Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
552
Minä ainakin aloitan usein tuolla, että onko tuote x vielä myynnissä / saatavilla. Tämä siksi, että myyjät ei välttämättä poista ilmoitusta samantien kun myyty tai jos tuote esim varattu jollekkin. Jos myyjät poistaisi tuotteen samalla minuutilla kun se myyty ja muokkaisivat ilmoitukseen merkinnän, jos on varattu jollekkin niin ei tarvitsisi aloittaa tällä kysymyksellä. Jos nyt tuon takia menee estolistalle niin sille ei voi mitään.
Joo yllä mun pointti avattiinkin. Kyllähän toi "onko?"-avaus on jo sellainen, josta näkee, että homma tulee kuitenkin menemään puihin. "Moi! Onko X vielä myytävänä?" tmv. antaa ihan eri kuvan.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
690
Joo yllä mun pointti avattiinkin. Kyllähän toi "onko?"-avaus on jo sellainen, josta näkee, että homma tulee kuitenkin menemään puihin. "Moi! Onko X vielä myytävänä?" tmv. antaa ihan eri kuvan.
Pointtini ei ollut lauserakenteessa tai tervehdyksissä, se tulee toki mukaan.

Pointti oli, että täällä ihmisille on selvästi ongelma, että aloitetaan kysymällä onko tuote vapaana. Eli ostajan pitäisi automaattisesti vain olettaa, että on vaikka myyjät tosiaan aika useinkin unohtaa poistaa koko ilmoituksen.

Tuo esimerkkisi "Moi! Onko X... “ on aivan samanlainen kysymys tuotteen saatavuudesta ja siitä lähtee usean mielestä suoraan estoon.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 129
Pointtini ei ollut lauserakenteessa tai tervehdyksissä, se tulee toki mukaan.

Pointti oli, että täällä ihmisille on selvästi ongelma, että aloitetaan kysymällä onko tuote vapaana. Eli ostajan pitäisi automaattisesti vain olettaa, että on vaikka myyjät tosiaan aika useinkin unohtaa poistaa koko ilmoituksen.

Tuo esimerkkisi "Moi! Onko X... “ on aivan samanlainen kysymys tuotteen saatavuudesta ja siitä lähtee usean mielestä suoraan estoon.
Kukaan ei mielestäni ole täällä vihjannut mitään tuollaista. Nimenomaan on sanottu, että nuo pelkät" onko!?" -viestit ja vastaavat kirjoitusvirheineen kertovat yleensä siitä, että homma tulee menemään puihin, jos erehtyy jatkamaan kaupankäyntiä sellaisten tapausten kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 919
Viestejä
4 313 846
Jäsenet
71 945
Uusin jäsen
Pleijamon

Hinta.fi

Ylös Bottom