Netflix

Sun täytyy nyt lopettaa vähäksi aikaa sarjojen seuraaminen, niin Netflix pääsee mukaan n. 5 vuodessa. Ehkä. ;)
 
suositukset ovat olleet kohtuullisen järkeviäkin, olettaen että on antanut riittävästi tähtiä muille leffoille. Nyt se kuitenkin paskottikin viimeisimmän päivityksen yhteydessä, kun enää ei voi antaa selkeitä arvioita ohjelmille, vaan pelkästään peukku ylös/alas.

Jenkkituttu oli sitä mieltä että sen jälkeen kun Netflix pomojen pakottama SJW tuubasarja Dear White People alkoi olla 1/5 tähteä rankattu 90% käyttäjien toimesta niin vaihdettiin tähän peukku järjestelmään :) Mene ja tiedä, voi olla tottakin...

Mutta tosiaan, tein saman kuin Kautium , eli peukutin kaikki selvät paskat alaspäin ja ainoastaan loistavat leffat ylöspäin, ja silti seuraavalla kerralla flixi suosittaa samaa paskaa jota viimeksi peukutin alaspäin :facepalm: Ei toimi systeemi ei todellakaan, alkaa kypsyä siihen että samoja täysiä skeidoja tupsahtaa joka kerta siihen suosituksille :tdown:
 
Sun täytyy nyt lopettaa vähäksi aikaa sarjojen seuraaminen, niin Netflix pääsee mukaan n. 5 vuodessa. Ehkä. ;)

Jeps. Minä en ole piratoinut ollenkaan, enkä välttämättä ole edes tv:stä katsonut vaan ostanut dvd:llä haluamani sarjat. Nyt on Netflixissä kesken Dexter, Bones, dr Who, Breaking Bad, Silta, Orphan Black, Being Human + muutama Netflix omatuotanto joita muualta ei edes näy. Ei katsominen ihan heti lopu...
 
Itse päätin, että näytän peukkua vain ehdottomille suosikeilleni ja inhokeilleni. Rasistinen Dear White People sai peukun alas, vaikka en ole minuuttiakaan siitä nähnyt, enkä toivottavasti näe.

Mitä tulee sarjan arvosanoihin, niin jotain outoahan tässä näyttäisi olevan: Dear White People: Season 1 - Rotten Tomatoes

En siis ihmettele, jos myös Netflixissä sarjan arvosanassa olisi jotain outoa.
 
Viimeksi muokattu:
Se että Netflix ehdottelee sellaista mistä ei pidä, voi johtua tällaisestakin. Eli kun arvostelee, vaikka vain ennen 1/5 tai nykyään peukkua alaspäin, niin Netflix tulkitsee että ko. aihe/tyyppi kiinnostaa sinua, koska olet kuitenkin katsonut. Ilmeisesti täysinhokit pitäisi vain ohittaa arvostelematta. Ainakin Netflixin ehdotukset sopisivat tällaiseen toimintaan, mitä itsellekin lävähtää roskaa ehdotuksina. Ajattelin kokeilla ja muuttaa käytäntöä.
 
Se että Netflix ehdottelee sellaista mistä ei pidä, voi johtua tällaisestakin. Eli kun arvostelee, vaikka vain ennen 1/5 tai nykyään peukkua alaspäin, niin Netflix tulkitsee että ko. aihe/tyyppi kiinnostaa sinua, koska olet kuitenkin katsonut. Ilmeisesti täysinhokit pitäisi vain ohittaa arvostelematta. Ainakin Netflixin ehdotukset sopisivat tällaiseen toimintaan, mitä itsellekin lävähtää roskaa ehdotuksina. Ajattelin kokeilla ja muuttaa käytäntöä.

Itseäni ihmetytti tuossa peukutuksessa, että sellaiset sarjat tai dokumentit joille olin antanut vähintään 4 tähteä olikin uudessa järjestelmässä "vain" 50-60% suosituksella. Olisiko tuo 50% jo merkki siitä, että kyseessä onkin hyväksi luokiteltava sarja?
 
Ylipäätään se, että tuollaisen palvelun toimintoja pitää arvuutella ja lukea kuin tarot-korttien ennustuksia kertoo suoraan, että käyttäjä ei merkitse firmalle mitään.

Tuollaisten palveluiden selkäranka on selkeä käyttöliittymä (jossa siinäkin olisi kirveellä töitä) ja selkeät toiminnallisuudet. Netflixissä erityisesti jälkimmäinen on ryssitty kokonaan. Viaplayssa sentään on paremmin laadun suuntaa antava IMDB -luokitus mukana. Netflix vaan haistattaa käyttäjälleen *itut verhoamalla sen ydintoiminnot johonkin helvetin mystiikan kääreeseen.
 
