Hienolta kuulosti minusta mukavan rauhallinen ja eloisa biisi.Mitä softaa käytät biisien tekoon?Tuo sinun projektisi menee minulla seurantaan oli sen verran hyvää jälkeä.Haikeissa sävyissä tällä kertaa.
![]()
Kiitos paljon!Hienolta kuulosti minusta mukavan rauhallinen ja eloisa biisi.Mitä softaa käytät biisien tekoon?Tuo sinun projektisi menee minulla seurantaan oli sen verran hyvää jälkeä.
Itse aloitin 20 vuotta sitten ohjelmalla nimeltä ejay.Nyt on ihan kaupallista ohjelmaa.Rahaa on mennyt.Reaper on hyvä.Pikkuhiljaa kun etenee niin hyvää alkaa tulla.Syntikoinen maailma on hienoa ja voi säätää kaikkea kivaa.Kiitos paljon!
Dawina on Reaper. Tuo biisi on soiteltu Tal Samplerilla. Käytän paljon Arturian Pigments 3.5 softaa sekä Ana2 myös usein. Molempia varmaan voi suositella, jos jotain dance, edm jne henkistä haluaa. Onnistuu varmasti myös mikä tahansa muukin tyyli. Uhelta ilmaiset käytössä, kun en ole vielä muita ostellut. Tosi hyviä ilmaisetkin toki.
Paljolti vielä perehtymässä syntikoiden maailmaan. Paljon huikeita softia pienellä tai vähän isommalla rahalla.
Kuulostaaa aika cyberpunk tyyliseltä industrial tuli mieleen. Melodia oli ihan siisti.Miksaukseen kiinnitäisin huomiota,niinkuin itse sanoitkin.Minäkin pidän itseäni harrastajana,vaikka ei sitä koskaan tiedä jos tulisi vaikka työ tästä.Vastapalautetta olisi kiva saada ja olisi toivottavaa, jos musa vaan uppoaa.En nyt minään muusikintekijänä pidä itseä, mutta tällainen tuli kyhättyä kasaan kitaran ja garagebandin kanssa leikkiessä. Miksaus vähän sinnepäin ja pari kohdat pitäisi soittaa uudestaan, mutta muutamassa tunnissa tehdyksi tuli mielestäni ihan hauska. Tyyliltään vähän konemusiikkia ja kitara melodioita yhdistelevää.
Palautetta otetaan ja halutaan
Ahehehe 9.1.2022 15.20.mp3
Tykkäsin efekteistä ja sitten siellä oli kivan kuuloista jotain vokaalityyppistä soundia. Kitara ei oikein minulle lähtenyt biisissä. Makuasioita on, mutta ehkä itse olisin mieluusti kuullut ihan syntikalla tehtynä tuon biisin. Toki se olisi todennäköisesti vienyt eri näköiseksi koko homman, joten tyyli- ja makukysymyksiä. Kitarasoundi toi vähän tukkoisuutta. Jatka ja tee lisää! Parissa tunnissa, jos saa tuollaisen tehtyä niin kannattaa vaan treenata ja opiskella lisää.En nyt minään muusikintekijänä pidä itseä, mutta tällainen tuli kyhättyä kasaan kitaran ja garagebandin kanssa leikkiessä. Miksaus vähän sinnepäin ja pari kohdat pitäisi soittaa uudestaan, mutta muutamassa tunnissa tehdyksi tuli mielestäni ihan hauska. Tyyliltään vähän konemusiikkia ja kitara melodioita yhdistelevää.
Palautetta otetaan ja halutaan
Ahehehe 9.1.2022 15.20.mp3
Joo kiitos palautteesta. Itsekin pohdin että voisi koittaa kitararaidat miksata esim jonkinlaiseksi syntikka soundiksi. En osaa oikein muuta soittaa niin pakko tehdä kuitenkin kitaralla melodiatTykkäsin efekteistä ja sitten siellä oli kivan kuuloista jotain vokaalityyppistä soundia. Kitara ei oikein minulle lähtenyt biisissä. Makuasioita on, mutta ehkä itse olisin mieluusti kuullut ihan syntikalla tehtynä tuon biisin. Toki se olisi todennäköisesti vienyt eri näköiseksi koko homman, joten tyyli- ja makukysymyksiä. Kitarasoundi toi vähän tukkoisuutta. Jatka ja tee lisää! Parissa tunnissa, jos saa tuollaisen tehtyä niin kannattaa vaan treenata ja opiskella lisää.![]()
Mitäs äänikirjastoa sulla tuossa käytössä? Hyvän kuuloista kamaa. Itselläkin haluja jotain samankaltaista väsäillä ja työn allakin on.Tein pitkästä aikaa vähän leffamusan tynkää, lähinnä introksi toiselle biisille mutta nyt heräsi enemmänkin intoa tehdä vastaavanlaista orkestraalikamaa. Saas nähdä.
Pääsääntösesti käytin tohon Nexusta ja sen Hollywood Expansionia, ihan yllättävän päteviä saundeja Nexukseksi, vaikka ei mikään East&West olekaan. Splice-tilaus löytyy myös, josta myös sampleja tässä käytössä.Mitäs äänikirjastoa sulla tuossa käytössä? Hyvän kuuloista kamaa. Itselläkin haluja jotain samankaltaista väsäillä ja työn allakin on.
Ok. Eipä tartte tapella keyswitchien kanssa Nexuksella. Mä just hommasin Dorico Elementsin ja siihen kylkiäisiksi Note Performerin, mitkä pelittää hyvin yhdessä mitään tekemättä. Katsellaan josko sillä jotain aikaanPääsääntösesti käytin tohon Nexusta ja sen Hollywood Expansionia, ihan yllättävän päteviä saundeja Nexukseksi, vaikka ei mikään East&West olekaan. Splice-tilaus löytyy myös, josta myös sampleja tässä käytössä.
Rahnulia (ja kovalevytilaa) kun olisi enemmän niin joku kunnon kuoro-VST olisi poikaa.
Noi keyswitchit on ihan murhaa kun träkkerillä teen musaa, joten yrittäny löytää aina mahdollisimman vähän keyswitchejä tarviivia kirjastoja. Jos siirtyis johonkin DAWiin niin ois toki mahdollisuuksia enemmän, mut Renoise on itelle työympäristönä jo niin tuttu ettei sitä oikein osaa vaihtaakaan.Ok. Eipä tartte tapella keyswitchien kanssa Nexuksella. Mä just hommasin Dorico Elementsin ja siihen kylkiäisiksi Note Performerin, mitkä pelittää hyvin yhdessä mitään tekemättä. Katsellaan josko sillä jotain aikaan
saisi. Tuossa Elementsissä rajana on vain 12 raitaa, joten sillä pitää pärjätä. Pro versio on aikasta hinnakas :-/
Kyllä se Renoisellakin menettelee, kunhan sijoittaa keyswitchit aina jollakin tietyllä tapaa, eikä koskaan itse nuotituksen sekaan. Niin monessa kirjastossa ja instrumentissa kuitenkin käytössä, että vaikea niitä välttääkään on. Itse yleensä heitän ensin keyswitchit ja sitten nuotit raidalle. Yhdellä sarakkeella pärjää useimmiten per instrumentti, joskus tarvitsee enemmän, jolloin näyttötila ja hahmotuskyky voi joutua koetuksille massiivisimmilla raidoilla. Vaikea olisi kuvitella Renoisea enää ilman pattern matrixia, verraton apu editoinissa ja kokonaiskuvan hahmottamisessa.Noi keyswitchit on ihan murhaa kun träkkerillä teen musaa, joten yrittäny löytää aina mahdollisimman vähän keyswitchejä tarviivia kirjastoja. Jos siirtyis johonkin DAWiin niin ois toki mahdollisuuksia enemmän, mut Renoise on itelle työympäristönä jo niin tuttu ettei sitä oikein osaa vaihtaakaan.
Onhan se toki näinkin. Olisi omassa workflow'ssakin parannettavaa noiden suhteen, mutta vanha koira meinaa aina palata samoihin vanhoihin tapoihin.Kyllä se Renoisellakin menettelee, kunhan sijoittaa keyswitchit aina jollakin tietyllä tapaa, eikä koskaan itse nuotituksen sekaan. Niin monessa kirjastossa ja instrumentissa kuitenkin käytössä, että vaikea niitä välttääkään on. Itse yleensä heitän ensin keyswitchit ja sitten nuotit raidalle. Yhdellä sarakkeella pärjää useimmiten per instrumentti, joskus tarvitsee enemmän, jolloin näyttötila ja hahmotuskyky voi joutua koetuksille massiivisimmilla raidoilla. Vaikea olisi kuvitella Renoisea enää ilman pattern matrixia, verraton apu editoinissa ja kokonaiskuvan hahmottamisessa.
Näinhän se tietenkin on. Jos on vetänyt vaakamamboa vaikka jostain sieltä OctaMed/Fast Tracker ajoita, niin varmaan melko automaatiolla jo menee. Yllättävästi näitä aina Renoise artisteja löytyy, viimeksi Everdune, jota tekee spacesynth tyylistä synapoppia.Onhan se toki näinkin. Olisi omassa workflow'ssakin parannettavaa noiden suhteen, mutta vanha koira meinaa aina palata samoihin vanhoihin tapoihin.
No siis jos mennään jollain instrumentilla missä on vain pari keyswitchiä ja vaihdellaan vaikka parin tahdin välein, niin näin joo.Kyllä se Renoisellakin menettelee, kunhan sijoittaa keyswitchit aina jollakin tietyllä tapaa, eikä koskaan itse nuotituksen sekaan. Niin monessa kirjastossa ja instrumentissa kuitenkin käytössä, että vaikea niitä välttääkään on. Itse yleensä heitän ensin keyswitchit ja sitten nuotit raidalle. Yhdellä sarakkeella pärjää useimmiten per instrumentti, joskus tarvitsee enemmän, jolloin näyttötila ja hahmotuskyky voi joutua koetuksille massiivisimmilla raidoilla. Vaikea olisi kuvitella Renoisea enää ilman pattern matrixia, verraton apu editoinissa ja kokonaiskuvan hahmottamisessa.
Itseäni lainaten, nyt on tullut uppouduttua enempi noihin keyswitcheihin Dorico 4 Elementsin kanssa ja on kyllä todella nopeaa ja näppärää tehdä noita. Verraten siis Notion 6:een mistä vaihdoin Doricoon.No siis jos mennään jollain instrumentilla missä on vain pari keyswitchiä ja vaihdellaan vaikka parin tahdin välein, niin näin joo.
Iso urakka!Parin vuoden projekti on saanut viimein päätöksensä. Linkin takaa aukeaa metalliin kallellaan olevaa rytinää. Kaikki haukut ja herjat otetaan vastaan. Kehut lämmittää toki enemmän
Kiitos! Aloitit siis levyn keskeltäIso urakka!
Looking For Blood biisillä aloitin ja ajattelin ettei ihan minun metallia ole. Rähinävokaalit toimi mutta niiden rinnalla puhtaat jäi vaisuksi. Sen jälkeen kaikki biisit toimineet huomattavasti paremmin minulle. Puhtaissa vokaaleissa ehkä lievää epätasaisuutta suorituksen ja/tai miksauksen puolesta. Jos itse olet kaiken tehnyt niin ymmärrettävää, jos kukaan ei ole ruoskinut lisäpotkua vetoihin.
Rähinävokaalit kauttaaltaan erinomaiset. Välillä jopa erityisen komeat. Puhtaatkin parhaimmillaan hyvät. Potentiaalia eittämättä tulevissa koitoksissa enemmänkin. Englannin lausuntaan ehkä hivenen huomiota myös. Puhtaat vokaalit niin armottomat, että välillä paistaa läpi suomalaisten tapa lausua. Ei välttämättä haittaa kaikkia.
Monipuolisia biisejä, mutta hyvä kokonaisfokus. Katatonia-viboja siellä sun täällä. Kuuntelen mieluusti useamminkin nämä.
Onnea projektin päättämisestä!![]()
No niin näköjään lähti keskeltä. Youtubesta laitoin alkuun yksitellen, kun en huomannut että koko levykin on.Kiitos! Aloitit siis levyn keskeltäTiedostan kyllä, että vokaalit ovat omalla kohdalla ne heikkous, etenkin puhtaat. Toisaalta tällä kertaa koitin ihan tarkoituksella käyttää eri tyylejä, joten vaihtelua on jo senkin puolesta. Sitä lisäruoskintaa olisi kyllä kaivannut monesti - etenkin lausunnan suhteen.
Ei ollut alunperin itelle tuttu tuo Laputan melodia, mutta tämähän toimii oikein hyvin. Mukavasti jotain Dream Theater -viboja tuli kitaroinnista.Viimeisin tekele