Myyty asunto ja kattovalaistus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Asdxis
  • Aloitettu Aloitettu
Koska kuten yllä mainittu, siellä kannen alla voi olla ties mitä muutakin piuhaa joita maallikon ei kannattaisi sorkkia. Sokeripalaa tai liitinpistorasiaa asentaessa/vaihtaessa roikkuviin johtoihin kannen alle ei ole tarvetta mennä.
Mitä muuta piuhaa siellä voi olla kun ne L&N&maa? Uteliaisuuskysymys.

Koska kuten yllä mainittu, siellä kannen alla voi olla ties mitä muutakin piuhaa joita maallikon ei kannattaisi sorkkia. Sokeripalaa tai liitinpistorasiaa asentaessa/vaihtaessa roikkuviin johtoihin kannen alle ei ole tarvetta mennä.
Joo, käytännössähän ihmiset ottavat sen koukkukannen pois, kun ovat ostaneet tyypillisen eurooppalaiseen tapaan kiinnitettävän valaisimen, joka kiinnitetään suoraan jakorasian m4 kierteisiin.

Mitä muuta piuhaa siellä voi olla kun ne L&N&maa? Uteliaisuuskysymys.
Heh.. Olen muutamassa paikassa laittanut sellaisen 5cm korokerenkaan, niin että sinne rasiaan jää n. 10cm syvä asennustila että kaikki tarvittavat kytkennät mahtuu rasiassa tekemään.

Kyllä siellä nyt parhaimmillaan yli 50 erillistä johdinta on.

Heh.. Olen muutamassa paikassa laittanut sellaisen 5cm korokerenkaan, niin että sinne rasiaan jää n. 10cm syvä asennustila että kaikki tarvittavat kytkennät mahtuu rasiassa tekemään.

Kyllä siellä nyt parhaimmillaan yli 50 erillistä johdinta on.
Kuten sanoin, uteliaisuutta. Se mitä itse olen törmännyt, niin siihen itse kattorasiaan kun ottaa irti menee L&N&maa. Muuhun sekasotkuun kattorasiassa en ole törmännyt, mutta koska en ole sähkäri niin en tietenkään ole sen enempiä asialle tehnyt kun laittanut valaisimen noihin kolmeen piuhaan, pari ruuvia proppuihin ja toimii.
Niin siksi kysäsin että mitä kaapelisotkua sen kattorasian irrottamisella oikein saa esiin/voi tulla eteen, koska noi kolme piuhaahan siellä on siinä itse rasiassa kait kiinni. Noin vastaisuuden varalle.

Kuten sanoin, uteliaisuutta. Se mitä itse olen törmännyt, niin siihen itse kattorasiaan kun ottaa irti menee L&N&maa. Muuhun sekasotkuun kattorasiassa en ole törmännyt, mutta koska en ole sähkäri niin en tietenkään ole sen enempiä asialle tehnyt kun laittanut valaisimen noihin kolmeen piuhaan, pari ruuvia proppuihin ja toimii.
Niin siksi kysäsin että mitä kaapelisotkua sen kattorasian irrottamisella oikein saa esiin/voi tulla eteen, koska noi kolme piuhaahan siellä on siinä itse rasiassa kait kiinni. Noin vastaisuuden varalle.

Nyky päivänä saattaa myös löytyä jotain älyohjaus palikoita (yleensä kyllä kytkimen takana, mutta joissain kattorasioihinkin laitettu), lanhattoman kytkimen vastaanotinta ym. Ja nuo L&N&Maa saattaa kaikki tulla mustalla johtimella (mmo:lla joihinkin vedetty jos enemmän ohjauksia vaatii). Aina ei ole niin yksin kertaista että väri väriin kytketään.

Statistiikka

Viestiketjuista
303 630
Jäsenet
82 378
Uusin jäsen
ccsmo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom