Mordhau

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja oxbird
  • Aloitettu Aloitettu
Tämäkin ilmeisesti vihdoin ja viimein julkaistaan ensi viikolla. Huhtikuu päättyy keskiaikaiseen verkkosotaan – Mordhau päivättiin toiminnallisella trailerilla

Aikoinaan tuli chivalryä pelailtu melko paljonkin, käsittääkseni siis samankaltaista mäiskettä luvassa. Tuolloin v.2017 tuli tätä peliä kohtuu kova hype päällä katseltua ja odotukset oli melko korkealla, sitten peli ilmeisesti viivästyi useampaan otteeseen ja pääsi koko peli unohtumaan itseltä. Nyt sitten tuli vähän puskista, että peli julkaistaankin jo ensi viikolla. Todennäköisesti tämä tulee julkkarina sitten hommattua.

Mitenkäs onko muita jotka peliä odotelleet ja onko aikomusta peli hankkia?
 
Tämähän on Chivalry 2 käytännössä. Menee ostoon samantien kyllä, Chivalry on ollut yksi niistä harvoista 2010-luvun peleistä jotka on yltäneet ihan perusmätöiksi joita jaksanut vuosi toisensa jälkeen hakata.

 
Viimeksi muokattu:


Frontline-pelimoodi, rakentelemaankin pystyy. Viimeistellyltä kokonaisuudelta vaikuttaa, mukava yllätys puskista tosiaan kun ei ole yhtään tajunnut pelin olevan edes kehityksessä :D
 
Tällaisessa pelissä on parasta se, että kukaan hiton nössö ei ammu sniperillä kämppikolostaan muita selkään.
 
Tosin näissäkin siellä on sitten se 10 vuotias aasialainen joka on muita 6x parempi.
 
Hyvä peli on. Välillä jää seinään tms jumiin varsinkin katapultin tai hevosen kanssa mentäessä, mutta muuten toimii kuten pitää. Hyvää mättöä ja viihdettä. Katsotaan milloin menee hermot kun kuolee user_erroriin, mutta silti syyttää peliä :p
 
Mites tää pyörii?
Itellä i5 7600 ja GTX 1080.
Varmaan fullhd:na pyörii hyvin mut mites 4k?
 
Katselin tätä Twitchistä aamulla. Aika hauskan näköinen peli. :joy: Onko tää niinku siis ihmispelaajat vs ihmispelaajat ja botteja seassa vai?
 
On PvP mutta löytyy myös botteja vastaan. En tosin tiedä pelataanko botteja vastaan yksin vai onko siinäkin lobby/party systeemi.
 
Hyvältä vaikuttaa. Servut vaa melko kusiset tällä hetkellä.
 
Mordhaun myötä muistin, miksi jätin chivalrynkin niin vähille tunneille. Vaikka pidän pelistä kovasti jokaisella osa-alueella, olen vain auttamatta aivan umpipaska näissä taistelupeleissä. Kun reaktiokyvyt on luokkaa vanhus, ei vain pysy taisteluissa perässä. Eritoten häkeltää, kun porukka pistää kolmen iskun sarjoja naamaan samalla, kun saat hädin tuskin yhden vasta torjuttua. Sama toistui chivalryssa aikanaan, samasta tunnun repivän hiuksiani myös tässä.

Muutoin peli, kuten sanoin, vaikuttaa todella hyvältä ja hauskalta.
 
Hauska peli on kyllä. Taistelu on itselläkin vähän hakusessa, mutta onneksi pelissä on paljon eri classeja mistä valita. Pystyy myös tekemään ilmeisesti jonkun custom hahmonkin perkkeineen jne, mutta ei vielä tullut siihen tutustuttua. Tullut kyllä kuoltua niihin engineerin piikkiaitoihin liian monta kertaa, kun tulee vähän liian innoissaan juostua hyökkäykseen :lol: Kieli poskella kun pelailee, niin ei tähän hermojakaan onneksi ole saanut palamaan :D
 
Mordhaun myötä muistin, miksi jätin chivalrynkin niin vähille tunneille. Vaikka pidän pelistä kovasti jokaisella osa-alueella, olen vain auttamatta aivan umpipaska näissä taistelupeleissä. Kun reaktiokyvyt on luokkaa vanhus, ei vain pysy taisteluissa perässä. Eritoten häkeltää, kun porukka pistää kolmen iskun sarjoja naamaan samalla, kun saat hädin tuskin yhden vasta torjuttua. Sama toistui chivalryssa aikanaan, samasta tunnun repivän hiuksiani myös tässä.

Muutoin peli, kuten sanoin, vaikuttaa todella hyvältä ja hauskalta.
Samaa huomasin myös ensimmäisessä Chivalryssa, selviytymiskeinona oli käyttää sitä pitkää keihästä ja koittaa pitää vastustaja kaukana, tai sitten kilpiäijää pelin nopeimmalla norseswordilla.

Keihäs toimii tässäkin ihan hyvin ja hevosen kanssa myllääminen, muilla ottaa tasaisesti pataan :D en tiedä sitten onko muilla jotain nopean iskun perkkejä ja nopeita miekkoja käytössä, itse ei ole voinut testata kun ei toimi nuo xp-rahasysteemit vieläkään.
 
Samaa huomasin myös ensimmäisessä Chivalryssa, selviytymiskeinona oli käyttää sitä pitkää keihästä ja koittaa pitää vastustaja kaukana, tai sitten kilpiäijää pelin nopeimmalla norseswordilla.

Keihäs toimii tässäkin ihan hyvin ja hevosen kanssa myllääminen, muilla ottaa tasaisesti pataan :D en tiedä sitten onko muilla jotain nopean iskun perkkejä ja nopeita miekkoja käytössä, itse ei ole voinut testata kun ei toimi nuo xp-rahasysteemit vieläkään.

Kyl ne pitäisi nyt toimia, viime yönä tullut pätsi.
 
Kannattaa meidän vanhusten vaan hyväksyä oma paskuus ja pelata rennolla otteella niin hauskaa se on vaikka listan hännillä roikutaankin.
Jos vääntämällä meinaa vääntää niin se pitää ensin harjoitella muutaman sata tuntia ja silti tulee tukkaan niiltä jotka oikesti osaa :D
 
Voi olla, että frontlinesiä kun rupean pelaamaan, niin otan suosiolla rakennusmestarin ja joutoajalla soitan kitaraa. Deathmatchia tässä muuten vääntäny jokusen erän, että saisi hieman "tuntumaa" peliin.
 
Mihin se kitaran soitto vaikuttaa? Tuleeko siitä jotain boostia muille pelaajille?
 
Noniin! Pitääpäs ostaa tuo peli, poltella pilveä ja hyökätä bardina kentälle :lol:
 
Täähän on aivan upea peli kun on nyt vähäsen oppinut pelaamaan.

Takana nyt 41h, joista varmaan muutama tunti afk. Oon nyt lvl23. Tappoja 2313 ja assisteja 1322. Enimmillään olen saanut yhdessä matsissa 58 tappoa ja 31 assistia. Yhden elämän aikana 24 tappoa.

Upea peli!
 
Samanlaista aivotonta hutkimista kuin Chivalry kalliimmalla hintalapulla. Todella iso pettymys ja harmittaa kun ei saa enää refundia, koska ylittyi tuo 2h peliaika.
 
Täähän on aivan upea peli kun on nyt vähäsen oppinut pelaamaan.

Takana nyt 41h, joista varmaan muutama tunti afk. Oon nyt lvl23. Tappoja 2313 ja assisteja 1322. Enimmillään olen saanut yhdessä matsissa 58 tappoa ja 31 assistia. Yhden elämän aikana 24 tappoa.

Upea peli!
Itsellä 16h. Nyt alkaa tuntumaan että peli alkaa aukeamaan vasta kun testaillut aseita, monia 2v1 tilanteitakin helposti selvittänyt. Kyllähän tähän jää koukkuun kun niin selkeää kehitystä havaittavissa ja saa mätettyä porukkaa kumoon vihdoin :D


Samanlaista aivotonta hutkimista kuin Chivalry kalliimmalla hintalapulla. Todella iso pettymys ja harmittaa kun ei saa enää refundia, koska ylittyi tuo 2h peliaika.
Aivottomuus poistuu kun pysyy niissä 32 tai pienemmillä servuilla Frontlinessa. Eihän tätä kyllä voi edes verrata siihen Chivalryn helikopterimiekkailuun.
 
Itse ainakin tässä pelissä edelleenaika vastaantulija :D 64 hengen servuilla tulee kyllä pataan helposti.Millaisilla seteillä porukka pelailee ?
Itse eilen kokeilin muutaman matsin pole axella ja sillä nyt sai aika hyvin tuntumaa siihen taisteluun kun vaan tökkii porukkaa :D Varmaan semmonen 7-8 tuntia itsellä takana.
Ainakin servulistalla löytyi myös "duel" servereitä jota jossain kohtaa pitää kokeilla vaikka siellä aivan varmasti tulee dunkkua.
 
Itse ainakin tässä pelissä edelleenaika vastaantulija :D 64 hengen servuilla tulee kyllä pataan helposti.Millaisilla seteillä porukka pelailee ?
Itse eilen kokeilin muutaman matsin pole axella ja sillä nyt sai aika hyvin tuntumaa siihen taisteluun kun vaan tökkii porukkaa :D Varmaan semmonen 7-8 tuntia itsellä takana.
Ainakin servulistalla löytyi myös "duel" servereitä jota jossain kohtaa pitää kokeilla vaikka siellä aivan varmasti tulee dunkkua.

Saattaa löytyä tuomareita noilta servuilta :D
 
Pelimoottori on hyvä ja pelimekaniikka (eli se tappelu) on hyvin tehty ja monipuolinen. Vaatii kyllä paljon panostusta jos haluaa oikeasti taitavaksi (tästä plussaa tai miinusta kärsivällisyydestä riippuen). Peli ite vaan on ihan torso. Kenttiä on kaiken kaikkiaan vaan 4 joista yksi erottuu jotenkin muista. Pelimuotoja on kolme, joista Horde mode on ihan vasemmalla kädellä kustun oloinen kyhäelmä, sitten on tämä pakollinen Battle Royale, joka ei kiinnosta yhtään. Frontline on sitä (aivotonta) moninpelimättöä, jonka kiehtovuus on rajattua. Tarvis mielellään lisää karttoja ja vähän eeppisempiä hyökkäys / puolustus skenaarioita. Chivalry muistaakseni teki linnan valloituksen paremmin. Niin onhan tää toki halvempi kuin perus AAA-julkaisu, joten voi jotain antaa anteeksi.
 
Pelimoottori on hyvä ja pelimekaniikka (eli se tappelu) on hyvin tehty ja monipuolinen. Vaatii kyllä paljon panostusta jos haluaa oikeasti taitavaksi (tästä plussaa tai miinusta kärsivällisyydestä riippuen). Peli ite vaan on ihan torso. Kenttiä on kaiken kaikkiaan vaan 4 joista yksi erottuu jotenkin muista. Pelimuotoja on kolme, joista Horde mode on ihan vasemmalla kädellä kustun oloinen kyhäelmä, sitten on tämä pakollinen Battle Royale, joka ei kiinnosta yhtään. Frontline on sitä (aivotonta) moninpelimättöä, jonka kiehtovuus on rajattua. Tarvis mielellään lisää karttoja ja vähän eeppisempiä hyökkäys / puolustus skenaarioita. Chivalry muistaakseni teki linnan valloituksen paremmin. Niin onhan tää toki halvempi kuin perus AAA-julkaisu, joten voi jotain antaa anteeksi.

Ainakin servulistalta löytyy servereiltä mielestäni lisää karttoja ? En tiedä kuinka monta mutta kuitenkin muutama lisää tuohon neljään. Ja löytyy myös ainakin TDM ja DM modet sieltä myös. Toki karttoja tarvitsee lisää mutta eiköhän niitä ole tulossa.
 
Capture.PNG


Steamin top 10 aika äkkiä peli noussut. Nyt vaan lisää niitä mappeja ja pelimuotoja, battleroyale duona voisi olla ihan hauska tässä.
 
Kyllä, eilen tuli steamissä uutinen että vajaa 500 tuhatta kopiota ovat myyneet eli aika lujaa menee, uusia karttoja tulossa josta oli muutama kuva sekä uusia armoreita jne. hiluja.
 
Vedetään vähän takaisin sanomisia. Nyt alkanut maistumaan jo vähän paremmalle, vaikka olen edelleen ihan paska. Tutustunut vähän noihin mekaniikoihin tarkemmin ja kyllähän tämä taitoa vaatii aika paljon. Pitäisi opetella nuo dragit ja accelit, mutta jotenkin aivot ei taivu taistelun tiimellyksessä noihin.
 
Vedetään vähän takaisin sanomisia. Nyt alkanut maistumaan jo vähän paremmalle, vaikka olen edelleen ihan paska. Tutustunut vähän noihin mekaniikoihin tarkemmin ja kyllähän tämä taitoa vaatii aika paljon. Pitäisi opetella nuo dragit ja accelit, mutta jotenkin aivot ei taivu taistelun tiimellyksessä noihin.

Oli kyllä alussa vähän samoja fiiliksiä, mikään ei onnistunut ja tuntu peli tuntui jotenkin liian hitaalta ja tönköltä. Nyt kun on vähän oppinut niin johan tuntuu paremmalta. Kannattaa mennä dueli servulle opettelemaan muita vastaan, frontlines on liian sekavaa eikä siinä kyllä hirveesti kerkeä mekaaniikoita oppimiin.

Pitkästä aikaa peli missä on ihan paska! Dueliservulla kiva olla se huonoin k/d 2/17, mutta joka päivä oppinut lisää. Jotenkin itelle hyvä peli, koska oma luonne ei anna periksi vaan opettelen niin kauan, että olen hyvä. Harmi kun elämä haittaa harrastusta.

Nyt kun pelannut n. 12 tuntia niin ehkäpä paras peli pitkään aikaan :)
 
On kyllä viihtyttävä peli, vaikka itsellä ei taito riitä tähän. Normaalisti hengiltä saa korkeintaan itsensä. Silti hauskaa.
Aivot (yleensä) tietää mitä pitää tehdä, mutta sormet ei pysy perässä. Ikä ei tule yksin?
 


Chambering-opas. Ei kannata vaihtaa vanhan chivalryn bindeihin vaan pitää se defaultti päällä.
 
Loistava peli kyllä, vaikka en ole Chivalryakään koskaan pelannut. Perjantaina ostin ja parikymmentä tuntia pelikellossa, pikku hiljaa rupeaa jo pysymään hengissä ja saamaan muita kumoon. Tänään tullut patchi numero kuusi ja hyvältä näyttää, vaikuttaa siltä että devit keskittyy oikeasti saamaansa palautteeseen;

Just in case, make sure to restart Steam so that the patch downloads.

Patch #06 Changelog

Gameplay
  • Spectators can no longer initiate or participate in vote kicks
  • Starting votekicks and casting votes against enemies is no longer possible in team modes
  • Avoiding votekicks by leaving the server is no longer possible
  • Votekicks now need more vote majority to succeed
  • Fixed unlocking getting stuck
  • Fixed high level unlocks staying locked despite reaching the level
  • Added Gothic buckler skin
  • Added Kleines Messer (Cleaver skin)
  • Added Baron’s Cutter (Cleaver skin)

Combat
  • Kicks now have more range against active held blocks and recovery. This will significantly increase range of kicks against shields and fist block only (Doesn’t affect parries/timed blocks)
  • Increased kick tracer width slightly (making it more reliable in facehug range)
  • Nerfed chase mechanic slightly - now has a bit less activation range & movement speed bonus upon activation. This will make it weaker mostly against unarmored builds.
  • Increased stab early release by 25ms (this will make all stabs hit very slightly slower)

Weapons & Equipment
  • Heater and Kite shield block adjusted, it is now slightly easier to hit around these shields
  • Fixed parry backpedal speed being lower on targe/buckler than regular parry
  • Fixed eveningstar having 5 stamina on hit instead of 10 on stabs
  • Mallet and Blacksmith hammer now have more range
  • Mallet repair ability buffed
  • Deployable ballista can now turn more, has faster ammo replenish and has slightly more health
  • Deployable spikes now have slightly more width, covering more area
  • Toolbox now spawns with 5 out of 6 ammo and now resupplies 6 ammo at ammo boxes instead of 3
  • Smokes now disable chase mechanic

Maps & Gamemodes
  • Frontline capturing & neutralizing is now faster
  • Fixed straw shack roof having no collision on MountainPeak
  • Fixed some icicles
  • Fixed attempt for bug in BR where if you die at warmup 1 second you can get the defeat screen despite respawning

Networking
  • Potential fix for slots not being reserved for existing players on map change
  • Potential fix for server browser not working for some people / not seeing any servers
  • Server browser and matchmaking filters now save properly

Visuals & Misc.
  • Shortspear holster is only on the back
  • Fixed floating weapons in demos

Audio
  • Lowered volume of ballista hit sound

AI
  • Fixed bots being given too many turds up-front in certain cases, which would cause them to unload the volleys of turd reserves even long after the player leaves the stuck spot
  • Horde bots turds now have AOE damage, nerfing the ability to avoid the horde by camping towers and other places where the horde can’t reach the player

UI
  • Scoreboard now automatically scrolls to always show the player's entry
 
20190523004126_1.jpg :cigar2:

Paras peli tähän asti, suurin osa tapoista hevosella. En ymmärrä tuota itkua hevosesta, ei sillä niin helppo ole pelata ja suht helppo tappaa kun jää jumiin tai muutenkin.
 
Tämähän on oikein mukavaa vaihtelua nykyajan fps mättöön. Hauskaa ja hurmeista huitomista. Vielä kun saisi vaikka samurait mukaan.
 
Vieläkös porukka pelailee tätä? Kovin on hiljaista täällä... Omaan mieleen kyllä ollut hauskaa ja sopivalla määrällä gorea varustettua mättöä, muutamat "parhaat" palat tässä videolla


81 tuntia nyt pelikellossa, ja vielä ei ole kyllästyminen päässyt iskemään. Duelit sujuu kyllä toodeella huonosti, pitäisi treenata lisää (vaikkei se Frontlinessä niin tärkeä olekaan)
 
Chivalry on hauska peli ja tätä peliä tullut mietittyä. Onko tässäkin sama, jos on netti huono niin parempi olla keihästäjä/seivästäjä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 277
Viestejä
4 533 831
Jäsenet
74 779
Uusin jäsen
lettu555

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom