Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

No voi voi. Eikä ees tarvi, ku sitä paperirahaa voi myös, ylläripylläri, käyttää (wow?). Tarvittaessa jossai kauppakeskuksessa/isossa marketissa saa kyl setelinsä ja kolikkonsa myös tilille äkkiä, jos ei kehtaa käteisellä maksaa ( 😂 ). Ei saateri, että me eletään sairaassa maailmassa..
Voi joo, jos ostaa jotain niin, että siihen menee se koko raha (helpointa niin, että jää vajaaksi ja kortilla loput). Jos taas tulee rahasta takaisin niin sitten sulla on sitä pientä silppua ja mahdollisesti vielä kolikoita riesana. Mihis ne sit ? Taskuunko ? Ei kai monellakaan ole enää lompakkoa, jossa olisi kolikkotasku. Korkeintaan korttilompakko. Itsellä tosiaan ei edes sitä vaan puhelimella mennään. Ajokortti on ainoa mitä pitää kantaa erikseen mukana, mutta kunhan senkin saa puhelimeen (kuten oli aiemmin testiversio, joka lakkautettiin) niin ei tarvitse kantaa mitään turhaa korttia. Puhelin riittää (tai kello).

Ja esim Verkkokauppa.com ei enää edes myy käteisellä jos ostos maksaa yli 200e. Ruokakauppaan voi käyttää, mutta se vaatii, että menee maksamaan normaalille hitaalle kassalle. Käyn kaupassa niin, että otan skannerin telineestä (tai tilaan robokuljetuksen, siihenkään ei käteinen toimi). Skannaan ostokset kun otan hyllystä ja pakkaan suoraan reppuun / kasseihin. Tämä ei toimisi käteisellä, koska maksu pitää tehdä itsepalvelukassaan. Eli taas käteisestä olisi vain haittaa ja sotkisi normaalia arkea liikaa.

Viimeksi muokattu:
Skannaan ostokset kun otan hyllystä ja pakkaan suoraan reppuun / kasseihin. Tämä ei toimisi käteisellä, koska maksu pitää tehdä itsepalvelukassaan. Eli taas käteisestä olisi vain haittaa ja sotkisi normaalia arkea liikaa.

Vähän offtopicia, mutta ainakin prismassa, voi maksaa myös normikassalle, vaikka skanneria käyttäisi. Monesti pitänyt itse maksaa normikassalla, kun käynyt kaupassa sen verran aikasin aamulla ettei itsepalvelukassat ole vielä auki.

Mobilepaytä itse suosin tori ym vastaavissa ostoissa, helpoin ja turvallisin tapa omasta mielestä.

No voi voi. Eikä ees tarvi, ku sitä paperirahaa voi myös, ylläripylläri, käyttää (wow?). Tarvittaessa jossai kauppakeskuksessa/isossa marketissa saa kyl setelinsä ja kolikkonsa myös tilille äkkiä, jos ei kehtaa käteisellä maksaa ( 😂 ). Ei saateri, että me eletään sairaassa maailmassa..
Tuosta kaikesta on ylimääräistä vaivaa. Siksi torikaupoissa vain mp.

Omasta mielestä kyllä aika kummallista jos käteismaksu ei kelpaisi. En nyt lähtisi mitään vaihtorahoja odottamaan, joten tasaraha aina jos käteisellä maksaa. Toki itse tulee 90% hoidettua MobilePaylla. Kätevä on tähän ja moneen muuhunkin.

Mikäköhän juttu tämä on? Joku uusi huijaus? Laitoin tänään myyntiin parisataa maksavan kiintolevyn toriin ja tuli kaksi ToriDiili-pyyntöä tämän näköisiltä käyttäjiltä reilun tunnin sisällä ilmoituksen julkaisemisesta.

Outokäyttäjä 1.PNG

Outokäyttäjä 2.PNG

Mikäköhän juttu tämä on? Joku uusi huijaus? Laitoin tänään myyntiin parisataa maksavan kiintolevyn toriin ja tuli kaksi ToriDiili-pyyntöä tämän näköisiltä käyttäjiltä reilun tunnin sisällä ilmoituksen julkaisemisesta.

Outokäyttäjä 1.PNG

Outokäyttäjä 2.PNG
Selkee huijaushan tuo on. Mut ei noi taida toridiilejä olla, vaa edellee samaa, että jostain vuotaa huijareille mahis itse lähettää viestejä sun sähköpostiin.

Vai oliko toi tori.fi:ssä? Tori tilli-pyynnön oli lähettäny mukamas :D Häirittee vaa, että fontti näyttää tosi oudolta.

Viimeksi muokattu:
Nuo oli ihan tori.fi:ssä, sähköpostiin ei ole tullut mitään. Pistin myös merkille, että fontti on ihan ihmeellistä.

ToriDiili-pyyntö.PNG
Juu, mut voithan läpällä kattoa mitä yrittää tehdä (kantsii kutie jostain roska-osoitteesta vastata) :D Varmaan joku perus "joo tuota sun pitäis maksaa tää eka diipadaapa".

Juu, mut voithan läpällä kattoa mitä yrittää tehdä (kantsii kutie jostain roska-osoitteesta vastata) :D Varmaan joku perus "joo tuota sun pitäis maksaa tää eka diipadaapa".
Niin, sinänsä voisi koittaa, kun on muutenkin profiilissa kaikkien nähtävillä yksi sähköpostiosoite. Jännä ettei tämä ole siihen laittanut viestiä, ei ole varmaan katsonut profiiliani.

Millaisia sähköpostiosoitteita oikein pidätte tuolla kaikkien nähtävillä? Ei kyllä kävisi mielessäkään tunnistautua vahvasti saati sitten antaa yhteystietoja kaikkien nähtäville näinkin kyseenalaisella tietoturvalla varustettuun kyähelmään.

Millaisia sähköpostiosoitteita oikein pidätte tuolla kaikkien nähtävillä? Ei kyllä kävisi mielessäkään tunnistautua vahvasti saati sitten antaa yhteystietoja kaikkien nähtäville näinkin kyseenalaisella tietoturvalla varustettuun kyähelmään.
No itse voisin laittaa vaikka icloud+:n tarjoaman osoitteen tonne laittaa. Niitä ku voi äkkiä luoda uusia vaikka joka palveluun erikseen. ONhan noita muitaki palveluita. Sitä "virallista" vanhaa etunimi.sukunimi -osoitetta en julkisesti jakele.

Näyttökuva 2024-11-22 kello 19.17.54.png

Viimeksi muokattu:
No itse voisin laittaa vaikka icloud+:n tarjoaman osoitteen tonne laittaa. Niitä ku voi äkkiä luoda uusia vaikka joka palveluun erikseen. ONhan noita muitaki palveluita. Sitä "virallista" vanhaa etunimi.sukunimi -osoitetta en julkisesti jakele.
Ihan toinen gmail-osoite siellä on itselläni, mutta ei siinä nimeä tai muita henkilötietoja ole.

Mulla ei oo mitään hävittävää enää, t: Vastaamon entinen asiakas :D Kaikki ne on jo vuotanut ja ties mitä muuta.

Meinasin itselleni tarpeettomaksi jäänyttä näytönohjainta laittaa tänään myyntiin Toriin, mutta törmäsin sellaiseen ongelmaan, että ilmeisesti tietotekniikka-osastolle ei pysty enää julkaisemaan ilmoitusta, ellei ole tunnistautunut. Mainitsemasi syyn takia ei kyllä tosiaan kiinnosta tehdä vahvaa tunnistautumista ko. palveluun.

Onko kukaan muu huomannut tätä, ilmeisesti uutta, ominaisuutta Torissa?

Viimeksi muokattu:
Meinasin itselleni tarpeettomaksi jäänyttä näytönohjainta laittaa tänään myyntiin Toriin, mutta törmäsin sellaiseen ongelmaan, että ilmeisesti tietotekniikka-osastolle ei pysty enää julkaisemaan ilmoitusta, ellei ole tunnistautunut. Mainitsemasi syyn takia ei kyllä tosiaan kiinnosta tehdä vahvaa tunnistautumista ko. palveluun.

Onko kukaan muu huomannut tätä, ilmeisesti uutta, ominaisuutta Torissa?
On se siellä jo pitkään ollut. Taisivat alkaa kiristään jo ennen uutta versiota joillain alueilla. En nyt kauheen huolissani olisi. Mitä itse oon ymmärtänyt, niin mitään ei ole missää vaiheessa vuotanut, mutta ainaki jossain vaiheessa kaiketi kykenivät jotenki käyttämään jotain apia hyväksi ja lähettämään sähköposteja tunnuksille tietämättä kuitenkaan itse sähköpostiosoitteita tai muutakaan tietoja (ilmoituksessa mainittujen lisäksi). Tää on mun veikkaus vain.

On se siellä jo pitkään ollut. Taisivat alkaa kiristään jo ennen uutta versiota joillain alueilla. En nyt kauheen huolissani olisi. Mitä itse oon ymmärtänyt, niin mitään ei ole missää vaiheessa vuotanut, mutta ainaki jossain vaiheessa kaiketi kykenivät jotenki käyttämään jotain apia hyväksi ja lähettämään sähköposteja tunnuksille tietämättä kuitenkaan itse sähköpostiosoitteita tai muutakaan tietoja (ilmoituksessa mainittujen lisäksi). Tää on mun veikkaus vain.
Väittäisin kyllä, että ei ole kovin pitkään ollut tunnistautumispakkoa. Myynti-ilmoituksia tulee seurattua semiaktiivisesti, ja kyllä siellä on ihan viime päiviin saakka ollut myös tunnistautumattomia myyjiä.

Väittäisin kyllä, että ei ole kovin pitkään ollut tunnistautumispakkoa. Myynti-ilmoituksia tulee seurattua semiaktiivisesti, ja kyllä siellä on ihan viime päiviin saakka ollut myös tunnistautumattomia myyjiä.
Väittäisin, että iha pirun kauan sit tietyillä alueilla on tunnistaumispakko ollut. Ei väliä, mut kunhan sanon.

Väittäisin, että iha pirun kauan sit tietyillä alueilla on tunnistaumispakko ollut. Ei väliä, mut kunhan sanon.
No ei tästä toki ollut tarkoitus mitään juupas eipäs väittelyä tehdä mutta faktana voin sanoa, että vajaa kuukausi sitten pystyin vielä tekemään tietotekniikkaan ilmoituksen, vaikka en ollut, enkä aio olla tunnistautunut.

No ei tästä toki ollut tarkoitus mitään juupas eipäs väittelyä tehdä mutta faktana voin sanoa, että vajaa kuukausi sitten pystyin vielä tekemään tietotekniikkaan ilmoituksen, vaikka en ollut, enkä aio olla tunnistautunut.
Ok. Lieköhä muistikuvani sit jostain muusta. Tunnistautumispakon vaa muistan tosi kaukaa joissain tapauksissa.

tyhmä kysymys.... Mutta voisiko se olla niin että vanhat tunnistautumattomat (ennen pakon päälle laittoa luodut) tilit voivat jatkaa -- mutta uudet tilit vaatii tunnistautumisen?

tyhmä kysymys.... Mutta voisiko se olla niin että vanhat tunnistautumattomat (ennen pakon päälle laittoa luodut) tilit voivat jatkaa -- mutta uudet tilit vaatii tunnistautumisen?
Voi olla että on ollut juuri näin. Mutta nyt siis näyttää siltä että myös "vanhoilta" vaatii tunnistautumisen. Tuo oma tunnus luotu vuonna 2022.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 098
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom