- Liittynyt
- 08.08.2019
- Viestejä
- 2 600
Eli pelisuunnittelu laahaa perässä, koska pitää mennä "massojen" mukana. Tällä hetkellä se on ps4-tason rauta. Onneksi next-gen konsolit vihdoin tulivat, ja pian nähdään jotakin uutta.
Kyllä. Toki jonkin verran PC-puolelle on saatu Ultra-grafiikkaa, ja vanhat konsolit on saaneet low-medium-high -tasoa, eli on myös saatu PC-puolelle parempia grafiikoita. Mutta jonkin verran nuo on varmaan jarruttaneet. Nyt uusien konsolien myötä ei pelintekijöillä ole periaatteessa tekosyitä enää. Ja nimenomaan sitä mainitsemaasi pelimaailmaa voisi rikastaa, eli elävöittää.
Mutta on noissa peleissä grafiikkojen erot myös isot. Jossain esim. 2019 ilmestyneessä Controlissa on mun mielestä aivan surkeat grafiikat, kun verrataan johonkin SOTR, KCD, RDR2. Controlin pelihahmo näyttää joltain cartoon-hahmolta kun vertaa moniin muihin. Detaljien taso myös pelimaailmassa aika keskinkertaista, eikä asiaa auta haaleasti väritetty yleisilme.
Ubisoft saa paljon kuraa niskaansa, mutta kyllä heidän pelisarjoissa on keskimäärin hyvät grafiikat ja visuaalinen ilme on immersiivinen. Far Cryn Dunia Engine ei ole grafiikaltaan silti aivan alkuperäisen Cry Enginen tasolla. Kingdom Come Deliverancen grafiikat on peliksi aika henkeä salpaavat. Etenkin luonnossa. Optimoinneissa Ubisoftilla on varmaan parantamisen varaa (se mitä Ultra vaatii), mutta grafiikat ei noissa nimenomaan romahda vaikka asetuksia vähän laskee.