Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Itse suhtautuisin erittäin foliohatuisesti tuollaiseen ilmoitukseen, mistä me tiedämme mikä koneiden oikea kohtalo oikeasti on, menevätkö ukrainan armeijalle, vaiko jälleenmyyntiin tai yritetäänkö noista kaivaa omistajien entisiä tietoja ulos, harva peruskäyttäjä kuitenkaan tajuaa irrottaa kovalevyä. Lisäksi eiköhän ole helpompiakin väyliä lahjoittaa teknologiaa ukrainaan, kuin jokin random tori.fi ilmoitus, jokin tuossa nyt vain ei mielestäni täsmää, toivottavasti olen foliohattuineni väärässä.

Puhumattakaan millainen riski armeijalle on käyttää käytettyä kuluttajaelektroniikkaa.
 
Puhumattakaan millainen riski armeijalle on käyttää käytettyä kuluttajaelektroniikkaa.
Juuri näin, hyvä huomio, koneisiinhan saattaa olla upotettuna rautatasolle vaikka minkälaisia takaovia sun muuta ei niin mukavaa. No huomiota tuo ilmoittaja tulee saamaan aivan varmasti, mikäköhän koneiden oikea loppusijoituspaikka on.
 
Tänään yritin neljä kertaa lisätä tietokonetta toriin myyntiin, joka kerta tulee automaattiviesti että ilmoitus hylätty vaikka mitään vikaa en löytänyt ilmoituksesta. Muokkasin ilmoitusta joka kerta hieman erillaiseks ja kuvatkin vastasi täysin sitä mitä olen myymässä. Ihme mesta, ehkei tuolla tarvii sit mitään myydä..
 
Tänään yritin neljä kertaa lisätä tietokonetta toriin myyntiin, joka kerta tulee automaattiviesti että ilmoitus hylätty vaikka mitään vikaa en löytänyt ilmoituksesta. Muokkasin ilmoitusta joka kerta hieman erillaiseks ja kuvatkin vastasi täysin sitä mitä olen myymässä. Ihme mesta, ehkei tuolla tarvii sit mitään myydä..
Oliko kuvat itse otettuja?
 
Tänään yritin neljä kertaa lisätä tietokonetta toriin myyntiin, joka kerta tulee automaattiviesti että ilmoitus hylätty vaikka mitään vikaa en löytänyt ilmoituksesta. Muokkasin ilmoitusta joka kerta hieman erillaiseks ja kuvatkin vastasi täysin sitä mitä olen myymässä. Ihme mesta, ehkei tuolla tarvii sit mitään myydä..
Jotain tietokoneosaa myydessä nuo saattaa randomisti haluta kuitin tuotteesta. Seulovat randomilla kusetusilmoja siis.
Tuon saat toki vasta tietää, kun kysyt supportista miksi ilmo hylätty monta kertaa, vaikka ei vikaa pitäisi olla.

Eli hylkäävät ilmon ilman mitään tarkempaa selitystä ja selviää vasta supportista kysymällä selviää, että randomilla joskus kyselevät kuitteja. Noita random hylkäyksiä tuli aina välillä uudehkoja näytönojaimia myydessä.
 
Jotain tietokoneosaa myydessä nuo saattaa randomisti haluta kuitin tuotteesta. Seulovat randomilla kusetusilmoja siis.
Tuon saat toki vasta tietää, kun kysyt supportista miksi ilmo hylätty monta kertaa, vaikka ei vikaa pitäisi olla.

Eli hylkäävät ilmon ilman mitään tarkempaa selitystä ja selviää vasta supportista kysymällä selviää, että randomilla joskus kyselevät kuitteja. Noita random hylkäyksiä tuli aina välillä uudehkoja näytönojaimia myydessä.
Okei, erikoista ettei tule mitään muuta ilmoitusta kuin tuo automaattiviesti jos kuitteja haluavat nähdä. Ei tuollasesta näytä olevan heidän omissa säännöissäkään mitään mainintaa.
 
Okei, erikoista ettei tule mitään muuta ilmoitusta kuin tuo automaattiviesti jos kuitteja haluavat nähdä. Ei tuollasesta näytä olevan heidän omissa säännöissäkään mitään mainintaa.
Viimeks kun itselle tuli automaattihylky niin laitoin spostia aspalveluun ja kysyin syytä. Jotain perustelivat, vastasin siihen ja sen jälkeen meni läpi. Syytä en enää muista, oli kait joku "rajatapaus" tjsp.
 
Okei, erikoista ettei tule mitään muuta ilmoitusta kuin tuo automaattiviesti jos kuitteja haluavat nähdä. Ei tuollasesta näytä olevan heidän omissa säännöissäkään mitään mainintaa.
Voi tuo hylkäys jostain muustakin johtua. Noilla vaan päin persettä se miten ilmottavat hylkäyksen. Tulee vaan random haistapaska-vakiovastaus että ei ollut sääntöjen mukainen.

Varmaan pari-kolmekymmentä näyttistä myin viimevuonna Torissa. Parissa tapauksessa halusvatte kuitin, joka selvisi vasta kun kysy supportista mikä vikana ilmossa. Yksi hylättiin kun olin maininnut että voi maksaa myös kryptoilla, mikä on kuulumma kiellettyä. Krypto optio ei haitannut kuitenkaan muissa ilmoissa:cautious:
 
Mikäs teillä on ollut käytäntönä näiden Tori.fi "huijareiden" kanssa? Kun tavara on maksettu, alkaa toimitusongelmat (koronat, kissan sairaudet, unohtamiset yms.).

Vaikka raha palautuisikin joskus, on tuo vähän turhauttavaa säilyttää rahaa tuntemattomalla lainassa ja siirtää osto- ja muita suunnitelmia, kun olettaa tuotteen saapuvan torin kautta. Onko näille mitään tehtävissä?
 
Mikäs teillä on ollut käytäntönä näiden Tori.fi "huijareiden" kanssa? Kun tavara on maksettu, alkaa toimitusongelmat (koronat, kissan sairaudet, unohtamiset yms.).

Vaikka raha palautuisikin joskus, on tuo vähän turhauttavaa säilyttää rahaa tuntemattomalla lainassa ja siirtää osto- ja muita suunnitelmia, kun olettaa tuotteen saapuvan torin kautta. Onko näille mitään tehtävissä?

Kostajadusteri niskaan ja Coltit kouraan yön pimeyteen metsästämään rikollista.

Tai sitten kuten ylläneuvottu.
 
Mietin lähinnä, mikäli rahat palautuvat, onko silti perusteita rikosilmoitukseen?
Arvaukseni on, että eipä juuri ole. Silloinhan kyseessä on joko inhimillinen vaikeus ja vähäinen sopimuksen rikkominen, epämääräinen perseily tai aito mutta vaikeasti todistettava surkea petoksen yritys, josta ei edes seurannut konkreettista haittaa vaikka vaivaa senkin edestä. Siispä korvausvaatimukselle ei oikein ole mitään selkänojaa eikä juttu rikosepäilynä yllä sille asteelle, että Poliisi näkisi syytä sitä tutkia.

Ongelma tällaisessa perseilyssä lienee lähinnä se, että kauppapaikka ei joko tarjoa mahdollisuutta heittää tällaisia hiuksista vitthun tai ei edes teknisesti pysty, kun kauppaa voi käydä tunnistautumatta.
 
Huuto.net on ilmeisesti ottanut määränpääkseen tuon turvallisen kaupankäynnin sillä viimeisimmän uudistuksen jälkeen uudessa ilmoituksessa on oletuksena raksittu "myy vain tunnistautuneille käyttäjille". Aikaisemmin tuo on pitänyt itse raksia jos on halunnut käyttöön.
 
Tilasin ebaysta jenkeistä vanhan ide cdrom aseman, joka piti olla ehjä. Saapuessaan paketti oli ehjä mutta itse aseman sisällä oli selvästi jotain irti. Eikä kelkka auennut napista. Eli rikki mikä rikki. Paketoinnissa oli olematon kuplamuovi aseman ympärillä ja sitten pahvilaatikko. Reklamoin myyjälle ja myyjä ehdotti että koska ei voi palauttaa, niin pyysi canceloimaan ebay pyynnön(ebay pyyntö kun oli että tavara on rikki ja aina ebay laittaa palautuspyynnön vireille?), ja lähettää sähköpostia sen jälkeen jotta maksaa rahat sitten vasta takaisin. Mites tässä pitäisi edetä? Myynti-ilmoituksessa luki että palautusta ei hyväksytä. Eikä kyllä mitään järkeä ois ollutkaan lähettää takaisin vaikka voisikin, postikulujen takia.
 
Tilasin ebaysta jenkeistä vanhan ide cdrom aseman, joka piti olla ehjä. Saapuessaan paketti oli ehjä mutta itse aseman sisällä oli selvästi jotain irti. Eikä kelkka auennut napista. Eli rikki mikä rikki. Paketoinnissa oli olematon kuplamuovi aseman ympärillä ja sitten pahvilaatikko. Reklamoin myyjälle ja myyjä ehdotti että koska ei voi palauttaa, niin pyysi canceloimaan ebay pyynnön(ebay pyyntö kun oli että tavara on rikki ja aina ebay laittaa palautuspyynnön vireille?), ja lähettää sähköpostia sen jälkeen jotta maksaa rahat sitten vasta takaisin. Mites tässä pitäisi edetä? Myynti-ilmoituksessa luki että palautusta ei hyväksytä. Eikä kyllä mitään järkeä ois ollutkaan lähettää takaisin vaikka voisikin, postikulujen takia.
Älä missään nimessä canceloi, se on muuten eBayn näkökulmasta taputeltu juttu. Jos et saa rahaa takaisin niin eskaloi eBayn aspaan.
 
Tilasin ebaysta jenkeistä vanhan ide cdrom aseman, joka piti olla ehjä. Saapuessaan paketti oli ehjä mutta itse aseman sisällä oli selvästi jotain irti. Eikä kelkka auennut napista. Eli rikki mikä rikki. Paketoinnissa oli olematon kuplamuovi aseman ympärillä ja sitten pahvilaatikko. Reklamoin myyjälle ja myyjä ehdotti että koska ei voi palauttaa, niin pyysi canceloimaan ebay pyynnön(ebay pyyntö kun oli että tavara on rikki ja aina ebay laittaa palautuspyynnön vireille?), ja lähettää sähköpostia sen jälkeen jotta maksaa rahat sitten vasta takaisin. Mites tässä pitäisi edetä? Myynti-ilmoituksessa luki että palautusta ei hyväksytä. Eikä kyllä mitään järkeä ois ollutkaan lähettää takaisin vaikka voisikin, postikulujen takia.
No eikö noita vanhoja asemia nyt ois ihan suomestakin saanu?
 
Nyt ebay myyjä hyväksyi palautuksen, mutta return labelia ei voi saada. Mites nuo postikulut sitten saa takaisin takaisinlähetyksestä? Ja pitääkö pikana lähettää kun ebay tieto sanoo että "Be sure to send it back by 28 Sep". Eli pitääkö olla perillä tuolloin vai riittääkö että on lähetetty enne tuota päivää? No hinta on suolanen, 46.9e tai 49.9e postilla.
 
Nyt ebay myyjä hyväksyi palautuksen, mutta return labelia ei voi saada. Mites nuo postikulut sitten saa takaisin takaisinlähetyksestä? Ja pitääkö pikana lähettää kun ebay tieto sanoo että "Be sure to send it back by 28 Sep". Eli pitääkö olla perillä tuolloin vai riittääkö että on lähetetty enne tuota päivää? No hinta on suolanen, 46.9e tai 49.9e postilla.
Pyydä myyjältä rahat tai label etukäteen.

Ei ihan samanlainen keissi, mutta esimerkistä selviää mitä ebayn aspalta voi odottaa jos myyjä ei suostu sitä lähetystä maksamaan: AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia
 
Pyydä myyjältä rahat tai label etukäteen.

Ei ihan samanlainen keissi, mutta esimerkistä selviää mitä ebayn aspalta voi odottaa jos myyjä ei suostu sitä lähetystä maksamaan: AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia
joo, pyysin return labelia tai maksamaan postikulut. Myyjä sanoi ettei pysty sitä return labelia Suomeen tekemään. Postikulujen maksamisesta ei sanonut mitään, valitti vain että kun nykyään ei kukaan enää luota kehenkään( ja edelleen viittasi siihen ehdottamaansa rahojen palautukseen palautuspyynnön peruutuksen jälkeen). No ilmeisesti nyt voi sitten ottaa yhteyttä ebayhin.
 
Eilen tullut paketti josta tullauspyyntö.
Tullattu 0€ kun oli jo verot maksettu.

mielestäni siellä tullin sivuilla ja postin sivuilla lukee että ei tarvii kiristysmaksua maksaa?
Nyt kuitenkin pyytää sitä..

mites tää nyt menikään?

edit: Pääsinkin chatissä läpi:redface: kuulemma odottelee jotain listaa tullilta ja seuranta näyttää väärin.
 

Liitteet

  • 273B61DD-F5B0-43C7-AF9D-EA6B34B7702A.jpeg
    273B61DD-F5B0-43C7-AF9D-EA6B34B7702A.jpeg
    734,9 KB · Luettu: 104
Viimeksi muokattu:
Eilen tullut paketti josta tullauspyyntö.
Tullattu 0€ kun oli jo verot maksettu.

mielestäni siellä tullin sivuilla ja postin sivuilla lukee että ei tarvii kiristysmaksua maksaa?
Nyt kuitenkin pyytää sitä..

mites tää nyt menikään?

edit: Pääsinkin chatissä läpi:redface: kuulemma odottelee jotain listaa tullilta ja seuranta näyttää väärin.
Pitää vain malttaa odottaa niin se paketti tulee sieltä kyllä vaikka sinne seurantaan niitä pyyntöjä tuleekin. Pari päivää itselläni meni ja useamman kerran tuli maksupyyntö sinne seurantaan.
 
Eilen tullut paketti josta tullauspyyntö.
Tullattu 0€ kun oli jo verot maksettu.

mielestäni siellä tullin sivuilla ja postin sivuilla lukee että ei tarvii kiristysmaksua maksaa?
Nyt kuitenkin pyytää sitä..

mites tää nyt menikään?

edit: Pääsinkin chatissä läpi:redface: kuulemma odottelee jotain listaa tullilta ja seuranta näyttää väärin.
Joo, muutaman arkipäivän ku oottelet niin kyllä se sieltä liikahtaa etiäpäin ilman maksamista.
 
joo, pyysin return labelia tai maksamaan postikulut. Myyjä sanoi ettei pysty sitä return labelia Suomeen tekemään. Postikulujen maksamisesta ei sanonut mitään, valitti vain että kun nykyään ei kukaan enää luota kehenkään( ja edelleen viittasi siihen ehdottamaansa rahojen palautukseen palautuspyynnön peruutuksen jälkeen). No ilmeisesti nyt voi sitten ottaa yhteyttä ebayhin.

Myyjän pitää se labeli lähettää. Joissakin tapauksissa myös ebay aspa voi sen labelin lähettää, jolloin kulut vähennetään myyjältä. Jos itse maksat postituksen, niin takaisin et saa. En tiedä mikä on tässä tavaran hinta, mutta todennäköisesti tässä käy niin, että jos pystyt videolla esimerkiksi todistamaan, että vehje ei toimi, on tämä aika selvä tapaus ja saat disputesta rahat takaisin jos ei sitä palautus labelia ala kuulumaan. Eikä myyjänkään kannata alkaa hirveästi venkoilemaan, koska joutuu palauttamaan rahat hyvällä tai pahalla. Ebay on myyjille huono, koska ovat lähes 100% ostajan puolella, oli sitten syytä tai ei.
 
Ebay, tarjoaminen ja postikulut.

Yhdysvalloissa tuote jota harkitsen huutaa.

Myyjällä on hinta + Ebayn oma "world wide shipping service (15e).
Tarkoittaako tuo, että postikulut ovat huutaessa tuon 15 euroa, vai miten tuo Ebayn shipping service toimii ja hinnoittelee?
 
Jos myyjän asetuksissa on, että lähettää suomeen ja näet ilmoituksessa postikulut, silloin niillä postikuluilla pitäisi paketin tulla (+tulli ja vero täällä päässä). Jos myyjällä käytössä ebayn global shipping program, näkyy yleensä myös import fees valmiiksi omalla rivillään.
 
Viimeksi muokattu:
Myyjän pitää se labeli lähettää. Joissakin tapauksissa myös ebay aspa voi sen labelin lähettää, jolloin kulut vähennetään myyjältä. Jos itse maksat postituksen, niin takaisin et saa. En tiedä mikä on tässä tavaran hinta, mutta todennäköisesti tässä käy niin, että jos pystyt videolla esimerkiksi todistamaan, että vehje ei toimi, on tämä aika selvä tapaus ja saat disputesta rahat takaisin jos ei sitä palautus labelia ala kuulumaan. Eikä myyjänkään kannata alkaa hirveästi venkoilemaan, koska joutuu palauttamaan rahat hyvällä tai pahalla. Ebay on myyjille huono, koska ovat lähes 100% ostajan puolella, oli sitten syytä tai ei.
Joo, nyt chättäsin sitten taas ebay supportin kanssa. Asiakastuki sanoi ottavansa yhteyttä myyjään ja antavansa kaksi vaihtoehtoa. Joko return label tai ne postikulut etukäteen maksu. 5 päivää aikaa vastata, ja jos ei kumpikaan vaihtoehto toteudu niin sitten ebay maksaa suoraan rahat takaisin. Saa nähdä mitä se myyjä nyt vielä keksisi. Siis postikulut takaisin on sen melkein 50 euroa, kun itse maksoin tavara+postikulut+verot yli 70e.
 
Mistähän mahtaa löytyä kieliasetukset ebay.de?

Kait tuon vielä englanniksi jostain saa valittua?
 
Mistähän mahtaa löytyä kieliasetukset ebay.de?

Kait tuon vielä englanniksi jostain saa valittua?

Tuskin saa, ei kai koskaan ole saanutkaan, ellei sitten selaimessa ole jotain käännöskikkaretta. Miksi pitäisikään? Jos on joku tuote minkä haluat ostaa, ota kopio tavaran id numerosta ja sitten liitä se ebay.comin sivulla, saat ainakin itse ostotapahtuman tehtyä englanniksi mikäli tarvetta.
Vaikka ei siinä ostoksessa saksan kielelläkään montaa kohtaa ole missä voi väärin tehdä, sofort-kaufen..
 
Tuskin saa, ei kai koskaan ole saanutkaan, ellei sitten selaimessa ole jotain käännöskikkaretta. Miksi pitäisikään? Jos on joku tuote minkä haluat ostaa, ota kopio tavaran id numerosta ja sitten liitä se ebay.comin sivulla, saat ainakin itse ostotapahtuman tehtyä englanniksi mikäli tarvetta.
Vaikka ei siinä ostoksessa saksan kielelläkään montaa kohtaa ole missä voi väärin tehdä, sofort-kaufen..
Ei kaikissa.
 
Tänään yritin neljä kertaa lisätä tietokonetta toriin myyntiin, joka kerta tulee automaattiviesti että ilmoitus hylätty vaikka mitään vikaa en löytänyt ilmoituksesta. Muokkasin ilmoitusta joka kerta hieman erillaiseks ja kuvatkin vastasi täysin sitä mitä olen myymässä. Ihme mesta, ehkei tuolla tarvii sit mitään myydä..

Itsellekin tuli subbaria myydessä sama juttu. Sitten vasta hyväksyi ilmoituksen, kun minulla oli kuvat, jossa ihan kaikki pakettiin kuuluva materiaali oli samassa kuvassa. Eli jos sinulla on erillisiä kuvia myytävän kokonaisuuden osista (ja/tai kuvat ovat "liian hyviä"), se antaa sen normi-ilmoituksen, että et muka ole itse ottanut kuvia.
 
Halpa, mutta myyjä ei välttämättä hirveästi luottamusta herättävä:

Omat muutamat kokemukset suurimmaksi osaksi huonoja. Arvioisin mahdollisuudet suuriksi, että tämä todellakin on liian halpa ollakseen totta.
 
Hetkeen tullut myytyä ulkomaille, mutta nyt mahdollinen ostaja jenkeissä eli EU:n ulkopuolella. Mitäs tuossa täytyy ottaa huomioon, CN23 vientiselvitys ja kauppalasku ilmeisesti pitää tehdä? Pistetäänkö noi laatikon sisälle vai pitääkö teipata pakettiin?
 
Hetkeen tullut myytyä ulkomaille, mutta nyt mahdollinen ostaja jenkeissä eli EU:n ulkopuolella. Mitäs tuossa täytyy ottaa huomioon, CN23 vientiselvitys ja kauppalasku ilmeisesti pitää tehdä? Pistetäänkö noi laatikon sisälle vai pitääkö teipata pakettiin?
Jos täältä ei omakohtaista apua löydy, kannattaa tsekata tämä: Maakohtaiset tiedot - Posti
Näyttää olevan kohtuullisen kattavat ohjeet. Ei tarvitse arpoa.
 
Jos täältä ei omakohtaista apua löydy, kannattaa tsekata tämä: Maakohtaiset tiedot - Posti
Näyttää olevan kohtuullisen kattavat ohjeet. Ei tarvitse arpoa.
Kyselin Postin chatista eilen niin ilmeisesti kauppalaskua ei tarvita yksityishenkilöiden välisessä kaupassa, mutta CN23 kyllä. Yksi paketin päälle ja yksi sisään. Tämäkin pätee vaan Postiin, jokaisella kuljetuslafkalla on ihan omanlaiset vaatimuksensa. Sekavaa settiä.
 
Myyjät jotka ei osaa hinnoitella tavaraansa. Nytkin eräällä myyjällä on hirveä määrä kiinnostavaa tavaraa (koko varasto), mutta ei osaa millekään niistä kertoa hintaa. "Tule katsomaan ja kyllä saadaan hinnat sovittua". Matkaa on vaan satoja kilometrejä, ei viitsi hupina kyllä lähteä ajamaan kun ei minkäänlaista hintatasoa saa puristettua myyjästä ulos etukäteen. Voisin viedä vaikka kaikki jos on hinta kohdallaan, luulisi olevan myyjänkin intresseissä saada ostaja paikalle, joka pontentiaalisesti vie kaiken kerralla.
 
Myyjät jotka ei osaa hinnoitella tavaraansa. Nytkin eräällä myyjällä on hirveä määrä kiinnostavaa tavaraa (koko varasto), mutta ei osaa millekään niistä kertoa hintaa. "Tule katsomaan ja kyllä saadaan hinnat sovittua". Matkaa on vaan satoja kilometrejä, ei viitsi hupina kyllä lähteä ajamaan kun ei minkäänlaista hintatasoa saa puristettua myyjästä ulos etukäteen. Voisin viedä vaikka kaikki jos on hinta kohdallaan, luulisi olevan myyjänkin intresseissä saada ostaja paikalle, joka pontentiaalisesti vie kaiken kerralla.
Parempi vaan olla haalimatta ylimääräistä rojua nurkkiin pyörimään...
 
Myyjät jotka ei osaa hinnoitella tavaraansa. Nytkin eräällä myyjällä on hirveä määrä kiinnostavaa tavaraa (koko varasto), mutta ei osaa millekään niistä kertoa hintaa. "Tule katsomaan ja kyllä saadaan hinnat sovittua". Matkaa on vaan satoja kilometrejä, ei viitsi hupina kyllä lähteä ajamaan kun ei minkäänlaista hintatasoa saa puristettua myyjästä ulos etukäteen. Voisin viedä vaikka kaikki jos on hinta kohdallaan, luulisi olevan myyjänkin intresseissä saada ostaja paikalle, joka pontentiaalisesti vie kaiken kerralla.
Tuo yleensä on vain myyntikikka jolla saadaan houkuteltua paikalle ne jolla on todelliset ostohousut jalassa ja samalla taas mahdollisimman hyvä hinta kun ostajan on "vaikeampi" lähteä tyhjin käsin.
 
Tuo yleensä on vain myyntikikka jolla saadaan houkuteltua paikalle ne jolla on todelliset ostohousut jalassa ja samalla taas mahdollisimman hyvä hinta kun ostajan on "vaikeampi" lähteä tyhjin käsin.
Se kikka toimii vain jos saa ostajan paikalle. Yllä olevassa casessa ostaja ei edes lähde liikkeelle, joten kyseessä on vain missattu myyntitilaisuus.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 821
Viestejä
4 566 993
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
frog5345

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom