Musan tekijät, löytyykö ketään?

Tulihenki

Vähän tässä nauhottelua opettelemassa niin tuli tuossa viskattua kaksi biisiä. Kotivehkeet rajoittaa vielä ja taidot toki myös, mutta mukavaa opettelua. Blue Yetillä nauhotettu ja Studio One 4 Prime käytössä. Pitää varmaan Scarlet 2i1 ostaa lähiaikoina. Shamaanirumpu samaten niin ei tarvitse pahvilaatikkoa. :D

Ei ihan hetkeen oo tullu kuukauden sisällä tehtyä kahta biisiä... Alkaiskohan 8-vuotta kestänyt osittainen writers block viimein hellittään :)

Eli Breakbeattia tuli tälläkertaa tehtyä:

Viimeaikoina tosissaan alkanu tykästymään vanhojen pelien MIDI:en remiksaukseen. Leppoista puuhaa ja sitä pääsee toteuttaa itseään mukavasti. Netissä on aika hyvin mideiksi väännettyjä versioita jopa biiseistä mitkä on alunperin tehty suoraan digitaaliseksi äänitiedostoksi. Osa toki on vähän vituilleen tehtyjä, mutta tää on yksi harvoista joka on aika hyvin kohillaan ja tästä tuli hyvin miellyttävän kuuloinen intrumenttivaihdoksien jälkeen.

Laitanpa tämän tänne. Tuli hommattua UA OX. Aivan mahtava vehje. Tällä sai vanhasta JCM800 marsun 100W nupista sulosoundit tietokoneelle, volume 8ssa!!!! Muutenkin todellä kätevä laite kun ipadin kautta toimii säätö ja äänenlaatu jopa kuulokkeilla soittaessa on todella hyvä. Tullut soitettua useita tunteja muutaman viikon aikana sen jälkeen kun tuon hommasin. Loppui Cubasen VST pelleilyt samantien, tuosta saa niin tasokasta ääntä pihalle että huhhuh. Maksaahan tuo mutta oli hintansa väärti.

Kyseessä siis ns. reaktiivinen vastus joka mallintaa kauttimen niin että kitaran putkivahvistimesta saa sen dynamiikan ja soundin pihalle kuin soittaisi sillä parhaalla volumealueella. Löytyy ihan conecry säätökin, nam!

OX | Amp Top Box | Universal Audio

Laitanpa tämän tänne. Tuli hommattua UA OX. Aivan mahtava vehje. Tällä sai vanhasta JCM800 marsun 100W nupista sulosoundit tietokoneelle, volume 8ssa!!!! Muutenkin todellä kätevä laite kun ipadin kautta toimii säätö ja äänenlaatu jopa kuulokkeilla soittaessa on todella hyvä. Tullut soitettua useita tunteja muutaman viikon aikana sen jälkeen kun tuon hommasin. Loppui Cubasen VST pelleilyt samantien, tuosta saa niin tasokasta ääntä pihalle että huhhuh. Maksaahan tuo mutta oli hintansa väärti.

Kyseessä siis ns. reaktiivinen vastus joka mallintaa kauttimen niin että kitaran putkivahvistimesta saa sen dynamiikan ja soundin pihalle kuin soittaisi sillä parhaalla volumealueella. Löytyy ihan conecry säätökin, nam!

OX | Amp Top Box | Universal Audio

Tosta tulee mieleen Tom Scholzin (Boston) tekemä Power Soak-vahvarivaruste. Senkin tehtävä oli vähän samansorttinen; vahvistimia pysty huudattaa kovilla voluumeilla, mutta toi rajoitti sitä outputin voluumia, mutta se korkeiden voluumien soundi ja ominaisuudet pysyivät ennallaan.

Rockman.fr - Tom Scholz's Power-Soak Review

Tosta tulee mieleen Tom Scholzin (Boston) tekemä Power Soak-vahvarivaruste. Senkin tehtävä oli vähän samansorttinen; vahvistimia pysty huudattaa kovilla voluumeilla, mutta toi rajoitti sitä outputin voluumia, mutta se korkeiden voluumien soundi ja ominaisuudet pysyivät ennallaan.

Rockman.fr - Tom Scholz's Power-Soak Review
Periaatteessa yksi ominaisuus on tuo. Noita löytyy Thomannilta joka lähtöön taitaa yksi halpa hyvä olla Two Notes Torpedo. Tosin tämä OX on samalla kaiutin simulaattori ja siitä saa oikeasti suoraan studiotasoista ääntä kuin mikittäisi vahvistimen. Kannattaa vilkaista youtube videoita aiheesta.

Kynnys omien tuotoksien julkaisemiseen on iso, koska biisit harvoin tuntuvat "valmiilta".
Mutta tämä sai lähipiirissä sen verran hyvää palautetta joten tökkäsin julki.

Löytyy myös Spotifystä:
Alpha

Kiitoksia jos kuuntelit :kippis:

Tämähän on kiinnostava! Avaatko vähän mistä aineksista tämä on tehty. Muutamassa illassa aika paljon tekemistä jos midillä hakkaa nuottia sisään.
Teen nämä Renoise-träkkerillä, johon olen tehnyt itselleni projektitiedoston, jossa on raidat valmiina kitaroille, bassolle, rummuille ja kiippareille. Kaikille raidoille on myös tehty EQ:t, efektit ja muut säädöt valmiiksi jotta biiseissä pysyy sama saundi. Projektissa on myös valmiiksi ladattuna eniten käyttämät VST- ja KONTAKT-instrumentit, joten kun projektitiedoston lataa kerran auki ei instrumentteja tarvitse haeskella erikseen.

Sitten se on oikeastaan vaan träkkeriin nuottien naputtamista sisään. Hyvässä flow'ssa menee helposti parissa illassa kun ei tarvitse käyttää aikaa pahemmin säätämiseen. Fyysinen piano ja kitara on vieressä, joilla saa haettua inspistä ja sitten ihan tylysti vaan näppäimistöllä matskut Renoiseen. Auttaa tietysti kun on tullut träkkereitä harrastettua jostain 90-luvun puolelta. :D

Teen nämä Renoise-träkkerillä, johon olen tehnyt itselleni projektitiedoston, jossa on raidat valmiina kitaroille, bassolle, rummuille ja kiippareille. Kaikille raidoille on myös tehty EQ:t, efektit ja muut säädöt valmiiksi jotta biiseissä pysyy sama saundi. Projektissa on myös valmiiksi ladattuna eniten käyttämät VST- ja KONTAKT-instrumentit, joten kun projektitiedoston lataa kerran auki ei instrumentteja tarvitse haeskella erikseen.

Sitten se on oikeastaan vaan träkkeriin nuottien naputtamista sisään. Hyvässä flow'ssa menee helposti parissa illassa kun ei tarvitse käyttää aikaa pahemmin säätämiseen. Fyysinen piano ja kitara on vieressä, joilla saa haettua inspistä ja sitten ihan tylysti vaan näppäimistöllä matskut Renoiseen. Auttaa tietysti kun on tullut träkkereitä harrastettua jostain 90-luvun puolelta. :D

Ok. Tehokasta ja hyvää jälkeä! Mulla menis tuommosessa monta viikkoa normi daw:lla :)Onko noissa oikeita soittimia ollenkaan? Kuulee että olet tehnyt pitkään musaa: kulkee eteenpäin, balanssi ok, ja paljon mielenkiintoisia yksityiskohtia. Instrumetal ei ole helppo laji, varsinkaan yksin koneella naputellen alusta loppuun. Snare on muuten noissa turhan vasemmalle kallellaan, jos rakentava kritiikki kelpaa. Mutta hienoa menoa!!

Ok. Tehokasta ja hyvää jälkeä! Mulla menis tuommosessa monta viikkoa normi daw:lla :)Onko noissa oikeita soittimia ollenkaan? Kuulee että olet tehnyt pitkään musaa: kulkee eteenpäin, balanssi ok, ja paljon mielenkiintoisia yksityiskohtia. Instrumetal ei ole helppo laji, varsinkaan yksin koneella naputellen alusta loppuun. Snare on muuten noissa turhan vasemmalle kallellaan, jos rakentava kritiikki kelpaa. Mutta hienoa menoa!!
Ei yhtään oikeasti äänitettyä instrumenttia, kaikki joko mallinnettuja tai samplepohjaisia kirjastoja. Instrumentaalihommat lähti oikeastaan siitä, kun tuli alunperin demotettua omia biisejä silloiselle bändille. Jämäbiisit jäivät sitten pöytälaatikkoon, joita aloin hyödyntää tässä Dawn of Neptune -projektissa joskus 2011-2012. Bänditouhu jäi sittemmin sivulle ja "jämäbiiseistä" tuli se pääasiallinen projekti, kun ei aika enää riitä bänditouhuiluun. :)

Rakentava kritiikki kelpaa aina, on tuo snare kieltämättä aika vasemmalla. Pitääpä seuraavissa sessioissa katsoa miten pitkälle sitä on tullut pannattua :)

Tuossa oma biisini viime vuodelta! Aika harvakseltaan tullut tehtyä viime aikoina mutta muutaman biisin oon tuon jälkeen saanut valmiiksi.

Tuossa oma biisini viime vuodelta! Aika harvakseltaan tullut tehtyä viime aikoina mutta muutaman biisin oon tuon jälkeen saanut valmiiksi.

Sanoisin että todella tyylikästä jälkeä! FL:kö välineenä? Hienoa kuulla että kaiken voi jälleen upottaa delayverbiin kun se oli jo jossain vaiheessa vähän offseason. Erittäin miehekkäitä katselumääriä kyllä. Pitäisköhän itsekin kokeilla miten lähtee trance :vihellys:

Sanoisin että todella tyylikästä jälkeä! FL:kö välineenä? Hienoa kuulla että kaiken voi jälleen upottaa delayverbiin kun se oli jo jossain vaiheessa vähän offseason. Erittäin miehekkäitä katselumääriä kyllä. Pitäisköhän itsekin kokeilla miten lähtee trance :vihellys:
Abletonia olen käyttänyt viimeset 8v. FL:n en ole koskenut ikinä, kaikki muut DAW:t käyty kyllä läpi ja osaan niillä tuottaa. Tässähän on muuten HUOMATTAVAN vähän delayverbiä verrattuna moniin muihin tranceihin :D

Tuossa mun uusin biisi mikä soi myös YleX:llä toissa viikolla. Siinä miehekkäät 37 kuuntelua

Viimeksi muokattu:
Abletonia olen käyttänyt viimeset 8v. FL:n en ole koskenut ikinä, kaikki muut DAW:t käyty kyllä läpi ja osaan niillä tuottaa. Tässähän on muuten HUOMATTAVAN vähän delayverbiä verrattuna moniin muihin tranceihin :D

Tuossa mun uusin biisi mikä soi myös YleX:llä toissa viikolla. Siinä miehekkäät 37 kuuntelua
Jee. Tykkään tästä enemmän! Tuo loppupuoliskon biitti rullaa ovelasti, hieno oivallus. Ja tämä pysyy hienosti kasassa ja kaarissa. Soisin tälle mieluusti enemmän soittoa! Tuo kaiun käyttö oli ihan oma huomio, en seuraa genreä tarkemmin mutta helppo uskoa että mehustuksen liioittelua löytyy kun haetaan aina vaan isompaa soundia. Kuulokkeilla toimii tietysti hienosti!

Jee. Tykkään tästä enemmän! 1*Tuo loppupuoliskon biitti rullaa ovelasti, hieno oivallus. Ja tämä pysyy hienosti kasassa ja kaarissa. Soisin tälle mieluusti enemmän soittoa! Tuo kaiun käyttö oli ihan oma huomio, en seuraa genreä tarkemmin mutta helppo uskoa että 2* mehustuksen liioittelua löytyy kun haetaan aina vaan isompaa soundia. Kuulokkeilla toimii tietysti hienosti!
1* Se on ns tripletti

2* Hyvin keksitty :D Juuri tuota haetaan ja hyvä että se välittyy. Siinä on stereokikkoja kuulokkeille ja sitten on ns fx raita alataajuuksille + kick ja bass kombo. Sen lisäksi myös ylimääräinen napsu aina kikillä että se "muka kuulostaa" painavammalta nappikuulokkeilla.

Kuulokkeilla toimii tietysti hienosti!
Tämä jälkimmäinen biisi on optimoitu Lidlistä saataville
SILVERCREST BLUETOOTH-VASTAMELUKUULOKKEET, MUSTA

1* Se on ns tripletti

2* Hyvin keksitty :D Juuri tuota haetaan ja hyvä että se välittyy. Siinä on stereokikkoja kuulokkeille ja sitten on ns fx raita alataajuuksille + kick ja bass kombo. Sen lisäksi myös ylimääräinen napsu aina kikillä että se "muka kuulostaa" painavammalta nappikuulokkeilla.

Tämä jälkimmäinen biisi on optimoitu Lidlistä saataville
SILVERCREST BLUETOOTH-VASTAMELUKUULOKKEET, MUSTA
Heh, liiterioptimoitua trancea! Mutta ajanmukainen ajatus kun suuri osa musasta kuuluu nykyään kuulokkeista tai sitten monopurkista. Molempiin on vaikeaa saada hyvää soundia, vain kompromisseja. Myös kuulokemiksaus verrattuna normistereoon on myös oma lajinsa kun L-R äärilaitoja ei voi käyttää samalla lailla (kaiuttimet kuitenkin vuotaa molempiin korviin). Tuossa kuuluu paljon tavaraa ihan keskellä ja efektit säksättää leveällä. Toimii kyllä hyvin.

Trioli on varmaan vielä olemassa oleva kotimainen sana tuolle tripletille. Tykkäsin siis siitä kun kahteentoista laskiessa tuo arpeggioriffi stoppaa yhdessätoista ja aiheuttaa pientä kutinaa :) ja lisäksi ykkönen puuttuu kun kick kumahtaa siinä. Ja lopussa kun kick lakkaa polkemasta, riffi jää kivasti ilmaan roikkumaan ilman pulssia.
Käytätkö paljon edellisten biisien pohjia kun aloitat uutta? Kuulee, että on paljon säätämistä, sidechain hommaa ja filtersweeppejä ihan varsinaisten soundien lisäksi, jotka kaikki on varmasti työläitä saada hyvään balanssiin ja kulkuun. Sapluunat nopeuttaa tuommosta ainakin itsellä.
Tykkään myös tuosta alapäästä kun se on rajattu jonnekin 40-50Hz tienoille mikä pitää soundin napakasti kasassa. Konemusassahan kuulee paljon överi-sub-bass-botnea mikä helposti syö energiaa varsinaiselta komppiryhmältä. Hitaassa hommassa ei haittaa mutta menobiitin kanssa aika haasteellinen yhdistelmä jos ei tiedä mitä tekee.
Masteroitko erikseen vai tuleeko Abletonista valmista filettä?

Masteroitko erikseen vai tuleeko Abletonista valmista filettä?
Abletonillahan ei voi tehdä virallista ns master-raitaa julkaisuun. Mutta nämä on levy-yhtiö masteroinut. Tosin mulla on niin hyvä miksaus että masterointi lähinnä nostaa vaan voimakkuutta ja lisää kaikki julkaisuun tarvittavat tagit loppumasteriin.

Juhanator

--User is currently used by process--
Team Stream
Blade Runner/synth/vangelis/Vintage - henkinen albumini on nyt ulkona. Puolitoista vuotta tätä on väsäilty, 4 vuotta kaiken kaikkiaan harrastettu musiikin tekemistä ja levystä tuli melkoisen massiivinen pituudeltaan. Mahkut oisi olleet tuplajulkaisuun mutta mitäpä sitä kikkailemaan, tehdään asiat omalla tavalla:

Rain Absolute- Synthetic Dreams, by J Lipsanen

Mitä mieltä musiikintekijät täällä tuosta Spotifysta, sitä minulle yksi kuuntelija jo ehdotti mutta onko siinä ideaa tällaiselle indie-tuottajalle?

Synthwave -tyylistä julkaisua. Mieli olisi tehdä / julkaista paljon enemmän musiikkia, mutta aikaa on rajoitetusti.

Mitä mieltä musiikintekijät täällä tuosta Spotifysta, sitä minulle yksi kuuntelija jo ehdotti mutta onko siinä ideaa tällaiselle indie-tuottajalle?
Olen käyttänyt DistroKid is the easiest way for musicians to get their music into Spotify, iTunes, Apple Music, Amazon, TikTok, Google Play, and more
19.99$ / vuosi (Kannattaa rekisteröityä ja odotella pari päivää niin tulee alennuksia rekkaamisesta(?))

Tuota kautta musat menee suunnilleen jokaiseen palveluun (streamaus/myynti), ja mahdolliset rojaltit jää 100% itselle.
Pieni hinta siis jos haluaa parantaa musiikkinsa löydettävyyttä, vaikka vaikeaahan se on markkinoida musiikkiaan siitäkin huolimatta :tup:

Juhanator

Team Stream

Synthwave -tyylistä julkaisua. Mieli olisi tehdä / julkaista paljon enemmän musiikkia, mutta aikaa on rajoitetusti.

Olen käyttänyt DistroKid is the easiest way for musicians to get their music into Spotify, iTunes, Apple Music, Amazon, TikTok, Google Play, and more
19.99$ / vuosi (Kannattaa rekisteröityä ja odotella pari päivää niin tulee alennuksia rekkaamisesta(?))

Tuota kautta musat menee suunnilleen jokaiseen palveluun (streamaus/myynti), ja mahdolliset rojaltit jää 100% itselle.
Pieni hinta siis jos haluaa parantaa musiikkinsa löydettävyyttä, vaikka vaikeaahan se on markkinoida musiikkiaan siitäkin huolimatta :tup:
Kiitos paljon vinkistä, tutustunpa asiaan:geek:

Blade Runner/synth/vangelis/Vintage - henkinen albumini on nyt ulkona. Puolitoista vuotta tätä on väsäilty, 4 vuotta kaiken kaikkiaan harrastettu musiikin tekemistä ja levystä tuli melkoisen massiivinen pituudeltaan. Mahkut oisi olleet tuplajulkaisuun mutta mitäpä sitä kikkailemaan, tehdään asiat omalla tavalla:

Rain Absolute- Synthetic Dreams, by J Lipsanen

Hyvän kuuloista kamaa! Aika saman kuuloiset biisit keskenään mutta toisaalta voi huoletta laittaa soimaan kun ei heittelehti sinne tänne.
Kyllä niitä tuotoksia kannattaa niihin suoratoistoihin laitella kun jäävät hyvään talteen ja löytyy helposti. Tuubissa on puolensa myös mutta saa olla varovainen visuaalisen ilmeen kanssa ettei hylkiinny sen vuoksi. Varsinainen löydettävyys onkin sitten siellä tosi pitkässä kuusessa ja vaatii joko ihmeen hyvää onnea tai vielä kovempaa työtä. Toisia markkinointi motivoi, toiset kuten minä ei jaksa turhia välittää.

Juhanator

Team Stream
Hyvän kuuloista kamaa! Aika saman kuuloiset biisit keskenään mutta toisaalta voi huoletta laittaa soimaan kun ei heittelehti sinne tänne.
Kyllä niitä tuotoksia kannattaa niihin suoratoistoihin laitella kun jäävät hyvään talteen ja löytyy helposti. Tuubissa on puolensa myös mutta saa olla varovainen visuaalisen ilmeen kanssa ettei hylkiinny sen vuoksi. Varsinainen löydettävyys onkin sitten siellä tosi pitkässä kuusessa ja vaatii joko ihmeen hyvää onnea tai vielä kovempaa työtä. Toisia markkinointi motivoi, toiset kuten minä ei jaksa turhia välittää.
Kiitos! No se tässä nyt onkin hieman työn alla, eli minne mainostaisi. Levyä on nyt kuunneltu 1300 kertaa tuolla kokonaan läpi, osittain vajaa tonni ja kaiken kaikkiaan kokeiltu 3000 kertaa, suurin kiitos tästä liikenteestä kuuluu io-techin kautta tapahtuneelle.

Eihän albumini toki mitään trendikkäintä kamaa ole, mutta sellainen ei ollut hakusessakaan...vanhaa ja uutta soundia yritin yhdistellä suurin piirtein. Seuraavaan projektiin tähtään monipuolisempaan llmaisuun, ja tiiviimpikin saa olla eli ei yli tunnin menisi. Elokuvallinen ilmaisu tulee säilymään ja instrumenteissa pitää päivitellä jonkin verran soundimaailmaa. Tämä oli itselleni nyt sellainen "opinäytetyö" kun nelisen vuotta sitten nollista lähdin treenailemaan musiikin tekoa. Eniten päänvaivaa tuotti miksaus ja masterointi ja edelleen jäi sellainen olo että parempaankin olisi pitänyt pystyä.

Paljon on parannettavaa mutta sehän tässä kiehtookin, tuskin koskaan tulee tyytyväisyyttä tällä matkalla.

Niin, tässä vielä ensimmäinen iknä tekemäni kappaleeni 4 vuoden takaa minkä rohkaisemana jatkoin harrastusta. Päin persettä teknisesti, mutta innosti jatkamaan, heh:
Blade Runner: Fallen Angel- Movie Score

Olisipa työaihio tallessa, tekisin paremman version :lol:

Viimeksi muokattu:
Mä oon tehnyt musaa sen kymmenisen vuotta. Viime vuosina kyllä todella vähän. Ei ole enää aikaa eikä sen liiemmin motivaatiotakaan. Plus vuonna 2016, vasemmasta korvasta lähti kuulo. Korvasta 4000hz ylöspäin on ihan mykkää ja se tinnittää 24/7, niin eipä enää napostele tehdä musaa ollenkaan :(

Mutta olen toki senkin jälkeen tehnyt musaa, miksaaminen on vaan vaikeampaa. Päägenre varmaan melodic progressive house, mutta oon tehnyt kaikkea laidasta laitaan. Mun musiikissa on melodiat se mun juttu. Muilla yleensä 8 barin melodiat, mulla on yleensä se 16 barin. Pyrin aina tekemään melodioista sellaiset selkeät kuunneltavat, joissa olisi selkeä tarina. Se kuuluisa punainen lanka. Tiedä sitten kuinka hyvin olen siinä onnistunut.

Tässä muutamia mun suosittuja biisejä.

Forever & Always - Melodic progressive - Fanien suosikkibiisi :geek:

Rio de Janeiro - Melodic progressive

Forgotten - Progressive trance

Lonely Night - Progressive trance

Curacao - Tropical House

Oon tehnyt sen lähemmäs sata biisiä, et jos kiinnostaa, niin lisää löytyypi täältä :)

Mä oon tehnyt musaa sen kymmenisen vuotta. Viime vuosina kyllä todella vähän. Ei ole enää aikaa eikä sen liiemmin motivaatiotakaan. Plus vuonna 2016, vasemmasta korvasta lähti kuulo. Korvasta 4000hz ylöspäin on ihan mykkää ja se tinnittää 24/7, niin eipä enää napostele tehdä musaa ollenkaan :(

Mutta olen toki senkin jälkeen tehnyt musaa, miksaaminen on vaan vaikeampaa. Päägenre varmaan melodic progressive house, mutta oon tehnyt kaikkea laidasta laitaan. Mun musiikissa on melodiat se mun juttu. Muilla yleensä 8 barin melodiat, mulla on yleensä se 16 barin. Pyrin aina tekemään melodioista sellaiset selkeät kuunneltavat, joissa olisi selkeä tarina. Se kuuluisa punainen lanka. Tiedä sitten kuinka hyvin olen siinä onnistunut.
Pätevän kuuloista kamaa tämäkin! Onko ihan midiä vai pyöriikö noissa looppejakin? Aika monessa pumppaa kompura tuon kickin ympärillä. Ootko yhtään lauluja tehnyt? En jaksanut penkoa tuolta paljoudesta. Itselle ainakin se hankalin ja rakkain haaste.
Tuo kuulohomma on kyllä surkea juttu. Välillä jossain nuhassa toinen korva autotunettaa ja toinen korva ei tiedä mitä tehdä, milloin ei voi kuunnella musaa pätkääkään. Eli otan vilpittömästi osaa.

Mistä olet löytänyt yleisöä näille biiseille?

Miettynyt pitkään uskaltaako tänne laittaa, mutta miksei. Tässä on yksi omista kappaleista mitä tehnyt. Oli myös eka sanoitus mitä olen tehnyt julkisesti. (yhdelle musalaiselle täällä saattaa jopa olla tuttu juttu)

Viimeksi muokattu:
Miettynyt pitkään uskaltaako tänne laittaa, mutta miksei. Tässä on yksi omista kappaleista mitä tehnyt. Oli myös eka sanoitus mitä olen tehnyt julkisesti. (yhdelle musalaiselle täällä saattaa jopa olla tuttu juttu)

On onpas komea pläjäys! Uppoaa ainakin mulle kuin häkä! Kunnolla perinnehenkinen toteutus. Miksaus tosi hyvässä tasapainossa ja soundit ihan just. Hyvin pelittävä rakenne ja kulku. Mikä sun rooli oli tässä? Et varmaan ihan kaikkea ole tehnyt.
Kaksi huomiota: laulajan ääni toimii muuten hyvin mutta kertsin raspit vähän uskottavuuden rajoilla. Kun laulajan soundi on muuten miellyttävä niin vähän turhaan puskee tuossa kertsissä lisäenergiaa etsimässä. Toinen on masterointi. Kun ollaan männävuosien perässä tyylin kanssa niin miksi on ruuvattu ihan julmetun tappiin tuo yleisvola tuossa? Eikös nuo tubettimet ja muut käytä nykyään melko alhaista normalisointitasoa mikä kannustaisi dynaamisemman signaalin tuottamiseen lyttäämisen sijaan?
Joka tapauksessa. Tätä viitsii ilahtuneena kuunnella useampaan kertaan.

Tuossa yks muutaman vuoden takaa, joku oli tehnyt siihen helvetin hienon videon!

Viimeksi muokattu:
Oman bändin tuotantoa :)

Uusimmat kappaleet (Time ja 1000 Moons) julkaistu noin vuosi sitten. Lähikuukausina tulossa uutta musiikkia. Myös spotifyssa:

Hate World Hero

Metallihommat jääneet vähemmälle kun tulee "studiomusisoitua" parillekin eri metallibändille levytyksiä varten, piti sitten katsella täysin uutta genreä. Chillhoppia on tullut kuunneltua muuten vaan, joten se oli helppo lähestymiskohta. Tämmöstä settiä lähti yhellä aamukahvilla, tämäkin tilaustyö erääseen proggikseen.

January 2020

Tulipas tehtyä vähän EDM meininkiä pikkasen pitkästä aikaa... Tainnu olla semmonen 7-8 vuoden tauko sen suhteen :cool:

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
83 705
Jäsenet
37 226
Uusin jäsen
late080

Hinta.fi

Ylös Bottom