Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 343
Sääliksi käy lasta. Mielestäni poliisien olisi tässä tapauksessa pitänyt käydä katsomassa tilannetta onhan kyseessä lapsi ja sopiva rikosnimike voisi olla lapsen heitteillejättö.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
30
Hyvän lapsuuden itse luonnon helmassa viettäneenä, pidän sitä itsestäänselvyytenä, ja ihmetyttää miten se on vierestä nähtyjen kokemuksen kautta vaikea toteuttaa jos vanhemmat eivät sellaista lapselleen suo.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
221
Jösses kun ihmiset harrastavat tuota huutokauppaa Tori.fi.

Naapurikylässä sopiva prossu + emo combo ja mielestäni näille sopivaan hintaan jonka myyjä ilmoitti ilmoituksessaan ja ilmoituksessa muutoin ihan asiatietoa osista jne.
Ilmoitin maksavani hintapyynnön ja F2F kaupat.

Mutta vastaukset olikin sitä luokkaa että ilmoituksessa oleva hinta onkin lähtöhinta joista sitten esitetään tarjouksia ylöspäin. "Myytkö itse tuotteita alimpaan tarjoushintaan?"
Jepjep.
 
Liittynyt
03.02.2021
Viestejä
350
Löysin hyvän diilin Xbox Series S:stä Tori.fi:n puolella ja sain kuviakin nimellä ja päivämäärällä varustettuna. En nyt heti vastannut viesteihin kiireiden takia ja sieltä tuli sitten illalla ja aamulla viestiä muutamaan otteeseen että olenko vielä kiinnostunut laitteesta. Jotenkin rupesi heti mietityttämään että onko ihan puhtaat paperit kun noin aktiivisesti pommittaa viesteillä ja selvästi hänellä olisi kiire saada kaupat loppuun. :hmm: Uskaltaako tässä lähteä siirtelemänä rahaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 187
Löysin hyvän diilin Xbox Series S:stä Tori.fi:n puolella ja sain kuviakin nimellä ja päivämäärällä varustettuna. En nyt heti vastannut viesteihin kiireiden takia ja sieltä tuli sitten illalla ja aamulla viestiä muutamaan otteeseen että olenko vielä kiinnostunut laitteesta. Jotenkin rupesi heti mietityttämään että onko ihan puhtaat paperit kun noin aktiivisesti pommittaa viesteillä ja selvästi hänellä olisi kiire saada kaupat loppuun. :hmm: Uskaltaako tässä lähteä siirtelemänä rahaa?
Itse teen kaikki kaupat noudolla ja mobilepay:lla. Kusetusta on liikaa liikkeellä.
 
Liittynyt
03.02.2021
Viestejä
350
Kyseisen myyjän numeroakaan ei löytynyt numeropalvelusta joten ihmetyttää hieman. Tietty eihän nuo numerot aina näy/ole julkisia. Myyjä myös antoi "miehensä" tilinumeron eikä omaansa.

Voisin ehdottaa että tulenkin laitteen noutamaan niin katsotaan muuttuuko ääni kellossa.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 510
Kiire on aina hiukan huono merkki näissä.

Kovin aktiivisesti itsellekin myytiin pleikkaria, nopeat vastaukset. Sitten kun kysyin että käykö mobilepay niin ei yllättäen "toiminut". Siinä kohtaa kun olisi pikasiirtoa pitänyt käyttää niin jätin homman sikseen.

Nouto vaan jos mahdollista. Jos ei, niin ainakin yhteystiedot pyytäisin joskaan ei siitäkään välttämättä mitään apua ole. Eiköhän noita löydy muualtakin jos liikaa mietityttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Tuohon prepaid tai salaisten numerojen käytöstä torissa pitää sanoa että itselläni on prepaid numero ilmoituksissa tuolla koska se roska viestien ja puheluiden määrä on ihan käsittämätön mitä tuolta kautta tulee.

On paljon helpompi laittaa prepaidi kiinni kun ei enään jaksa intian it-apinoiden 299€ windows pelastusta tai AIG vakuutuksia ostaa 15-kertaa saman päivän aikana :dead:
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
549
Heh. Tulikin mielenkiintoinen veijari vastaan. Halusi että ottaisin myytävästä tuotteesta kuvan missä on lapulla HÄNEN nimensä. En tietenkään suostunut. Ja pikaisen selvittelyn jälkeen sitten löytyikin kaverin tiedoilla aika monta varoitusta pitkin nettiä että petoksia tehtailee. Kaikenlaisia se leipä elättää.
Mä oon kans vastaavanlaisen sankarin kanssa joskus viestitellyt. Siinä kohtaa kun ostaja ohjeistaa myyjää ottamaan kuvan minun tuotteestani hänen nimellään alko soimaan niin moni hälytyskello yhtäaikaa päässä et tätä selvempää kusettajaa ei tältä tellukselta voi enää löytyä.

Kerran mua yks virolainen pojan kloppi onnistu kusettaa ku ostin täyteen buukatulle keikalle liput F2F. Nähtiin juna-asemalla ja kysyin kundilta lippui ja halusiko käteisen nyt, niin tämä vastas mulle et joo tässä sulle käteistä. Hetkisen aikaa pohdin et jos minä olen ostamassa lippuja ja myyjä tarjoaa mulle rahaa et mikä täs nyt oikeen mättää.. no selkis vasta festari alueen portilla et samaa lippua oli myyty 10-15 kertaa et se kuka ekana tuli portille, pääs sisään, loput jäi voivottelemaan kohtaloaan.

Jälkeen päin ajateltuna, kloppi oli niin paskat housus et meni sanoissakin aivan sekasin koska ei ollut puhtaat jauhot pussissa myyntihetkellä. En osannut epäillä kun harvoin kukaan kasvotusten on uskaltanut kusettaa mut oli pojal pokkaa. 70€ lippu jos sen myy 10 kertaa sai kusetusvoittoa 700€. Tälläisen summan takia valmis vedättämään aika montaa ihmistä, kyllä mä sanon et menis nää oman elämänsä sankarit töihin niin ei tarvis olla koko ajan paska puntis et ketähän mä nyt vedätän ku vois tienaa ihan rehellisestikkin.
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 722
Kerran mua yks virolainen pojan kloppi onnistu kusettaa ku ostin täyteen buukatulle keikalle liput F2F. Nähtiin juna-asemalla ja kysyin kundilta lippui ja halusiko käteisen nyt, niin tämä vastas mulle et joo tässä sulle käteistä. Hetkisen aikaa pohdin et jos minä olen ostamassa lippuja ja myyjä tarjoaa mulle rahaa et mikä täs nyt oikeen mättää.. no selkis vasta festari alueen portilla et samaa lippua oli myyty 10-15 kertaa et se kuka ekana tuli portille, pääs sisään, loput jäi voivottelemaan kohtaloaan.
Tuo saattoi olla siihen huijaukseen liittyvä hämäystaktiikka. Ostaja keskittyminen menee ton ihmettelyyn että mites sä mulle oot käteistä antamassa ja siten ostaja menee ikäänkuin autopilotilla ostotapahtuman miettimättä muita mahdollisia epäkohtia. Tollaseen perustuu ne piilokamerajututkin missä ihmiset saadaan antamaan esim. lompakon tai kännykän jekuttajalle. Tehdään tai sanotaan jotain outoa ja huijattavan aivot menevät solmuun yrittäessä ymmärtää mitä tapahtuu, tässä tilassa huijattavan voi käskeä tekemään mitä vaan.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
549
Tuo saattoi olla siihen huijaukseen liittyvä hämäystaktiikka. Ostaja keskittyminen menee ton ihmettelyyn että mites sä mulle oot käteistä antamassa ja siten ostaja menee ikäänkuin autopilotilla ostotapahtuman miettimättä muita mahdollisia epäkohtia. Tollaseen perustuu ne piilokamerajututkin missä ihmiset saadaan antamaan esim. lompakon tai kännykän jekuttajalle. Tehdään tai sanotaan jotain outoa ja huijattavan aivot menevät solmuun yrittäessä ymmärtää mitä tapahtuu, tässä tilassa huijattavan voi käskeä tekemään mitä vaan.
Voihan se olla noinkin.

Epäilen et jäbää jännitti sen verran kuitenkin koska oli kusettamassa ihmistä kasvotusten. Jos jäisi jostain syystä kiinni niin kai petoksesta jonkin sanktion saa? En minä tiedä mikä rikos seuraamus suomessa on kun kanssakulkijoilta alkaa epärehellisin keinoin nyhtää fyrkat pois.. oo niin tarvinut miettiä kun itse aina pyrkii olee rehellinen, hyvä omatunto ja ei joudu virkavallan kanssa ongelmiin.

Mutta sen olen kokenut et jos rikos on tarpeeksi pieni niin sitä ei aleta tutkimaan. Kokemus vuosien takaa:

Saan nordean pankista vihaisen soiton et miks tolvana olet ylittänyt luottokorttisi rajan et nyt tulee sanktioo, maksat korot ja porot ja horot senkin köyhä paska!! Äijä vaahtoo siel luuris ja oon ihan ymmälläni et mitenhä mä nyt noin oon innostunut törsäään et kai mä sit maksan kun kerta rajat on paukkunu puhki..

Sitten kun luottokortista tuli A4 nenän eteen ja pääs lueskelee et mitä sieltä kortilta on osteltu niin olin aika pajavasaralla päähän lyöty.. lapussa lukee n. 5 kertaa joku outo nettisivu ja sieltä oli otettu erikokoisia summia, rahaa käytetty noin 300-400€. Menen heti koneella katsomaan et mikä ihme tää sivu oikeen on ja tsädääm, pokerisivu. En pelaa uhkapelejä joten mietin et miten mun kortilta on maksettu jonkun pelisessiot. Heti soitti pankkiin ja kortti sulkuun. Pankista neuvotaan vetämään kortti saksilla osiin ja tekemään rikosilmoitus.

Poliisiasemalla mamma toteaa et pelaaja on filippiineiillä ja koska kyseessä on niin pieni summa, ei maksa vaivaa. Tossa lappu pankkiirille josta voitiin todeta et ei se suomipoika korttiansa ollut pelannut tappia vasten vaan joku random auringon ruskistanu nakkisormihakkeri maailman toisella puolen.

Pankista sain rahat takasin, uusi kortti tuli pienel viiveel ja maailma oli taas mallillaan. Tosin joudun jostain syystä maksaa niitä kuluja mitä siitä ylityksestä tuli ja sain haukut nordea pojalta mut loppujen lopuksi koskaan ei selvinnyt miten se pokeripoika oli mun kortin tiedot saanu. Bensa asemalla kortin kopioija? Jostain nettiostoksesta jotain kautta saanu mun kortin tiedot? Ei mitään hajua mut tappiin se pelas mun kortin joka tapauksessa.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 564
Mutta sen olen kokenut et jos rikos on tarpeeksi pieni niin sitä ei aleta tutkimaan. Kokemus vuosien takaa:
Moneen kertaan tässäkin ketjussa mainittu. Voi olla, ja todennäköistä, että yksittäisestä kymppien jutusta tulee syyttämättäjättämispäätös, mut sit ku niistä pienistäki tehtäis rikosilmoitus, nii saattaaki olla kymmeniä niitä pikkujuttuja, ku et olekkaan ainut uhri. Sit niitä käsitellään samana keissinä.

edit: no tuo sun keissi on sinällää eri, ku kansainvälisissä tapauksissa menee aikaa ja resursseja niin paljon enemmän. Rahoja ku ei saa mitenkää takas, suomessa nyt sentää jotain, ku on ulosotto ja rikosasioissa velka vanhenee vasta 20(?) vuoden päästä.

edit2: rikos voi olla suurempikin eikä siitä aloiteta edes tutkintaa. Terveisin yli 3000e pyörävarkauden uhri.. :)
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
549
Moneen kertaan tässäkin ketjussa mainittu. Voi olla, ja todennäköistä, että yksittäisestä kymppien jutusta tulee syyttämättäjättämispäätös, mut sit ku niistä pienistäki tehtäis rikosilmoitus, nii saattaaki olla kymmeniä niitä pikkujuttuja, ku et olekkaan ainut uhri. Sit niitä käsitellään samana keissinä.

edit: no tuo sun keissi on sinällää eri, ku kansainvälisissä tapauksissa menee aikaa ja resursseja niin paljon enemmän. Rahoja ku ei saa mitenkää takas, suomessa nyt sentää jotain, ku on ulosotto ja rikosasioissa velka vanhenee vasta 20(?) vuoden päästä.

edit2: rikos voi olla suurempikin eikä siitä aloiteta edes tutkintaa. Terveisin yli 3000e pyörävarkauden uhri.. :)
Mulla kävi Martinlaaksos ku asuin ison kerrostalo yhtiön parkkipaikal viron pojjjjat vähän varkaissa. Multa löivät ikkunat autosta sisään ja pöllivät jotain rojuu autosta. Bensatkin kelpas ku olivat bensatankin kylkeen porannut 2 kpl 10mm reikiä ja vieneet täyden tankillisen 95'ta!

Ikkuna tosin makso 200-300€ korjata, pöllivät parkkiraha kolikotkin kupeista.

