MotoGP

Tänään kauden vikat viralliset testit Misanossa. Tallit raahaavat paikalle ekat versiot 2025 pyöristä. Kukahan Aprilian pyöriä ajaa kun kuskit häipyy kilpailijoille kauden lopuksi.
 
Niin että oli parempi kuin vanha malla koska parempi runko ja softa. Eipä tuo hondakaan nyt niin lennä vaikka siellä ex ducati kuskeja on.
 
Jos ne ei varsinaisesti tiedä mistäkohtaa runko on ohuempi paksumpi mitä elektroniikassa on muuttunut niin aika oraakkeli saa olla että sen ajamalla selvittää
 
Jos ne ei varsinaisesti tiedä mistäkohtaa runko on ohuempi paksumpi mitä elektroniikassa on muuttunut niin aika oraakkeli saa olla että sen ajamalla selvittää
Kuskit käy dataa läpi insinöörien kanssa ja koittaa selvittää miten pyörä toimii. Jos kuski vain ajaa ja insinöörit koittaa selvittää dataa ei siitä oikein paljoa hyötyä ole kenellekkään
 
Kyllä mutta osat on inssienkäsialaa
No on, mutta kylläpä ne kuskitkin näkee datasta mitä siellä tapahtuu ja jos jotain uutta ja mullistavaa on keksitty niin pakkohan sen kuskin on siitä tietää että voi kertoa testin jälkeen miten se toimii. Moni asia toimii paperilla hienosti mutta ei käytännössä
 
Ihan fiksu soppari, kumminkin suhteellisen nopea kaveri ja osaa varmasti kehittää pyörää, joskin tämä vuosi mennyt aika vihkoon kaikinpuolin. Ensi vuosi varmasti vaikea Yamahalle mutta nyt 4 pyörää jolla saa dataa.
 
Ihan fiksu soppari, kumminkin suhteellisen nopea kaveri ja osaa varmasti kehittää pyörää, joskin tämä vuosi mennyt aika vihkoon kaikinpuolin. Ensi vuosi varmasti vaikea Yamahalle mutta nyt 4 pyörää jolla saa dataa.
Pramacin homma seuraavat pari vuotta on ajaa dataa Yamahalle ja viritellä Moto 2:sta kuskiputki Moto GP:n.

Odotettu kuviohan tämä oli kun Campinoti sanoi heti Yamaha siirron jälkeen että he hakee kokeneita kuskeja.
 
"It's true I can confirm that we are busy developing a V4 power.

"It's something that goes back a while, because when Suzuki was still here, then there were two manufacturers running with the Inline4. And obviously the other competitors running with the V.

“In the last years, however, we've seen many, many technical developments in this sport and of course Suzuki stepped out. So we've been the only manufacturer remaining with the Inline4.

“The Inline4, in our opinion, still has plenty of capacity to be developed and to be improved. But when you have all of your competitors using V4s and now as we look towards the 2027 regulations, it's important for us to fully understand the potential of a V4 versus the Inline4.

“So based on that, some time ago we took the decision to start the project. The project is on schedule… The engine is designed. The engine is already being bench tested. We've not run it in a bike yet but we're busy developing, busy designing and when it is ready with its durability testing, then we'll finally start to track test it.

When is the aim to bring that in potentially full time? Is it when the new regs come in 27 or potentially a little bit earlier?

“When it's quicker than the Inline4, then we'll bring it in. So let's see! Obviously. one of our intentions is to anticipate and to look and to check what type of engine we need for 2027.

“But at the moment ‘27 is too far away for us, so we need to start now. We need to get experience. I don't know when you will see it racing, but track testing will not be so far away.

“Based upon the development and hopefully positive developments, then maybe in the middle of next year you might see it on a track.

“We've got a lot of work ahead of us but I think with the two strong teams, with four strong riders, plus a lot of very good engineers working for us, I think that we will return.”

From our friend and colleague Peter McLaren, transcribed the Yamaha interview
 
gcjtwu2ywrpd1.jpeg
 
Se olis raaka syksy ohjelma kuskeille ja talleille.

Tulevat viikonloput

* Italia
* Indonesia
* Japani
* vapaa
* Australia
* Thaimaa
* Malesia
* vapaa
* Valencia
 
Pistetilanne kaukokiertueelle lähdettäessä

  1. Jorge Martin(Prima Pramac Racing) - 341
  2. Francesco Bagnaia(Ducati Lenovo Team) - 317
  3. Enea Bastianini(Ducati Lenovo Team) - 282
  4. Marc Marquez(Gresini Racing MotoGP) - 281
  5. Brad Binder(Red Bull KTM Factory Racing) - 165
  6. Pedro Acosta(Red Bull GASGAS Tech3) - 157
  7. Maverick Vinales(Aprilla Racing) - 149
  8. Aleix Espargaro(Aprilla Racing) - 127
  9. Alex Marquez(Gresini Racing MotoGP) - 121
  10. Fabio Di Giannantonio(Pertamina Enduro VR46 Racing Team) - 121
  11. Marco Bezzecchi(Pertamina Enduro VR46 Racing Team) - 108
  12. Franco Morbidelli(Prima Pramac Racing) - 101
  13. Fabio Quartararo(Monster Energy Yamaha MotoGP) - 72
  14. Miguel Oliveira(Trackhouse Racing) - 71
  15. Jack Miller(Red Bull KTM Factory Racing) - 58
  16. Raul Fernandez(Trackhouse Racing) - 49
  17. Johann Zarco(LCR Honda) - 21
  18. Joan Mir(Repsol Honda Team) - 21
  19. Takaaki Nakagami(LCR Honda) - 20
  20. Augusto Fernandez(Red Bull GASGAS Tech3) - 19
  21. Alex Rins(Monster Energy Yamaha MotoGP) - 15
  22. Luca Marini(Repsol Honda Team) - 5
 
Olisi todella kova jos näin kun Akilla tosiaan näytöt on kovat. M Marquez, Jorge Martin, Pedro Acosta, Brad Binder, Johan Zarco, Miquel Oliveira, Augusto ja Raul Fernandez.

Hehe siinä onkin jo melkein puolet 2024 Moto GP gridistä.

Niklas voisi sit jatkaa Moto 2 ja 3 operaation pyörittämistä.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjut
253 985
Viestejä
4 417 892
Jäsenet
73 257
Uusin jäsen
Vepe21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom