- Liittynyt
- 14.10.2016
- Viestejä
- 22 234
Commodore VIC-20 ja 64:n pelejä kopioitiin aikoinaan ahkerasti tupladekkimankoilla kasetilta toiselle. Pelit myös ladatiin käyntiin lukemalla data kasetilta. Myös diskettiasemia oli olemassa, mutta ne olivat harvinaisempia ainakin allekirjoittaneen tuttavapiirissä. Myös laajennuskorteilla myytäviä pelejä oli, mutta ne olivat enemmän VIC-20:n, kuin suositumman C64:n heiniä.
Nyt The Future was 8-bitin Rod Hull ja Tynemouth Softwaren Dave Curran ovat kehittäneet tavan ladata pelejä Commodorelle YouTuben kautta. Käytännössä kyse on valovastuksista, jotka on yhdistetty tietokoneen sarjaporttiin. Ne lukevat videon kulmasta 3x3 ruudukkoa, joka välkyttää pikseleitä valkoisena tai mustana ja sitä myötä lataa pelin koneelle. Idea ei sinänsä ole täysin uusi, sillä BBC myi aikoinaan kustomoituja virittimiä ja lähetti eri tietokoneiden ohjelmia TV-lähetysten lomassa ainakin Commodore 64:lle, Sinclairille ja BBC Microlle.
Lähteet: Retro gaming enthusiasts demonstrate transmission of C64 games via YouTube — data rates appear to be around 30 bits per second, Introducing Jelly-Load! – TFW8b.com
Nyt The Future was 8-bitin Rod Hull ja Tynemouth Softwaren Dave Curran ovat kehittäneet tavan ladata pelejä Commodorelle YouTuben kautta. Käytännössä kyse on valovastuksista, jotka on yhdistetty tietokoneen sarjaporttiin. Ne lukevat videon kulmasta 3x3 ruudukkoa, joka välkyttää pikseleitä valkoisena tai mustana ja sitä myötä lataa pelin koneelle. Idea ei sinänsä ole täysin uusi, sillä BBC myi aikoinaan kustomoituja virittimiä ja lähetti eri tietokoneiden ohjelmia TV-lähetysten lomassa ainakin Commodore 64:lle, Sinclairille ja BBC Microlle.
Lähteet: Retro gaming enthusiasts demonstrate transmission of C64 games via YouTube — data rates appear to be around 30 bits per second, Introducing Jelly-Load! – TFW8b.com