Mozilla Firefox -keskustelu

Firefoxin tuleva tekoälyroska on ilmeisesti opt-in
Tähän tarkennuksena artikkelista:
In addition, Jake Archibald said that all the AI features that are or will be included in Firefox will also be opt-in. “I think there are some grey areas in what ‘opt-in’ means to different people (e.g. is a new toolbar button opt-in?), but the kill switch will absolutely remove all that stuff, and never show it in future. That’s unambiguous.
Itse ainakin uskoisin että AI ominaisuuksiin "pääsee" käsiksi suoraan jostain hyvin näkyvällä paikalla olevista näppäimistä ja valikoista vakiona (eli ei opt-in vaan opt-out). Vaatinee siis manuaalisia vaiheita (AI Kill Switchin käyttämistä) että ne saa poistettua käytöstä. Tuskin AI ominaisuudet "modern AI" selaimessa tulisivat olemaan vakiona pois päältä mutta aika näyttää.

Tähän tarkennuksena artikkelista:

Itse ainakin uskoisin että AI ominaisuuksiin "pääsee" käsiksi suoraan jostain hyvin näkyvällä paikalla olevista näppäimistä ja valikoista vakiona (eli ei opt-in vaan opt-out). Vaatinee siis manuaalisia vaiheita (AI Kill Switchin käyttämistä) että ne saa poistettua käytöstä. Tuskin AI ominaisuudet "modern AI" selaimessa tulisivat olemaan vakiona pois päältä mutta aika näyttää.
Tässä Firefoxin tapauksessa ongelma on ollut pitkään jatkunut epävarma historia ja erityisesti uuden toimarin päällekäyvät lausahdukset. Nyt yrittävät paikata tilannetta, mutta suurin vahinko on mielestäni jo tapahtunut. Ainakaan minä en jaksanut tätä enää.

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja se muuttaa maailmaa monella tavalla, mutta kaikki eivät sitä ymmärrä, eivätkä välttämättä edes halua ymmärtää, joten sitä ei kannata työntää niille väkisin kurkusta. Ja aina kun puhutaan siitä, että henkilökohtaista dataa käsitellään kyselemättä oman hallinnan ulkopuolella, on syytä nostaa käsi ylös ja sanoa ettei se ole ok.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 548
Jäsenet
80 903
Uusin jäsen
K2bizza

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom