Ihan mielenkiinnosta: millaisesta luukusta ei mahdu max. 25 cm leveä ja kolme cm paksuinen paketti? Välioven kun jättää vielä auki niin paketin pituuskaan ei aiheuta ongelmia.
Edit. vastasinkin omaan kysymykseeni heti, esim. tällainen vanha on näköjään liian kapea:
https://www.domusclassica.fi/ovet-ja-ikkunat/postiluukku/p/119-021-1/
Voitin joskus vuosia sitten arvonnasta cd-levy telineen. Kotiin saapuessani puolet telineestä törrötti postiluukusta ja toinen puoli oli sisäpuolella, runnottuna väliovea vasten ja rikkihän se sitten oli. Tuli vähän yllärinä niin en osannut varautua jättämällä väliovea auki, liekö tuo edes olisi auttanut koska teline oli kiero eikä ilman voimaa olisi luukusta tullut loppuun asti. Kotiinkuljetuksissa pate on pyörähtänyt pihamaalla auton kanssa ja sähköpostiin ilmoitus "ei tavoitettu". Näillä kokemuksilla kyselin mitä mahtaa tuollainen maininta pitää sisällään.
Toridiili ilmoitti paketin lähtevän matkaan viimeistään 11. päivän päästä mikä kuulostaa aika kammottavan pitkältä ajalta odottaa jos näin. Toki rehti myyjä sen varmaan kiikuttaa kujetukseen nopeammin.
Toinen diili torissa sitten vähän kyseenalainen.
Tarjosin hieman alle hintapyynnin kysymyksen kera tuotteesta. Myyjä hyväksyi tarjouksen ja antoi tarkempaa noutopaikkaa. Kerroin että pääsen noutamaan maanantaina koska on sen verran kauempana jos muita ostajia jonossa niin saa laittaa eteenpäin.
Myyjä tarjoutui tuomaan tuotteen minullepäin. Hyväksyin ja annoin osoitteen.
Myyjä kirjoitti lähtevänsä samantien, kuittasin.
Hetken päästä seurasi kysymys onko osoitteessa kerrostalo, tulenko vastaan ja aikamääreeksi 10min, kuittasin että tulen.
Odottelin, ei näkynyt. Puolen tunnin päästä toriin tulee viesti myyjältä: Kävin jo ovellasi, odotin 10min ja ketään ei näkynyt. Kännykästä puuttuu nettiyhteys joten ajoin takas kotiin. Sitten hän oudosti itse tajusi olleensa väärän rapun edessä, pyysi anteeksi ja sanoi ajavansa samantien oikean rapun eteen.
Tässä välissä ehdin itse kirjoittaa myyjälle että olin alhaalla vastassa mutta ketään ei näkynyt ja tiedustelin miten maksu hoidetaan.
Myyjä vastasi ottavansa vastaan käteistä.
Kerroin ettei minulla ole käteistä, hoidan maksut yleisesti mobilepaylla tai tilisiirtona.
Myyjä kertoi olevansa työtön ja suosii siksi käteismaksuja mutta jos löytyy X pankki niin eiköhän tilisiirtokin käy.
Ilmoitin ettei pankit osu kohdakkain ja kerroin vielä mobilepayn mahdollisuudesta.
Myyjä tiedusteli haluaisinko nähdä automaatilla.
Kerroin ettei onnistu, samasta syystä kuin noutokaan. Tässä vaiheessa en jaksanut enää itseäni enempää toistaa ja kerroin ettei tuotteelle ole niin isoa tarvetta että jätetään seuraavalle. Tähän en enää vastausta saanut ja tuote lienee edelleen odottamassa seuraavaa onnekasta.