Mul oli siinä yks meno joten käväsin sil autol mikä oli täys lasisiruja hoitaa menoni ja tulin takas parin tunnin päästä. Siellähän kopla täydes touhus keikkas naapureidenki autoista bensoja, tosin väänsivät sorkkaraudal bensatankin kanne tauki ja imivät letkuil bensat säiliöön. Tämä sillei keskel kirkasta päivää joskus klo 17-18 välissä kun naapurit vaan kävelee ohi ja kukaan kiinnitä mitään huomiota.

Soitin hätäkeskukseen et täs nää sankarit nyt keikkaa muiden kieseistä polttoaineita et olisko mahdollista saada joku yksikkö paikalle vähän jarruttelee poikien touhuja niin vastaus oli et katotaan jos joku kerkee. Aikani siinä odottelin et jospa se donitsipoliisi nyt sieltä joskus tulis.. rikolliset kerkes lähtee ajat sitte. Tunnin kaks siinä venttailin niin ei ketään missää joten se oli sit niinku siinä. Varkaat sai täyden työrauhan. Itse en viittinyt mennä leikkii sinne mitää James Bondia ja potkii rikollisilta leukaluita uuteen uskoon koska niillä saattaa aina olla puukot tai paukkuraudat taskus, siinä Martsarin oma Jackie Chan sit itse lepäilee teholla kun maksas ja keuhkos on kolme uutta ilamnottoventtiilii, halvemmaks tulee korjata bensatankkii entä omaa keuhkopussia.

Rikosilmotuksen ku teki netis niin ainoa vastaus oli automaattivastaus omaan sähköpostiin et kirjoitit näin ja se oli sillä käsitelty. Joku 500-700€ tuli vahinkoa varastetun omaisuuden takia, hajotetun auton korjauksista yms. Kävelin kattoo sitä isoo parkkista niin siel oli joku 6-7 autoo mistä oli käännetty bensatankin luukut ympäri joten kokonaisvahinko oli varmaan aika kova kun kaikki kulut lasketaan yhteen.

Virkavalta varmaan priorisoi keikat sillein et jos jossain on joku innokas bensarosvo vauhdissa, se on aivan se ja sama, mikä tahansa muu rikos menee edelle joten jos joskus on pikkurahasta pulaa niin nähtävästi toisten bensojen vieminen on ihan hyvä keino kuittaa edellis lauantain pikavipit kun baaris piti juoda niin hienoja drinksuja ja niin kamalan montakin vielä kaiken kukkuraks.

Keltanen paku oli varustettu jollain pumpul ku kauas kuulu sellanen pumpun hurina poikien pakusta. Siinä meni viikko tai kaks niin sama paku pyöri siel nurkilla niin aloin sit itse sherlokkina seuraamaan et mihinkähän ne pojat menee. Paku oli sama, rekkari, väri ja malli mut miehet oli vaihtunut. Hauska kun tää bensarosvopaku onkin kohta 5 ruutua parkkiksel omasta autosta ja siinä lappaa iso virolaistyömiesporukka aamuin illoin duuniin sil autol. Ei siel autos koskaan mun varastettuja työkaluja näkyny, kelpas skeida boschin akkukone jollekkin raasulle.

Kerrostalon seinäs oli vielä valvontakamerat ja kaikki, tekijijöiden tuntomerkit kerrottu hätäkeskukseen, auto on selvillä, videokuvaa olemassa, uhreja 5-10 taloyhtiössä ja mitään ei tutkittu ja mitään korvauksia ainakaan itse en saanut mistään.

Yks vanha frendi ollut poliiseissa töissä pitkään, se vaan kerto just ku suomes on vähän poliiseja ja paljon töitä, rikolliset maailmal tietää tämän joten kun pääsee rajan yli suomineidon hameen sisäpuolelle, tää on varkaiden paratiisi. Kaikkea saa viedä niin paljon ku sielu sietää. Sanktiot on pienet, poliiseja on vähän ja mahdollisuus saada hyvät hillot tällä maaperäl on hyvät. Jos jäät kiinni, ei se haittaa koska onhan päivä vielä huomennakin. Jos et jää kiinni, saat rahaa. Ja mitä röyhkeempi varas, sen parempi. Voi kaikkien silmien alla touhuta kunnon poker face meiningil vaa, kukaa ei tuu häiritsee ja omalle työlle saa hyvän korvauksen
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 030
Marketplacessa tuli melkein heti kun laitoin tavaraa myyntiin että ostaa pois. Kiire töissä ja ehdotti seuraavaa.

Tarjosi GLS postinjakajaa tuomaan rahat ja noutamaan laitteen. Onko tämmöistä tullut kenellekään vastaan? Aloin miettimään että mikä juttu.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 564
Marketplacessa tuli melkein heti kun laitoin tavaraa myyntiin että ostaa pois. Kiire töissä ja ehdotti seuraavaa.

Tarjosi GLS postnjakajaa tuomaan rahat ja noutamaan laitteen. Onko tämmöistä tullut kenellekään vastaan? Aloin miettimään että mikä juttu.
Jep. Sun pitää maksaa ennakkoon jotain seuraavaksi jollain verukkeella. Ei oo kukaa tulossa hakeen. Kokeile, nii näet miten koittaa toimia :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 030
Jep. Sun pitää maksaa ennakkoon jotain seuraavaksi jollain verukkeella. Ei oo kukaa tulossa hakeen. Kokeile, nii näet miten koittaa toimia :)
Jätin vastaamatta. Kun kuulosti niin oudolta jo aloitus. Funtsin että tuleeko tukku väärennettyä rahaa käteen.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 564
Jätin vastaamatta. Kun kuulosti niin oudolta jo aloitus. Funtsin että tuleeko tukku väärennettyä rahaa käteen.
Vastaa vain ja kerro mitä koittaa. Ei sun tarvi edes mitää tietoja antaa, ku huijaus lähtee eteneen. Hyvähä näistä on tietää.
 

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
676
Marketplacessa tuli melkein heti kun laitoin tavaraa myyntiin että ostaa pois. Kiire töissä ja ehdotti seuraavaa.

Tarjosi GLS postinjakajaa tuomaan rahat ja noutamaan laitteen. Onko tämmöistä tullut kenellekään vastaan? Aloin miettimään että mikä juttu.
Kyllä tuo suht yleinen huijauksen muoto mielestäni on, pikaisella googlauksella löytyi tuo, mutta ei sielläkään sen enempää ole avattu: linkki faceen

Aina välillä jossain törmännyt vastaavaan tarinaan. En nyt muista miten tuo huijaus meni, mutta todennäköisesti sieltä tulisi seuraavaksi jotain, että "on ongelmia rahojen lähetyksessä, voisitko laittaa tänne sivulle tietosi niin saat rahat ja vähän ylimääräistä" tai jotain vastaavaa. Mutta se on aivan varma, että rahoja et myymästä tuotteestasi tule saamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 522
Paras oli kyllä itsellä kun piiiiiiitkästä aikaa kurkkasin toria kun etsin yhtä laitetta. Olisi pitänyt pistää kotimaiselle myyjälle rahat Western Unionin kautta. Karvan verran haiskahti tuo myyjä, oli kuitenkin muuten kovin uskottava ja tuotteen hintakin oli hyvin linjassa muiden vastaavien kanssa, muutaman euron verran oli hintaeroa seuraavaksi halvimpaan. Kyllä mä ymmärrän että WU:ta käytetään nigerialaishuijauksiin mutta että kotimaan maksuissa...
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Paras oli kyllä itsellä kun piiiiiiitkästä aikaa kurkkasin toria kun etsin yhtä laitetta. Olisi pitänyt pistää kotimaiselle myyjälle rahat Western Unionin kautta. Karvan verran haiskahti tuo myyjä, oli kuitenkin muuten kovin uskottava ja tuotteen hintakin oli hyvin linjassa muiden vastaavien kanssa, muutaman euron verran oli hintaeroa seuraavaksi halvimpaan. Kyllä mä ymmärrän että WU:ta käytetään nigerialaishuijauksiin mutta että kotimaan maksuissa...
Sillä pystyy mm. Sossua kiertää.

Kuulin näin tuttavalta kun käsitöitä tekee
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 522
Sillä pystyy mm. Sossua kiertää.

Kuulin näin tuttavalta kun käsitöitä tekee
Ja milläköhän todennäköisyydellä olisin kyseisen tuotteen saanut? Sen verran haiskahtaa noinkin epätavallinen maksutapa että ihan ensimmäisenä en ollut rahaa tuonne laittamassa.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Enpä näe tarpeeksi köyhiä polkee entisestään.

En meinaa etteikö tuo sun tapaus ei ois ollu huijari, varmaan oliki. Pysy kaukana
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Mielenkiintoinen tapaus Torissa.
Ostin viime viikon perjantaina tuotteen myyjältä postitse, oli asiallinen kaveri, laittoi kuvia tuotteesta ja vastaili kysymyksiin. Tuote saapui eilen ja kaikki ok. Tänään taas selailin Toria, ja huomasin että sama myyjä on tehnyt uuden ilmotuksen tuosta juuri minulle myyneestä tuotteesta. Kuvat, tiedot, hinta, kaikki identtiset. Jotenkin vaikea uskoa että samalla henkilöllä olisi useampi kappale samoja uudenveroisia kuulokkeita muuten vain nurkissa pyörimässä... Jos kyseessä olisi huijari, niin miksi olisi toimittanut minulle myymänsä tuotteen ja nyt alkaisi huijaamaan muita?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 343
Mielenkiintoinen tapaus Torissa.
Ostin viime viikon perjantaina tuotteen myyjältä postitse, oli asiallinen kaveri, laittoi kuvia tuotteesta ja vastaili kysymyksiin. Tuote saapui eilen ja kaikki ok. Tänään taas selailin Toria, ja huomasin että sama myyjä on tehnyt uuden ilmotuksen tuosta juuri minulle myyneestä tuotteesta. Kuvat, tiedot, hinta, kaikki identtiset. Jotenkin vaikea uskoa että samalla henkilöllä olisi useampi kappale samoja uudenveroisia kuulokkeita muuten vain nurkissa pyörimässä... Jos kyseessä olisi huijari, niin miksi olisi toimittanut minulle myymänsä tuotteen ja nyt alkaisi huijaamaan muita?
Oletko varma että oli tehty uusi ilmoitus, eikä vain jätetty poistamatta vanha?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 343
Tori-viesteissä näkyy "Poistettu (Ilmoituksen nimi)", eikä ilmoitusta pysty enää klikkaamaan, eli melko varma olen.
Ok. Tämä vain olisi selittänyt niin täydellisesti ja ollut yksinkertaisin selitys.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 575
Mielenkiintoinen tapaus Torissa.
Ostin viime viikon perjantaina tuotteen myyjältä postitse, oli asiallinen kaveri, laittoi kuvia tuotteesta ja vastaili kysymyksiin. Tuote saapui eilen ja kaikki ok. Tänään taas selailin Toria, ja huomasin että sama myyjä on tehnyt uuden ilmotuksen tuosta juuri minulle myyneestä tuotteesta. Kuvat, tiedot, hinta, kaikki identtiset. Jotenkin vaikea uskoa että samalla henkilöllä olisi useampi kappale samoja uudenveroisia kuulokkeita muuten vain nurkissa pyörimässä... Jos kyseessä olisi huijari, niin miksi olisi toimittanut minulle myymänsä tuotteen ja nyt alkaisi huijaamaan muita?
Riippuu varmaan vähän että mikä tuote kyseessä, onko esim. uutta elektroniikkaa?
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
549
Kusettajia on liikkeellä helpon rahan perässä. Jos joku epäilyttää enemmän kuin paljon, yleensä se tapahtuu syystä.

Kuinka moni ihminen myy samaa tuotetta monta kertaa peräkkäin? No ei kukaan. Tämän vuoksi jos tälläistä ilmenee, kyseessä on hyvin suurella todennäköisyydellä kusetus joka nyt sattuu olemaan lain kirjan mukaan rikos.

Ja tunnetusti rikoshan ei koskaan kannata koska kiinni jää, ennemmin tai myöhemmin. Helpommin saa rahaa rehellisellä työllä, ei tarvi työllistää virkavaltaa ja veroista saa nauttia kaikki kun ne maksetaan asianmukaisesti.
 
Liittynyt
11.12.2021
Viestejä
458
Mielenkiintoinen tapaus Torissa.
Ostin viime viikon perjantaina tuotteen myyjältä postitse, oli asiallinen kaveri, laittoi kuvia tuotteesta ja vastaili kysymyksiin. Tuote saapui eilen ja kaikki ok. Tänään taas selailin Toria, ja huomasin että sama myyjä on tehnyt uuden ilmotuksen tuosta juuri minulle myyneestä tuotteesta. Kuvat, tiedot, hinta, kaikki identtiset. Jotenkin vaikea uskoa että samalla henkilöllä olisi useampi kappale samoja uudenveroisia kuulokkeita muuten vain nurkissa pyörimässä... Jos kyseessä olisi huijari, niin miksi olisi toimittanut minulle myymänsä tuotteen ja nyt alkaisi huijaamaan muita?
Olisiko näitä osari ostajia/kusettajia, tilaa tavaraa muttei maksa koskaan? :poop:
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Olisiko näitä osari ostajia, tilaa tavaraa muttei maksa koskaan? :poop:
Sinällään kuullostaa ihan mahdolliselta, mutta eikös tuossa kannattaisi ostella jotain muuta kuin hifikuulokkeita? Ainakin näin oman logiikan mukaan kannattaisi ostaa jotain kallista, jolla on suuri asiakaskunta, tyyliin iPhoneja ja näyttiksiä maksimit kunnes luottotiedot menee.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
549
Sinällään kuullostaa ihan mahdolliselta, mutta eikös tuossa kannattaisi ostella jotain muuta kuin hifikuulokkeita? Ainakin näin oman logiikan mukaan kannattaisi ostaa jotain kallista, jolla on suuri asiakaskunta, tyyliin iPhoneja ja näyttiksiä maksimit kunnes luottotiedot menee.
Tätä oon kans pohtinut, eli siis kusettajan sielunmaisemaa. Kusetan ja saan vähän rahaa. Miksi nähdä tämä vaiva pienen summan takia? Luottotiedot kun menee, jos on uskominen median näkymää aiheesta, et saa luottotietojasi takasin vaikka kuinka itseäsi piiskaisit ja kaikille vakuuttaisit että olet tunnollinen ja ahkera hyvä ihminen. Luottotiedot kun näyttää miinusta, et todellakaan saa asuntolainaa, kännykkäliittymää tai mitään muutakaan pitkään aikaan vaikka vanhat velat olisi maksettu jo aika päiviä sitten.
Jos itse olisin kiero kusettaja joka vähät välittää Jorma Pentti Pietikäisestä joka asuu kaksiossa Turun läheisyydessä, kusettaisinko suomalaista kengän kuluttajaa jos voisin tienata 5 euroa? Siis mitä hittoa. Tässä tää järjettömyys näkyy monen ihmisen kohdalla. Vedätetään toista vain vedättämisen ilosta. Niin pienistä rahoista jengi on valmis tekemään tosi ikäviä asioita toisille.

Jos olisin aito munamies, kusettaisin sillein et salkkuun kerralla napsahtaisi miljoonia, ei jotain pullopantteja jolla ei saa s-marketista edes kahta olutta. Mutta ei, suomi on täynnä kaiken maailman sukankuluttajia jotka myy jotain vanhaa festarilippua rahoittaakseen oman seuraavan kauppalaskun ja tässä kohtaa sanon et ihmiset, tsempatkaa hieman. Katsokaa niitä hollywood elokuvia jossa nunnanaamari päässä viedään pankista kerralla sellanen potti et sillä saa ärrältä muutakin kuin alkoholitonta olutta yhden pullon.

En toki kannusta ketään olemaan epärehellinen mutta munapäitä tsemppaamaan omaa linjaansa et kandee ehkä perustaa sit se tilitoimista ja vaik viedä sit vaikka verottajalta tsiljoona kun ottaa niitä kuuluisia juoksu oluita siwasta jossa vahva ja peräänantamaton kassaneiti niputtaa sut silti eteisen lattialle, mikä on mun mielestä jo aika nolo saavutus aikuiselle miehelle.

Mutta kun kaikki on kuultu ja nähty, toivon että kaikki jolla kattila on niin täynnä kusta et korvista ulos tihkuu, tehkää jotain elämällenne et kanssaeläjät ei joutuisi teidän takianne ravaamaan alituiseen poliisiasemalla random konstaapelin kanssa ihmettelemässä että missä on lintukoto ja miksi maailma on niin paha paikka asua, tsempatkaa, pliis, jos pitää tehdä pahaa niin älkää tehkö sitä muille. Nipistäkää vaikka itseänne poskesta niin että sattuu mut jättäkää se io tech foorumi ja tori.fi rauhaan että normaalit ihmiset saa rauhassa käydä kauppaa haluamillaan esineillä ja euroilla.

Jos tekee mieli jotain kusettaa niin kusettakaa itseänne, kertokaa vaikka peilin edessä et jees olet hyvä jätkä/gimma vaikka kaikki todisteet muuta väittäsi.

Ja jos joku kaupankävijä internetin ihmeellisessä maailmassa haluaa itselleen ostaa jotain vähän halvemmalla kuin nigantti sitä myy, vaikka on kuinka tyhmää maksaa liikaa, elä kuseta toista. Käy kusella itse mutta elä kuse muiden päälle koska monesti siinä käy niin et vastatuuli yllättää nakinpitelijän ja ropiseekin omalle pärställe.

Tarinan opetus on sen lopetus: jos kuset, kuse omiin muroihin, älä mun tai muiden. Ja jos pahalta maistuvat murot on sun juttu, älä missään nimessä tee siitä muidenkin ongelmaa. Kiitos
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 343
Tätä oon kans pohtinut, eli siis kusettajan sielunmaisemaa. Kusetan ja saan vähän rahaa. Miksi nähdä tämä vaiva pienen summan takia? Luottotiedot kun menee, jos on uskominen median näkymää aiheesta, et saa luottotietojasi takasin vaikka kuinka itseäsi piiskaisit ja kaikille vakuuttaisit että olet tunnollinen ja ahkera hyvä ihminen. Luottotiedot kun näyttää miinusta, et todellakaan saa asuntolainaa, kännykkäliittymää tai mitään muutakaan pitkään aikaan vaikka vanhat velat olisi maksettu jo aika päiviä sitten.
Jos itse olisin kiero kusettaja joka vähät välittää Jorma Pentti Pietikäisestä joka asuu kaksiossa Turun läheisyydessä, kusettaisinko suomalaista kengän kuluttajaa jos voisin tienata 5 euroa? Siis mitä hittoa. Tässä tää järjettömyys näkyy monen ihmisen kohdalla. Vedätetään toista vain vedättämisen ilosta. Niin pienistä rahoista jengi on valmis tekemään tosi ikäviä asioita toisille.

Jos olisin aito munamies, kusettaisin sillein et salkkuun kerralla napsahtaisi miljoonia, ei jotain pullopantteja jolla ei saa s-marketista edes kahta olutta. Mutta ei, suomi on täynnä kaiken maailman sukankuluttajia jotka myy jotain vanhaa festarilippua rahoittaakseen oman seuraavan kauppalaskun ja tässä kohtaa sanon et ihmiset, tsempatkaa hieman. Katsokaa niitä hollywood elokuvia jossa nunnanaamari päässä viedään pankista kerralla sellanen potti et sillä saa ärrältä muutakin kuin alkoholitonta olutta yhden pullon.

En toki kannusta ketään olemaan epärehellinen mutta munapäitä tsemppaamaan omaa linjaansa et kandee ehkä perustaa sit se tilitoimista ja vaik viedä sit vaikka verottajalta tsiljoona kun ottaa niitä kuuluisia juoksu oluita siwasta jossa vahva ja peräänantamaton kassaneiti niputtaa sut silti eteisen lattialle, mikä on mun mielestä jo aika nolo saavutus aikuiselle miehelle.

Mutta kun kaikki on kuultu ja nähty, toivon että kaikki jolla kattila on niin täynnä kusta et korvista ulos tihkuu, tehkää jotain elämällenne et kanssaeläjät ei joutuisi teidän takianne ravaamaan alituiseen poliisiasemalla random konstaapelin kanssa ihmettelemässä että missä on lintukoto ja miksi maailma on niin paha paikka asua, tsempatkaa, pliis, jos pitää tehdä pahaa niin älkää tehkö sitä muille. Nipistäkää vaikka itseänne poskesta niin että sattuu mut jättäkää se io tech foorumi ja tori.fi rauhaan että normaalit ihmiset saa rauhassa käydä kauppaa haluamillaan esineillä ja euroilla.

Jos tekee mieli jotain kusettaa niin kusettakaa itseänne, kertokaa vaikka peilin edessä et jees olet hyvä jätkä/gimma vaikka kaikki todisteet muuta väittäsi.

Ja jos joku kaupankävijä internetin ihmeellisessä maailmassa haluaa itselleen ostaa jotain vähän halvemmalla kuin nigantti sitä myy, vaikka on kuinka tyhmää maksaa liikaa, elä kuseta toista. Käy kusella itse mutta elä kuse muiden päälle koska monesti siinä käy niin et vastatuuli yllättää nakinpitelijän ja ropiseekin omalle pärställe.

Tarinan opetus on sen lopetus: jos kuset, kuse omiin muroihin, älä mun tai muiden. Ja jos pahalta maistuvat murot on sun juttu, älä missään nimessä tee siitä muidenkin ongelmaa. Kiitos
Jos oikeasti tarvitsee rahaa ja meinaa kusettamalla sitä saada kun vielä on luottotiedot tallella, niin paras keino on ottaa pikavipit maksimiin kaikista pikavippifirmoista ja päälle vielä nostaa luottokortilta lainaa maksimit ja sen jälkeen kaikki tämä käteiseksi ja kätkee ne asuntoon tai jos pelkää kotietsintää, niin jonnekkin maastoon.

En kehoita ketään tekemään tätä, mutta luottotietoisena on suorastaan typerää kusettaa pikkusummia jollain muutaman satkun kuulokkeilla, kun pikavippifirmat myötää vähintään 2000 € per firma.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
549
Jos oikeasti tarvitsee rahaa ja meinaa kusettamalla sitä saada kun vielä on luottotiedot tallella, niin paras keino on ottaa pikavipit maksimiin kaikista pikavippifirmoista ja päälle vielä nostaa luottokortilta lainaa maksimit ja sen jälkeen kaikki tämä käteiseksi ja kätkee ne asuntoon tai jos pelkää kotietsintää, niin jonnekkin maastoon.

En kehoita ketään tekemään tätä, mutta luottotietoisena on suorastaan typerää kusettaa pikkusummia jollain muutaman satkun kuulokkeilla, kun pikavippifirmat myötää vähintään 2000 € per firma.
Ja jos elämä on muutenkin väriltään urean keltaista et voi alkaa lypsää muiden rahoja omaan taskuun, suosittelen tekemään asialle jotain ennen kuin poliisiasemalla mietitään yhdessä virkavallanedustajan kanssa et missä kohtaa elämää meni pieleen.
Jos helppo raha houkuttaa, kannattaa ensin kokeilla luontoarpaa ja jos tämäkään kortti ei vedä, niin sitten vermon ravirataa. Jos tälläkään tempulla ei tilille ilmesty helppoa rahaa niin että voi vaikka vastaantulijoille jaella, voi toki kokeilla kovaa työntekoa, mitä aika moni muukin lippalakin kuluttuja tällä telluksella harrastaa, ihan vain ajan kuluksi.
Tai jos raha näyttelee elämässä aivan liian isoa roolia, voihan sitä aina kokeilla muuttaa omaa arvomaailmaa ja miettiä muitakin arvoja omalle elämälleen. Ei aina ehkä elämäntarkoitus olekkaan saada tilille niin isoa numeroa että pitää ostaa laajakuva tv et näkee koko summan yhdellä rivillä, vaan voihan sitä löytää iloa monesta muustakin asiasta. Ja tässä tullaan asian ytimeen, joka on ahneus. Kun tämä ikävä piirre juureutuu sinne sydämen perukoihin, se saa aikaan ikäviä asiota. Kun mikään ei riitä ja aina pitää saada lisää vaikka itsellä olisikin jo asiat ihan mukavasti, on lopputulema aina surullinen. Mulla oli jo miljoona mut kun kaveril on kaks joten ois kiva et mul olis kolme, ja et saan sen kolme, ei haittaa vaik siinä rytäkässä muutama vähän kärsii, eiks je.

Ei oo je, siinä kohtaa kun napsahtaa siihen kuuluisaan omaan nilkkaan. Ei se haittaa jos jossain Australian erämaassa jonkun random kengurumakkaran paistajan nilkkaan napsahtaa, mut jos osuu omalle kohdalle, sit alkaa haittaamaan. Ja tää ajattelu kalvaa montaa ihmistä tällä planeetalla, ei se mitään jos joku muu jossain kärsii, mut jos itel ja omil kavereil on asiat hyvin, se riittää.

Ja tässä päästään toiseen pääkohtaan, itsekkyys.

Itsekkyys ja ahneus on peri syyt kusettamisen taustalla. Jos näihin ominaisuuksiin ei voida millään vaikuttaa, jälkipyykki on luettavissa eri lähteistä.

Tilastot tosin kertoo karua kieltään et nää piirteet on kasvussa ja tästä kärsii kaikki. Kiva on varmaan vedättää mut vedättäjästäkään ei tunnu kivalta jos häntä vedätetään, joten tarinan voi kiteyttää yhteen lauseseen: tee muille niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän.

Varkaaltakin voi varastaa mutta ei se hänestä hyvältä tunnu, mutta tätä hän ei ajattele siinä kohtaa kun ajaa lähimmäisen jopoa pois kovaa kyytiä takapihalta kohti villiä vapautta ja uutta elämää.

Loppu tsempit,

varkaat, älkää enää varastako vaan tehkää kovasti töitä saadaksenne itsellenne ansiota.

Epärehelliset ihmiset, toimikaa jatkossa toisin. Ei ole kivaa saada nyrkistä naamaan sen takia että kusetitkin väärää ihmistä, joka ei siitä pitänyt ja joka on tottunut käsittelemään ikävät asiat nyrkein. Säästyy kaunis nenä ja on kivempi mennä kauppaan arkisin kun ei tarvi pohtii alituiseen että tuleekohan se Jukka vastaan sieltä kulman takaa jolta kössin 3 egee kun myin villasukat joita ei ollutkaan olemassa..
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
995
Sille nyt voi olla tuhat syytä miksi joku myy monta kertaa samat kuulokkeet. Saanut vaikka jostain hyvällä tarjouksella ja trokaa niitä. Yksi vaihtoehto on että tuote on piraatti. Tai vahingossa julkaissut sen listauksen uudelleen.

Osamaksulla kai on mahdollista ostaa tuote jollain pienellä kuukausierällä, jopa ilman korkoa. Torissa saa rahat tilille heti. Voi olla ihan normaali ihminen jolla tilapäinen tarve saada rahaa ja tuolla tavalla saa vippiä. Olihan torissa myös kusetuksia joissa myydään tavaraa, otetaan rahat tilille ja palautetaan ne muutaman viikon päästä pahoittelun kanssa. Ilmainen pikavippi.

Ihan normaaleja ihmisiä ne rahaongelmaisetkin yleensä on. Ei maailma ole mustavalkoinen, että joko ollaan kunnon kansalaisia tai sitten kusetetaan miljoona ja häivytään maasta.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 023
Yksi vaihtoehto on että tuote on piraatti.
Tämä tuli aivan ensimmäisenä itselle mieleen. Sennheiserit olleet perinteisesti yksi suosituimipia piraattituotteita elektroniikassa. Itsekin joskus 15 vuotta sitten haksahdin ostamaan piraatti-sennheiserit. Oli kyllä taidokkaasti väärennetyt ja vasta äänenlaadussa huomasi eron... ja myöhemmin kyllä muussakin, mutta olivatpahan halvat :p
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Myykö jengi oikeasti vuonna 2022 jotain piraattiromua? No jokatapauksessa en usko olevan siitä kyse, tai sitten on niin hyvät feikit että eroa oikeisiin en huomaa mistään :D. Tuo uusi ilmoitus on nyt hävinnyt tässä viimeisen muutaman tunnin aikana, täytyy pitää silmällä ilmestyykö taas uudestaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
683
Myykö jengi oikeasti vuonna 2022 jotain piraattiromua? No jokatapauksessa en usko olevan siitä kyse, tai sitten on niin hyvät feikit että eroa oikeisiin en huomaa mistään :D. Tuo uusi ilmoitus on nyt hävinnyt tässä viimeisen muutaman tunnin aikana, täytyy pitää silmällä ilmestyykö taas uudestaan.
Etkö voi kysyä suoraan myyjältä, onko hänellä todellakin useampi pari noita kuulokkeita myynnissä? Jos myyjä ei vastaa tuohon mitään, niin ehkä vasta sitten olisin ruennut ihmettelemään asiaa.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
549
Myykö jengi oikeasti vuonna 2022 jotain piraattiromua? No jokatapauksessa en usko olevan siitä kyse, tai sitten on niin hyvät feikit että eroa oikeisiin en huomaa mistään :D. Tuo uusi ilmoitus on nyt hävinnyt tässä viimeisen muutaman tunnin aikana, täytyy pitää silmällä ilmestyykö taas uudestaan.
Nykyään piraattimarkkinoilla pyörii niin isot rahat että todellakin myydään piraattikamaa enemmän kuin koskaan.
Kaiken minkä voi kopioida tai tehdä halvemmalla, siitä saa piraattiversion. Tänä päivänä jopa ruokaakin on piraattina myynnissä. Tosin onhan se vähän hassua kun joku maalaa jotain kinkku siivuu punasel ja sanoo et tää on nyt sitä arvokkainta sisäfilettä vaikka lautasel on tyylii kasa maksalaatikkoa mutta money talks.
Itse ostin joskus Thaimaa reissulla diesel merkkiset farkut, makso 10€ ja kesti housut vuosia. En nähnyt mitään eroja aitoihin paitsi hinta lappu oli melkeen satasen halvempi. Tosin kenkien kohdalla ero onkin jo huomattava, ostappa joskus vähemmän aidot Adibakset jostain torilta niin pohja irtoaa ennen kun olet hotellille kerennyt köpötellä niil. Tai sit oon kerran haksahtanut halpoihin aurinkolaseihin, kiltti mulkku optikko myi mulle kanarial arskat, pääsin hotellille ja laskin lasit pöydälle niin jäi sanka käteen, hehee, no harvoin halval saa hyvää!
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Kauankohan menee että saa rahat takaisin Tori huijauksesta (jos ollenkaan)?

Ostin noin 300€ tuotteen alkuvuodesta Torista ja koska tuote ei ollut ajomatkan päässä niin ostin sen sitten matkahuollolla. Kun paketti ei alkanut kuulumana niin myyjä vähän niin kuin kertoi että ei ikinä ollut lähettänyt eikä sitä aiokaan lähettää, jonka jälkeen totesin että teen asiasta rikosilmoituksen (jonka kanssa tein). Myyjä oli tarvinnut siinä hetkessä rahaa eikä ole nyt enää rahaa maksaa takaisin niitä ja kertoi myös että nykyisestä palkasta menee jo nyt 25% ulosottoon eikä rikosilmoituksen teko kiinnostanut myyjään hirveästi. Rikosilmoitukseen täytin kaikki myyjän tiedot koska olin ne saanut ostohetkellä. Ei varmaan tällaiset asiat kovin korkean prion juttuja kun 3vk jälkeen ei ole asia vielä edennyt yhtään.

Onko täällä kokemuksia, miten tällaiset asiat etenee ja minkälaiset mahdollisuudet saada rahat takaisin? Onneksi ei ole oma talous kiinni tuosta 300 eurosta. Eniten haittaa että menit jonkun elämänkoululaisen taskuun.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
588
Kauankohan menee että saa rahat takaisin Tori huijauksesta (jos ollenkaan)?

Ostin noin 300€ tuotteen alkuvuodesta Torista ja koska tuote ei ollut ajomatkan päässä niin ostin sen sitten matkahuollolla. Kun paketti ei alkanut kuulumana niin myyjä vähän niin kuin kertoi että ei ikinä ollut lähettänyt eikä sitä aiokaan lähettää, jonka jälkeen totesin että teen asiasta rikosilmoituksen (jonka kanssa tein). Myyjä oli tarvinnut siinä hetkessä rahaa eikä ole nyt enää rahaa maksaa takaisin niitä ja kertoi myös että nykyisestä palkasta menee jo nyt 25% ulosottoon eikä rikosilmoituksen teko kiinnostanut myyjään hirveästi. Rikosilmoitukseen täytin kaikki myyjän tiedot koska olin ne saanut ostohetkellä. Ei varmaan tällaiset asiat kovin korkean prion juttuja kun 3vk jälkeen ei ole asia vielä edennyt yhtään.

Onko täällä kokemuksia, miten tällaiset asiat etenee ja minkälaiset mahdollisuudet saada rahat takaisin? Onneksi ei ole oma talous kiinni tuosta 300 eurosta.
Et saa. Parempaa onnea ensi kerralla. Ei noita pikkukepposia ole aikaa tutkia ja määrätä palauttelemaan rahoja.
 

TurbinoZ100000

Myyntihuuma
Tukijäsen
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
886
Kauankohan menee että saa rahat takaisin Tori huijauksesta (jos ollenkaan)?

Ostin noin 300€ tuotteen alkuvuodesta Torista ja koska tuote ei ollut ajomatkan päässä niin ostin sen sitten matkahuollolla. Kun paketti ei alkanut kuulumana niin myyjä vähän niin kuin kertoi että ei ikinä ollut lähettänyt eikä sitä aiokaan lähettää, jonka jälkeen totesin että teen asiasta rikosilmoituksen (jonka kanssa tein). Myyjä oli tarvinnut siinä hetkessä rahaa eikä ole nyt enää rahaa maksaa takaisin niitä ja kertoi myös että nykyisestä palkasta menee jo nyt 25% ulosottoon eikä rikosilmoituksen teko vaikuttanut siihen yhtään. Rikosilmoitukseen täytin kaikki myyjän tiedot koska olin ne saanut ostohetkellä. Ei varmaan tällaiset asiat kovin korkean prion juttuja kun 3vk jälkeen ei ole asia vielä edennyt yhtään.

Onko täällä kokemuksia, miten tällaiset asiat etenee ja minkälaiset mahdollisuudet saada rahat takaisin? Onneksi ei ole oma talous kiinni tuosta 300 eurosta.
Tuskinpa mitään tuosta tulet saamaan. Ulosmittaukseen tarvitset oikeuden tuomion ja sellaiseen tarvitaan syytteet ja sellaisen nostamiseen on suht korkea kynnys eli asianomistajia useampia. Joidenkin kuukausien päästä saattaa poliisi soittaa tai sitten ei ja sitten saat ehkä jossain kohtaa oikeudesta paperit, joilla voi sitten lähtöä ulosottoa hakemaan, mutta sieltä tulee sitten varmaan ilmoitus ettei ulosmitattavaa omaisuutta ole. Niitä voi sitten tehdä aina uudestaan jos jaksaa, saattahan sitä joskus onnistaa.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Et saa. Parempaa onnea ensi kerralla. Ei noita pikkukepposia ole aikaa tutkia ja määrätä palauttelemaan rahoja.
Tuskinpa mitään tuosta tulet saamaan. Ulosmittaukseen tarvitset oikeuden tuomion ja sellaiseen tarvitaan syytteet ja sellaisen nostamiseen on suht korkea kynnys eli asianomistajia useampia. Joidenkin kuukausien päästä saattaa poliisi soittaa tai sitten ei ja sitten saat ehkä jossain kohtaa oikeudesta paperit, joilla voi sitten lähtöä ulosottoa hakemaan, mutta sieltä tulee sitten varmaan ilmoitus ettei ulosmitattavaa omaisuutta ole. Niitä voi sitten tehdä aina uudestaan jos jaksaa, saattahan sitä joskus onnistaa.
Pitäisikö itsekin alkaa tekemään tällaisia pieniä petoksia päiväntyön ohjeessa niin saisi lisä tienistejä jos kusettaminen näinkin helppoa suomessa eikä ketään kiinnosta:rolleyes:?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
588
Pitäisikö itsekin alkaa tekemään tällaisia pieniä petoksia päiväntyön ohjeessa niin saisi lisä tienistejä jos kusettaminen näinkin helppoa suomessa eikä ketään kiinnosta:rolleyes:?
Rikostutkinnassa niin pitkät jonot ettei tori-huijaukset sun muut postilaatikoiden räjäyttelyt paljon paina.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 096
Kauankohan menee että saa rahat takaisin Tori huijauksesta (jos ollenkaan)?

Ostin noin 300€ tuotteen alkuvuodesta Torista ja koska tuote ei ollut ajomatkan päässä niin ostin sen sitten matkahuollolla. Kun paketti ei alkanut kuulumana niin myyjä vähän niin kuin kertoi että ei ikinä ollut lähettänyt eikä sitä aiokaan lähettää, jonka jälkeen totesin että teen asiasta rikosilmoituksen (jonka kanssa tein). Myyjä oli tarvinnut siinä hetkessä rahaa eikä ole nyt enää rahaa maksaa takaisin niitä ja kertoi myös että nykyisestä palkasta menee jo nyt 25% ulosottoon eikä rikosilmoituksen teko kiinnostanut myyjään hirveästi. Rikosilmoitukseen täytin kaikki myyjän tiedot koska olin ne saanut ostohetkellä. Ei varmaan tällaiset asiat kovin korkean prion juttuja kun 3vk jälkeen ei ole asia vielä edennyt yhtään.

Onko täällä kokemuksia, miten tällaiset asiat etenee ja minkälaiset mahdollisuudet saada rahat takaisin? Onneksi ei ole oma talous kiinni tuosta 300 eurosta. Eniten haittaa että menit jonkun elämänkoululaisen taskuun.

Voihan se olla, että asianomistajia useampi, ja jossain vaiheessa käräjöidään. Minä olen saanut ulosoton kautta 250€ takaisin jotka meni huijarille. Aikaa toki meni useampi vuosi, kun pikkuhiljaa palkoista ulosotettiin. Aina kannattaa kuitenkin se rikosilmoitus tehdä, ei ole iso vaiva nykypäivänä.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Etkö voi kysyä suoraan myyjältä, onko hänellä todellakin useampi pari noita kuulokkeita myynnissä? Jos myyjä ei vastaa tuohon mitään, niin ehkä vasta sitten olisin ruennut ihmettelemään asiaa.
Joo, kieltämättä saattoi mennä vähän foliohattuiluksi, mutta jos kaverilla oikeasti oli useammat, niin eikö ne kannattaisi pistää samaan ilmoitukseen? Samoja luureja ei ole kolmatta kertaa näkynyt, mutta nyt samalla myyjällä on kahdet kalliimman luokan nappikuulokkeet avaamattomina myynnissä, sekä muuta audiotavaraa. En usko että mikään huijari, mutta tiedä sitten mistä tavarat tulevat :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 479
Joo, kieltämättä saattoi mennä vähän foliohattuiluksi, mutta jos kaverilla oikeasti oli useammat, niin eikö ne kannattaisi pistää samaan ilmoitukseen? Samoja luureja ei ole kolmatta kertaa näkynyt, mutta nyt samalla myyjällä on kahdet kalliimman luokan nappikuulokkeet avaamattomina myynnissä, sekä muuta audiotavaraa. En usko että mikään huijari, mutta tiedä sitten mistä tavarat tulevat :hmm:
Oletko nähnyt torissa trokaria joka mainostaisi olevansa trokari?

Siinäpä syy...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 671
Viestejä
4 240 150
Jäsenet
71 233
Uusin jäsen
JuPeHu

Hinta.fi

Ylös Bottom