Ilmeisesti täysinhokit pitäisi vain ohittaa arvostelematta.
Se on mahdollista. Itse olen päättänytkin olla tarkkana noiden kanssa, etten vahingossakaan kerrytä katselijalukuja, jotka heillä taitavat kaikista eniten vaakakupissa painaa noin niin kuin tuloksen tekemisen kannalta, ohjelmille, joista en aidosti pidä. Vaikka siis nytkin hieman kiinnostaisi vilkaista, että millainen tuo DWP on, että onko se oikeasti niin ärsyttävä kuin kaikki ennakkotiedot viittaavat. Mutta koska se erittäin todennäköisesti on juuri sitä, niin pysyn kovana, enkä vilkaise edes yhtään alusta.
 
Ylipäätään se, että tuollaisen palvelun toimintoja pitää arvuutella ja lukea kuin tarot-korttien ennustuksia kertoo suoraan, että käyttäjä ei merkitse firmalle mitään.

Tuollaisten palveluiden selkäranka on selkeä käyttöliittymä (jossa siinäkin olisi kirveellä töitä) ja selkeät toiminnallisuudet. Netflixissä erityisesti jälkimmäinen on ryssitty kokonaan. Viaplayssa sentään on paremmin laadun suuntaa antava IMDB -luokitus mukana. Netflix vaan haistattaa käyttäjälleen *itut verhoamalla sen ydintoiminnot johonkin helvetin mystiikan kääreeseen.
Joo, ja ohjelmien poistamiset ilman varoitusta ja lisäämiset epämääräisesti selvän listauksen ja ilmoituksen sijaan. Tuo on sinällään hämmästyttävää, että käyttöliittymähän on tuollaisen palvelun ytimessä, mutta se on ihan jo käytettävyydeltään monelta osin tosi huono. Luultavasti se kertoo ainakin siitä, että todellista kilpailua ei ole. Jos olisi kilpailija jokseenkin samalla sisällöllä, mutta paremmalla käyttöliittymällä, niin sen luulisi menestyvän. Mutta sellaista ei ole, joten voivat toimia puutteinaan ihan huoletta. Se taas ei selvästikään johda palveluhalukkuuteen.
 
Softa ei ole päivittynyt. Olisi minullakin toisessa tabletissa vielä tähdet käytössä, kun en ole päivittänyt (päivitän itse appsit Android-laitteissa, kun välillä julkaiset toimimattomia versioita, lukaisen muiden ruikutukset ennen päivitystä).
 
Kyllähän sitä jo tähtiasteikkoaikaankin Netflix suositteli minulle elokuvia ja sarjoja, joille arvioi yhtä tai kahta tähteä makuni perusteella. Mutta nykyinen peukkujärjestelmä on kyllä aivan perseestä, eikä omaan tajuntaan ainakaan uppoa kenen mielestä se oli hyvä idea.
 
Ei varmaan juurikaan käyttäjiltä mielipidettä kysyttykään tuohon arvostelun vaihdokseen.
 
Mitä ihmeen väliä sillä on mitä Netflix suosittelee? En en ole arvostellut yhtikäs mitään enkä tiedä miksi arvostelisin. Ei tulisi kuitenkaan mieleenkään katsoa mitään, josta ei tietäisi jollain tasolla mistä on kyse jo etukäteen. Kun on lukenut tai silmäillyt kaiki elokuva-arvostelut viimeiset 40 vuotta + seuraa vähän elokuvalehtiä + on lukenut alan kirjoja, niin harvoin on elokuvia, jotka olisivat katsomisen arvoisia ja joista ei olisi kuullut.
 
Mitä ihmeen väliä sillä on mitä Netflix suosittelee? En en ole arvostellut yhtikäs mitään enkä tiedä miksi arvostelisin. Ei tulisi kuitenkaan mieleenkään katsoa mitään, josta ei tietäisi jollain tasolla mistä on kyse jo etukäteen. Kun on lukenut tai silmäillyt kaiki elokuva-arvostelut viimeiset 40 vuotta + seuraa vähän elokuvalehtiä + on lukenut alan kirjoja, niin harvoin on elokuvia, jotka olisivat katsomisen arvoisia ja joista ei olisi kuullut.
Eipä ole vähään aikaan mitään yhtä ylimielistä kommenttia täällä näkynytkään.

Joo, ihan varmasti keskiverto Netflix-käyttäjä on "lukenut tai silmäillyt kaiki elokuva-arvostelut viimeiset 40 vuotta + seuraa vähän elokuvalehtiä + on lukenut alan kirjoja". :D
 
On kyllä suppea valikoima, etenkin elokuvissa, että taitaa mennä taas itselläkin katkolle tämä. Surkeaa kyllä tarjonta täälläpäin maapalloa.

Ja juu, itsekkään en ole yhtään mitään koskaan arvostellut, eikä kyllä tule niitä seurattuakkaan. Katson sitä, mikä kiinnostaa/minkä tietää kiinnostavaksi. Siinä ei paljoa muiden arviot paina.
 
Ei varmaan juurikaan käyttäjiltä mielipidettä kysyttykään tuohon arvostelun vaihdokseen.

Heh, Netflix on kuitenkin aika tunnettu A/B testauksestaan ja ainakin omien sanojensa mukaan peukutusta testattiin sadoillatuhansilla käyttäjillä lähes vuoden ajan.

Eipä ole vähään aikaan mitään yhtä ylimielistä kommenttia täällä näkynytkään.

Joo, ihan varmasti keskiverto Netflix-käyttäjä on "lukenut tai silmäillyt kaiki elokuva-arvostelut viimeiset 40 vuotta + seuraa vähän elokuvalehtiä + on lukenut alan kirjoja". :D

Minullekin on ihan sama mitä Netflix suosittelee. Tiedän yleensä mitä katson ja millaisia uutuuksia on saatavilla, vaikka en mikään elokuvaguru olekaan.

Monelta tuntuu unohtuvan että Netflixistä on vain yksi ainoa versio joka on tehty mahdollisimman sopivaksi "keskivertokäyttäjälle". Ainakaan vielä käyttöliittymästä ei ole nähty tarpeelliseksi tehdä (täysin) kustomoitavaa versiota tehokäyttäjille ja elokuvakriitikoille.
 
Ja kuinka tyytyväisiä loppukäyttäjät ovat olleet uudistukseen. Niinpä.

Netflixin mukaanhan tuolla peukutuksella saatiin huomattavasti enemmän arvioita kuin vanhalla tähtisysteemillä, ja heidän mielestään se oli sitten uudistus hyvään suuntaan. Eli nyt myös osa niistä jotka eivät aiemmin viitsineet nähdä vaivaa tähtiarvion antamiseksi jaksavat painaa +/- peukkua.

Toisin sanoen, Netflix halusi korvata pienemmän määrän laajemmalla 1-5 skaalalla tehtyjä arvosteluja (ja oletettavasti perustellumpia arvosteluja, koska vain pienempi osa porukasta antoi arvioita) suuremmalla määrällä +/- ääniä, eli korvata laadun määrällä....
 
Niin Netflix on tyytyväinen, ja voi olla pitkän päälle parempi saada edes jotain, mutta tosiaan enempää en vänkää asiasta, mainitsin että mielestäni tässä ei kysytty mielipidettä, tai vaikka siitä miksei monia käyttäjien kaipaamia asioita vaikkapa Netflixin sivustossa, jossa sentään on nämä "salaiset" koodit eri tyyleille, voida toteuttaa. Mutta joo, tämän on vain mielipiteeni, ja ilmeisesti Netflix todella tekee kaiken vain käyttäjiä ajatellen. Ei enempää asiasta minulla. :)
 
Heh, Netflix on kuitenkin aika tunnettu A/B testauksestaan ja ainakin omien sanojensa mukaan peukutusta testattiin sadoillatuhansilla käyttäjillä lähes vuoden ajan.
Niin, omien sanojensa mukaan ja silloinkin vain siinä mielessä, että kuinka paljon käyttäjät antavat arvioita. Koska peukutus on tavismassojen mielestä helpompaa, päätteli joku Netflixin pomo että antaa määrän korvata laadun, eli viis arvioiden ja suositteluiden järkevyydestä, kunhan vaan saadaan porukka klikkailemaan peukkuja.

Olisivat jättäneet edes optiona rinnalle ne vanhat tähtimerkinnät ja/tai prosenttiarvot, mutta kun nekin piti poistaa. Nyt Netflixin käyttöliittymän kautta ei ole enää minkäänlaista mahdollisuutta katsoa suositelluista ohjelmista että mitä mieltä muut ovat niistä mieltä ja että millaisella todennäköisyydellä suositukseen on päädytty.

Olisi kiva nähdä millaisia apinoita siellä on päättämässä ja koodaamassa näitä systeemeitä, kun maalaisjärki tuntuu olevan kateissa jatkuvasti. Spotify on toinen hyvä esimerkki palvelusta, jolle vain taivas olisi rajana, mutta kun johtoporras kusee päätöksen toisensa jälkeen ja käyttöliittymä laahaa 90-luvun puolella, niin lopputuloksena media spekuloi jatkuvasti milloin firma menee nurin.

Minullekin on ihan sama mitä Netflix suosittelee. Tiedän yleensä mitä katson ja millaisia uutuuksia on saatavilla, vaikka en mikään elokuvaguru olekaan.
Minäkin tiedän mitä katson.

Olisi silti kiva, että palvelu josta maksan 144€/vuodessa, ei heikkenisi jokaisella päivityksellä ja että se osaisi tarjota minulle valikoimistaan katsottavaksi jotain sellaista jota en ole ehkä muualla nähnyt. Näinhän se kutakuinkin toimi aiemmin vaikka toki parannettavaa oli silloinkin. Nyt näiden peukutusten myötä suosittelut ovat aiempaakin enemmän pelkkää paskaa.

Nimimerkki cinephilen postaus tuon aiemman artikkelin kommenteista oli aika hyvä:

Netflix Replacing Star Ratings With Thumbs Ups and Thumbs Downs
As a long time (dvd AND stream) member for more than a decade, who is from San Jose, CA, and has rated several THOUSAND Netflix movies, I am disgusted at this simplistic & binary method which provides me no indication whatsoever about any movies. I believe I am poised to speak on this as such and have found the options that COULD have taken or SHOULD take place are/were this:

1) Netflix asks their customers for their opinion on the ratings system before making a move

2) Netflix could have two rating systems simultaneously (for those that argue algorithms exist(ed) both ways, then why not have both)

3) Customers who rely on the 5 star method are now forced to migrate to other websites (which you kinda don’t want with today’s digital and fleeting attention span) to check out ratings to confirm or explore their watch list. I have never heard of a company that would want to their customers to LEAVE their website. Netflix is co-signing this so why not acknowledge it?

4) Customers can join in Netflix’s (aka Yellin’s) flippant remark about being antiquated and just VOTE DOWN NETFLIX altogether and cancel their subscription(s). If I wanted to use this like a DATING system, I’d probably ALREADY be on a date. How do you mess up even “Netflix and Chill” and take it this far by comparing it to such. Netflix is not a dating app: newsflash! If so, it’s time to “see other people: because “it’s not YOU, it’s ME.”

6) Movie watching truly involves COMMUNITY and CRAFT and while people do not necessarily DEPEND on what other people think (some really do rightfully so), they might quite like having the choice to see HOW others think and choose accordingly (or not)! Netflix could take a message from a non-“antiquated” biz book called Think Big Act Small: “Once you have decided to listen to your customers , you need to make sure you are responding to what they really want and know exactly what they are talking about.” (see most folks who watch movies like to READ, too). A Lot. Here’s hoping Netflix will read all that is being said about them on this topic. Which brings me to:

7) Netflix could have a spot where you DIRECTLY provide feedback on the website. If customers are clueless sheeple and can only accommodate pushing up or down on the great big fum (side note: what could that say about the content then really?), surely they are not capable of communicating properly or have valid feedback and thoughts- so just do away (wait, has it ever BEEN there?) with customer service via e-mail, chat (oooooh, that has been inactive lately- so serendipitous!), and phone wait times.

8) Netflix could fix the problem and admit: Ooops! We thought we knew better than you (paid subscribers) since we are so used to “recommending” things all the time, but clearly that is NOT the case and we see that now…what, with all the emotional backlash and posts and such. No one loves a company more than one which messes up badly and then rectifies the problem (swiftly). T minus ten.

9) Those that do have time to waste (not those that are so [insert adjective here] to only vote up or down per the cool and “current” Netflix who is choosing to leave their most loyal customers in the dust) can commence going to their Netflix search bar, typing “netflix original”, and then downvoting all that low hanging fruit, because, hey, even if you dislike it just a smidge, it deserves to be thumbs down or nothing according them (and that would include their own content, right?) Dumb.
and lastly, something I’ve always wondered,

10) Netflix could actually FOCUS on featuring (and highlight) the HIGHEST RATINGS, MOST LIKED, and even NEWEST(not antiquated!) movies IN GENERAL instead of telling me what I want to watch. Please don’t tell me the up/down is what will solve this, because if that was the idea, I’d rather be able to REMOVE categories/banners, low rated movies, and crappy content from my sight . Period.

Excuse any grammar, typos, etc as this topic is a little incendiary to me. Change what the stars say, make it a scale of 1 to 10 or only 4 stars, etc. but DO NOT tell movie lovers (your primary and first customers if you will recall) to resort to “Love It or Hate It” and that’s it. “What is food to one man may be a fierce poison to others”- Lucretius
 
Viimeksi muokattu:
Tärkein perustelu peukutukselle oli heiltä se, että nyt ihmiset painavat enemmän sen mukaan, mistä pitävät ja mitä oikeasti katsovat, eivätkä yritä antaa objektiivista arviota.

Ymmärrän tuon, mutta ei tuo minusta silti ole hyvä systeemi, koska itse katson sellaistakin, josta en suuremmin pidä. Ei se pelkkä katsominen kuitenkaan ole se ainoa mittari. Ja vaikka pitäisinkin jostain, niin silti voin haluta antaa 3 tähteä, koska se pitäminen voi johtua vaikka mielentilasta juuri sinä päivänä katsoessa. Ei se tarkoita, että jes, että tämä on mielestäni huippulaatua, jota haluan tuotettavan lisää, että 5 tähteä eli siis nyt vain se peukku ylös, kun ei ole enää varsinaista laadun mittaria.

Eli minä haluan pitää nämä asiat erillään: mitä katson, mistä pidän ja mikä on mielestä tuotteen objektiivinen laatu. Voin arvostaa jotain taiteellista leffaa useammalla tähdellä ja pitää hyvänä, että sellaisia tehdään, vaikka pitäisinkin sitä hieman tylsänä ja viihtyisin enemmän katsoessani seuraavaksi Adam Sandleria. Ja tämä on nimenomaan sitä, mistä Netflix halusi uudistuksella päästä eroon.

Minua ei huoleta tuo suositusten vaikutus sisällön löytämiseen, siinä nuo ovat minulle aika yhdentekeviä, vaan minua huolestuttaa se, kuinka tämä vaikuttaa sarjavalikoimaan ja lopulta jopa tuotantoon, kun Netflixkin innolla noita tehtailee. Eli tilaako Netflix seuraavaksi Mall Cop 3:n?
 
Onhan tuolla vieläkin nuo prosentit, ainakin puhelimella ne näkyy ja viimeisin versio on käytössä. Tosin osuvuus prosentit ei kyllä enää täsmää, joten niillä voi pyyhkiä persettä.

Kyllähän Netflix tarjosi aiemminkin suosituksiin sarjoja ja elokuvia, vaikka niillä oli oletus että annan niille kaksi tähteä. Eli aiemmin nuo arviot piti omalla kohdalla paikkansa hämmästyttävän hyvin. Tuo on/off arviointi on karmaisevan huono. Aiemmin annoin tähtiä hyvin tunnollisesti, mutta nyt ei enää kiinnosta.
 
Onhan tuolla vieläkin nuo prosentit, ainakin puhelimella ne näkyy ja viimeisin versio on käytössä. Tosin osuvuus prosentit ei kyllä enää täsmää, joten niillä voi pyyhkiä persettä.

Kyllähän Netflix tarjosi aiemminkin suosituksiin sarjoja ja elokuvia, vaikka niillä oli oletus että annan niille kaksi tähteä. Eli aiemmin nuo arviot piti omalla kohdalla paikkansa hämmästyttävän hyvin. Tuo on/off arviointi on karmaisevan huono. Aiemmin annoin tähtiä hyvin tunnollisesti, mutta nyt ei enää kiinnosta.
Joo, randomisti joissakin ohjelmissa on prosentit näkyvissä, mutta se lukema ei korreloi aiempiin tähtimerkintöihin, kun se on se uusi suositusprosentti. Aiemmin suosituksiin merkityistä tähdistä näki suoraan kuinka merkittävästi Netflixin algoritmi painottaa kulloistakin suositusta ja jos se oli joku 2 tähteä, niin siitä tiesi heti että ohjelma on katsomatta pasaa ja se piti ihan hyvin myös paikkaansa. Nyt siellä on tosiaan yhtäkkiä jotain aiemmin 1 tähden suosituksilla olleita Mall Coppeja ja 4D-dokumentteja 95% suosituksella. Wau, tähän ei eläin pysty!

Netflix Replacing Star Ratings With Thumbs Ups and Thumbs Downs
Netflix is also introducing a new percent-match feature that shows how good of a match any given show or movie is for an individual subscriber. For example, a show that should close to perfectly fit a user’s taste may get a 98% match. Shows that have less than a 50% match won’t display a match-rating, however.

Tuota prosenttia sitten lasketaan pelkästään sen mukaan kuinka paljon muut ovat peukuttaneet samoja ohjelmia kuin sinä.
 
Mitähän pirua ne on nyt tehneet tolle nettisivujen käyttöliittymälle.
Mulla meinaa kone leipoa totaalisen tukkoon kun menen netflix.comiin, ja firefoxiin tulee ilmoitus sivuston hidastavan selainta. Aika tuskallista ja aikaavietää saada edes ohjelman katsomista alkamaan tuon paskeen kanssa. :mad:
 
Kuinkas netflixin usan valikoimista voi katsoa materiaalia?

Monesti kun joku asia kiinnistaisi katsoa ja sitten kun kuuklettaa, niin se on netflixissä, mutta jenkeissä.

Viimeisimpänä Betting on Zero dokkari.
 
Huvikseen vilkasin Play Storea ja Netflix on kadonnut kokonaan laitteestani My Apps listalta, enkä myöskään enää löydä sitä Searchilla. Koska enää tarjolla uusin 5 versio, joka ei tue mun tablettia enää. Kun tsekkaa web sivun kautta:

Versio 5.0 toimii vain laitteissa, jotka ovat Googlen sertifioimia ja täyttävät kaikki Android-vaatimukset.

Eli huvikseen kokeilkaas tsekata onko teillä vielä tarjolla enää :)
 
Huvikseen vilkasin Play Storea ja Netflix on kadonnut kokonaan laitteestani My Apps listalta, enkä myöskään enää löydä sitä Searchilla. Koska enää tarjolla uusin 5 versio, joka ei tue mun tablettia enää. Kun tsekkaa web sivun kautta:

Versio 5.0 toimii vain laitteissa, jotka ovat Googlen sertifioimia ja täyttävät kaikki Android-vaatimukset.

Eli huvikseen kokeilkaas tsekata onko teillä vielä tarjolla enää :)
Xperia Z5 Compact näkyi olevan normaalisti tarjolla. Tosin en ole rootannut tms.

iPhonelle toimii myös, juuri Chromecastaan TeenWolfia
 
Huvikseen vilkasin Play Storea ja Netflix on kadonnut kokonaan laitteestani My Apps listalta, enkä myöskään enää löydä sitä Searchilla. Koska enää tarjolla uusin 5 versio, joka ei tue mun tablettia enää. Kun tsekkaa web sivun kautta:

Versio 5.0 toimii vain laitteissa, jotka ovat Googlen sertifioimia ja täyttävät kaikki Android-vaatimukset.

Eli huvikseen kokeilkaas tsekata onko teillä vielä tarjolla enää :)
Liittynee tähän -->

Netflix confirms it is blocking rooted/unlocked devices, app itself is still working (for now)

Eli jatkossa ei tarvitse käyttää Netflixiä rootatuilla Androideilla. Tällä hetkellä vanhat versiot toimivat edelleen, mutta päivityksiä niille ei ilmeisestikään ole luvassa.
 
Kuinkas netflixin usan valikoimista voi katsoa materiaalia?

Monesti kun joku asia kiinnistaisi katsoa ja sitten kun kuuklettaa, niin se on netflixissä, mutta jenkeissä.

Viimeisimpänä Betting on Zero dokkari.
VPN:llä, tsekkaa esim. mun sigu.
 
VPN:llä, tsekkaa esim. mun sigu.
Netflix on jo pidemmän aikaa blokannut tunnettujen VPN-palveluntarjoajien julkisia osoitesarjoja, joten mitenkään itsestäänselvää se ei ole, että VPN-yhteyden käyttäminen tekisi autuaaksi. Joillakin toimii ja joillakin ei ja seuraavana päivänä tilanne voi olla taas toinen. Ei siis kannata sitoutua ainakaan mihinkään kovin pitkiin sopimuksiin pelkästään tämän tarpeen nimissä.
 
Onkos tähän löytynyt mitään kiertoja? Itsellä ollut Netflixit ynnä muut reilun vuoden tauolla ja aikaisemmin toimivat hyvin vpn:llä ennen yleisiä blokkauksia.
 
Onkos tähän löytynyt mitään kiertoja? Itsellä ollut Netflixit ynnä muut reilun vuoden tauolla ja aikaisemmin toimivat hyvin vpn:llä ennen yleisiä blokkauksia.
No mulla toimii edelleen, tsekkaa siguni.
Osa VPN-tarjoajista on blokattu, varmaan ne kymmenen suurinta firmaa.
 
No mulla toimii edelleen, tsekkaa siguni.
Osa VPN-tarjoajista on blokattu, varmaan ne kymmenen suurinta firmaa.

Taitaa olla jo monet pienemmätkin blokattuna. Itsellä ollut F-securen Freedome käytössä ja se olllut jo pidemmän aikaa blokattuna
 
Taitaa olla jo monet pienemmätkin blokattuna. Itsellä ollut F-securen Freedome käytössä ja se olllut jo pidemmän aikaa blokattuna
Kyseessä on ihan kissahiirileikki eli välillä VPN toimii ja välillä ei. Tähän mennessä omassa käytössä luotettavin ja nopein kiertotapa on ollu SmartDNS. Sen avulla ei tule vahingossakaan kirjauduttua Netflixiin niin, että se näyttää Suomesta tulevalta liikenteeltä. Olen kirjoittanut aiheesta aikaisemmin tähän ketjuun:

Netflixin sisältö toimii ainakin ibVPN:n SmartDNS:n kautta. Jos taas ihan VPN:n on hakusessa niin omien kokemuksien mukaan tuo ibVPN:n ultimate setti tarjoaa parasta vastinetta rahoille. PureVPN:n lifetime lisenssi on tietenkin monesti Stacksocialissa myynnissä jollain 60 dollarilla, mutta minulla ei oikein luotto riitä noihin kertamaksullisiin palveluihin. Muutenkin PureVPN vaatii aika paljon säätämistä et siitä saa kaiken irti. Mm. oletuksena se käytti todella heikkoa salausta ja protokollaa, jonka ansiosta nopeudet olivat huippuluokkaa mutta itse salaus sinne päin ja "kill switch" toimi vain silloin tällöin. Käyttöliittymä yrittää olla tosi simppeli mutta todellisuudessa sen kanssa meni sormi suuhun kun se oli paikoin liian yksinkertainen.

Freedome taas on kaikista yksinkertaisin kun siinä ei voi säätää oikeastaan mitään. Protokollana kuitenkin OpenVPN eli salauksen puolesta homma pelittää ja jos oikeasti haluat päästä helpolla niin Freedome on hyvä valinta.

ibVPN taas toimii tosi hyvin suoraan paketista automaattiasetuksilla ja softasta tietenkin löytyy paljon säädettävää (jos vain haluaa). Itse en kauhean usein käytä VPN:ää vaikka noita lisenssejä löytyy useampi. Lähinnä työmatkoilla kun joutuu käyttämään jotain hotellien tai muiden paikkojen avoimia verkkoja. Vertaisverkkoja varten ibVPN:llä on ihan omat serverit. Tämän suhteen kannattaa olla tarkkana kun kaikista ibVPN:n lisensseistä ei löydy noita p2p-servereitä ja nopeasti tsekattuna ne ovat vain Ultimate ja Torrent -lisensseissä. https://www.ibvpn.com/vpn-start/

Ultimaten mukana tulee myös ibDNS eli heidän oma SmartDNS. Tämä on oikeastaan se juttu minkä takia ylipäätänsä maksan tuosta. Tuon SmartDNS:n avulla pystyy katselemaan Jenkkiflixiä todella helposti sekä nopeasti eli tuo SmartDNS ei vaikuta samalla tavalla verkon nopeuteen kuin VPN. Itse VPN-yhteyttä olen käyttänyt Netflixiin viimeksi joskus vuosi sitten ja silloinkin se oli yhtä säätämistä. Ei tarvi kuin vahingossa kirjautua Netflixiin ilman VPN-yhteyttä niin seuraavalla kerralla tulee erroria Netflixissä. Huomattavasti helpompaa asettaa reitittimeen primary DNS -osoitteeksi nuo SmartDNS:n jenkkinimipalvelimet ja nauttia tarjonnasta. Viimeksi eilen katson jenkkiflixin tarjontaa ja viimeiset pari vuotta tuo SmartDNS on toiminut luotettavasti. Muistaakseni viime vuoden keväänä senkin kanssa oli jotain ongelmaa kun Netflix alkoi tosissaan taistelemaan noiden maarajoitusten kanssa mutta sekin oli ihan hetkellinen harmi.

Lisää keskustelua VPN:istä löytyy täältä: VPN-palvelut
 
Tuo ibDNS ei sitten toimi kuin selaimella (ainakaan tällä hetkellä), erillisten mediaboxien Netflix apit ym. on rakenettu niin että käpistelevät jotenkin tarkemmin noita reitityksiä havaiten DNS, proxyjen jne käytön. Tämä tieto heidän omasta tuestaan.
 
Tuo ibDNS ei sitten toimi kuin selaimella (ainakaan tällä hetkellä), erillisten mediaboxien Netflix apit ym. on rakenettu niin että käpistelevät jotenkin tarkemmin noita reitityksiä havaiten DNS, proxyjen jne käytön. Tämä tieto heidän omasta tuestaan.
Näin juuri. Sama ongelma koskee muitakin SmartDNS- ja VPN-palveluja kun sovelluksilla on aina kovemmat käyttöoikeudet kuin pelkästään verkkoselaimella. Kuitenkin ihan hyvä huomio kun itse olen käyttänyt tuota vain suoraan reittimestä ja PC:n selainten sekä Netflixin oman Win10-sovelluksen kautta.
 
Juu, kiitos näistä. Hyvää keskustelua myös VPN-palveluiden omalla sivulla.

Pitääpäs ottaa joku DNS-viritys kokeiluun :cigar2:
 
Miksei Netflixin sivuilta näe heidän ohjelmatarjontaansa? Eikö tuo ole todella outoa ettei ilmoiteta suoraan edes mitä tarjottavaa heillä on?
Käytettävyyden ja tuotteeseen tutustumisen kannalta kyllä, mutta salailu on osa Netflixin toimintamallia. Se tuntuu pätevän heillä lähes kaikessa. Tuossa varmaan on takana se, että hämärretään kuva tarjonnasta ja erityisesti sen niukkuudesta. Onhan se toki parantunut tosi paljon, mutta etenkin alkutaipaleella siellä ei kovin paljon sisältöä ollut. Eli haluavat ihmisten ostavan sian säkissä. Sellainen tietysti antaa kuvan, että eivät itsekään luota täysin sisältöönsä, koska muutenhan sen voisi hyvin avoimesti esittää. Samoin itse palvelussa sisältöä ei saa kattavasti ja selvästi listattua, ei ilmoiteta selvästi, mitä uutta on ja mitä on häviämässä tai hävinnyt jne.
 
Juu, kiitos näistä. Hyvää keskustelua myös VPN-palveluiden omalla sivulla.

Pitääpäs ottaa joku DNS-viritys kokeiluun :cigar2:

Ei tullut DNS-kokeiluun, vaan Freedomea hetken pyörittelin ja android puolelta löytyi keino päästä USA:n netflixiin.

Androidin asetuksista sovellusasetukset ja sieltä sammuttaa Netflixin, sekä tyhjentää cachen ja välimuistin. Käynnistää Freedomen USA south-east ja sitten vain Netflix auki ja katselemaan. Toimii mobiilidatalla saumattomasti, todennäköisesti ei wifillä.. Sijaintitiedot kannattaa myös ottaa pois päältä. Muista myös sammuttaa netflix ennen freedomen sulkemista "force stopilla" asetuksista.

//edit. ohje
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ainakin toimii Freedome Jenkkiflixin kanssa. Sijanniksi east coast tai west coast ja ei muuta kuin koomailemaan tarjonnan parissa. Välillä tosin täytyy hyppiä sijantien kanssa edestakaisin muutaman kerran ennen kuin homma lähtee toimimaan. Muut sijainnit ei muistaakseni ole toimineet. Tämä siis tietomakoneella.
 
Täällä ainakin toimii Freedome Jenkkiflixin kanssa. Sijanniksi east coast tai west coast ja ei muuta kuin koomailemaan tarjonnan parissa. Välillä tosin täytyy hyppiä sijantien kanssa edestakaisin muutaman kerran ennen kuin homma lähtee toimimaan. Muut sijainnit ei muistaakseni ole toimineet. Tämä siis tietomakoneella.

Itsellä on taas parhaiten toiminut Kanada. Jenkkiläänkin pääsee aina välillä.
 
Kun lukee noita viestejä, niin vaikuttaa väkisinkin aika avuttomalta palvelulta tuo netflix.

Vähän onnetonta Suomen tarjonta onkin alkuperäissarjojen ulkopuolella. Sarjat ovat kuitenkin parhaimmillaan ihan HBO:n tasolla, joten sinänsä ei valittamista.
 
Mikähän tuossa Netflixin listauksessa oikein mättää, kun äsken ajattelin katsoa Bloodlineä, niin sitäpä ei mistään kategoriasta löytynyt, vaikka Netflix originalssin, tv-sarjat, viimeksi lisätyt yms. kahlasin läpi. Lopulta piti haulla se hakea, että löytyi. Eikä ollut ensimmäinen kerta, kun joku nimike on haulla etsittävä. Tällä kertaa oli telkun sovellus käytössä, mutta on myös selaimella tuota tapahtunut.
Tuohan kertoo vain hyvästä valikoimasta jos kaikki ei mahdu esille.

Niin ja jos tiedät tarkalleen mitä haluat katsoa niin miksi ei vaan etsi sitä?
 
Telkun sovelluksella on hankala tehdä nimihakua
Totesin tämän jo 2011 Youtuben kanssa kun porukat laittoi Samsungin Smart-TVn. 2016 itselle uutta töllöä ostaessakin otin tarkoituksella tyhmän mallin koska tyhmät käynnistyy nopeammin, bugaa vähemmän jne

Chromecast all the way, tutulla luurin näppiksellä ja appilla käyttää.
 
Tuohan kertoo vain hyvästä valikoimasta jos kaikki ei mahdu esille.
Se ei todellakaan kerro hyvästä valikoimasta, vaan paskasta käyttöliittymästä, joka piilottaa sisältöä ja näyttää tilalla huonoja suosituksia.
 
Niin ja jos tiedät tarkalleen mitä haluat katsoa niin miksi ei vaan etsi sitä?
Tuossa tapauksessa on helpoin ottaa etukäteen tietokoneella ja selaimella sarja listalta pois ja laittaa takaisin niin nousee ekaksi omalle listalle.
 
Rupiaa ärsyttään tuo tarjonta. Etupäässä Intialaisia rainoja tarjolla, kuka niitä oikeesti kattoo.
 
Rupiaa ärsyttään tuo tarjonta. Etupäässä Intialaisia rainoja tarjolla, kuka niitä oikeesti kattoo.
En minä ainakaan pysty tuota allekirjoittamaan, sillä vaikka Netflix kaikkea kakkelia suositteleekin, niin ei sentään mainittavasti mitään Intialaisia ohjelmia. Itse asiassa en muista nähneeni kuin pari sellaista valikoimissa. Varmaan sen suosittelualgoritmin syytä sekä hyvässä että pahassa. Oletko arvostellut (tai siis nykyään peukuttanut) mitään sisältöä, josta pidät?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 451
Viestejä
4 505 251
Jäsenet
74 422
Uusin jäsen
amatööripelaaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom