Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Ostaja reklamoi ja saat palautuksena laatikon täynnä Kaupunkiuutisiä. Ja tämän jälkeen sana vastaan sanaa.

Riita- ja palautustapauksissa rahat ovat holdissa Toridiilillä, ja rahat menee vasta siinä vaiheessa myyjälle tai ostajalle kun riita on ratkennut.

Joten ei luulisi enää ostaja lähettävän väärää kamaa, kun tietää että myyjän on helppo videoida koko palautuspaketin nouto & avaus ja todistaa ostajan huijausyritys palautuksessa - ei ainakaan Torille pystyisi tuon jälkeen perustelemaan omaa kantaansa.

Riita- ja palautustapauksissa rahat ovat holdissa Toridiilillä, ja rahat menee vasta siinä vaiheessa myyjälle tai ostajalle kun riita on ratkennut.

Joten ei luulisi enää ostaja lähettävän väärää kamaa, kun tietää että myyjän on helppo videoida koko palautuspaketin nouto & avaus ja todistaa ostajan huijausyritys palautuksessa - ei ainakaan Torille pystyisi tuon jälkeen perustelemaan omaa kantaansa.

Ja mitä tässä tapauksessa ostaja menettää jos edes yrittää huijata ( oletetaan että "ostetut" kamat on sitä mitä luvattu ) ?
Pahimmassa tapauksessa ostaja ei saa rahat takaisin. Ja parhaassa - rahatkin paluu ostajan taskuun, eikö?

Ja jos luulet että ilmo tehoais, nii ostaja sanoo polisiille että hups! olen vain unohtanut laittaa kamat paketiin kun oli kauhee kiire kans anteeks vaan turhasta häiriöstä tässä ovat myyjän kamat ja milloin saisin mun rahat takais kiitos moi

Viimeksi muokattu:
Ja mitä tässä tapauksessa ostaja menettää jos edes yrittää huijata ( oletetaan että "ostetut" kamat on sitä mitä luvattu ) ?
Pahimmassa tapauksessa ostaja ei saa rahat takaisin. Ja parhaassa - rahatkin paluu ostajan taskuun, eikö?

Ja jos luulet että ilmo tehoais, nii ostaja sanoo polisiille että hups! olen vain unohtanut laittaa kamat paketiin kun oli kauhee kiire kans anteeks vaan turhasta häiriöstä tässä ovat myyjän kamat ja milloin saisin mun rahat takais kiitos moi

Siis minä puhuin tapauksesta, missä ostaja on lähettänyt takaisin tiiliskiviä tai jotain ihan muuta kuin mitä alkuperäinen tavara on, jolloin myyjän lienee kohtuu helppo osoittaa kumpi on tilanteessa huijari, ja siinä on turha selitellä että hups unohtui lähettää.

Minun mielestä toridiili vähentää ostohuijauksia jo siten, että ostaja joutuu pistämään rahat "kaniin" ostotapahtuman ajaksi, ja niiden takaisin saaminen on aina tuon riitamenettelyn kautta, eikä tapahdu automaattisesti.

Yksi haittapuoli ToriDiilin käyttämiseksi myyjänä on myös se, että se vaatii antamaan jollekin ruotsalaiselle firmalle oikeuden nähdä pankkitilin tiedot, ml. tilitapahtumat ja saldot yms. Monille tämä on varmaan ihan foliohattuosastoa mutta ainakin mulle tämä on ihan täysi dealbreaker joka estää ToriDiilin käytön myyjänä.
Pari hiiren napautusta niin oli tili tuota varten avattu. Siinähän katselevat kun ainoo liikenne on torin kaupankäynnit.

Siis minä puhuin tapauksesta, missä ostaja on lähettänyt takaisin tiiliskiviä tai jotain ihan muuta kuin mitä alkuperäinen tavara on, jolloin myyjän lienee kohtuu helppo osoittaa kumpi on tilanteessa huijari

"Ei ollut aikomustakaan huijata ketään. Tiiliskiviä olivat vain pehmusteina ja alkuperainen tavara oli valitettavasti unohdettu ku kiirettä oli, pahoittelut."

Tämä on siis pahimmassa tilanteessa - ostajalle jai tavara ja rahat lähee myyjälle.
Mut voi käydä myöskin niin että ostaja jollakin tavalla todistaa että tavara olikin pakattu ja lähetetty takais myyjälle (tai myyjä puolestaan epäonnistuu todistamaan ettei se saanut alkup kamaa) - silloin ostaja saa tavaraa ilmaiseksi.

Toridiili kyllä voi vähän alentaa halua huijata, mutta jos olisin "sarjahuijari"ostaja olisihan pakko vähintään kokeilla kepillä mitä tosta tulis.

Viimeksi muokattu:
"Ei ollut aikomustakaan huijata ketään. Tiiliskiviä olivat vain pehmusteina ja alkuperainen tavara oli valitettavasti unohdettu ku kiirettä oli, pahoittelut."

Tämä on siis pahimmassa tilanteessa - ostajalle jai tavara ja rahat lähee myyjälle.
Mut voi käydä myöskin niin että ostaja jollakin tavalla todistaa että tavara olikin pakattu ja lähetetty takais myyjälle (tai myyjä puolestaan epäonnistuu todistamaan ettei se saanut alkup kamaa) - silloin ostaja saa tavaraa ilmaiseksi.

Toridiili kyllä voi vähän alentaa halua huijata, mutta jos olisin "sarjahuijari"ostaja olisihan pakko vähintään kokeilla kepillä mitä tosta tulis.

Missähän fantasiamaailmassa tämä ei täytä lievän petoksen tai petoksen tunnusmerkistöä?

Statistiikka

Viestiketjuista
283 356
Jäsenet
78 566
Uusin jäsen
kuurailmari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom