Morrowind ja Daggerfall

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja temexi
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 149
Laitetaas nyt tännekkin ketju pystyyn Morrowindista.

Tamriel Rebuilt - 1807 Release | Tamriel Rebuilt

Tamriel Rebuilt, pelimaailman pisimpään (17 vuotta) jatkunut modi sai taas uuden julkaisun. Kyseessä ihan pätevä julkaisu, n. 60 questia, ja Old Ebonheart alue on saatu valmiiksi. Mitä nyt Thieves Guildia ja Fighter Guildia kokeilin niin varsinkin Thieves Guildissa näkee että taso on paljon korkeammalla kuin alkuperäisessä.

Yli puolet on jo valmista, lännestä puuttuu questit ja npc:t, ja etelässä ollaan vielä maan muokkauksessa. Mutta jos alkuperäinen Morrowind (Vvardenfell) kartta oli melkein Skyrimin kokoinen, niin kartta tällä hetkellä on jo todella massiivinen.

C0VQUu2.png


Kuvia tämänhetkisestä asennuksesta:

S88W0Bs.jpg

IKMEXBG.jpg

JNRhARN.jpg

mYDJw1j.jpg

ATy1fk4.jpg

cLP0ynS.jpg

qUYQjHJ.jpg

1anIXH1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
qtb89uC.jpg


Morrowindin mittakaava nykyään, kaikki kuvassa olevat rakennukset, laivat, tornit, viemärinkannet on käytettävissä ja tutkittavissa. Ja eihän se ole kuin kärpäsenpaska kartalla.

6ZFuTLB.png
 
Eikös tästä ollut ketju olemassa tai ainakin joku morrowind ketju muistaakseni oli.
 
Ei ainakaan haku löytänyt otsikoita, muistat varmaan mur.. öhm vanhan foorumin ketjun.
 
Pienen hetken hiki nousi otsalle. Heti palasi mieleen ne ajat lapsuudesta, kun tuhlasin monia tunteja ihan vain pelimaailman tutkimiseen. Itse peliä en koskaan saanut läpäistyä. Tuo pelimaailman koko on suorastaan järisyttävä, tuskin saisin tutkittua edes puolia tuosta.

Mites, onko sitä taistelumekaniikkaa muutettu? Taipuuko pelimoottori, tai pystytäänkö sitä edes muokkaamaan koska sehän on statsipainotteinen.
 
Pienen hetken hiki nousi otsalle. Heti palasi mieleen ne ajat lapsuudesta, kun tuhlasin monia tunteja ihan vain pelimaailman tutkimiseen. Itse peliä en koskaan saanut läpäistyä. Tuo pelimaailman koko on suorastaan järisyttävä, tuskin saisin tutkittua edes puolia tuosta.

Mites, onko sitä taistelumekaniikkaa muutettu? Taipuuko pelimoottori, tai pystytäänkö sitä edes muokkaamaan koska sehän on statsipainotteinen.
Sama taistelumekaniikka vielä, eli hyvin statsi- ja rng-painotteinen. Taistelumekaniikkaa pystytään vasta sitten muokkaamaan kun OpenMW on julkaistu, mikä muuten on ollut kehityksessä myös melkein yhtä kauan, ja minkä 1.0 julkaisu pitäisi olla niinkin pian kuin seuraavan vuoden sisällä.

Enpä ole itsekkään läheskään kaikkea tutkinut, mutta koska pelimaailma on näin suuri ja sisältöä on niin paljon, voi pelin pelata uudelleen ja uudelleen eri tavalla. Tällä hetkellä menossa Legion/Tribunal keihäsmiehellä, millä pystyy hiukan saamaan actionia taisteluihin kun keihään kantama on melkein kaksi kertaa enemmän kuin muiden välineiden.

wzEEHtX.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Muistaakseni pelasin morrowindin läpi joskus vuonna 2012. Silloinkin käytin overhaulia, muistaakseni tätä: Morrowind Overhaul - Sounds And Graphics

Tosin nyt näyttäisi siltä että tuota peliä on aika innolla jaksettu modata ja graafisesti näyttää huomattavasti paremmalta tuo tamriel rebuilt kun vertaa vanillaan. Peli itsessään on kyllä aika mahtava, vielä kun ajattelee minä vuonna se on julkaistu! Itselleni on aina ollut hankalaa nimetä mikä TES sarjan peleistä on paras. 1 ja 2 en ole jaksanut pelata mutta 3,4 ja 5 on kaikissa omat hyvät puolensa, mutta yksikään niistä ei pääse kirkkaasti kokonaisuutena muiden pelien yläpuolelle. Pitäsiköhän sitä taas kaivaa morrowindi naftaliinista ja asentaa tuo tamriel Rebuilt... Uuteen läpipeluuseen menisi kyllä taas vähintään se +100 tuntia :D
 
Ite olen odottanut sitä skywindiä elikkä skyrimin päivitetyllä mootorilla tehtyä Morrowindiä mutta siitä ei taida tulla lasta eikä paskaa.
Muistaakseni Bethesda vaatimukset vaikeutti projetkia niin paljon.

Itehän loikkasin vasta skyrim hypetyksen mukana tähän sarjaan mukaan mutta olisi kiva kokea remakena Oblivion ja Morrowind kun erityisesti viime mainittua kehuttu sarjansa parhaimmaksi.
 
Muistaakseni pelasin morrowindin läpi joskus vuonna 2012. Silloinkin käytin overhaulia, muistaakseni tätä: Morrowind Overhaul - Sounds And Graphics

Tosin nyt näyttäisi siltä että tuota peliä on aika innolla jaksettu modata ja graafisesti näyttää huomattavasti paremmalta tuo tamriel rebuilt kun vertaa vanillaan. Peli itsessään on kyllä aika mahtava, vielä kun ajattelee minä vuonna se on julkaistu! Itselleni on aina ollut hankalaa nimetä mikä TES sarjan peleistä on paras. 1 ja 2 en ole jaksanut pelata mutta 3,4 ja 5 on kaikissa omat hyvät puolensa, mutta yksikään niistä ei pääse kirkkaasti kokonaisuutena muiden pelien yläpuolelle. Pitäsiköhän sitä taas kaivaa morrowindi naftaliinista ja asentaa tuo tamriel Rebuilt... Uuteen läpipeluuseen menisi kyllä taas vähintään se +100 tuntia :D
Tuo MSGO on jo vanhentunut, ja nykyään suosiossa on Guide:Morrowind - S.T.E.P. Project Wiki Tosin se on aika vajaavainen uusien tekstuurien osalta. Voisin laittaa tänne linkkilistan uudemmista tekstuureista jahka kerkiän.

Sisällön osalta "pakollisiksi" luokittelisin:

Tamriel Rebuilt (Mainland)
Morrowind Rebirth (Vvardenfell Overhaul)
LGNPC Morrowind Mod (NPC ja Quest)

Omalla kohdalla ensimmäinen TES oli Daggerfall ja sitäkin tulee aina silloin tällöin pelailtua, mutta on se Morrowind henk.koht. paras. Se oli vielä aikaa ennenkuin ominaisuuksia ja skillejä alettiin tosissaan karsia ja suuntana oli casual gaming. Ja vaikka Oblivion esitteli fysiikkamoottorin, on Morrowind senverran omalaatuinen, että se tarjoaa edelleen erityisen ja palkitsevan pelikokemuksen.
 
Ite olen odottanut sitä skywindiä elikkä skyrimin päivitetyllä mootorilla tehtyä Morrowindiä mutta siitä ei taida tulla lasta eikä paskaa.
Muistaakseni Bethesda vaatimukset vaikeutti projetkia niin paljon.

Itehän loikkasin vasta skyrim hypetyksen mukana tähän sarjaan mukaan mutta olisi kiva kokea remakena Oblivion ja Morrowind kun erityisesti viime mainittua kehuttu sarjansa parhaimmaksi.
Skyblivionissa ja Skywindissä on vain se huono puoli, että niissä on sitten vain se alkuperäinen content, eikä näitä megamodeja, jos ja ennenkuin joku ne kääntää. Itse en kovin innoissani odota Skywindiä, ts. tulee sitten kun tulee. Ei Morrowindiäkään tulisi enään pelattua, jos vanillaa vain pitäisi läpi tahkoa.
 
Elderscroll sarjan peleistä olen itse pitänyt eniten juuri Morrowindistä ja kaikki 5 siis olen pelannut. Tuli koluttua täysin ja pelattua kolmeen kertaan eri hahmolla läpi aikoinaan ekalla Xbox:lla GOTY versio joka sisälti lisäosat.
 
Morska on kyllä legendaarinen peli. Taisin hommata samaan aikaan sekä Oblivionin että Morrowindin aikanaan kun oli jäänyt pelaamatta. Kumpiakin tuli tahkottua kyllä kiitettävästi mutta Morrowindissa oli parempi tunnelma.
 
Mites toi Tamriel Rebuiltin pelaaminen onnistuu suht alhaisella levelillä, vai pitääkö ottaa vauhtia vanilla contentista? Voisihan tuota testata, mutta yleensä kiinnostusta ei ole ollut enää eksyä pois pääsaarelta. Ja lääniä selkeästi piisaa, mutta onko siinä oikeaa ja mielenkiintoista sisältöä kuinka paljon?
 
Mites toi Tamriel Rebuiltin pelaaminen onnistuu suht alhaisella levelillä, vai pitääkö ottaa vauhtia vanilla contentista? Voisihan tuota testata, mutta yleensä kiinnostusta ei ole ollut enää eksyä pois pääsaarelta. Ja lääniä selkeästi piisaa, mutta onko siinä oikeaa ja mielenkiintoista sisältöä kuinka paljon?
Itse olen aloittanut Mainlandistäkin, paikoin voi olla vaikeaa, mutta on se Vvardenfellissäkin. Viimeksi aloitin Legioonalaisena Gnisissä ja sehän pyssäsi heti ensimmäiseen tehtävään, Silt Striderilla Seyda Neeniin, sieltä Balmoraan ja takaisin. =) Kokeilemalla se selviää. Tuossa muuten Alternate Starten tapainen modi Morrowindiin, millä voi aloittaa Mainlandistäkin: Chargen Revamped - Expanded Lands

Kartasta sen verran, itäpuoli Old Ebonheartin tasalle on valmis, länsipuolelta puutuu tehtävät ja Almalexian alapuolella ollaan vielä ympäristönmuokkauksessa. Tuosta tehtävälistasta näkee hyvin missä on toimintaa: Tes3Mod:Tamriel Rebuilt/Quests - The Unofficial Elder Scrolls Pages (UESP)

Mittari näyttäisi tällä hetkellä 291 tehtävää. Varsinkin tuon uusimman julkaisun, Old Ebonheart oli upea kokemus. Thieves Guildistä tuli mieleen Oblivionin factionien taso. Jos muuten Oblivionista pitää löytää jotain parasta TES-sarjasta, niin se on selvästi faction-tehtäväketjut. Hiukan eroa saavutuksen tunteessa, teetkö jokaiselle Guild Hallille suositustehtävän jotta pääset Arcane Universityyn, vai annatko pari kymppiä sillanvartijalle ja saat parin sadan vaatteet kaupan päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli asenneltua peli viimein ja päälle Guide:Morrowind - S.T.E.P. Project Wiki + Tamriel Rebuilt

Unarmored, short blade, enchanting, security, block majoreina ja Khajiit rotuna. Enchanted kamoja pitää käyttää aktiivisesti ja siksi skilli majorina, jotta ne latautuvat nopeammin.

Temexi, oliko noi valaistuksen eri värisävyt jonkun MGE shaderin tuotoksia, vai jokin säämodi tms? Meinaan noita ekoja screenshotteja. En tosin ehtinyt steppiä pelaamaan vielä, joten saattaa olla jo mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli asenneltua peli viimein ja päälle Guide:Morrowind - S.T.E.P. Project Wiki + Tamriel Rebuilt

Unarmored, short blade, enchanting, security, block majoreina ja Khajiit rotuna. Enchanted kamoja pitää käyttää aktiivisesti ja siksi skilli majorina, jotta ne latautuvat nopeammin.

Temexi, oliko noi maaston ambienssisävyt jonkun MGE shaderin tuotoksia, vai jokin säämodi tms? En tosin ehtinyt steppiä pelaamaan vielä, joten saattaa olla jo mukana.
Ei taida olla STEPissä mukana, kyseessä on tämä Purple HaZe MGE XE Palette Collection ja vaatii myös MGE XE ENBpalette shaderin täältä MGE XE Shaders - Library and Development - Morrowind Mods

Itsellä on tämä Tribunal/Legion ukko taas aika taputeltu ja seuraavaksi ajattelin Assassinia kun noita uusia hyviä modeja on putkahdellut.

Assassin: Character Planner (Hyvä hahmon suunnitteluun)

Brutal Backstabbing
Poison Crafting
MWSE 2.1 Pursuit Revisited
Join the Camonna Tong - Camonna Tong Faction Mod
To Serve Sithis by Emyn (join to dark brotherhood)
Morag Tong Expanded
Vegtabills Threads of the Webspinner

Kolmas hahmo menossa lyhyen ajan sisään, ja täysin erillainen kokemus jälleen tulossa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: j.l
Nyt toimii muuten hienosti, mutta kerättävien kukkien läpi ei pysty kävelemään. Toi Ozzy's grass toimii ja ei estä kulkua. En kyllä muista, että pääsikö noiden läpi aikaisemminkaan...

Stepin modien lisäksi ei ole kuin toi happy harvesting, jotka liittyis noihin.
 
Tietoa missä vaiheessa Tamriel Rebuiltissa mennään, ja miten massiivinen projekti hoituu käytännössä:

Progress Report | Tamriel Rebuilt
Pipeline | Tamriel Rebuilt

Havannoillinen kuva:

Fm05zLa.jpg


R = released
Q = questing
In = interiors
Ex = exteriors
Im = implementation
A = asset creation
B = brainstorming

Sinänä huvittavaa että Almalexia on vieläkin suunnittelun alla, vaikka se on tietääkseni tehty jo kahdesti ja tälläkin hetkellä voit kävellä Mournholdiin mikä on Almalexian keskellä kukkulalla. Kertoo tasosta mihin pyritään. Seuraava julkaisu keskittyy Aanthiriniin.
 
Mielenkiintoinen modi julkaistu:

Morrowind Enhanced Textures

Modin tekijä käyttänyt neuroverkkoa kaikkien Morrowindin tekstuurien parantamiseen, ja tulokset ovat aika vaikuttavia.

46221-1544880920-600360147.png


Enhanced super resolution generative adverserial networks, or ESRGAN, is an upscaling method that takes an low-res image and adds realistic details to it. By doing it over several passes with the goal of fooling its adverserial part, it will usually produce an image with more fidelity and realism than past methods. I have upscaled the textures in Morrowind to four times the vanilla resolution using ESRGAN. Below you can compare various models' results to the original (HR).

qualitative_cmp_01.jpg
 
On ollut kyllä mietteissä alottaa Morrowind. Joku kunnon modi pläjäys pitäisi laittaa, että olisi pelattavampi näin vuonna 2019.

Oikeastaan ajatus siihen lähtikin kun joku kuukausi sitten näin tuon Esrgan modin jossain uutisessa tms.
 
Jos katsoo tuota Daggerfall Unityn roadmappia niin optimistisesti voisi ajatella että se julkaistaisiin jo tänä vuonna :)
Toivottavasti kesällä jo oltaisiin alphassa, jolloin se syrjäyttäisi täysin alkuperäisen. Unitylle kuitenkin on jo liuta grafiikka/ tekstuuri/ mesh/ fontti/ audio-modeja millä himottaisi parantaa kokemusta.
 
TES 25 vuotisjuhlien kunniaksi, Morrowind näyttäisi olevan ilmainen 31.3 asti Bethesda launcherin kautta. Jos ei halua launcheria käyttää, niin pelin voi ladata, ja sitten vain käyttää OpenMW:tä sen pelaamiseen. Nykyään Morrowindille löytyy myös moninpeliversio TES3MP, mikä on oikea moninpeli toisin kuin Skyrim hackit koska se pohjautuu OpenMW engineen, ja siinä ei ole käytännössä rajoituksia.
 
TES 25 vuotisjuhlien kunniaksi, Morrowind näyttäisi olevan ilmainen 31.3 asti Bethesda launcherin kautta. Jos ei halua launcheria käyttää, niin pelin voi ladata, ja sitten vain käyttää OpenMW:tä sen pelaamiseen. Nykyään Morrowindille löytyy myös moninpeliversio TES3MP, mikä on oikea moninpeli toisin kuin Skyrim hackit koska se pohjautuu OpenMW engineen, ja siinä ei ole käytännössä rajoituksia.
Pitihän se nostalgian kunniaksi käydä nappaamassa tilille. Ties kuinka monta vuotta siitä kun viimeksi peliä pelasi.
Ja pelin siis saa tilille syöttämällä koodin: TES25TH-MORROWIND
 
Huomasin yllätyksekseni, että Morroblivion on puskettu viime vuoden puolella ulos. On kyllä ankean näköinen kun katsoo youtubepätkiä. Mieluummin pelaa modattua alkuperäistä. Varmaan sinä päivänä kun Skyblivion ehkä joskus saadaan ulos, on TESVI ollut jo pitkään pelattavana ja modattuna ja tunne on sama :tdown:

17-vuotiaaksi peliksi ihan mukiin menevä:

 
Ehkä tuo Morroblivionin ulkonäön heikkous menee osin Youtube-videon piikkiin. Toisaalta kun vertaan juuri MGSO:lla tappiin virittämääni alkuperäiseen, niin eihän tuo samalle tasolle yllä.

Morrowind oli minulle ensimmäinen tietokoneroolipeli. Aiemmatkin osat pelannut vaimoni osti sen tuoreeltaan, muutamana iltana katselin vähän ihmetellen, että mikä tuossa on muka niin hienoa ja sitten hurahdin itsekin :)
 
Ehkä tuo Morroblivionin ulkonäön heikkous menee osin Youtube-videon piikkiin. Toisaalta kun vertaan juuri MGSO:lla tappiin virittämääni alkuperäiseen, niin eihän tuo samalle tasolle yllä.

Morrowind oli minulle ensimmäinen tietokoneroolipeli. Aiemmatkin osat pelannut vaimoni osti sen tuoreeltaan, muutamana iltana katselin vähän ihmetellen, että mikä tuossa on muka niin hienoa ja sitten hurahdin itsekin :)

Mikäs on tämän päivän proseduuri, jolla saa Morrowindista mahdollisimman hienon? Edelleen MGSO ihan sellaisenaan ja onko siihen tullut jotain päivityksiä?

ps. Tuossa aiemmin tarkoitin Skywind kun kirjoitin vahingossa Skyblivion. Se kun tulisi ulos niin varmaan saisi vielä modattua aika pirun nätiksi.
 
Mikäs on tämän päivän proseduuri, jolla saa Morrowindista mahdollisimman hienon? Edelleen MGSO ihan sellaisenaan ja onko siihen tullut jotain päivityksiä?

ps. Tuossa aiemmin tarkoitin Skywind kun kirjoitin vahingossa Skyblivion. Se kun tulisi ulos niin varmaan saisi vielä modattua aika pirun nätiksi.

Eikös nuo kaikki, Skyblivion ja Skywind ole vasta jossain alphassa menossa? Ei kai niitä julkaista vielä vuosiin.
 
Eikös nuo kaikki, Skyblivion ja Skywind ole vasta jossain alphassa menossa? Ei kai niitä julkaista vielä vuosiin.

No kuka noista tietää kun eivät tiedota kuin "it's done when it's done". Morroblivion yllätti koska kuvittelin, että lusikka olisi sen osalta jo aikapäiviä sitten heitetty nurkkaan ja keskitytty Skywindiin. Työmäärältään nuo lienevät aika lailla samaa tasoa kuitenkin joten vanhalla enginellä vääntämisessä ei mielestäni ollut mitään järkeä.

Ja Morroblivion ainakin vaatii molemmat pelit joten lienee ilmeistä, että toisen pelin resursseja käytetään suoraan vaikka jossain tämän väitettiinkin olevan Bethesdan ehtojen vastaista tjsp.
 
Mikäs on tämän päivän proseduuri, jolla saa Morrowindista mahdollisimman hienon? Edelleen MGSO ihan sellaisenaan ja onko siihen tullut jotain päivityksiä?
Minä heitin kolmosversion MGSO:sta suunnilleen oletussäädöillä grafiikka poislukien, sen kohdalla vedin nupit kaakkoon. Näytti tuossa olevan edelleen ruksimatta useita yksittäisiä modeja, sen perusteella mitä niiden kuvauksia vilkaisin, niin saavat toistaiseksi jäädäkin.

Joskus kymmenisen vuotta sitten asensin Morrowindiin isomman läjän modeja, mutta tuli melkoisia stabiilisuusongelmia. Olisi luultavasti onnistunut paremmin jonkin modimanagerin avulla, minä pistin paljaalla ;)
 
Itseänikin on kiinnostanut nyt pelata lisää tätä sarjaa kun Skyrim on vedetty lisäreineen läpi ja Enderal lähenee loppuaan.


Tutkin asiaa ja MSGO:ta ei suositella, koska siinä on jotain bugeja:
https://www.reddit.com/r/Morrowind/...016/d2gnqdh?utm_source=share&utm_medium=web2x

Löysin vaihtoehdon, eli Morrowind Graphics Extender:

MGE XE
Morrowind Code Patch

Mutta tämä kiinnitti mielenkiintoni vielä enemmän, Morrowind Rebirth:
Morrowind Rebirth 4.9 mod
Morrowind Rebirth

Asennusohjeet:
Installation & requirements tutorial - Morrowind Rebirth 4.9 mod for Elder Scrolls III: Morrowind

Katsoin tämän videon:


...ja ihastuin välittömästi.

Tästä suositeltuja modeja Morrowind Rebirthiin:
Recommended mods [Gameplay]

Recommended mods [Graphics]
 
Viimeksi muokattu:
Saispa jonkun valmiiksi asennetun paketin jossa olisi modit valmiina.
 
Saispa jonkun valmiiksi asennetun paketin jossa olisi modit valmiina.
Skyrmiin sai joskus modi paketin kun torrentina latasi ja heitti asennuskansioon tiedostot*, siellä oltiin valmiiksi järjestykset ja vastaavat tehty.



*:Ei ollut siis waretettu peli vaan torrenti sisälsi ainoastaan modit ja tarvittavat tiedostot.
Itsekin toivoisin että noita valmiiksi tehtyjä paketteja olisi enemmän ja siten että olisi jokaiselle tietokone tyypille, itseläni alkoi jo 450 modin kanssa serri hidastumaan että piti laittaa suoraan 30fps capsi ja eikä ollut edes kaikki grafiikka modit mukana.
 
Ai että himottaisi asentaa tuo Tamriel Rebuilt, mutta maaliskuussa ilmoittivat seuraavan jättipäivityksen olevan vain muutaman kuukauden päässä eli melko pian siis. Toisena herkkuna myös Province Cyrodiil, jonka olemassaolo on mennyt kokonaan ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Ei jaksa venyä kiinnostus näihin projekteihin, joissa rakennetaan uudempien pelien maisemia vanhempiin engineihin... Ihan hienolta silti näyttää mutta toivoisi vaan, että tällaiset projektit voisi jotenkin yhdistää voimiaan yhteisten päämäärien eteen. Tuntuu siltä, että joka enginellä väännetään jokaista aluetta, osaa muutamassakin eri projektissa ja mikään ei koskaan valmistu.
 
En näe siinä mitään väärää, että uudempien pelien maisemia rakennettaan Morrowindin ympärille, mikäli se johtaa siihen, että näiden lisäksi porukka panostaa ja hyödyntää TES:n lorea paljon huolellisemmin. Esimerkkinä Province: Cyrodiil näyttää, kuinka Cyrodiilin kuuluisi oikeasti näyttää:



Sinänsä harmi, että nyky-Bethesdalle lore ei merkitse enää mitään, vaan mutkia oiotaan raskaalla kädellä suoriksi ja tarjotaan mahdollisimman helposti lähestyttävää fukin awsome -voimafantasiaa.

Ja onhan nämä aikamoisia ikuisuusprojekteja, mutta ainakin Tamriel Rebuilt vaikuttaa olevan jo kohtuullisen pitkällä (eikä ihme 17v kehityksen jälkeen) enkä usko porukan hylkäävän tätä vielä vuosienkaan päästä.
 
Se alkoi joo Oblivionin alussa paistamaan aika selkeästi läpi kun heti introssa tapetaan Uriel Septim ohimennen. Skyrimissa sitten keisaritkin on jo täysin merkityksettömiä ja niitä riittää salamurhakerhon kohteiksi asti. Morrowindin jälkeen on oltu vähän turhan vahvasti aina apokalyptisten tapahtumien keskipisteessä.

Morrowind oli oikeastaan Red Mountainin taistelun jälkipyykki pari tuhatta vuotta myöhässä ja tavallinen kauppias Vvardenfellissä ei välttämättä edes oivaltanut, että jotain oli tekeillä, mitä nyt vähän pölyä oli enemmän ilmassa...
 


Tamriel Rebuilt - 19.12 Release | Tamriel Rebuilt

Taas se aika vuodesta kun Morrowindin voi pelata läpi taas täysin uudella tavalla. Tämän vuoden Tamriel Rebuilt päivitys tuo Aanthirin alueen ja mm yli 60 tehtävää, suurimman osan keskittyen Hlaalun ja Indorilin välienselvittelyyn. Koko modin tehtävien määrä on jo lähemmäs 400.

TR2019_-_new_cells.png


Itselle suurin odotus seuraavaan päivitykseen, missä alkaa jo olla Deshaanin suola-aavikoita ja House Dres.

ATR_DS3.jpg
 
20.02 Bug Fix Release | Tamriel Rebuilt Tamriel Rebuiltin fix-julkaisun yhteydessä tietoa seuraavasta päivityksestä:

"Our next planned release, "Dominions of Dust", with an estimated release date of 2021, will finally see Tamriel Rebuilt reach the western border of the province. The release will focus on three regions: the Ascadian Bluffs, Roth-Roryn and the Armun Ashlands, with parts of the Velothi Mountains thrown in for good measure. Andothren, a major Hlaalu settlement, Teyn, an Imperial holding, and various minor towns and settlements will be the focus of the release. Two Ashlander tribes and two vampire clans will spice things up for those of an unusual and, dare we say, heretical disposition."

Pari loistavaa lua-modia ilmestynyt jälleen, ja ollaan taas askeleen lähempänä moderneja pelimekaanikoita.

Pickpocket Tämä oli alkuperäisessä käytännössä turha mekaniikka, ja nyt se toimii.

MM - Enhanced Detection Detect näkyi alkuperäisessä kartassa, nyt seinien läpi.
 
Ai että tekis mieli pelata Morrowindia mutta ei millään jaksa lähteä edelleenkään mitään modauslistaa kahlaamaan läpi. Toisin sanoen, mitään valmista pakettia ei edelleenkään ole tarjolla?
 
Ai että tekis mieli pelata Morrowindia mutta ei millään jaksa lähteä edelleenkään mitään modauslistaa kahlaamaan läpi. Toisin sanoen, mitään valmista pakettia ei edelleenkään ole tarjolla?
Ei ole valmista pakettia Wabbajack:n vielä, eikä taida olla mitään hyvää modilistaakaan, poislukien grafiikka. Voisin huomenna naputella omat modit listaksi. Täytyy kysellä myös tuolta Wabbajack:n Discordista, mitä tuollaisen valmispaketin tekeminen vaatisi.
 
Ei ole valmista pakettia Wabbajack:n vielä, eikä taida olla mitään hyvää modilistaakaan, poislukien grafiikka. Voisin huomenna naputella omat modit listaksi. Täytyy kysellä myös tuolta Wabbajack:n Discordista, mitä tuollaisen valmispaketin tekeminen vaatisi.

No oikeastaan lähinnä grafiikka tekis mieli saada helposti hoidettua. Muiden modien kanssa jaksaa vielä vähän valkatakin mutta Morrowind nyt vaan on sen verran vanha jo, että visuaalinen puoli vaatii aika hyvää pakettia.
 
No oikeastaan lähinnä grafiikka tekis mieli saada helposti hoidettua. Muiden modien kanssa jaksaa vielä vähän valkatakin mutta Morrowind nyt vaan on sen verran vanha jo, että visuaalinen puoli vaatii aika hyvää pakettia.
Itse olen tekstuuri/mesh/sound modit aina yhdistellyt muutamiin paketteihin, armors, weapons, misc jne, jolloin uudelleen asennukset menee hetkessä. Toki ne täytyy kerran ladata.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 752
Viestejä
4 494 913
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom