Netin jakaminen ja akku

d0d11

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
170
Rasittaakohan tuo netin jakaminen tietokoneelle kännykästä sen akkua? Akkua se syö joo, mutta onkohan tuolla vaikutusta akkuun muutenkin, että menee paskempaan kuntoon = kuluu vieläkin nopeammin.

Itse olin huomaavinani joskus kun tuli aika usein jaettua nettiä että akku olisi alkanut kulumaan nopeemmin. Kännykkänä oli silloin Samsung A3. Voi hyvin olla vaan kuviteltuakin. Meneehän noissa älypuhelimissa muutenkin akku niin nopeasti.

Mitä mieltä muut murolaiset tästä, onko omakohtaisia kokemuksia?
 

d0d11

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
170
Galaxy J5 (2015) itellä ja juurikin hotspottina luuri kun ei mitään kiinteää ratkaisua ole*, ja melkeinpä jatkuvasti tuo on mulla piuhan päässä kun kämpillä olen, SER:in perseessä siis WLAN-tikku. Tuntuu kyllä että akku kuluisi nykyään nopeammin kuin aiemmin, mutta toisaalta näissä mid-end Samsungeissa nyt akkukesto on mitä on..

* 2Mbit/s ADSL:ää en tuollaiseksi laske, mielummin olen vaikka ilman. Tällä 4G:llä kuitenkin "hieman" korkeammat nopeudet, ja mm. CS on aivan täysin pelikelpoinen.
Paljonko pingi yleensä? Tuossa on vaan perseestä juurikin se että pingi saattaa hypätä hetkessä todella korkeaksi. Kaverin kanssa kun GO:ta pelattiin ja hän jakoi kännykästään niin toimi aina välillä tosi hyvin ja sitten taas välillä täysin pelikelvoton.
 

d0d11

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
170
Saako muuten USBin kautta jakamalla paremmat nopeudet kuin langattomasti?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
205
Omat kokemukset soneran verkossa 4G:tä jaan tietokoneelle langattomasti ja cs pyörii 35-60 pingihaarukassa. Sama netti jos 3G pakotettuna niin lukemat jotain 50-75 luokkaa. Usbin kautta ei testailtuja tuloksia.
Laturissahan puhelinta saa pitää, 3-4 tuntia pysyy oma luuri hengissä ilman laturia.
 

d0d11

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
170
Muistan murosta lukeneeni että jotkut olisivat väittäneet ainakin vakaammaksi. Itsekin alkuun pidin USBilla, mutta viimeiset puoli vuotta on menty WLANilla ihan vain kätevyyden vuoksi.

Pingit tosiaan voivat vaihdella, mutta pääsääntöisesti pelattavuus on itsellä ollut about samaa tasoa kuin kaapelilla konsanaan. 3G:llä tuli myös pelailtua ja se on jo aivan tuuripeliä välillä kun pingit heittelee aivan vitusti. :D Normaalisti siinä 20-40 paikkeilla, eli täysin pelikelpoinen varsinkin 66Hz ruudulla jolla pistelen menemään.
Omat kokemukset soneran verkossa 4G:tä jaan tietokoneelle langattomasti ja cs pyörii 35-60 pingihaarukassa. Sama netti jos 3G pakotettuna niin lukemat jotain 50-75 luokkaa. Usbin kautta ei testailtuja tuloksia.
Laturissahan puhelinta saa pitää, 3-4 tuntia pysyy oma luuri hengissä ilman laturia.
Itellä 3G. Paikassa jossa joudun jakamaan nettiä on hyvät linjat ja tänään juuri Speedtestillä katselin tuloksia muutamilla eri servereillä ja sain tulokseksi 6-12 DL ja 1-2 upload, pingi 30-40 välillä.
 

Z50

hehe jöö
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
293
Saako muuten USBin kautta jakamalla paremmat nopeudet kuin langattomasti?
Epäilen, ettei saa. Yhdessä koneessa, missä ainut vaihtoehto netin saamiseks on usb, youtube videot eivät toimineet kunnolla yli 720p asetuksilla, vaikka Soneran 4G
 

d0d11

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
170
Tällaista tosiaan itsellä, ja tosiaan täysin pelikelpoinen.

No joo, jos tuollasena pysyy useimmiten niin en valittaisi myöskään minä. Todella hyvä.

Epäilen, ettei saa. Yhdessä koneessa, missä ainut vaihtoehto netin saamiseks on usb, youtube videot eivät toimineet kunnolla yli 720p asetuksilla, vaikka Soneran 4G
Asutko sellaisella paikalla jossa huonot linjat?
 

Z50

hehe jöö
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
293
Asutko sellaisella paikalla jossa huonot linjat?
Kyseessä ei ollut oma kone. Rakennukseen, jossa kone on ei tule nettiä, eikä koneessa ole langatonta verkkokorttia, niin usb ainoa vaihtoehto.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
163
Aika hyvin menee akkua HTC Desire 610:ssa, jos hotspottina käyttää. Omakohtaisen kokemuksen perusteella ei kestä akku koko yötä, jos hotspot on käytössä (akku oli täynnä, kun laitoin hotspotin päälle). Nykyään käytän mielummin USB-piuhan kautta, niin ainakaan ei puhelimesta pääse akku loppumaan.
 

d0d11

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
170
Huawei Honor 7, ei pahemmi menny akkuu. Toki silti aina USB:in pääs sitä nettii jaoin. Toki silti ku oli viäl joku vitun Samsung (ei ihmekkää, se mitä kuulette seuraavax, hei joku vitu samsunki), meni akkuuu alaspäi tai jäkitti siin samas kohdas, vaikka oli USB:in päässä ja jako päällä.

No nyt sit sain kuntoon ja toimintaan tuon 4G-liittymän, aijjiajjaijjaijjai. Nopee ja mikä parasta toimii kokoajan ihan vitun hyvin. Ei tarvi pelätä et se vatun pingi nousis siihe vitun isoon lukuun. Ai että. Khyl meinaa kelpaa.

Täsä oon nyt just kännykäl jaellu tota nettii enneku sain tuon uue netin toimintaan. Toimi sekin tosin hyvin (meiGäl 24 megane 3g-liittymä puhelimes), mut sit jos alko pelaa esim. päiväl ni kyl sen ny vammaneki tietää et se vitun pingi heittelee ihan vitusti. Yöl se toki toimi sit paremmin, mutta siltiki saatto heittää vitusti se pingi.

Netin selaamiseen se oli aivan pööfekt. Vaikka pingi heitteli aivan saatanasti ni se toimi silti aina nopeesti. Nooh, jos te ny ootte ala asiatuntijoit ni khyl teijä ilma munki selityst pitäs nää asiat tietää, hahah.

Ei mitää, piis ja lööv.

meiGä kiittää ja kuittaa!!!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 844
Viestejä
4 210 898
Jäsenet
70 967
Uusin jäsen
Sinivuokko-85

Hinta.fi

Ylös Bottom