I-Land Lost-kopio tuli katsottavaksi. Ekan jakson perusteella VMP. Huonot näyttelijät, idiootti käsikirjoitus, dialogi aivan kaameaa. Tuotantoarvot persiistä (jotenkin epäilen että haravan jäljet autiosaaren hiekassa ovat set decoration porukan laiskuutta eikä ovela juonijippo) . Ainoa mikä pelastaisi sarjan olisi jos osoittautuisi että kyseessä on tuetun opiskelun amiksen ekaluokkalaisten mielet uploadattuna aikuisten kehoihin.
Mun mielestä tämä The I-Land oli lopulta parempi, kuin surkeahko alku antoi odottaa. Ensimmäiset jaksot todella ovat roskaa.
Mutta pikkuhiljaa sarjassa alkoi tulemaan uusia tasoja sen verran, että katsoin lopulta loppuun asti. Onhan tämä nyt kuitenkin eri luokan scifiä kuin surullisen kuuluisa Another Life, paljon parempi. Näyttelijät ovat lopulta monta kertaa parempia, ja juoni etenee paikoin mielenkiintoisestikin.
Se mikä on myönteistä, ja lopulta näkyy sarjan jaksoissa, on että sarja on minisarja (ainakin Netflixin mukaan). Se on kirjoitettu ja tehty siinä mielessä, että loppu on ollut tiedossa (lopussa onkin pari ihan yllättävää käännettä esim. aikaan ja paikkaan liittyen, niin se vain ilmastonmuutos etenee ja pidot paranee). Voihan olla, että tätä tehdään lisää, itse melkein jättäisin tähän...
Itse aloin katsomaan sarjaa ns. kieli poskessa asenteella tämän arvostelun vuoksi, ja ensimmäiset jaksot ovatkin kohtuullisen persiistä. Mutta meno ja kaikenlainen pökkelyys vähenee tai sitten siihen tottuu, kuitenkin suosittelen itse kokeilemaan. Kunhan muistat, että jos selviät alun erittäin pökkelöistä jaksoista, ihan kohtuullista ajanviete scifiä on tulossa. Ei mitään klassikkoa, mutta olihan tässä ajatusta lopulta.
Ai niin. Sarjan loppupuolella on hymyt huulille saava taistelu Matrix-tyyliin, eli köysien kanssa yritetään juosta seinää pitkin. Todella tökerösti tehty.
Jo tämän vuoksi kannattaa katsoa.
Onneksi kohtaus on lyhyt.
Varmuuden vuoksi: Älkää käsittäkö väärin. Ei, tämä sarja ei ole laatua tyyliin West World tai Altered Carbon, ei. Tämä pyörii aivan eri kategoriassa, siellä Another Life -tasoisissa. Ja katsominen vaatii hieman kieli poskessa asennetta. Jotkut kohdat saivat aidot ääneen hörähtelyt aikaiseksi yksin katsottunakin, mitähän se olisi porukalla ollut. Jotkut hemustelukohtaukset kelasin eteenpäin. Eli tässä tasossa tämä arvostelu. Viihdearvoa kuitenkin lopulta löytyi.