Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

On se kyllä hölmöä että käteisen talletuskin tehty niin vaikeaksi. Mitenkähän jotkut rakkauden ammattilaiset tai narcosit kiertää tuon. Täytyy varmaan siirtyä bitcoiniin.
Virtuaalivarantoja koskee sama rahanpesulaki kuin muussakin pankkitoiminnassa, periaatteessa myös ulkomaisia toimijoita. Virtuaalirahaston hoitajan tulee tarjota toimiessaan Eurooppalaisille asiakkaille asiakastiedot tarvittaessa viranomaisille. Ja, verottajalle tulee tehdä selvitys vuosittaisista nostoista vaikka ne olisivat tappiollisia mitä ei tarvitse normaalissa pankkitoiminnassa tehdä.

Kuinkahan nuo välillä lehtien palstoillakin olevat himomarjastajat hoitavat käteisen talletuksen? Jotenkin kuvittelisi, että tuossa asiakaskunta on ainakin melko isolta osin eläkeläistä, jotka ei enää metsään pääse. Ja sitä kautta käteistä liikkuu melko paljon. Jonkun mustikkaämpärinkin hinta 50e luokkaa ja noita väittävät satakin ämpärillistä keräävänsä. Puolukat, vadelmat, sienet mukaan. Tuhansia ja tuhansia euroja ja melko varmasti iso osa käteisellä.

Kuinkahan nuo välillä lehtien palstoillakin olevat himomarjastajat hoitavat käteisen talletuksen? Jotenkin kuvittelisi, että tuossa asiakaskunta on ainakin melko isolta osin eläkeläistä, jotka ei enää metsään pääse. Ja sitä kautta käteistä liikkuu melko paljon. Jonkun mustikkaämpärinkin hinta 50e luokkaa ja noita väittävät satakin ämpärillistä keräävänsä. Puolukat, vadelmat, sienet mukaan. Tuhansia ja tuhansia euroja ja melko varmasti iso osa käteisellä.

Onko se nyt vain niin vaikea sanoa siinä tiskillä  jos ne sattuu kysymään rahojen alkuperää, että olen himomarjastaja ja olen myynyt ne itse ja tässä tulos? Ja mitä parempaa sano vaikka huulenheiton välissä itse rahojen alkuperä niin ei tarvitse joutua sitten kiusalliseen kuulusteluun muiden asiakkaiden kuullen?

Tuttavien joukossa on useita marjastajia/sienestäjiä ja ainakin yksi myy myös itse siinä määrin et vuositasoilla tekee tuhansia euroja ylimääräistä. En ole kyl kuullut et mitenkään erityisemmin ketään olisi kiinnostanut käteisvarojen alkuperä. Ei taida liiemmin verottajaakaan kiinnostaa tässä yhteydessä.

Ihan vaan viemällä sen käteisen pankkiin ja mahdollisesti kertomalla että se on marjojen myynnistä tms. Tuntuu että täällä joillakin on jotain ihme ongelmia pankkiasioinnin kanssa kun kaikesta muka kysellään niin pirun tarkkaan kuitteja jne. Pankit kyllä profiloivat asiakkaitaan ja jos joka vuosi sama pappa kiikuttaa suunnilleen saman verran rahaa samaan aikaan vuodesta niin tuskinpa hirveämmin enää kyselevät alkuperää. Varmasti sellaisien ihmisten jotka koko ajan tekevät jotain pientä kauppaa, rahojen talletusta ei niin tarkkaan kysellä kun taas satunnaisesti isompien summien tallettajia varmaan tarkemmin, koska rahaliikenne ei osu profiiliin.

Toimiiko kenelläkään Torissa ilmianna ilmoitus toiminto? Itselle tulee vain ilmoitus virheestä. Löytyi kunnon kusetus vanne/rengaskauppa, jonka voisi ilmoittaa. Tiedä nyt sitten tekevätkö asialle mitään vaikka ilmoittaisi...

Mistä siinä kusetetaan?
Myydään käytettyjä yli 20" vanne/rengas sarjoja sellaiseen hintaan, ettei voi olla kuin kusetus tai varastettua tavaraa.
Lisäksi mainostetaan esim. uusia 20" takovanne sarjoja mittatilauksena toimituksineen 1300 € hujakoilla. Tuohon hintaan ei kyllä saa takovannesarjoja millään. Lisäksi myydään takovanteena sellaisia malleja, joiden alkuperäisetkään versiot eivät ole takovanteita.

MBS Däck on firma.

Miksi noita edes pitää ilmiantaa? Ne eivät torissa myy mitään ja niiden oma nettisivu ei näytä edes verkkokaupalta. Niinkuin joku rajansa silläkin että onko ÖÖÖ luokan kusetus enää edes kusetus.

Eli siis tuo ilmianna ilmoitus toimii ihan hyvin. Se mikä ei toimi, on tuon käyttäjätunnuksen ilmiantaminen. Kokeilin että noita muita yrityksia joilla on samanlainen siirry myyjän sivulle juttu, niidenkin mainoksia voi ilmiantaa.

Joo toi ilmiannon tarkistustiimi ei oikein tunnu ymmärtävän jutun juonta. Olemassa olevan ilmoituksen kopiointi ja käyttäminen "omanaan" on heidän mukaansa ihan OK, jos myyjä on "yritys".

En sanonut, että niitä pitäisi sieltä mihinkään viedä. ;)
Tämähän se, jos sulla on 20k riihikuivaa käteistä niin sillä elelee nätisti arjessa ilman kummempia ongelmia ja samaan aikaan tililä voi pakollisia menoja pyörittää. Toki ongelmia tulee jos haluaa sen 20k johonkin sijoittaa tai muuta, mutta toisaalta sitä voi sijoittaa enemmän niistä tilillä pyörivistä rahoista.

Tämähän se, jos sulla on 20k riihikuivaa käteistä niin sillä elelee nätisti arjessa ilman kummempia ongelmia ja samaan aikaan tililä voi pakollisia menoja pyörittää. Toki ongelmia tulee jos haluaa sen 20k johonkin sijoittaa tai muuta, mutta toisaalta sitä voi sijoittaa enemmän niistä tilillä pyörivistä rahoista.
Voitaisko palata otsikon aiheeseen.

Tuossa oli aikaisemmin keskustelua noista ostajista jotka kyselee onko vielä saatavilla niin muutaman olen saanut heräteltyä lähettämällä meemikuvan aiheesta. Googleen is this available meme löytyy hyvin. Aika usein eivät vastaile mitään, mutta ite oon usein pommittanut takaisin niin sitten on reagoinut.

Toridiilistä sen verran, että olen ite paljon käyttänyt sitä ja harvoin enää ilman ostan. Yleensä muillakin alustoilla kauppaa tehdessä ohjaan tuohon. Karsii huijarit kokonaan ja nykyään tuntuu, että heti kun lipsuu ja tekee ilman sitä on huijaus. Halvempi kuin normi posti ja myös ongelmatilanteissa on toiminut hyvin. Mitään puoli ilmaisia tavaroitahan ei sitä kautta huijarit saa vaan tori käskee palauttamaan tuotteen. Nehän näkee myös viestitse käydyt keskustelut. Itellä oli eräs hankala ostos sitä kautta ja torilta tuli pitkiäkin selvityksiä aiheesta kun lukivat kaikki viestit läpi yms. Kymmenien toridiili kauppojen tekemisen jälkeen ei mitään muuta kuin kehuja palvelua kohtaan. Parhaita uudistuksia mitä 2000 luvulla on yksityishenkilöiden välisessä nettikaupassa keksitty. Hyvä, mutta halpa mitä nykyään enää todella harva asia on. Saa vielä seurantakoodinkin suoraan ilman kikkailua.

1753206675485.png

Minkälainen homma mahtaa olla viedä pankkiin patjanvälistä vaikka 20 tuhatta, ilman mitään todistuksia mistä se on tullut?

Kuinka monella on todisteet mistä se 50€ on lompakkoon ilmestynyt?
Kysyykö pankki mistä ne kolikot on Tiina 9v säästöpossuun ilmestyneet?
Tai mistä ne rakkauden ammattilaisen 10000€/kk cashiä on ilmestyneet?

Kai nämä tori.fi - kaupat menee vaihdantatalouteen. Minä annan läppärin sinä Nord 5:n. Unohdetaan bitcoinit. Jos pitää kirjoitella kauppakirjat jokaisen 100€ kaupan kohdalla ja vastailla tuntitolkulla tyhmiin kysymyksiin.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
282 703
Jäsenet
78 447
Uusin jäsen
PATiMATic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom