Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
suositukset ovat olleet kohtuullisen järkeviäkin, olettaen että on antanut riittävästi tähtiä muille leffoille. Nyt se kuitenkin paskottikin viimeisimmän päivityksen yhteydessä, kun enää ei voi antaa selkeitä arvioita ohjelmille, vaan pelkästään peukku ylös/alas.
Sun täytyy nyt lopettaa vähäksi aikaa sarjojen seuraaminen, niin Netflix pääsee mukaan n. 5 vuodessa. Ehkä.
Se että Netflix ehdottelee sellaista mistä ei pidä, voi johtua tällaisestakin. Eli kun arvostelee, vaikka vain ennen 1/5 tai nykyään peukkua alaspäin, niin Netflix tulkitsee että ko. aihe/tyyppi kiinnostaa sinua, koska olet kuitenkin katsonut. Ilmeisesti täysinhokit pitäisi vain ohittaa arvostelematta. Ainakin Netflixin ehdotukset sopisivat tällaiseen toimintaan, mitä itsellekin lävähtää roskaa ehdotuksina. Ajattelin kokeilla ja muuttaa käytäntöä.
Se on mahdollista. Itse olen päättänytkin olla tarkkana noiden kanssa, etten vahingossakaan kerrytä katselijalukuja, jotka heillä taitavat kaikista eniten vaakakupissa painaa noin niin kuin tuloksen tekemisen kannalta, ohjelmille, joista en aidosti pidä. Vaikka siis nytkin hieman kiinnostaisi vilkaista, että millainen tuo DWP on, että onko se oikeasti niin ärsyttävä kuin kaikki ennakkotiedot viittaavat. Mutta koska se erittäin todennäköisesti on juuri sitä, niin pysyn kovana, enkä vilkaise edes yhtään alusta.Ilmeisesti täysinhokit pitäisi vain ohittaa arvostelematta.
Joo, ja ohjelmien poistamiset ilman varoitusta ja lisäämiset epämääräisesti selvän listauksen ja ilmoituksen sijaan. Tuo on sinällään hämmästyttävää, että käyttöliittymähän on tuollaisen palvelun ytimessä, mutta se on ihan jo käytettävyydeltään monelta osin tosi huono. Luultavasti se kertoo ainakin siitä, että todellista kilpailua ei ole. Jos olisi kilpailija jokseenkin samalla sisällöllä, mutta paremmalla käyttöliittymällä, niin sen luulisi menestyvän. Mutta sellaista ei ole, joten voivat toimia puutteinaan ihan huoletta. Se taas ei selvästikään johda palveluhalukkuuteen.Ylipäätään se, että tuollaisen palvelun toimintoja pitää arvuutella ja lukea kuin tarot-korttien ennustuksia kertoo suoraan, että käyttäjä ei merkitse firmalle mitään.
Tuollaisten palveluiden selkäranka on selkeä käyttöliittymä (jossa siinäkin olisi kirveellä töitä) ja selkeät toiminnallisuudet. Netflixissä erityisesti jälkimmäinen on ryssitty kokonaan. Viaplayssa sentään on paremmin laadun suuntaa antava IMDB -luokitus mukana. Netflix vaan haistattaa käyttäjälleen *itut verhoamalla sen ydintoiminnot johonkin helvetin mystiikan kääreeseen.
Eipä ole vähään aikaan mitään yhtä ylimielistä kommenttia täällä näkynytkään.Mitä ihmeen väliä sillä on mitä Netflix suosittelee? En en ole arvostellut yhtikäs mitään enkä tiedä miksi arvostelisin. Ei tulisi kuitenkaan mieleenkään katsoa mitään, josta ei tietäisi jollain tasolla mistä on kyse jo etukäteen. Kun on lukenut tai silmäillyt kaiki elokuva-arvostelut viimeiset 40 vuotta + seuraa vähän elokuvalehtiä + on lukenut alan kirjoja, niin harvoin on elokuvia, jotka olisivat katsomisen arvoisia ja joista ei olisi kuullut.
Ei varmaan juurikaan käyttäjiltä mielipidettä kysyttykään tuohon arvostelun vaihdokseen.
Eipä ole vähään aikaan mitään yhtä ylimielistä kommenttia täällä näkynytkään.
Joo, ihan varmasti keskiverto Netflix-käyttäjä on "lukenut tai silmäillyt kaiki elokuva-arvostelut viimeiset 40 vuotta + seuraa vähän elokuvalehtiä + on lukenut alan kirjoja".
Ja kuinka tyytyväisiä loppukäyttäjät ovat olleet uudistukseen. Niinpä.Heh, Netflix on kuitenkin aika tunnettu A/B testauksestaan ja ainakin omien sanojensa mukaan peukutusta testattiin sadoillatuhansilla käyttäjillä lähes vuoden ajan.
Ja kuinka tyytyväisiä loppukäyttäjät ovat olleet uudistukseen. Niinpä.
Niin, omien sanojensa mukaan ja silloinkin vain siinä mielessä, että kuinka paljon käyttäjät antavat arvioita. Koska peukutus on tavismassojen mielestä helpompaa, päätteli joku Netflixin pomo että antaa määrän korvata laadun, eli viis arvioiden ja suositteluiden järkevyydestä, kunhan vaan saadaan porukka klikkailemaan peukkuja.Heh, Netflix on kuitenkin aika tunnettu A/B testauksestaan ja ainakin omien sanojensa mukaan peukutusta testattiin sadoillatuhansilla käyttäjillä lähes vuoden ajan.
Minäkin tiedän mitä katson.Minullekin on ihan sama mitä Netflix suosittelee. Tiedän yleensä mitä katson ja millaisia uutuuksia on saatavilla, vaikka en mikään elokuvaguru olekaan.
As a long time (dvd AND stream) member for more than a decade, who is from San Jose, CA, and has rated several THOUSAND Netflix movies, I am disgusted at this simplistic & binary method which provides me no indication whatsoever about any movies. I believe I am poised to speak on this as such and have found the options that COULD have taken or SHOULD take place are/were this:
1) Netflix asks their customers for their opinion on the ratings system before making a move
2) Netflix could have two rating systems simultaneously (for those that argue algorithms exist(ed) both ways, then why not have both)
3) Customers who rely on the 5 star method are now forced to migrate to other websites (which you kinda don’t want with today’s digital and fleeting attention span) to check out ratings to confirm or explore their watch list. I have never heard of a company that would want to their customers to LEAVE their website. Netflix is co-signing this so why not acknowledge it?
4) Customers can join in Netflix’s (aka Yellin’s) flippant remark about being antiquated and just VOTE DOWN NETFLIX altogether and cancel their subscription(s). If I wanted to use this like a DATING system, I’d probably ALREADY be on a date. How do you mess up even “Netflix and Chill” and take it this far by comparing it to such. Netflix is not a dating app: newsflash! If so, it’s time to “see other people: because “it’s not YOU, it’s ME.”
6) Movie watching truly involves COMMUNITY and CRAFT and while people do not necessarily DEPEND on what other people think (some really do rightfully so), they might quite like having the choice to see HOW others think and choose accordingly (or not)! Netflix could take a message from a non-“antiquated” biz book called Think Big Act Small: “Once you have decided to listen to your customers , you need to make sure you are responding to what they really want and know exactly what they are talking about.” (see most folks who watch movies like to READ, too). A Lot. Here’s hoping Netflix will read all that is being said about them on this topic. Which brings me to:
7) Netflix could have a spot where you DIRECTLY provide feedback on the website. If customers are clueless sheeple and can only accommodate pushing up or down on the great big fum (side note: what could that say about the content then really?), surely they are not capable of communicating properly or have valid feedback and thoughts- so just do away (wait, has it ever BEEN there?) with customer service via e-mail, chat (oooooh, that has been inactive lately- so serendipitous!), and phone wait times.
8) Netflix could fix the problem and admit: Ooops! We thought we knew better than you (paid subscribers) since we are so used to “recommending” things all the time, but clearly that is NOT the case and we see that now…what, with all the emotional backlash and posts and such. No one loves a company more than one which messes up badly and then rectifies the problem (swiftly). T minus ten.
9) Those that do have time to waste (not those that are so [insert adjective here] to only vote up or down per the cool and “current” Netflix who is choosing to leave their most loyal customers in the dust) can commence going to their Netflix search bar, typing “netflix original”, and then downvoting all that low hanging fruit, because, hey, even if you dislike it just a smidge, it deserves to be thumbs down or nothing according them (and that would include their own content, right?) Dumb.
and lastly, something I’ve always wondered,
10) Netflix could actually FOCUS on featuring (and highlight) the HIGHEST RATINGS, MOST LIKED, and even NEWEST(not antiquated!) movies IN GENERAL instead of telling me what I want to watch. Please don’t tell me the up/down is what will solve this, because if that was the idea, I’d rather be able to REMOVE categories/banners, low rated movies, and crappy content from my sight . Period.
Excuse any grammar, typos, etc as this topic is a little incendiary to me. Change what the stars say, make it a scale of 1 to 10 or only 4 stars, etc. but DO NOT tell movie lovers (your primary and first customers if you will recall) to resort to “Love It or Hate It” and that’s it. “What is food to one man may be a fierce poison to others”- Lucretius
Joo, randomisti joissakin ohjelmissa on prosentit näkyvissä, mutta se lukema ei korreloi aiempiin tähtimerkintöihin, kun se on se uusi suositusprosentti. Aiemmin suosituksiin merkityistä tähdistä näki suoraan kuinka merkittävästi Netflixin algoritmi painottaa kulloistakin suositusta ja jos se oli joku 2 tähteä, niin siitä tiesi heti että ohjelma on katsomatta pasaa ja se piti ihan hyvin myös paikkaansa. Nyt siellä on tosiaan yhtäkkiä jotain aiemmin 1 tähden suosituksilla olleita Mall Coppeja ja 4D-dokumentteja 95% suosituksella. Wau, tähän ei eläin pysty!Onhan tuolla vieläkin nuo prosentit, ainakin puhelimella ne näkyy ja viimeisin versio on käytössä. Tosin osuvuus prosentit ei kyllä enää täsmää, joten niillä voi pyyhkiä persettä.
Kyllähän Netflix tarjosi aiemminkin suosituksiin sarjoja ja elokuvia, vaikka niillä oli oletus että annan niille kaksi tähteä. Eli aiemmin nuo arviot piti omalla kohdalla paikkansa hämmästyttävän hyvin. Tuo on/off arviointi on karmaisevan huono. Aiemmin annoin tähtiä hyvin tunnollisesti, mutta nyt ei enää kiinnosta.
Netflix is also introducing a new percent-match feature that shows how good of a match any given show or movie is for an individual subscriber. For example, a show that should close to perfectly fit a user’s taste may get a 98% match. Shows that have less than a 50% match won’t display a match-rating, however.
Xperia Z5 Compact näkyi olevan normaalisti tarjolla. Tosin en ole rootannut tms.Huvikseen vilkasin Play Storea ja Netflix on kadonnut kokonaan laitteestani My Apps listalta, enkä myöskään enää löydä sitä Searchilla. Koska enää tarjolla uusin 5 versio, joka ei tue mun tablettia enää. Kun tsekkaa web sivun kautta:
Versio 5.0 toimii vain laitteissa, jotka ovat Googlen sertifioimia ja täyttävät kaikki Android-vaatimukset.
Eli huvikseen kokeilkaas tsekata onko teillä vielä tarjolla enää
Liittynee tähän -->Huvikseen vilkasin Play Storea ja Netflix on kadonnut kokonaan laitteestani My Apps listalta, enkä myöskään enää löydä sitä Searchilla. Koska enää tarjolla uusin 5 versio, joka ei tue mun tablettia enää. Kun tsekkaa web sivun kautta:
Versio 5.0 toimii vain laitteissa, jotka ovat Googlen sertifioimia ja täyttävät kaikki Android-vaatimukset.
Eli huvikseen kokeilkaas tsekata onko teillä vielä tarjolla enää
Netflix confirms it is blocking rooted/unlocked devices, app itself is still working (for now)
Eli jatkossa ei tarvitse käyttää Netflixiä rootatuilla Androideilla. Tällä hetkellä vanhat versiot toimivat edelleen, mutta päivityksiä niille ei ilmeisestikään ole luvassa.
VPN:llä, tsekkaa esim. mun sigu.Kuinkas netflixin usan valikoimista voi katsoa materiaalia?
Monesti kun joku asia kiinnistaisi katsoa ja sitten kun kuuklettaa, niin se on netflixissä, mutta jenkeissä.
Viimeisimpänä Betting on Zero dokkari.
Netflix on jo pidemmän aikaa blokannut tunnettujen VPN-palveluntarjoajien julkisia osoitesarjoja, joten mitenkään itsestäänselvää se ei ole, että VPN-yhteyden käyttäminen tekisi autuaaksi. Joillakin toimii ja joillakin ei ja seuraavana päivänä tilanne voi olla taas toinen. Ei siis kannata sitoutua ainakaan mihinkään kovin pitkiin sopimuksiin pelkästään tämän tarpeen nimissä.VPN:llä, tsekkaa esim. mun sigu.
No mulla toimii edelleen, tsekkaa siguni.Onkos tähän löytynyt mitään kiertoja? Itsellä ollut Netflixit ynnä muut reilun vuoden tauolla ja aikaisemmin toimivat hyvin vpn:llä ennen yleisiä blokkauksia.
No mulla toimii edelleen, tsekkaa siguni.
Osa VPN-tarjoajista on blokattu, varmaan ne kymmenen suurinta firmaa.
Kyseessä on ihan kissahiirileikki eli välillä VPN toimii ja välillä ei. Tähän mennessä omassa käytössä luotettavin ja nopein kiertotapa on ollu SmartDNS. Sen avulla ei tule vahingossakaan kirjauduttua Netflixiin niin, että se näyttää Suomesta tulevalta liikenteeltä. Olen kirjoittanut aiheesta aikaisemmin tähän ketjuun:Taitaa olla jo monet pienemmätkin blokattuna. Itsellä ollut F-securen Freedome käytössä ja se olllut jo pidemmän aikaa blokattuna
Näin juuri. Sama ongelma koskee muitakin SmartDNS- ja VPN-palveluja kun sovelluksilla on aina kovemmat käyttöoikeudet kuin pelkästään verkkoselaimella. Kuitenkin ihan hyvä huomio kun itse olen käyttänyt tuota vain suoraan reittimestä ja PC:n selainten sekä Netflixin oman Win10-sovelluksen kautta.Tuo ibDNS ei sitten toimi kuin selaimella (ainakaan tällä hetkellä), erillisten mediaboxien Netflix apit ym. on rakenettu niin että käpistelevät jotenkin tarkemmin noita reitityksiä havaiten DNS, proxyjen jne käytön. Tämä tieto heidän omasta tuestaan.
Käytettävyyden ja tuotteeseen tutustumisen kannalta kyllä, mutta salailu on osa Netflixin toimintamallia. Se tuntuu pätevän heillä lähes kaikessa. Tuossa varmaan on takana se, että hämärretään kuva tarjonnasta ja erityisesti sen niukkuudesta. Onhan se toki parantunut tosi paljon, mutta etenkin alkutaipaleella siellä ei kovin paljon sisältöä ollut. Eli haluavat ihmisten ostavan sian säkissä. Sellainen tietysti antaa kuvan, että eivät itsekään luota täysin sisältöönsä, koska muutenhan sen voisi hyvin avoimesti esittää. Samoin itse palvelussa sisältöä ei saa kattavasti ja selvästi listattua, ei ilmoiteta selvästi, mitä uutta on ja mitä on häviämässä tai hävinnyt jne.Miksei Netflixin sivuilta näe heidän ohjelmatarjontaansa? Eikö tuo ole todella outoa ettei ilmoiteta suoraan edes mitä tarjottavaa heillä on?
Juu, kiitos näistä. Hyvää keskustelua myös VPN-palveluiden omalla sivulla.
Pitääpäs ottaa joku DNS-viritys kokeiluun
Täällä ainakin toimii Freedome Jenkkiflixin kanssa. Sijanniksi east coast tai west coast ja ei muuta kuin koomailemaan tarjonnan parissa. Välillä tosin täytyy hyppiä sijantien kanssa edestakaisin muutaman kerran ennen kuin homma lähtee toimimaan. Muut sijainnit ei muistaakseni ole toimineet. Tämä siis tietomakoneella.
Kun lukee noita viestejä, niin vaikuttaa väkisinkin aika avuttomalta palvelulta tuo netflix.
Tuohan kertoo vain hyvästä valikoimasta jos kaikki ei mahdu esille.Mikähän tuossa Netflixin listauksessa oikein mättää, kun äsken ajattelin katsoa Bloodlineä, niin sitäpä ei mistään kategoriasta löytynyt, vaikka Netflix originalssin, tv-sarjat, viimeksi lisätyt yms. kahlasin läpi. Lopulta piti haulla se hakea, että löytyi. Eikä ollut ensimmäinen kerta, kun joku nimike on haulla etsittävä. Tällä kertaa oli telkun sovellus käytössä, mutta on myös selaimella tuota tapahtunut.
Totesin tämän jo 2011 Youtuben kanssa kun porukat laittoi Samsungin Smart-TVn. 2016 itselle uutta töllöä ostaessakin otin tarkoituksella tyhmän mallin koska tyhmät käynnistyy nopeammin, bugaa vähemmän jneTelkun sovelluksella on hankala tehdä nimihakua
Se ei todellakaan kerro hyvästä valikoimasta, vaan paskasta käyttöliittymästä, joka piilottaa sisältöä ja näyttää tilalla huonoja suosituksia.Tuohan kertoo vain hyvästä valikoimasta jos kaikki ei mahdu esille.
Tuossa tapauksessa on helpoin ottaa etukäteen tietokoneella ja selaimella sarja listalta pois ja laittaa takaisin niin nousee ekaksi omalle listalle.Niin ja jos tiedät tarkalleen mitä haluat katsoa niin miksi ei vaan etsi sitä?
En minä ainakaan pysty tuota allekirjoittamaan, sillä vaikka Netflix kaikkea kakkelia suositteleekin, niin ei sentään mainittavasti mitään Intialaisia ohjelmia. Itse asiassa en muista nähneeni kuin pari sellaista valikoimissa. Varmaan sen suosittelualgoritmin syytä sekä hyvässä että pahassa. Oletko arvostellut (tai siis nykyään peukuttanut) mitään sisältöä, josta pidät?Rupiaa ärsyttään tuo tarjonta. Etupäässä Intialaisia rainoja tarjolla, kuka niitä oikeesti kattoo.