenotosta lähti kymmenisen suoraan estoon, koska ostajina oli neekereitä, ählämeitä ja manneja. En etsi kirveenvaihtokavereita vaan myyjän roolissa saan valikoida kenen kanssa käyn kauppaa.

Kuka nyt alkaisi kirjeenvaihtoon upotteessa olevan lähi-itäläisen kanssa? Ei kukaan järkevä

Viimeksi muokattu:
iPhonen myyminen Torissa on aina yhtä kivaa. 16 yhteydenotosta lähti kymmenisen suoraan estoon, koska ostajina oli neekereitä, ählämeitä ja manneja. En etsi kirveenvaihtokavereita vaan myyjän roolissa saan valikoida kenen kanssa käyn kauppaa.

Kuka nyt alkaisi kirjeenvaihtoon upotteessa olevan lähi-itäläisen kanssa? Ei kukaan järkevä

katso liitettä 1650967
Varo, yhet mannet just käänsin jonku vanhemma naisen ku myi iPhone ja kroppa mustelmilla. Oli uutinen just

E: Espoolaisnaisen järkyttävä ryöstö: "Olin niin sinisilmäinen, ettei käynyt mielessäkään"

Ei minun tarvitse varoa. Estän uhkat ja mahdolliset ongelmat etukäteen ja tarvittaessa taskusta löytyy sellaista mitä mahdollinen ostaja ei halua kokea.

Oliko jotain ”BF” tarjouksia pleikkarista?
Ei ainakaan mitään missä tuolla 350 eurolla jäisi voitolle. Veikkaan ihan vain rehtiä kustetusta. Toridiili merkattu mahdolliseksi luottamuksen herättämiseksi, mutta ei ole "Osta heti" -nappia niin myyjä voi vain jättää toridiili-tarjoukset huomioimatta ja yrittää muuta kautta saada rahoja. Pistäkää joku viestiä ja kyselkää tarkemmin mistä kyse. Miksei vain palauta kauppaan yms.

Tietyt kansallisuudet on niin yliedustettuina petoksissa, että rationaalinen ihminen jättää juurikin vastaamatta viesteihin.

Mitä taas tulee mustalaisten kanssa hustlaamiseen...:lol: Ennen muinoin mustalaisia osattiin varoa ihan luonnostaan (aikana kun kiertelivät maaseudulla varastelemassa ja kaupittelemassa). Omaa ikäpolveani varoiteltiin, joku joskus lankesi ja huonosti kävi. Nyt näyttää pelottavasti siltä, että uusi taskurahaikäpolvi joutuu oppimaan kantapään kautta. Itsestä tuntuu käsittämättömältä, että kukaan päästää mustalaista kotiinsa tai tekee mitään kauppaa näitten kanssa. Ovelia ja taitavia ovat, mutta silti.

Tietyt kansallisuudet on niin yliedustettuina petoksissa, että rationaalinen ihminen jättää juurikin vastaamatta viesteihin.

Mitä taas tulee mustalaisten kanssa hustlaamiseen...:lol: Ennen muinoin mustalaisia osattiin varoa ihan luonnostaan (aikana kun kiertelivät maaseudulla varastelemassa ja kaupittelemassa). Omaa ikäpolveani varoiteltiin, joku joskus lankesi ja huonosti kävi. Nyt näyttää pelottavasti siltä, että uusi taskurahaikäpolvi joutuu oppimaan kantapään kautta. Itsestä tuntuu käsittämättömältä, että kukaan päästää mustalaista kotiinsa tai tekee mitään kauppaa näitten kanssa. Ovelia ja taitavia ovat, mutta silti.
No, ei pidä yleistää. Itse tunnen pari ihan "rehellistä" mannea, ne eivät huijaa tavallisia tallaajia, huijaavat vain firmojensa kautta yhteiskuntaa.

Toki itselläkin on kokemuksia että kaikki manet eivät ole yhtä rehellisiä, aikanaan yrittivät huijata mutta yllättäen kun olin tarkkana niin jäivät kiinni huijauksesta ja selityksiähän kyllä riitti... Yhtäkkiä asia X oli vaihtunutkin paljon huonompaan asiaan Y jne, ja selityksenä että sattui juuri "hajoamaan" ennen ostohetkeä eikä tietenkään alunperin meinannut mainita asiasta mutta kun vastaavia muutoksia myytävässä tavarassa oli useampia niin tuli todettua että "pitäkää tunkkinne".

No, ei pidä yleistää.
Ei pitäisi, tiedän. Joskus se vaan on se "järkiratkaisu" ja aina silloin joku (rehellinen mustalainen) tulee syrjityksi. Omat rahat ja kaupat suojaa (vaiston lisäksi) parhaiten arvioimalla eri lopputulemien todennäköisyyttä. Ei 100% nigerialaisista netin kauppapaikoilla ole epäreheellisiä, mutta jnejne.

Tosi usein muuten kuulee tuon "tunnen töissä käyvän/rehellisen/ahkeran mustalaisen". Eikä siinä mitään, Lindemanin Kyöstillä on selvästi monta tuttua :speechless:

Tasapuolisuuden nimissä, myönnän joskus ostaneeni mustalaiselta Kurvitar-räkälässä kännykän. Humalispäissäni olin hukannut oman jo aiemmin ja kuin taivaan lahjana, mustalaiset kaupittelivat 6110 nokiaa. Oli ihan toimiva peli, mutta satavarmasti varastettu. Häpeäisin jos osaisin. Onhan siitä onneksi jo vuosikymmen jos toinenkin kulunut. Nettipetostelut tietysti ihan oma maailmansa ja yrittäjää löytyy demografisesti paljon laajemmalta skaalalta.

Klikkimedian mukaan nuoret naiset ovat kunnostautuneet petostlemaan fb:n ja torin kaltaisilla alustoilla. Vaikea kuvitella nuoria naisia ryöstämässä uhria livenä. Lähtökohtaisesti minusta on perusteltua olla epäluuloinen myös 20-vuotiaan Elinan vilpittömyyten.

Ei minun tarvitse varoa. Estän uhkat ja mahdolliset ongelmat etukäteen ja tarvittaessa taskusta löytyy sellaista mitä mahdollinen ostaja ei halua kokea.

Kaikkea tänne saakin raapustaa. Jos joillekin ToriDiiliä on helppo suositella, niin ase taskussa kauppaa käyville rasisteille.

Vielä kun Toriin saataisiin mm. Vintedistä ja Ebaysta löytyvä myyjän useamman tuotteen yhdistäminen samaan pakettiin niin voisi laittaa enemmän halvempaakin tavaraa myyntiin.
Tuo voisi olla kyllä kätevä ominaisuus :hmm: Kyllähän toi tavallaan tälläkin hetkellä Torissa onnistuu, mutta vaatii vähän ylimääräistä viestittelyä / sopimista etukäteen. Miten toi muissa palveluissa käytännössä toimii? Lasketaanko paketin koko jollain automatiikalla vai saako esim. myyjä sen päättää?

Tuo voisi olla kyllä kätevä ominaisuus :hmm: Kyllähän toi tavallaan tälläkin hetkellä Torissa onnistuu, mutta vaatii vähän ylimääräistä viestittelyä / sopimista etukäteen. Miten toi muissa palveluissa käytännössä toimii? Lasketaanko paketin koko jollain automatiikalla vai saako esim. myyjä sen päättää?
Näkyy myyjän muut tuotteet ja niitä voi klikata ostoskoriin. Vintedissä taittaa jopa saada alennusta jos ostaa samalta myyjältä useamman tuotteen. En tiedä miten Vintedin postikulu määräytyy, olisiko isoimman tuotteen mukaan. Ebayssa voi myös lähettää myyjälle pyynnön laskea yhteishinta postikuluineen ja myyjä päivittää maksettavan hinnan.

Tärkeintä tuossa on se, että näkyy kaikki ostettavat tuotteet oikein ostohistoriassa, yms ja ei vaadi yksityisviesteillä sopimista.

Aa joo ajatusvirhe. Tarkotin myyjän puolelta. Muilta osin taas sellaista tekstiä, että paras vastaus olisi "didn't ask". En ikinä ole ymmärtänyt keskustelijoita jotka on hirveästi huutamassa asiasta mitä he eivät edes aikoisi käyttää. Jotkut ihmiset harrastaa asioita ja kauppa-alueena on koko maailma. Jos omalle ajalleen laskee mitään arvoa niin se noutajan käyttämä aika varsinkin jos jotain vielä testaa tulee kalliimmaksi
Ei minulla ainakaan ole mitkään tavarat itse menneet laatikoihin tai sinne Postiin tai sen lokeroihin, joten itse koen pääseväni helpommalla kun/jos ostaja tulee hakemaan tavaran ovelta ilman että minun tarvitsee muuta kuin se hänelle ojentaa ja vastaanottaa rahat. Laatikkokin pitää jostain hakea ja mittailla tavaralle sopivaksi jne.

Mutta jokainen toki saa omata mielipiteensä siitä, mikä on helpompaa ja mikä ei.

Sitä en taas ymmärrä että mitä en muka käytä? Minä myyn tälläkin hetkellä tavaraa Torissa ja ostelen myös aina kun tulee vastaan sopivalla hinnalla sellaista, mitä haluan ostaa. Toridiilistä taas saa varmasti olla mielipide vaikka sitä ei käyttäisikään? Itse asiassa siitähän kannattaa nimenomaan olla joku käsitys, ihan kuten mistä tahansa asiasta että tietää mistä on kyse.

Ei tule mitään kuluja päälle kummallekkaan kun klikkaat "ota yhteyttä myyjään" tai "lähetä viesti" nappia ja ehdotat noutoa.
Jos nouto/testaus/mikälie ei myyjälle sovi niin sitten se ei vaan sovi ja on kaikille parempi unohtaa koko homma.
Tätä toki teenkin mutta silloinhan se ei ole enää Toridiili, josta tästä on puhuttu.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 718
Jäsenet
80 975
Uusin jäsen
konstadaonly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom