NAS rakentelut

Liittynyt
22.11.2019
Viestejä
46
En ole varma onko tämä oikea paikka mutta koska olen alkanut opiskelemaan alaa ja tekisi harjoitusmielessä rakennella kotiin serveri mihin saisi harjoitella virtuaalikoneita, webpalvelimen tekoa ja kaikkea muuta mitä mieleen tulee niin olisiko tästä siihen HP ProDesk 600 G3 SFF i5 16GB

Suurimmat vaatimukset olisi 2 ssd paikkaa ja 1 m.2 tai 3 sata paikkaa

Ja muutenkin kaikki neuvot otetaan vastaan kun osaamista ei ole
 
Liittynyt
26.12.2022
Viestejä
229
En ole varma onko tämä oikea paikka mutta koska olen alkanut opiskelemaan alaa ja tekisi harjoitusmielessä rakennella kotiin serveri mihin saisi harjoitella virtuaalikoneita, webpalvelimen tekoa ja kaikkea muuta mitä mieleen tulee niin olisiko tästä siihen HP ProDesk 600 G3 SFF i5 16GB

Suurimmat vaatimukset olisi 2 ssd paikkaa ja 1 m.2 tai 3 sata paikkaa

Ja muutenkin kaikki neuvot otetaan vastaan kun osaamista ei ole
Kyllä tuon koneen pitäis ajaa asiansa, dvd aseman tilalle pystyy laittamaan yhden kiintolevyn adapterilla
Itse suosittelisin tutustumaan proxmoxiin, helppo luoda virtuaalikoneita ja kätevä kun voi snapshotilla palata aina taaksepäin kun on taas mennyt hajoittamaan jotain säätäessä.
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 072
No niin, nyt palautui mutsilta vanha nassin raato (no, melkein iskemätön Chenbro SR301 MINI SERVER) takaisin ja sen kämänen AMD Athlon prossu (1,4Ghz, 2 ydin/2 säie) emo ei toimi enää kunnolla. Jäi ser jätteestä 8 kpl sata ssd levyjä, niin ajattelin testailla niitä tällä raudalla jonka pistin tilaukseen: Gigabyte MJ11-EC1 AMD EPYC 3151 4x2,7 Ghz Mini-ITX +64GB RAM +ATX Adapter Bundle | eBay, joku sitä täällä suosittelikin jo, mutta saapa nähdä mitä käy. Voipi olla että päivitän jossain vaiheessa tonne 4 kpl 16TB noita Seagate refurbished levyjä z1:een ja pistän jonnkein pörisemään (tosin, sit pitäs keksiä mitä tolle Hpe Microserver Gen 10+ tekisin jossa on iLo5 ja 4 x 8TB z1 pyörimässä Truenas Scalella...)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 438
Viestejä
4 199 507
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom