Musan tekijät, löytyykö ketään?

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797

Tuollaisen avaruussyntikkabiisin tein tuossa. Vuoden ajan enemmän tai vähemmän tehnyt ja opetellut säätämään. Proot älkää saako kohtausta, jos kuuntelette. :) :D
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
902

Siitä kipale joku vuosi takaperin Renoisella väännettyä elektronista intrumentaali musaa. Älkää pyytäkö tarkempaa kategoriaa. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
97
Tästä löytää keväällä koostamani promodemo. Musiikissani on peli- ja elokuvamusiikin vaikutteita. Ei välttämättä mitään helpointa kuunneltavaa silti.


Palaute on todella tervetullutta, sillä olen jo pitkään miettinyt pitäisikö vanhat biisit saattaa (ehkä ulkopuolisen tuottajan avulla) albumiksi, vai keskittyä vain tekemään uusia.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
Onhan tässä tullu tehtyä kaikenlaista jo yli 20 vuotta. Tämän vuoden puolella olisi tarkoitus julkaista ensimmäinen pidempi soolojulkaisu.
Alla ensimmäinen virallinen biisi tästä:
Hienoa kamaa! Jos vielä täysin omin päin tehty niin reilusti lisäpisteitä siitä. Ei ole helppo laji vääntää metallia ilman bändiä, tiedän kokemuksesta. Soundi on tässä ihailtavan hyvin kasassa kaikin puolin. Laulumelodiaan olis ehkä voinut tuoda lisää ulottuvuutta muutaman lisäsävelen tai vaihtelun kautta. Muuten kyllä tosi hieno melankolinen ote. Kuulisin erittäin mielelläni lisää!
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Hienoa kamaa! Jos vielä täysin omin päin tehty niin reilusti lisäpisteitä siitä. Ei ole helppo laji vääntää metallia ilman bändiä, tiedän kokemuksesta. Soundi on tässä ihailtavan hyvin kasassa kaikin puolin. Laulumelodiaan olis ehkä voinut tuoda lisää ulottuvuutta muutaman lisäsävelen tai vaihtelun kautta. Muuten kyllä tosi hieno melankolinen ote. Kuulisin erittäin mielelläni lisää!
Kiitos! 100% itse tehty miksausta ja masterointia myöten. Kyllä tätä on tulossa useampi kappale kunhan saan tuon kokonaisuuden valmiiksi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Jes! Tästä voisi jutella pitkäänkin :)
Biisin pohjat nauhoitin jo 2017 :) Rummut Superior Drummer 2:lla. Kitarat Axe Fx Standardilla. Myöhemmin jotain lisäkitaroita sitten Amplitube Plinin kautta. DAW:ina Logic Pro X, ja suurin osa plugareistakin on Logicin omia. Masteroinnin vedän Izotope Ozonen kautta, kun siihen työkaluun on ehtinyt jo tottua. Laulumikkinä oli Rode NT-2A.

Eli aika perussetti kuitenkin taustalla. Axe on tosin jo myyty pois ja Plinillä tulee tehtyä nykyään lähes kaikki.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Oma rakas hevibiisinkin etenee. nyt ois soolotkin valmiina. Skitat tosin menee varmaan uusiksi. Kaveri soitti kitarasoolon ja mä kiipparisoolon. Mielipiteitä? Ite tykkään :D

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Biisin pohjat nauhoitin jo 2017 :) Rummut Superior Drummer 2:lla. Kitarat Axe Fx Standardilla. Myöhemmin jotain lisäkitaroita sitten Amplitube Plinin kautta. DAW:ina Logic Pro X, ja suurin osa plugareistakin on Logicin omia. Masteroinnin vedän Izotope Ozonen kautta, kun siihen työkaluun on ehtinyt jo tottua. Laulumikkinä oli Rode NT-2A.

Eli aika perussetti kuitenkin taustalla. Axe on tosin jo myyty pois ja Plinillä tulee tehtyä nykyään lähes kaikki.
Itsellänikin käytössä Plini, Cory Wong ja Fortin Nameless Suite. Osaatko sanoa onko järkeä noiden plugareiden lisäksi hankkia esim. Axe:a tai muuta mallintavaa? Siis soundwise meinaan? Live hommia varten on muut kamat mutta studiohommiin tarkoitan..
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Itsellänikin käytössä Plini, Cory Wong ja Fortin Nameless Suite. Osaatko sanoa onko järkeä noiden plugareiden lisäksi hankkia esim. Axe:a tai muuta mallintavaa? Siis soundwise meinaan? Live hommia varten on muut kamat mutta studiohommiin tarkoitan..
Tuo on vähän kaksipiippuinen juttu. Axesta irtoaa takuulla paremmat saundit, ja mielestäni en ole saanut plugareilla yhtä hyvää saundia kuin tuolla vanhalla Axe Standardilla sain. Käytin Axen kanssa samaa kaappimallinnusta IR:nä kuin plugareillakin, joten vertailun tekeminen oli helppoa. Plugareiden hyöty taas on siinä, että voit myöhemmin vaihtaa ja tuunata kitarasaundia vielä mieleiseksi suht vaivatta. Axen kanssa tuo vaatisi aina sen, että nauhoittaessa otetaan talteen sekä Axen signaali että kitaran puhdas signaali, jotta tuo voitaisiin tarvittaessa re-ampata.

Jos tekisin vielä keikkaa ja livehommia, laittaisin kyllä Axe FM-3:n tilalle ja tekisin sillä varmaan kotinauhoituksetkin. Pelkillä plugareilla pärjää tosin nykyään jo todella hyvin. Kaappimallinnusten tuunaaminen on mielestäni kaiken A ja O.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Tuo on vähän kaksipiippuinen juttu. Axesta irtoaa takuulla paremmat saundit, ja mielestäni en ole saanut plugareilla yhtä hyvää saundia kuin tuolla vanhalla Axe Standardilla sain. Käytin Axen kanssa samaa kaappimallinnusta IR:nä kuin plugareillakin, joten vertailun tekeminen oli helppoa. Plugareiden hyöty taas on siinä, että voit myöhemmin vaihtaa ja tuunata kitarasaundia vielä mieleiseksi suht vaivatta. Axen kanssa tuo vaatisi aina sen, että nauhoittaessa otetaan talteen sekä Axen signaali että kitaran puhdas signaali, jotta tuo voitaisiin tarvittaessa re-ampata.

Jos tekisin vielä keikkaa ja livehommia, laittaisin kyllä Axe FM-3:n tilalle ja tekisin sillä varmaan kotinauhoituksetkin. Pelkillä plugareilla pärjää tosin nykyään jo todella hyvin. Kaappimallinnusten tuunaaminen on mielestäni kaiken A ja O.
Ok. Kaverilla Kemper joka mielestäni soundaa tosi hyvältä. Ei oo vaan koskaan tullut vertailtua rintarinnan plugareiden kanssa että osais muodostaa mielipidettä noiden eroista.

Joo, olen täysin samaa mieltä että kaappimallinukset on tärkein yksittäin palikka soundien rakentamisessa. itsellä kaikki redwirez:n impulssit, kasa Ownhammerin IR:iä ja viimeisimpänä MIKKO, joka on mielestäni pirun hyvä jolla pärjäisi helposti ilman noita edellämainittuja. Varsinkin Mega DJENT, joka toimii monenlaisessa soundissa kun vaan vähän mikkejä ja positioita viitsii säädellä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Ok. Kaverilla Kemper joka mielestäni soundaa tosi hyvältä. Ei oo vaan koskaan tullut vertailtua rintarinnan plugareiden kanssa että osais muodostaa mielipidettä noiden eroista.

Joo, olen täysin samaa mieltä että kaappimallinukset on tärkein yksittäin palikka soundien rakentamisessa. itsellä kaikki redwirez:n impulssit, kasa Ownhammerin IR:iä ja viimeisimpänä MIKKO, joka on mielestäni pirun hyvä jolla pärjäisi helposti ilman noita edellämainittuja. Varsinkin Mega DJENT, joka toimii monenlaisessa soundissa kun vaan vähän mikkejä ja positioita viitsii säädellä.
Yhdellä kaverilla on myös Kemper, ja sen saundissa ei ole kyllä haukkumista. Loistava kampe sekin.

MIKKO ym. uudemmat impulssit on lähes testaamatta. Omassa musassa on käytössä 99%:sti oma kaappimallinnus, jonka raapaisin Mokoman Kuoleman laulukunnaat -levyn saundeista. Älkää kertoko kellekään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 517
Presonus Notion 6:a tullut tässä vähän hinkattua ja treenivetona piti tehdä lisää Iron Maidenia


Eka tekele, Infinite Dreams, löytyy myös tuolta mun kanavalta, jos jotakuta kiinnostaa.
 
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
159
Ooh, nyt löytyi hyvä ketju. Täytyy laittaa kunhan työmaa antaa myöten teidän proggiksia kuunteluun.


Linkin takana allekirjoittaneen mäiskettä. Kaikki itse tuotettua, rummut linkin vedossa kuitenkin vielä ohjelmoitua. Ne eivät aivan vielä taivu genren vaatimalla tarkkuudella.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
582
Laitetaas tuosta uusin räpellys, ensimelodiat raapustettu melkein päivälleen 5 vuotta takaperin ja nyt jo tuli valmista :cigarbeye:

 
Liittynyt
03.10.2020
Viestejä
117
Viitisentoista vuotta noin pyöreesti on tullut musiikin parissa painittua, yhtäkään soittotuntia en ole ikinä ottanut, nuoteista en tajua mitään, enkä mitään instrumenttia voi sanoa "osaavani" soittaa hyvin. Silti vuodesta 2009 tuli aloitettua cover-videoiden kuvaaminen youtubeen ja sitä edelleen epäsäännöllisen säännöllisesti tulee harrastettua. Jossain vaiheessa tuli myös mukaan omien sävellyksien vääntäminen ja pakolliset nauhoituksen ja miksauksen opettelu joka edelleen on omasta mielestä suht lapsenkengissä... :'D

Tosin viimeisin oma biisi on n. 3 vuoden takaa, koska kyseessä on oma projekti eikä kukaan oo potkimassa perseelle, muut asiat on vieny aikaa ja mm. käsien kanssa on ollut vähän ongelmia (tekosyitä vois jatkaa loputtomiin)

Lisäilen tähän alle nyt kuitenkin muutaman oleellisimman videon omista tekeleistä







 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
442
Onhan sitä tullut nyt useampi biisi tehtyä tässä näyttöä.
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
677
80-luvun lopusta asti puuhasteltu kaikenlaista punkista hardcoreen ja kaikkea siltä väliltä. Muutama viime vuosi ollut sitten tätä:

 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
487
Heitä jakoon jos sulla on tallessa jossain wanhat Delphion ja Detektor Eleven kipaleet aikojen takaa. Olis kiva fiilistellä.
Sattuu löytymään Mikserin aikaset biisit joskus 2000 luvun alkupuolelta, sain ne vasta viime vuonna itekin :D Tuossa on 28 vanhaa biisiä, Delphionia, Detektor Eleveniä ja Charayanaa:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 247
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
Kohina

Tuossa omia kappaleita soundcloudissa. Jonkin näköistä elektronista metallia, kaikki tehty koneella itse.
Yksin koneella metallia. Peukkuja!
Hyvä skittasoundi! Haluatko kertoa tekoaineksista?
Tuo uusin noista on kyllä aika lytyssä ja siinä pukkaa vähän masterointiklippausta. Ehkä kannattaa tarkastaa tasoa hieman alemmaksi...
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
19
Yksin koneella metallia. Peukkuja!
Hyvä skittasoundi! Haluatko kertoa tekoaineksista?
Tuo uusin noista on kyllä aika lytyssä ja siinä pukkaa vähän masterointiklippausta. Ehkä kannattaa tarkastaa tasoa hieman alemmaksi...
Thanks. Juu, miksaus ja masterointi pahasti opettelu vaiheessa.
DAWna käytän reapperiä ja VSTitä ja Sound Libraryjä on kertynyt jo satota gigoja.
Kitarana käytän Shreddage 3 Hydra-pluginia. Tone on uusimmassa biisissä tehty Neural DSP - Fortin Nameless Suitella.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Thanks. Juu, miksaus ja masterointi pahasti opettelu vaiheessa.
DAWna käytän reapperiä ja VSTitä ja Sound Libraryjä on kertynyt jo satota gigoja.
Kitarana käytän Shreddage 3 Hydra-pluginia. Tone on uusimmassa biisissä tehty Neural DSP - Fortin Nameless Suitella.
Onpas ajat tulleet eteenpäin siitä, kun täytyi tehdä vastaavaa Fast Tracker 2:lla ja samplatuilla kitarasaundeilla :D On kyllä jännällä tavalla hyvän kuuloista koneella tehdyksi.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
442
Sattuu löytymään Mikserin aikaset biisit joskus 2000 luvun alkupuolelta, sain ne vasta viime vuonna itekin :D Tuossa on 28 vanhaa biisiä, Delphionia, Detektor Eleveniä ja Charayanaa:

Linkki ei toimi enään, olisi kiva fiilistellä,noita mikseri aikaisia.Moniko enään käyttää kyseistä palvelua?Itselläni on vielä biisejä sielä,mutta soundcloud on tainut mennä ohi.Sinne pääasiassa itse julkaisen omat uudet.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
487
Linkki ei toimi enään, olisi kiva fiilistellä,noita mikseri aikaisia.Moniko enään käyttää kyseistä palvelua?Itselläni on vielä biisejä sielä,mutta soundcloud on tainut mennä ohi.Sinne pääasiassa itse julkaisen omat uudet.
Tuossa pitäisi nyt olla taas hetken toimiva linkki.. Hauskaa nostalgisointia :D

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
403
Olen tässä aloittelemassa musiikin teko -harrastusta PC:llä ja olen opetellut Waveformin käyttöä. Nälkä kasvaa syödessä ja ajattelin jonkinlaisen kosketinhärpättimen hankkimista avuksi. Törmäsin tällaisiin: AKAI Professional MPK mini MK2 white ja AKAI Professional MPK Mini MK3. Onko noista jompikumpi sopiva tai onko parempaa/fiksumpaa tarjolla apaut samassa hintaluokassa?

Edit: Taidankin hakea tämän verkkiksestä. On kehuttu ja mukana tulee Ableton Live Lite, joka vaikuttaa ihan näppärältä aloitteluun.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
61
Tässä pari biisiä mitä olen tehnyt Polyend Trackerilla:





Konemusaa olen diggaillut jo melkein reilut 20vee, mutta musanteon harjoittelusäheltämisen aloitin tossa pari vuotta sitten vähän vajaa nelikymppisenä :) Paljon on opeteltavaa ja opittavaa, pääasia että on hauskaa!
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
403
Konemusaa olen diggaillut jo melkein reilut 20vee, mutta musanteon harjoittelusäheltämisen aloitin tossa pari vuotta sitten vähän vajaa nelikymppisenä :) Paljon on opeteltavaa ja opittavaa, pääasia että on hauskaa!
Vähän sama homma itsellänikin. Joskus muksuna tuli Scream/Fast Trackerilla yritettyä räpeltää jotain, mutta pelaaminen oli vaan niin paljon kiinnostavampaa, ettei hommasta tullut koskaan mitään. Aina olen konemusasta tykännyt, mutta viimeinen viitisentoista vuotta on mennyt enimmäkseen metallin parissa. Nyt viimeisen vuoden aikana olen taas kuunnellut vähän enemmän konemusaa ja sitä kautta oman musan tekemisen kiinnostavuus kasvoi taas. Tracker-käyttöliittymä tuntuu kyllä omaan makuun paremmalta kuin tuo mikä löytyy Waveformista ja Ableton Livesta. Mutta eiköhän tuokin ala tuntumaan paremmalta, kun oppii vaan käyttämään. Kiva kuulla, että vajaana nelikymppisenä voi oppia vielä tekemään musaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797

Tuossa viimeisin biisi minulta. Jotain soundtrack henkistä maalailua. Vähän reilun vuoden itse syntikkaa opetellut ja kotona biisien tekemistä. Ei aikaisempaa kokemusta miksaamisesta eikä mistään soundien kriittisemmästä kuuntelusta. Parasta puuhaa! Vähän vajaa 40wee itsekin. :D

Uskomatonta, miten nykyään saa kotiinsa hyvää kotistudiota tehtyä ihan näin pienipalkkainen duunarikin. :) Diy-akustointi vielä vähän kesken.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
61
Vähän sama homma itsellänikin. Joskus muksuna tuli Scream/Fast Trackerilla yritettyä räpeltää jotain, mutta pelaaminen oli vaan niin paljon kiinnostavampaa, ettei hommasta tullut koskaan mitään. Aina olen konemusasta tykännyt, mutta viimeinen viitisentoista vuotta on mennyt enimmäkseen metallin parissa. Nyt viimeisen vuoden aikana olen taas kuunnellut vähän enemmän konemusaa ja sitä kautta oman musan tekemisen kiinnostavuus kasvoi taas. Tracker-käyttöliittymä tuntuu kyllä omaan makuun paremmalta kuin tuo mikä löytyy Waveformista ja Ableton Livesta. Mutta eiköhän tuokin ala tuntumaan paremmalta, kun oppii vaan käyttämään. Kiva kuulla, että vajaana nelikymppisenä voi oppia vielä tekemään musaa.
Mä aloittelin tossa 2018 tienoilla FL Studiolla. Seuraavana vuonna bongasin netistä Novation Circuitin jonka hommasin. Sen myötä innostuin enemmän rautapohjaisista laitteistaja softasynat ovat toistaiseksi jääneet omalta osaltani suht unholaan. Gear Aquisition Syndrome iskee tasaisin väliajoin! Huushollissa löytyy Circuitin ja Polyend Trackerin lisäksi Arturian Microfreak sekä Korgin Volcat Sample (suosikkilaitteeni, varsinkin custom firmwarella joka lisää mm. todennäköisyysasetuksen) ja Bass. Seuraavaksi varmaan hankintaan menee Make Noise 0-Coast tai Elektron Digitakt.
 

mxb

Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
194
Julkaisin taas pari uutta biisiä. Löytyy mm. Spotifystä ja YouTubesta.







 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
442
Tässä tuli tehtyä taas pitkästä aikaa uutta musaa.Kaikille atk ihmisille tulee biisin nimestä jotain mieleeen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Uusi biisi pöytälaatikosta valmiiksi. Melodista instrumentaalimetallia sieltä taas tuli ulos.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Innostuin tekemään technobiisin vaikken sellaista ole koskaan tehnytkään ennemmin :D

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Träkkereillä on tullut tosiaan ihan harrastelu-puuhasteluna jonkun
verran musaa tehtyä. Editoin viestissä olleen linkin pois, koska biisi
ei mun makuun täytä oikein nykypäivän laatustandardeja, ja videon kuvanlaatukin on
tasoa peruna. Täytyy laittaa vaikka Soundclouddiin jotain matskua jossain vaiheessa.
Laita ihmeessä Soundcloudiin ja tee uusiakin biisejä, muille myös että laittakaa vain Soundcloudiin ja linkki sitten tänne. Pääprofiilissa on n. 130 seuraajaa ja ihan yksi kuuluisampikin yhtye vaikka soitankin siinä mahdollisimman yksinkertaista musaa surkealla äänenlaadulla, ei sen aina tarvi olla niin huippua :)
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
442
Träkkereillä on tullut tosiaan ihan harrastelu-puuhasteluna jonkun
verran musaa tehtyä. Editoin viestissä olleen linkin pois, koska biisi
ei mun makuun täytä oikein nykypäivän laatustandardeja, ja videon kuvanlaatukin on
tasoa peruna. Täytyy laittaa vaikka Soundclouddiin jotain matskua jossain vaiheessa.
Kannattaa tosiaankin laittaa,mikseri.net on myös yksi paikka minne voi laittaa.Tietysti myös youtube.Mita tracker softaa käytät,itse aikoinaan tuli kokeiltua niitäkin?

Laita ihmeessä Soundcloudiin ja tee uusiakin biisejä, muille myös että laittakaa vain Soundcloudiin ja linkki sitten tänne. Pääprofiilissa on n. 130 seuraajaa ja ihan yksi kuuluisampikin yhtye vaikka soitankin siinä mahdollisimman yksinkertaista musaa surkealla äänenlaadulla, ei sen aina tarvi olla niin huippua :)
Mikäs se sun pääartisti sivu on löydän vaan tuon yhden?(pävitys löytyi)Kyllä äänenlaatuun kannattaa panostaa vaika olisikin halvat osat.Itsekkin teen läppärillä ja ihan emolevyyn liitetyllä äänikortilla.Erillistä äänikorttia ei ole vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797

Tuollaisen synabiisin tein. Soundcloud laittoi, että dream poppia olisi. Ei mitään hajua, mutta sellaista chillailevaa kuitenkin.

Ps. Opettelua
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
61
Kaivoin pitkästä aikaa Novation Circuitin pöydälle, lopputuloksena jotain psykedeelisen chilloutin suuntaan menevää settiä:

 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
582
Jokunen aika sitten tuli tehtyä tämmöinen.. biisi. Genrestä ei mitään hajua, jotain piano-soundtrack-kevytchillailua. Testailin tuota soundclouding masterointisysteemiä, saihan tuolla vähän kirkkaamman äänen mutta pitäisi kai jotenkin kotioloissakin saada sama tulos aikaiseksi :beye: Tukkoiseltahan tuo noin kuulostaa mutta menköön.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 384
Viestejä
4 159 393
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom