Netflix

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 494
Paska juttu tuo Bebobin lopettaminen, en ole vielä koko kautta katsonut mutta ihan hyvältä puoli-scifiltä vaikuttanut. Ja varsinkin kun tietää että jotain paskaa kuitenkin sitten tulee tämänkin sijasta flixiin.
 

Jussipoika

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.12.2021
Viestejä
37
Itse jaksoin peräti 5 minuuttia katsoa Beboppia. Sitä hehkutettiin, niin päätin aloittaa katsomisen, mutta mitä vittua. Ihan kuin 12-vuotiaille tehtyä huttua.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Pitää tietää animea jotta tuosta ymmärtää.
Eikä tartte. Mä oon katsonut sen cowboy bebop leffan varmaan joskus 2005 joten siitä en mitään muistanut ja mun mielestä tämä flixin sarja oli erittäin hyvä.
Kaksi asiaa siinä oli jotka ärsytti ja ne molemmat oli viimeisessä jakossa. Muuten ei mitään valittamista.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 007
Eikä tartte. Mä oon katsonut sen cowboy bebop leffan varmaan joskus 2005 joten siitä en mitään muistanut ja mun mielestä tämä flixin sarja oli erittäin hyvä.
Kaksi asiaa siinä oli jotka ärsytti ja ne molemmat oli viimeisessä jakossa. Muuten ei mitään valittamista.
Flixin sarja on sama kuin se animesarja. Leffa on aikajanaltaan muistaakseni animen jälkeen.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Flixin sarja on sama kuin se animesarja. Leffa on aikajanaltaan muistaakseni animen jälkeen.
Juu niin on, mutta mun pointti olikin se, että mä en ole sitä anime sarjaa katsonut jaksoakaan ja silti tämä live action versio iski hyvin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 007
Jos puhutte siitä CB-animeleffasta niin se sijoittuu sarjan jaksojen 22 ja 23 väliin.
Sitä osittain sivuttiin. Harmillisesti sitä ei ole flixissä.
Juu niin on, mutta mun pointti olikin se, että mä en ole sitä anime sarjaa katsonut jaksoakaan ja silti tämä live action versio iski hyvin.
Juu. Näinhän sen kuuluukin olla. Vaikka tarina on sama mutta toteutustapa eri.
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
594
Ihme haloo tuostakin nostettiin että "lopetettiin" sarja heti ensimmäisen kauden jälkeen, no ei sitä Animeakaan tehty enempää, yhtälailla se tarina loppui siinäkin siihen. Että sinänsä ihan järkevä veto, ei tarvinnut alkaa keksimään lisää tarinaa.

Sinänsä live-action sarjaksi se oli ihan ok. Toki jos on animen katsonut niin ensimmäisenä varmasti kiinnitti huomiota siihen mitä ja missä järjestykssä esitettiin ja mitä jätettiin pois.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
529
Ihme haloo tuostakin nostettiin että "lopetettiin" sarja heti ensimmäisen kauden jälkeen, no ei sitä Animeakaan tehty enempää, yhtälailla se tarina loppui siinäkin siihen. Että sinänsä ihan järkevä veto, ei tarvinnut alkaa keksimään lisää tarinaa.

Sinänsä live-action sarjaksi se oli ihan ok. Toki jos on animen katsonut niin ensimmäisenä varmasti kiinnitti huomiota siihen mitä ja missä järjestykssä esitettiin ja mitä jätettiin pois.
Live action loppuu jo kohtaan mikä ei ole edes lähellä loppua animessa joten siihen verrattuna loppuu kesken. Eiköhän idea ollut käydä suunnilleen samat jutut läpi mitä animessa mutta jaettuna useammalla kaudelle. No en jää itkemään perään koska aika skeida sarja tuo oli.

Rupesin kattomaan Belgialaista Coyotes sarjaa, ei nyt kummoinen mutta mielummin tätäkin kattoo kun Lost in Spacea jota on vaikea kyllä jaksaa kattoa.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 145
Aloittelin tänään Narcos: Mehikon kolmatta ja viimeistä kautta. Ihan kivalta näyttää Dolby Vision Netflixissäkin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 248
Huomenna sitten tulee Witcherin toinen tuotantokausi kokonaisuudessaan kerralla katsottavaksi, mielenkiinnolla odotan, ovatko saaneet pidettyä laadun hyvänä ja mielenkiintoisena...
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
Huomenna sitten tulee Witcherin toinen tuotantokausi kokonaisuudessaan kerralla katsottavaksi, mielenkiinnolla odotan, ovatko saaneet pidettyä laadun hyvänä ja mielenkiintoisena...
Hienoa, Amazon Primen Wheels of Time on ollut pieni pettymys, joten toivottavasti tämä paikkaa fantasiaseikkailun puutetta osaltaan.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
653
Ei se eka Witcher-kausi kyl mikään ihmeempi ollu. Ihan ok, mutta varmaan odotukset on aina kovat kun kuitenkin melko paljon nähnyt näitä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 363
Onko jollain tietoa monen aikaan huomenna Witcherin toisen kauden ensimmäinen jakso on nähtävillä?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
Ei se eka Witcher-kausi kyl mikään ihmeempi ollu. Ihan ok, mutta varmaan odotukset on aina kovat kun kuitenkin melko paljon nähnyt näitä.
Joo, ei se mikään huipputuotos ollut, mutta ihan viihdyttävä kuitenkin. Jos ovat onnistuneet pitämään tason samanlaisena, niin olen täysin tyytyväinen. Kirjoja en ole lukenut, enkä pelannut edes peliä, joten sekin voi vaikuttaa siihen ettei ole mitään mahdottomia odotuksia.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
Muistanko ihan väärin, mutta eikö meidän aikaa ole yleensä Netflix alkuperäissarjat joskus aamupäivällä ilmestyneet.
Tyyliin 10-11 aikaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
Ei se eka Witcher-kausi kyl mikään ihmeempi ollu. Ihan ok, mutta varmaan odotukset on aina kovat kun kuitenkin melko paljon nähnyt näitä.
Itse olin äärimmäisen pettynyt Witcherin ekaan kauteen, oli kyllä sen verran karu kokemus etten edes viitsinyt sen jälkeen aloittaa Witcher 3 pelaamista konsolilla kun sarja kummitteli päässä. Ehkä 1½ tähteä viidestä. Vähän sama homma kun se Walking Deadin "Darylin" se joku turhanpäiväinen moposarja miss se kierteli jenkeissä heittämässä yläfemmoja milloin missäkin. Hyvin rikkoi sarjan luoman immersion kyseisen hahmon kohdalla! :D
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 145
Itse olin äärimmäisen pettynyt Witcherin ekaan kauteen, oli kyllä sen verran karu kokemus etten edes viitsinyt sen jälkeen aloittaa Witcher 3 pelaamista konsolilla kun sarja kummitteli päässä. Ehkä 1½ tähteä viidestä. Vähän sama homma kun se Walking Deadin "Darylin" se joku turhanpäiväinen moposarja miss se kierteli jenkeissä heittämässä yläfemmoja milloin missäkin. Hyvin rikkoi sarjan luoman immersion kyseisen hahmon kohdalla! :D
Sama mullakin, pari ekaa jaksoa oli ihan jees mutta kuitenkin isossa kuvassa pettymys. Toivottavasti kakkonen parantaa. Henry Cavillin Geralt ehkä parasta sarjassa toistaiseksi. BTW, Witcher 3 on tyypin suosikkipelejä (ja on vieläpä PC-pelaaja) jos ei joku tiennyt :)
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
653
Witcher 3:sta on tullut jauhettua pc:llä mutta nyt vähän jäänyt, pitäs joskus alotella se end game mutta sitä ennen on tarkoitus koluta kaikki paikat ja aarteet.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 717
Harmi ettei piirretyt ole kiinnostanut enää 25 vuoteen.
Animea on kaikenlaiseen ikään, on synkempää ja ajattelevaa, vähäeleisestä sellaista ja sitten sitä kai liian monelle anime-termistä mielikuvaksi jäänyttä "koulutytytät hihittelee pikku hamosissaa" kevyttä höttöä. Ja kaikkea siltä väliltä. Eli animea on kaikenlaiseen makuun ihan kuten "live" leffojakin. Vaikkapa Barefoot Gen (1983) joka käsittelee atomipommin vaikutusta japanilaisten elämässä, alkuperäinen Ghost in the Shell 1995 filosofoi scifihenkisesti tietoisuudesta ja sielusta koneessa ynm. Netflix työntää kyllä hurjat määrät tusina-animea, varmaan siellä joukossa on uudempaakin hyvää jos jaksaisi tutustua. Koitin katsoa tuota (alkuperäistä) Cowboy Beabobia sieltä, kun monesti törmännyt kehuihin mutta ei tuo nyt oikein itseenikään iskenyt. 3 osaan jäi.

Toki jos piirretty elokuva ei oma juttu, eipä tällä sitten väliä.

Niin, Noituria pääsee pian katsomaan toisen seasongin verran, itse pidin kovasti ykkösestä ja ihmettelen miten sitä kritisoineet sitten sarjan olis paremmin toteuttaneet? Itsekin pelannut Witcher 3:sen läpi ja peli kaikkien aikojen top kolmosessa omalla listalla, ihan hyvin sarja mielestäni Netflixin tekeleeksi onnistui.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Viimeisen työpäivän jälkeen tänään pääsee aloittelemaan Witcher 2 kautta jos on siihen mennessä ilmestynyt netflixiin,saapi nyt joululoman aikana katsella 2 kauden rauhassa.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 145
Niin, Noituria pääsee pian katsomaan toisen seasongin verran, itse pidin kovasti ykkösestä ja ihmettelen miten sitä kritisoineet sitten sarjan olis paremmin toteuttaneet? Itsekin pelannut Witcher 3:sen läpi ja peli kaikkien aikojen top kolmosessa omalla listalla, ihan hyvin sarja mielestäni Netflixin tekeleeksi onnistui.
Voin puhua vain omalta kohdaltani, mutta moni asia tuntui typerältä kauden loppua kohti ja ei vaan tuntunut toimivan. Koin enemmän turhautumista kuin innostumista. Sen paremmin en tätä osaa selittää, varsinkaan kun mulla ei ole minkäänlaista alan koulutusta. Yksi tekijä saattoi olla, että pidin peleistä paljon ja kun tämä ei yllä fiiliksissä samalle tasolle niin pettymys on valmis.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 363
Itselläni oli sama ongelma Taru Sormusten Herrasta elokuvatrilogian kanssa, sen verran monta kertaa lukenut kirjat että veikkaan ettei mikään filmatisointi olisi kelvannut. Witcher kirjoja en ole lukenut enkä pelejä pelannut joten osasin nauttia ykköskaudesta ilman mitään ennakko-odotuksia.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
526
Witcher-sarjan kausi 1 perustui niihin novellikokoelmiin.
Onko kausi 2 jo kirjasarjaan vai jotain muuta?
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 394
Eihän se sarja etene lineaarisesti niiden kirjojen mukaan vaan välillä seikkaillaan siellä niiden novellikokoelmien ja Geraltin alkuvuosien parissa ja välillä sitten myöhempien kirjojen tapahtumissa.

Jotenkin tuo sarja oli jotenkin kylmä. Cavill Geraltina oli hyvä, enkä oikein osaa muidenkaan suorituksista sanoa mitään suoraa negaa, mutta jotenkin se kirjojen henki mikä on siirtynyt tosi hienosti peleihin, ei oikein ole päätynyt sarjaan, vaikka kuten Heseman sanoi, aika vaikeaa sanoa miksi :hmm:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Noissa on niin paljon erilaisia tunnekysymyksiä ja alitajuisia puolia ettei aina vaan mitään sanallista selitystä tykkäämättömyydelle löydä. Toisinaan vaan johonkin ei saa yhteyttä vaikka kuinka tekisi mieli.

Itse tykkäsin kovasti ekasta kaudesta. Sellaista hyvää rentouttavaa viihdettä. Kirjoja en ole lukenut ainakaan vielä. Pelejä pelannut.
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 394
Joo, ehkä olis pitänyt vielä itsekin korostaa että en pitänyt sitä ykköskautta mitenkään paskana tai ollut edes varsinaisesti pettynyt, ihan sujuvaa ja hyvää menoa. En vaan tykännyt yhtä kovaa kun kirjoista ja peleistä.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 882
Niin, Noituria pääsee pian katsomaan toisen seasongin verran, itse pidin kovasti ykkösestä ja ihmettelen miten sitä kritisoineet sitten sarjan olis paremmin toteuttaneet? Itsekin pelannut Witcher 3:sen läpi ja peli kaikkien aikojen top kolmosessa omalla listalla, ihan hyvin sarja mielestäni Netflixin tekeleeksi onnistui.
Itsellä hierti eniten Yarpen Zigrin, joka ei ollut ollenkaan samanlainen kuin kirjoissa. Sarjassa sellainen ärsyttävä rääkyjä. Lisäksi kääpiöiden näyttelijät eivät vaikuttaneet uskottavilta sotureilta - olisivat sopineet paremmin halflingeiksi.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
Itsellä hierti eniten Yarpen Zigrin, joka ei ollut ollenkaan samanlainen kuin kirjoissa. Sarjassa sellainen ärsyttävä rääkyjä. Lisäksi kääpiöiden näyttelijät eivät vaikuttaneet uskottavilta sotureilta - olisivat sopineet paremmin halflingeiksi.
Ne olisi suoraan sanoen pitänyt toteuttaa samoin kuin LOTR:ssa. Nythän Yarpenia lukuunottamatta nuo kääpiöt ovat, noh... kääpiöitä, joista suoraan näkee, ettei liikkuminen saati sotiminen onnistu mitenkään.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 107
Sain itsekin katsottua Cowboy Bepopin liveversion loppuun. Ihan katsottava sarja mutta jotenkin hengetön. Oikeastaan Vicious oli ainoa hahmo / näyttelijä joka tuntui hyvältä. Tietty ylidramattisuus sopi hahmolle hyvin.
Mielellään tästä silti olisi jatkoa katsonut vaikka viimeinen jakso oli vähän isku vasten kasvoja.
By the way, Aggretsukon 4. kausikin näköjään tuli Netflixiin :)
E: En ole katsonut Bepopin animeversiota enkä tiedä koko sarjasta ja taustoista mitään :D
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Njoo, ei anime kaikille uppoa vaikka tarjontaa löytyy laidasta laitaan. Itsellä jäänyt muutamia kehuttuja katsomatta ihan piirrostyylin takia. esim. Berserker

Netflixin tarjonnasta: Seven Deadly Sins, Akame Ga Kill, Death Note, Castlevania, Edens Zero ja Code Geass (tämä tainnut hävitä tarjonnasta).
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Kohta kausi katsottu ja ollut mielestäni ihan helvetin hyvä. Eka oli oikein hyvää viihdettä, mutta tässä on kierroksia laitettu enemmän ja iskenyt todella kovaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 532
Onko CGI parantunut yhtään Witcher 2 kaudella?
Jonnet ei muista, mutta onhan nämä nykyiset tehosteet aivan eri sfääreistä vrt. mitä 90-luvulla ja vanhemmissa. On väärin jos budjetti käytetään suurimmaksi osaksi silmäkarkkiin ja kaikki muu on sinnepäin. Tökerö CGI on edelleen tökeröä, mutta kunhan se vastaa oman aikakauden parempaa laatua, niin kyllä sen kanssa elää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
887
Jonnet ei muista, mutta onhan nämä nykyiset tehosteet aivan eri sfääreistä vrt. mitä 90-luvulla ja vanhemmissa. On väärin jos budjetti käytetään suurimmaksi osaksi silmäkarkkiin ja kaikki muu on sinnepäin. Tökerö CGI on edelleen tökeröä, mutta kunhan se vastaa oman aikakauden parempaa laatua, niin kyllä sen kanssa elää.
Turhapa siitä mulle on saarnata. Melkein 40v lasissa. Ensimmäisessä kaudessa vaan oli nykystandardeilla surkea CGI. Ei se kokemukseen vaikuttanut, mutta mielummin sitä katsoo parempia efektejä.

Saa nähdä milloin nähdään Jurassic Parkin kaltaisia erikoistehosteita seuraavan kerran. Ei ole vielä tullut vastaan sarjaa/elokuvaa missä olisi paremmat tehosteet. Eli poikkeuksiakin löytyy 90 luvun elokuvista. Jonnet ei muista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 532
Turhapa siitä mulle on saarnata. Melkein 40v lasissa. Ensimmäisessä kaudessa vaan oli nykystandardeilla surkea CGI. Ei se kokemukseen vaikuttanut, mutta mielummin sitä katsoo parempia efektejä.

Saa nähdä milloin nähdään Jurassic Parkin kaltaisia erikoistehosteita seuraavan kerran. Ei ole vielä tullut vastaan sarjaa/elokuvaa missä olisi paremmat tehosteet. Eli poikkeuksiakin löytyy 90 luvun elokuvista. Jonnet ei muista.
En nyt erityisemmin sulle sitä kohdistanut, vaan nykyään aina kitissään ensimmäisenä siitä CGI:stä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 717
Syntinen (TV Series 2017–2021) - IMDb
2 kautta katsonut ja tätä voi kyllä suositella, Bill Pullman on loistava vähäeleisenä rikostutkijana jolla on omatkin demoninsa. Paljon tullut nähtyä tämän tyyppisiä sarjoja, mutta etenkin 2-kausi oli riittävän koukeroinen juoneltaan ja osasi yllättääkkin. Kolmoskautta nyt starttaan.
Sarja etenee aika rauhalliseen tahtiin eli toimintaa etsiville ei parasta, tämä on enemmän sellaista mysteerien tutkimista kuin aseiden pauketta.
Pullman on tässä isoin vetonaula, kaveri on itselleni tuttu monista leffoista ja tässä löytynyt todella hyvä rooli miehelle.
Ei tämä nyt ihan Ozarkin tai Mindhunterin tasoa ole, mutta ihan kelpo rikossarja katsottavaksi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
Laitetaanpa tämä tännekin -->



Huikeaa maailmanloppusatiiria nykymaailman absurdista menosta. "Hauskaa koska totta" -tason tuotantoa siihen saakka kunnes tajuaa, ettei tämä olekaan hauskaa, koska sehän on totta. :D

Tällaisten pitäisi olla siellä katsotuimpien listalla, eikä mitään Squid Gameja. Ironisesti vaan vähän pelottaa, että se väki jonka pitäisi tuosta ottaa opikseen, ei ymmärrä edes mitä koko leffalla alleviivataan.

4/5
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 832
Huikeaa maailmanloppusatiiria nykymaailman absurdista menosta. "Hauskaa koska totta" -tason tuotantoa siihen saakka kunnes tajuaa, ettei tämä olekaan hauskaa, koska sehän on totta. :D

Tällaisten pitäisi olla siellä katsotuimpien listalla, eikä mitään Squid Gameja. Ironisesti vaan vähän pelottaa, että se väki jonka pitäisi tuosta ottaa opikseen, ei ymmärrä edes mitä koko leffalla alleviivataan.
Tämä kyllä osui ja upposi. Aluksi en oikein tiennyt, miten tällaista elokuvaa pitäisi katsoa. Mutta vei kyllä mukanaan. Vahvasti kantaaottava ja varmaankin osa katsojista onnistuu pahoittamaan mielensä. Ja osa varmasti ahdistuu. Leonardo on aina loistava, tämänkin jälkeen yksi all-time lempinäyttelijöistäni. Muutoinkin todella taitavia ja nimekkäitä näyttelijöitä saatu mukaan.

Annan 4,5/5 ja vahva suositus. Yksi vuoden parhaista katsomistani uusista leffoista.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
Kieltämättä tuo Don't Look Up oli kyllä elokuvista tämän vuoden yllättäjä.
Helppo 4/5, ellei jopa puolikas päälle.

Veikkaan että löytyy monta kellä satiiri viuhuu ohi, tai sitten ottavat itseensä. :D
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 161
Don't Look Up tuli eilen katsottua ja kieltämättä tuossa onnistuttiin monella tasolla. Osa pitkään pohjustetuista kohtauksista hykerryttävän hauskoja.

Kritiikki nykymenoa kohtaan välillä todella hienovaraisesti esitetty niin, että tavallaan alleviivaa sitä että elokuvassa vähätellään oikeaa maailmaa ja tämä käy hyvin selväksi.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 145
Veikkaan että löytyy monta kellä satiiri viuhuu ohi, tai sitten ottavat itseensä. :D
Tai sitten tajuaa, että sormella osoittelu ja "höhöö, vähänx noi on idiootteja"-huutelu on keskenkasvuista. Väittäisin jopa, ettei tällaisella tuotoksella kenenkään päätä käännetä vaan tarkoitus on juurikin boostata omaa egoa ja paremmuutta muitten kustannuksella, mikä taas on vähintäänkin kyseenalaista. Varsinkin, kun kritiikkiä voi esittää myös älykkäästi, asiallisesti ja inhimillisesti mutta silti huumorilla höystäen. Esim. tämä klassinen The Wiren kohtaus on älykkäämpi ja hauskempi kuin koko tuo kaksi- ja puolituntinen leffa.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
Noh, väittäisin että ihan vastaavaa tuotosta nähdään kyllä toiseltakin puolelta.
Siinä voit tietenkin olla ihan oikeassa, että ei tälläinen mitään edistä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 648
Viestejä
4 220 121
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom