Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Jäi yhdet kaupat tekemättä, kun ei tullut ilmoitusta, enkä huomannut viestiä ajoissa.
"Ostaja haluaa ostaa tämän tuotteen ToriDiili-palveluna, ja hän on jo maksanut toimituskulut." Tarjous vanhentui

Eikä ostajaan saa mitenkään yhteyttä. P..le!
 
Jäi yhdet kaupat tekemättä, kun ei tullut ilmoitusta, enkä huomannut viestiä ajoissa.
"Ostaja haluaa ostaa tämän tuotteen ToriDiili-palveluna, ja hän on jo maksanut toimituskulut." Tarjous vanhentui

Eikä ostajaan saa mitenkään yhteyttä. P..le!
Tuollainen on myös ostajana ärsyttävää. Rahat lähtee tililtä Torin huomaan ja viipyy siellä ihan turhaan jos / kun myyjä ei reagoi mitenkään. Vielä ikävämpää on, jos samaan aikaan tulee myyntiin sama tuote, jota ei välttämättä nyt voi ostaa kun rahat kiinni tuossa. Mielestäni tuosta pitäisi tulla jotain sanktioita myyjälle, jos turhaan roikottavat tilannetta, eivätkä siis hyväksy tai hylkää tarjousta mahdollisimman nopeasti. Siihen voisi antaa aikaa vaikka 24h jonka jälkeen myyjälle sanktiota, esim uusien tuotteiden myyminen olisi estetty kuukauden. Ja seuraavasta vastaavasta tempusta esim puoli vuotta jne.
 
Tuollainen on myös ostajana ärsyttävää. Rahat lähtee tililtä Torin huomaan ja viipyy siellä ihan turhaan jos / kun myyjä ei reagoi mitenkään. Vielä ikävämpää on, jos samaan aikaan tulee myyntiin sama tuote, jota ei välttämättä nyt voi ostaa kun rahat kiinni tuossa. Mielestäni tuosta pitäisi tulla jotain sanktioita myyjälle, jos turhaan roikottavat tilannetta, eivätkä siis hyväksy tai hylkää tarjousta mahdollisimman nopeasti. Siihen voisi antaa aikaa vaikka 24h jonka jälkeen myyjälle sanktiota, esim uusien tuotteiden myyminen olisi estetty kuukauden. Ja seuraavasta vastaavasta tempusta esim puoli vuotta jne.
Myyjällä on ToriDiilissä 48h aikaa hyväksyä tarjous. Kuukauden sanktio, jos ei hyväksy puolessa tästä ajasta?
 
Myyjällä on ToriDiilissä 48h aikaa hyväksyä tarjous. Kuukauden sanktio, jos ei hyväksy puolessa tästä ajasta?
48h on mielestäni aivan liian pitkä aika. Myös tuo 24h on hyvin pitkä. Mielestäni jos laitat tuotteen myyntiin niin sen tarjouksen hyväksymiseen tai hylkäämiseen pitäisi olla valmis nopealla aikataululla (ei nyt toki esim työpäivän aikana, mutta esim 12h sisään tms).

Menee idea nopeisiin kauppoihin, jos ekana odotetaan 48h hyväksymistä, sitten mietitään postitusta jne, johon voi mennä taas 48h jne. Ja jos osuukin vkl väliin niin pian mennyt viikko ennenkuin tavara edes liikkeellä kunnolla. Kun itse arvostan kauppoja, joissa teen tarjouksen tai laitan viestiä, että ostan tuotteen. Myyjä hyväksyy nopeasti. Rahat siirrettään samantien / muutaman tunnin kuluessa ja paketti lähtee liikkeelle samana tai seuraavana päivänä jne.

Ja ei aina ei voi hakea kaupan hyllyltä jos haluaa nopeasti (esim tuote jota ei ole enää myynnissä uutena). Jos voi niin toki sitten tulee käytettyä sitä ja esim verkkiksen 3h pikatoimitusta jne.
 
Vielä ikävämpää on, jos samaan aikaan tulee myyntiin sama tuote, jota ei välttämättä nyt voi ostaa kun rahat kiinni tuossa.
Itsellä ainakin poistui katevaraus samantien kun peruin yhden toridiili-tarjouksen minkä tein. Eli heti oli raha taas käytettävissä.
 
48h on mielestäni aivan liian pitkä aika. Myös tuo 24h on hyvin pitkä. Mielestäni jos laitat tuotteen myyntiin niin sen tarjouksen hyväksymiseen tai hylkäämiseen pitäisi olla valmis nopealla aikataululla (ei nyt toki esim työpäivän aikana, mutta esim 12h sisään tms).

Menee idea nopeisiin kauppoihin, jos ekana odotetaan 48h hyväksymistä, sitten mietitään postitusta jne, johon voi mennä taas 48h jne. Ja jos osuukin vkl väliin niin pian mennyt viikko ennenkuin tavara edes liikkeellä kunnolla. Kun itse arvostan kauppoja, joissa teen tarjouksen tai laitan viestiä, että ostan tuotteen. Myyjä hyväksyy nopeasti. Rahat siirrettään samantien / muutaman tunnin kuluessa ja paketti lähtee liikkeelle samana tai seuraavana päivänä jne.

Ja ei aina ei voi hakea kaupan hyllyltä jos haluaa nopeasti (esim tuote jota ei ole enää myynnissä uutena). Jos voi niin toki sitten tulee käytettyä sitä ja esim verkkiksen 3h pikatoimitusta jne.
Ei tuo 48h ole ollenkaan liian pitkä aika. Kaikki ei ole tietokoneen tai mobiililaitteen ääressä 24/7 ja jos vaikka ennen nukkumaanmenoa laittaa tuotteen myyntiin, nukkuu 8h, on töissä 8h ja siihen vielä työmatkat päälle niin onkin äkkiä kulunut jo 16-18h. Joku töissäkäyvä tavallinen tallaaja ei välttämättä siis reagoi millään tavalla liki kahteenkymmeneen tuntiin.
 
Itsellä ainakin poistui katevaraus samantien kun peruin yhden toridiili-tarjouksen minkä tein. Eli heti oli raha taas käytettävissä.
Okei tuo on hyvä tieto, että ei tarvitse odotella vaan jos myyjä ei reagoi niin peruu itse ja ostaa muualta.
 
Mielestäni tuosta pitäisi tulla jotain sanktioita myyjälle, jos turhaan roikottavat tilannetta, eivätkä siis hyväksy tai hylkää tarjousta mahdollisimman nopeasti.
No ei pitäisi, ei ainakaan nykyisellään, kun tehdyistä tarjouksista ei myyjä välttämättä saa edes tietää 48 tunnin sisällä.

Vaikka iesteistäkin tulee välillä mailia milloin sattuu, olen silti ostajana koittanut omaksua tavan, että heitän tarjouksen perään jonkun kukkuluuruu-tason viestin, niin hyvässä lykyssä myyjä saa edes jonkun herätteen...
 
No ei pitäisi, ei ainakaan nykyisellään, kun tehdyistä tarjouksista ei myyjä välttämättä saa edes tietää 48 tunnin sisällä.

Vaikka iesteistäkin tulee välillä mailia milloin sattuu, olen silti ostajana koittanut omaksua tavan, että heitän tarjouksen perään jonkun kukkuluuruu-tason viestin, niin hyvässä lykyssä myyjä saa edes jonkun herätteen...
Onko siis myyjiltä aivan liikaa vaadittu käydä usein tarkimassa onko tullut tarjouksia? Jos kerran ilmoituksia siitä ei tule. Mieleästäni ei ole. Ja jos on niin ei silloin tarvitse käyttää Toria myymiseen. Laittaa vaikka keltaiseen pörssiin / kauppojen ilmoitustaululle, jos haluaa hitaasti toimia.
 
Ei kukaan käytä tällaisia vuonna 2024...
Jonka vuoksi aika monesta kaupasta nuo ilmoitustaulut on hävinneet. Tuli viimeksi se huomattua keväällä kun ajattelin käydä laittamassa myynti-ilmot mökkitonteista sen paikkakunnan kauppojen ilmoitustauluille jossa tontit sijatisevat mutta eipä ollut tauluja enää mihin laittaa.
 
Onko siis myyjiltä aivan liikaa vaadittu käydä usein tarkimassa onko tullut tarjouksia? Jos kerran ilmoituksia siitä ei tule. Mieleästäni ei ole. Ja jos on niin ei silloin tarvitse käyttää Toria myymiseen. Laittaa vaikka keltaiseen pörssiin / kauppojen ilmoitustaululle, jos haluaa hitaasti toimia.
Mulla on ADHD ja edes mä en ole noin kärsimätön. :D Ehkä sun kannattais vaan vältellä tota Toria kun selvästi ette ole oikeat toisillenne?
 
Mulla on ADHD ja edes mä en ole noin kärsimätön. :D Ehkä sun kannattais vaan vältellä tota Toria kun selvästi ette ole oikeat toisillenne?
Jep. Eri ihmisillä on eri aikatauluja ja menoja ja käsitys nopeasta reagoinnista. Ei tämän käyttäjän @Niksu käsitys sopivasta aikataulusta ole sen oikeampi kuin hänen mielestä hitaiden reagoijienkaan. Juuri tästä syystä Toriin on luotu säännöt ja aikarajat, jotka sopivat useimmille.
 
Onko siis myyjiltä aivan liikaa vaadittu käydä usein tarkimassa onko tullut tarjouksia? Jos kerran ilmoituksia siitä ei tule. Mieleästäni ei ole. Ja jos on niin ei silloin tarvitse käyttää Toria myymiseen. Laittaa vaikka keltaiseen pörssiin / kauppojen ilmoitustaululle, jos haluaa hitaasti toimia.

Eihän suurin osa edes tiedä, että niin pitäisi tehdä, koska olettaa että Torin ilmoitukset toimisi kuten kuuluisi. Torihan ei ole ongelmaa tietääkseni mitenkään tunnustanut, saati että olisi siitä käyttäjille viestinyt, niin että ihmiset tajuaisivat että Toria pitää kytätä sen sijaan että luottaa saavansa sähköposti-ilmoituksen tai sovellusnotifikaation.
 
Mikä "alv" ebaystä on peritty?

Joskus aikoinaan verot/tullit lisättiin automaattisesti maksun yhteydessä ja ei jäänyt tulliin.
Nyt Japanista tehty ostos on tullissa. Ostotilanteessa hintaan lisätty "alv".

Rupeanko kuumottamaan myyjää, ebaytä, paypal:ia vai tullia? Postikin tässä vielä osingoilla, käsittelymaksunsa myötä...
Toki kun kyse reilusta kympistä, niin helpois ois leuka rintaan ja tehdä normi tullaus.
 
Mikä "alv" ebaystä on peritty?

Joskus aikoinaan verot/tullit lisättiin automaattisesti maksun yhteydessä ja ei jäänyt tulliin.
Nyt Japanista tehty ostos on tullissa. Ostotilanteessa hintaan lisätty "alv".

Rupeanko kuumottamaan myyjää, ebaytä, paypal:ia vai tullia? Postikin tässä vielä osingoilla, käsittelymaksunsa myötä...
Toki kun kyse reilusta kympistä, niin helpois ois leuka rintaan ja tehdä normi tullaus.
View order details > View tax invoice-sivulta löytyy tiedot, sekä tärkein osuus: IOSS number: IM2760000742
Sitten vaan tekemään nollatullaus tulli.fi kautta. Toki halutessasi voit laittaa palautetta postille että turhaan yritätte kusettaa käsittelymaksua, mutta paketti pitäisi vapautua automaattisesti.
 
View order details > View tax invoice-sivulta löytyy tiedot, sekä tärkein osuus: IOSS number: IM2760000742
Sitten vaan tekemään nollatullaus tulli.fi kautta. Toki halutessasi voit laittaa palautetta postille että turhaan yritätte kusettaa käsittelymaksua, mutta paketti pitäisi vapautua automaattisesti.
Kiitos. Siellähän tuo sama numero oli. Näköjään uusi 25,5% Alvikin mennyt.
 
Torissa näemmä taas säätö päällä, ToriDiili-kohteista ei voi tarjota. Onneksi "shoppaile kuin verkkokaupassa"-mainospuhe sentään yhä löytyy. :thumbsup:

Screenshot_20240929_150945_Chrome.jpg
 
Miten tuo Ebay:n "combined shipping" käytännössä toimii, kun eilen illalla pistin kaksi tuotetta samalta myyjältä ostoskoriin, sen jälkeen valitsin sen "quote for combined shipping" tms. ettei tule posteja tuplana. Nyt sähköpostiin tuli muistutus, että maksa tuotteet mutta yhä postit tuplana ja näkyy kahtena tilauksena ? Ottaako se yhdistäminen aikansa vai tarkoittaako tämä ettei myyjä pysty yhdistämään posteja ?
 
Miten tuo Ebay:n "combined shipping" käytännössä toimii, kun eilen illalla pistin kaksi tuotetta samalta myyjältä ostoskoriin, sen jälkeen valitsin sen "quote for combined shipping" tms. ettei tule posteja tuplana. Nyt sähköpostiin tuli muistutus, että maksa tuotteet mutta yhä postit tuplana ja näkyy kahtena tilauksena ? Ottaako se yhdistäminen aikansa vai tarkoittaako tämä ettei myyjä pysty yhdistämään posteja ?
Ei tarvitse välittää ebayn automaattiviesteistä. Myyjä laittaa uuden laskun kun saa laskettua uudet postikulut.
 
Ei jessus, kaikkia se leipä elättää. Tein tarjouksen Tori-diilin kautta ja laitoin viestiä perään. Tulee vastaus, ettei tajua mikä on Tori-diili ja epäilee, että yritän nyt jotain huijausta. Sanoin, että voidaan tehdä diili myös perinteiseen tapaan, eli rahat tilille ja paketti postiin, mutta maksan saman summan xx mitä olisi maksanut Tori-diilin kautta posteineen ja totean perään, että hän muutaman euron häviää tässä näin. Myyjä epäilee minua edelleen huijariksi, koska ehdotin Tori-diiliä?!? No, suostuu kuitenkin ja kun siirrän rahat MobilePayllä, niin toteaa, etten laittanut tarpeeksi rahaa, koska postituksen kanssa tulee kalliimmaksi. Päättää nyt raportoida minut, koska olen varmuudella huijari. Siirtää rahat takaisin ja blokkaa Torissa :D. Saas nähdä, tuleeko ylläpidolta yhteydenottoa vai suora bannaus, koska aivan selkeä huijari olen, kun yritin heidän palveluaan käyttää ja tarjosin myös perinteistä tapaa hoitaa kaupat. Ei jessus. Pitkään aikaan en Torissa ole käynyt ja taitaa jäädä nyt taas Tori käyttämättä.
Edit. Kerroin kyllä että toridiili ihan torin oma lanseerama juttu ja voi käydä torin sivuilta lukemassa asiasta.
 
Kyllä potuttaa tietyt nettimyyjät, kun asiakaspalvelu vastaa ainoastaan valmiilla vastauspohjilla.

Yksi tapaus oli, että sopivat, että hyvittävät saapumatta jääneet tuotteet. No, yhdestä tuotteesta ei tullut rahoja takaisin. Eivät tuntuneet ymmärtävän yhtään vaan jotain automaattiviestejä pistivät, vaikka miten yritin selittää mahdollisimman yksinkertaisesti asian.

Tuntuu, että jopa tekoälyn kanssa saisi parempaa palvelua :facepalm:
 
Kyllä potuttaa tietyt nettimyyjät, kun asiakaspalvelu vastaa ainoastaan valmiilla vastauspohjilla.

Yksi tapaus oli, että sopivat, että hyvittävät saapumatta jääneet tuotteet. No, yhdestä tuotteesta ei tullut rahoja takaisin. Eivät tuntuneet ymmärtävän yhtään vaan jotain automaattiviestejä pistivät, vaikka miten yritin selittää mahdollisimman yksinkertaisesti asian.

Tuntuu, että jopa tekoälyn kanssa saisi parempaa palvelua :facepalm:
Jos automaatin kanssa ei tule yhteisymmärrystä, niin luottokorttiyhtiön tarjoamalla maksun takaisinpyynnollä varmasti palautuu ymmärrys asiakaspalvelun toimivuudelle
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 655
Viestejä
4 428 359
Jäsenet
73 392
Uusin jäsen
RautiainenAaro

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom