MS OFFICE ALLE 20€

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 236

Eiköhän nuo ole niitä useille ihmisille jaettuja tilejä, joiden tietoturva taso on kauhea, eli annat sen tilin pääkäyttäjälle oikeudet ajaa policyt sun koneelle sun muuta kivaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 162
Ei ole varsinaisesti laittomia, mutta harmaalla alueella ja en itse ostaisi.

Lyhyt selitys: Microsoft ei tykkää, jos joku myy Officea, johon on ostanut ihan laillisen lisenssin. Tämän lisenssin jälleenmyynti on laillista EU:ssa. Ostaminen on 90%+ tapauksissa laillista, mutta Microsoft ei tykkää, niin voi sulkea Office-tilauksesi yht'äkkiä tai tehdä jotain muuta ei-kivaa.
Laiton Office on piratoitu tai ostettu luottokorttihuijauksella. Näitä on alle 10% myynneistä (mutulla) ja suurin osa on omasta mielestä ihan laillisia lisenssien jälleenmyyntejä. Valitettavasti Microsoft ei edelleenkään tykkää tästä ja Office-lisenssille voi käydä vaikka mitä: se voi vanheta, lakata toimimasta tai ottaa mystisiä rajoituksia.

Eli et välttämättä riko lakia ostaessasi (sanoisin, että todennäköisemmin et riko mitään EU:n lakia), mutta Microsoft ei tykkää ja tekee sinulle kiusaa, jos ostat noita jälleenmyyntilisenssejä. En pelkäisi yhtään, että normaalissa tapauksessa rikon lakia, mutta en myöskään valittaisi, jos lisenssi lakkaa toimimasta 2023.

--

Itse olen firman ohjelmasta ostanut HUP (Home Use Program) lisenssejä kaksi kertaa ja nyt sanoin "haista *****" ja menen Google Drivellä dokumenttieni kanssa. Ärsyttää kovasti, että aina pitää ostaa tuorein versio. Lisäksi en osta mitään tilausmalleja (Office 365). Eli minulla olisi Office 2013 tai 2016, jos jaksaisin sen asentaa, mutta Google Drive on tarpeeksi yhteensopiva 1-2 kertaa vuodessa tarvitseemaani Excel-tarpeeseen.
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 211
Ei ole varsinaisesti laittomia, mutta harmaalla alueella ja en itse ostaisi.

Lyhyt selitys: Microsoft ei tykkää, jos joku myy Officea, johon on ostanut ihan laillisen lisenssin. Tämän lisenssin jälleenmyynti on laillista EU:ssa. Ostaminen on 90%+ tapauksissa laillista, mutta Microsoft ei tykkää, niin voi sulkea Office-tilauksesi yht'äkkiä tai tehdä jotain muuta ei-kivaa.
Laiton Office on piratoitu tai ostettu luottokorttihuijauksella. Näitä on alle 10% myynneistä (mutulla) ja suurin osa on omasta mielestä ihan laillisia lisenssien jälleenmyyntejä. Valitettavasti Microsoft ei edelleenkään tykkää tästä ja Office-lisenssille voi käydä vaikka mitä: se voi vanheta, lakata toimimasta tai ottaa mystisiä rajoituksia.

Eli et välttämättä riko lakia ostaessasi (sanoisin, että todennäköisemmin et riko mitään EU:n lakia), mutta Microsoft ei tykkää ja tekee sinulle kiusaa, jos ostat noita jälleenmyyntilisenssejä. En pelkäisi yhtään, että normaalissa tapauksessa rikon lakia, mutta en myöskään valittaisi, jos lisenssi lakkaa toimimasta 2023.

--

Itse olen firman ohjelmasta ostanut HUP (Home Use Program) lisenssejä kaksi kertaa ja nyt sanoin "haista *****" ja menen Google Drivellä dokumenttieni kanssa. Ärsyttää kovasti, että aina pitää ostaa tuorein versio. Lisäksi en osta mitään tilausmalleja (Office 365). Eli minulla olisi Office 2013 tai 2016, jos jaksaisin sen asentaa, mutta Google Drive on tarpeeksi yhteensopiva 1-2 kertaa vuodessa tarvitseemaani Excel-tarpeeseen.
Eikös noi halvat officet ole ihan vastaavia kuin halvat windows lisensit. Sä ostat aktivointikoodin ja jos voit liittää sen esim microsoft tiiliisi sinä hallinnoit sitä eikä siinä ole mitään tietoturvariskejä.

Ja miten niin et välttämättä riko lakia?
Se on ihan sata varmaa että numero-kirjainyhdistelmän ostaminen ei ole laitonta. Juu mikkisofta ei tykkää ja on käyttöehtojen vastaisia, mutta kuluttajana voit pyyhkiä niillä takamuksesi. Laki ajaa noiden ehtojen yli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 162
Eikös noi halvat officet ole ihan vastaavia kuin halvat windows lisensit. Sä ostat aktivointikoodin ja jos voit liittää sen esim microsoft tiiliisi sinä hallinnoit sitä eikä siinä ole mitään tietoturvariskejä.
Varsinkin Office 365 se tilaus voi loppua joskus.

Ja miten niin et välttämättä riko lakia?
Se on ihan sata varmaa että numero-kirjainyhdistelmän ostaminen ei ole laitonta. Juu mikkisofta ei tykkää ja on käyttöehtojen vastaisia, mutta kuluttajana voit pyyhkiä niillä takamuksesi. Laki ajaa noiden ehtojen yli.
Kaikki 90%+ varmaa ei ole "sata varmaa" :)

Jos lisenssi on piratoitu tai hankittu epärehellisin keinoin, sen ostaminen ei ole laillista. Saatoin ehkä liiotella, kun puhuin 10% osuudesta, mutta ei ne kaikki ole laillisia. Laillista on EU-alueelta ostettu lisenssi, vaikka myytäisiin kolmatta kertaa eteenpäin ja se olisi tarkoitettu vain ja ainoastaan sinun slovenialaiselle yritykselle (ts. Microsoft ei voi sanella, miten lisenssin käytät).

Kuitenkin, en usko, että MS ikinä tulee metsästämään noita lisenssien ostajia, että sen puolesta voi turvallisin mielin ostaa. Itse ostaisin kuitenkin MS:n ohjelmien puitteissa (HUP) tai leikkisin olevani opiskelija.

Itsellä ei ole ollut mitään tarvetta näitä ostella, kun olen MS-sertifioitu ammattilainen, saisin ne sieltä työkäyttöön ja omaan henk. koht. käyttöön olen ostellut HUP:ista, kunnes kyllästyin. V*tuttaa maksella aina uudesta versiosta täysi raha, niin en enää ostele. Viimeisin stand-alone taitaa olla 2016 ja se on minulla ostettuna tuon ohjelman kautta.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
684
Loppu vuodesta Microsoft on myynyt tarjous hintaan entistä Office 365 ohjelmisto pakettia (tilaus), nykyisin Micrsoft 365, 12kk lisennsiä 20€ normaali 69€ (personal). Vuoden 2019 Office ohjelmiston lisenssiä, mitkä ei vaadi tilausta (osta ja omista) näköjään yritetään nykyisin kaupataan Office 365 nimellä joidenkin kolmannen osapuolien myyjien toimesta.

PS. uusinta MS Edge (chromium) selainta käyttämällä voi käyttää Officen webissä olevia versoioita ilmaiseksi. (Microsoftin mainos.)
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 211
Varsinkin Office 365 se tilaus voi loppua joskus
Totta. Itsellä oli ajatus koko ajan stand alone versioissa. Näissä itse tuotteissa/kodeissa, yms ei ainakaan minun ymmärrykseni mukaan ole mitään sen suurempaa riskiä, kuin jos ostat sen koodin vaikka jimssistä.

Kaikki 90%+ varmaa ei ole "sata varmaa" :)

Jos lisenssi on piratoitu tai hankittu epärehellisin keinoin, sen ostaminen ei ole laillista.
Mutta jos et tiennyt että se on rikollisin keinoin hankittu, niin olet turvassa ja menetät korkeintaan sen lisensin. Joten ostaminen on satavarmasti laillista.

Itse ostaisin kuitenkin MS:n ohjelmien puitteissa (HUP) tai leikkisin olevani opiskelija.
En ole tästä kuullut. Avaatko vähän tarkemmin tätä ja miten tavallinen ihminen pystyy näitä hyödyntämään ja onko ohjelmistojen lisensit kuinka kalliita?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 162
En ole tästä kuullut. Avaatko vähän tarkemmin tätä ja miten tavallinen ihminen pystyy näitä hyödyntämään ja onko ohjelmistojen lisensit kuinka kalliita?

Valitettavasti tämä on saatavilla vain Microsoftin kanssa partner-sopimuksen tehneiden yritysten työntekijöille. Itse olen tätä osana, mutta "tavallinen ihminen" ei välttämättä.

Eli valitettavasti omalta osaltani "työni puolesta" saan halvemmalla ja tämä ei koske muita :(

Yritän välttää näitä linkkejä, mutta nyt taas koin aiheelliseksi kertoa, mistä oma lisenssi on peräisin. Olet siinä oikeassa, että tämä on vähän turhaa , kun kaikki eivät voi näin osallistua. Tämän takia varsinkin tuolla Office-ketjussa olen rajoittanut ulostulojani.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 587

Valitettavasti tämä on saatavilla vain Microsoftin kanssa partner-sopimuksen tehneiden yritysten työntekijöille. Itse olen tätä osana, mutta "tavallinen ihminen" ei välttämättä.

Eli valitettavasti omalta osaltani "työni puolesta" saan halvemmalla ja tämä ei koske muita :(

Yritän välttää näitä linkkejä, mutta nyt taas koin aiheelliseksi kertoa, mistä oma lisenssi on peräisin. Olet siinä oikeassa, että tämä on vähän turhaa , kun kaikki eivät voi näin osallistua. Tämän takia varsinkin tuolla Office-ketjussa olen rajoittanut ulostulojani.
Eikös tuo "vanhan mallinen" HUP-ohjelma päättynyt jo vuosia sitten, ja nyt tilalla on vain tuo alennetulla hinnalla oleva vuositilausmalli. Näin ainakin oman työpaikan it-puolen tuki itselleni kertoi kun asiaa ihmettelin.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 747
Eiköhän nuo ole niitä useille ihmisille jaettuja tilejä, joiden tietoturva taso on kauhea, eli annat sen tilin pääkäyttäjälle oikeudet ajaa policyt sun koneelle sun muuta kivaa...
Koskee vain Microsoft 365 Business Premium -versiota, ei esim. oppilaitosten lisenssejä.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 280
Viestejä
4 213 378
Jäsenet
71 031
Uusin jäsen
Juho I

Hinta.fi

Ylös Bottom