Mobiilitankkaus-sovellukset (Neste, ABC)

Sama mulla kun tankkaa vaimon masterilta (olisko nordean) sillä ABC-apillä, tuossa tapauksessa pitää erillinen turvakoodi pistää joka tulee vaimon kännykkään tekstarilla. Eli toinen auto sen masterin takana ja toisen menee vihreeltä (en ole sitä vielä kokeillut).
 
Tällä viikolla alkoi ABC mobiilitankkkaus ryppyilemään. Pyysi vahvistamaan mobiiliavaimella OP:n appissa ja se jälkeen jäi jumiin "odottamaan vahvistusta tjms.". Kolmen yrityksen ja useamman minuutin jälkeen ulos autosta ja kortti automaattiin ja perinteiseen malliin pääsi tankkaamaan. Kiva kun on paskottu tämäkin.

Sama homma itellä, koittanut nyt kolme kertaa sillä apilla maksaa ja jää joka kerta jumiin tuohon odotetaan vahvistusta.
 
Sama homma itellä, koittanut nyt kolme kertaa sillä apilla maksaa ja jää joka kerta jumiin tuohon odotetaan vahvistusta.
Sormenjälkitunnistuksen jälkeen pitää siis avata se täysin erillinen OP:n mobiilisovellus ja käydä vahvistamassa maksu pinnillä. Sen jälkeen vaihdetaan takaisin sinne ABC-sovellukseen ja painetaan "Jatka", jolloin se vasta tarkistaa että maksu oli hyväksytty. Tuo on minulla toiminut joka kerta muuten ihan ok, mutta se on niin hidasta ja kömpelöä, että eipä sitä tee mieli käyttää.
 
Sormenjälkitunnistuksen jälkeen pitää siis avata se täysin erillinen OP:n mobiilisovellus ja käydä vahvistamassa maksu pinnillä. Sen jälkeen vaihdetaan takaisin sinne ABC-sovellukseen ja painetaan "Jatka", jolloin se vasta tarkistaa että maksu oli hyväksytty. Tuo on minulla toiminut joka kerta muuten ihan ok, mutta se on niin hidasta ja kömpelöä, että eipä sitä tee mieli käyttää.
Ton "jatka" jälkeen se jumitus alkoi. Ei siis ikinä saanut vahvistusta.
 
Ton "jatka" jälkeen se jumitus alkoi. Ei siis ikinä saanut vahvistusta.
Aah, ok. Tuollaista ei ole minulle sattunut. Kerran painoin epähuomiossa sitä jatka-painiketta ennen kuin olin syöttänyt pinnin OP:n sovelluksessa ja se luonnollisesti aiheutti sen että koko prosessi piti aloittaa alusta. Paska mikä paska.
 
Aah, ok. Tuollaista ei ole minulle sattunut. Kerran painoin epähuomiossa sitä jatka-painiketta ennen kuin olin syöttänyt pinnin OP:n sovelluksessa ja se luonnollisesti aiheutti sen että koko prosessi piti aloittaa alusta. Paska mikä paska.
Saman tein ekalla kerralla. Sitten piti käynnistellä appi uusiksi ja aloittaa alusta. Vaan eipä toiminut.
 
Jaaa, sulla on eri oankin kortti. Tuu voiman paremmalle puolelle, ruoho on täällä vihreää.
Joillakin korteilla tunnistusta voidaan vaatia harvemmin kuin toisilla, mutta siitä huolimatta S-Business on ainoa kortti, jolla tunnistusta ei vaadita koskaan.

Minulla on kyllä käytettävissä myös S-pankin tili, mutta koska se ei ole palkkatili enkä käytä sitä kuin talletuskohteena, niin en ole sitä lisännyt tuohon ABC-sovellukseen. En tiedä toimisiko se sitten yhtään paremmin?
 
Joillakin korteilla tunnistusta voidaan vaatia harvemmin kuin toisilla, mutta siitä huolimatta S-Business on ainoa kortti, jolla tunnistusta ei vaadita koskaan.

Minulla on kyllä käytettävissä myös S-pankin tili, mutta koska se ei ole palkkatili enkä käytä sitä kuin talletuskohteena, niin en ole sitä lisännyt tuohon ABC-sovellukseen. En tiedä toimisiko se sitten yhtään paremmin?
Veikkaanpa että toimisi, koska saman konsernin pankista on kyse ja voivat sisäisesti hoidella asiat kohdalleen.

Sellainen kuva tullut että ABC-sovellus on ollut nyt ainoa ongelmallinen tankkausäppsi. St1 ja Neste tuntuu porukalla toimivan ihan entiseen malliin eri pankkien korteilla. Toisin sanoen ABC ei ole tehnyt jotain mitä tarvittaisiin oman sovelluksen tunnistamisen riittämiseksi eri pankkien kanssa?
 
Itsellä norskin kortti neste apissa ja pitää salasanaa ja numero koodia laittaa.... Tuskasta on.
 
Maanantaina taisi ensimmäisen kerran tankkauksen yhteydessä kysyä varmennusta ja siinä vaiheessa kun rupeaa kyselemään jotakin koodia, niin koko sovellus kippaa. Nordean kortti käytössä ja tähän saakka toiminut vallan moitteetta. Pitää sitä kaikki pilata.

Pistin nyt menemään ABC-ketjulle palautetta asiasta. Toivottavasti saavat äkkiä korjattua. Kun on tottunut maksamaan tankkaukset ja pesut tolla niin ei millään haluaisi palata vanhaan. Ja kun työmatkan varrella ei ole muita kun ABC-ketjun asema, niin ei oikein haluaisi vaihtaa toiseen palveluntarjoajaan.

Edit. tuli vastaus noottiin. Toistuu siis myös Nokia 8 (droidi 9) luurissa...
Kiitos palautteesta. Kuvaamasi ongelmatilanne syntyi meidän käsityksen mukaan viime viikonlopun aikana ja olemme aloittaneet selvitystyön sekä Nordean että meidän käyttämän maksupalvelutarjoajan kanssa asian ratkaisemiseksi.

Tällä hetkellä ongelmatilanne ilmenee ainakin kaikissa Samsung 8-sarjan puhelimissa, joissa Android 9-käyttöjärjestelmä ja muutamissa Huawei-puhelinmalleissa. Ongelmatilanne on laaja eikä rajoitu vain Suomessa toimiviin mobiilisovelluksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tankattu neste aplikaatiolla nordea pankki. Kysyi sormenjälkeä ei muuta, ei voisi helpompaa olla.
 
Veikkaanpa että toimisi, koska saman konsernin pankista on kyse ja voivat sisäisesti hoidella asiat kohdalleen.

Sellainen kuva tullut että ABC-sovellus on ollut nyt ainoa ongelmallinen tankkausäppsi. St1 ja Neste tuntuu porukalla toimivan ihan entiseen malliin eri pankkien korteilla. Toisin sanoen ABC ei ole tehnyt jotain mitä tarvittaisiin oman sovelluksen tunnistamisen riittämiseksi eri pankkien kanssa?
ABC kertoo sivuillaan, että mitään ei ole tehtävissä ja että sama koskee kaikkia toimijoita. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta se on sitten eri asia.
 
Eilen tankattu neste aplikaatiolla nordea pankki. Kysyi sormenjälkeä ei muuta, ei voisi helpompaa olla.
Kyllä se Nordea jossain kohtaa kysyy sulta lisävarmennusta. EU:n "kiva ajatus, mutta vähän tää on ehkä myös paska" PSD2-mukainen lisävahvistusvaatimus koskee myös Nordean korttia, ja sellainen tulee myös sinulle pamahtamaan aikanaan.
 
Eilen tankattu neste aplikaatiolla nordea pankki. Kysyi sormenjälkeä ei muuta, ei voisi helpompaa olla.
Vain neste appi kysyi ? (IPhone?), ei siis Nordean tai minkään muun palvelun tunnistusta ?
Kuinkavahvasti olet ko appiin itsesi tunnistanut ?

Ilmeisesti debit/electron ?
 
PSD2 ilmeisesti kuitenkin mahdollistaa "riskianalyysin". Toistuva tankkaus samalla asemalla varmaan on aika matalan riskin toimintaa? Tietystihän tämä on vedetty ylitse ja valittu se laiskin ratkaisu, että kysytään vaan kaikesta.
 
Olikos teillä, kenellä on ollut ongelmia ABC sovelluksen kanssa, 4 merkin ruudunlukituspinkoodi? Vai joku pidempi, 8 tai enemmänkin? Meinaan itsellä jälkimmäinen eikä tartte mitään kevätjuhlaliikkeitä tankatessa. Toki S-ryhmän "pankkikortti" taustalla.
 
Sedälle aikanaan asensin iPhoneen nesteen apin, jolla on tankannut siitä lähtien. Nyt sitten oli tankkaukset loppunut kun vaati lisävahvistusta Dansken kautta. Aika hankalaa oli hyppiä sovelluksesta toiseen ja lopputulos oli vielä, että tunnistautumispalvelu ei juuri nyt toimi, yritä myöhemmin uudelleen. Todettua tuli, että siirtyy pois mobiilitankkauksesta, aivan liian hankalaa. Aivan uskomatonta pilata loistavat tankkausapit tällä tavalla.
 
Sedälle aikanaan asensin iPhoneen nesteen apin, jolla on tankannut siitä lähtien. Nyt sitten oli tankkaukset loppunut kun vaati lisävahvistusta Dansken kautta. Aika hankalaa oli hyppiä sovelluksesta toiseen ja lopputulos oli vielä, että tunnistautumispalvelu ei juuri nyt toimi, yritä myöhemmin uudelleen. Todettua tuli, että siirtyy pois mobiilitankkauksesta, aivan liian hankalaa. Aivan uskomatonta pilata loistavat tankkausapit tällä tavalla.
Taitaa olla pankkikohtaista, kun itsellä Nordean kortilla riittää pelkkä sormenjälki. Jopa helpompaa siis kuin ennen sitä päivitystä.
 
Olikos teillä, kenellä on ollut ongelmia ABC sovelluksen kanssa, 4 merkin ruudunlukituspinkoodi? Vai joku pidempi, 8 tai enemmänkin? Meinaan itsellä jälkimmäinen eikä tartte mitään kevätjuhlaliikkeitä tankatessa. Toki S-ryhmän "pankkikortti" taustalla.
Ei minulla ainakaan ongelma ole missään puhelimen koodissa (luuri aukeaa sormenjäljellä) vaan siinä, että erikseen pitää joka kerta käydä syöttämässä Mobiiliavain-PIN Osuuspankin omassa sovelluksessa sen jälkeen kun on ensin sormenjäljellä hyväksynyt tankkauksen ABC-sovelluksessa. Sitten kun sen on tehnyt, niin pitää vaihtaa takaisin ABC-sovellukseen ja klikata "jatka" sillä sivulla, jossa kökösti kerrotaan että pitää varmentaa ostos jossakin muualla. Jos painaa vahingossa sitä jatka-painiketta aiemmin, todennäköisesti koko prosessi hyytyy johonkin virheeseen. Veikkaan, että yhtään vanhemmat käyttäjät eivät tuon kanssa pärjää, kun suurin osa ei varmaan edes tiedä miten voi vaihtaa kahden sovelluksen välillä sulkematta toista välissä.

Vuoden alusta tulleen muutoksen jälkeen tämä tapahtuu siis 100% joka ikinen kerta, eli mutuna tähän mennessä sellaiset 30 kertaa. Kömpelöä ja hidasta. Asiakaspalvelun mukaan tähän ei voi vaikuttaa kuin OP, mutta ei taida olla halukkuutta. S-ryhmän kortilla varmaan toimisikin eri tavalla, kun ovat samaa ketjua.

Ennen muutosta riitti sormenjälki myös OP:n korttia käytettäessä sinne ABC-sovellukseen ja ei muuta kuin tankkaamaan. Kortilta veloitettava summa on ollut koko ajan sama 60€ ja tankkaukset on tehty toistuvasti kahdella eri asemalla, eli ei ole siitäkään kyse.
 
Viimeksi muokattu:
Täähän oli hyvä, nyt voi ottaa Nesteen sovelluksen myös takas käyttöön.

Meni kyllä monet näistä sovelluksista pilalle tän PSD2:n mukana. Enimmäksen tulee käytettyä st1:n sovellusta, kun lähin asema on shell express. Aiemmin toimi loistavasti Android-luurilla kun ajoi tankille ja sormenjäljellä kuittaa maksun. Tän muutoksen jälkeen tosiaan piti OP:n sovelluksessa varmentaa erikseen, ja koko paska jumittui n. 75% kerroista varmennuksen jälkeen, vaihtoehtoina sujuvaan käyttöön palaamisessa oli hakea ST1 Financelta korttia tai käyttää Apple Payta.

Koska OP sai vihdoinkin Apple Payn käyttöön korteilleen tässä kuussa (josko saisivat Google Payn joskus myös), niin itekin vaihdoin tankkaukset sovelluksella iPhonelle. Nyt ei tarvitse erillisiä vahvistuksia pankin sovelluksessa, ja voi taas tankata sujuvasti. Ihme välikäsiä näihinkin tarvitaan, pitäis pankissa olla vaan joku rasti "kyllä, haluan ottaa pienen riskin ja käyttää sujuvaa maksamista", vähän nosto/käyttörajoitusten tapaan, millä tästä PSD2:n mjukanaan tuomasta sujuvaa maksamista hidastavasta pelleilystä pääsee eroon.

Vielä kun saisivat Google Payn näihin samaan tapaan, niin olis hyvä.
 
Hyvin on Face ID toiminut, ellei viimeisen viikon aikana ole tullut ST1 Wayhin jotain muutosta. Siinä tosin tuntuu joskus olevan ihme viive ennen kuin aloittaa tunnistuksen.
Mulla tulee tollainen aina kun koittaa ottaa Face ID:n käyttöön
 

Liitteet

  • file.jpeg
    file.jpeg
    230,8 KB · Luettu: 83
Mulla tulee tollainen aina kun koittaa ottaa Face ID:n käyttöön
Aika jännä. Otin iteltäni testimielessä Face ID:n pois käytöstä, suljin sovelluksen ja otin takaisin käyttöön, eikä ollut ongelmia. Auttaisko joku uloskirjautuminen tai sovelluksen poisto ja uudelleenasennus? ST1 Wayn kanssa mulla oli joskus ongelmaa ihan vaan sen pin-koodin asettamisen kanssa, vastaavaa virheilmoitusta antoi.
 
Muilla ollut ongelmia ABC -mobiilin kautta? Rupesi luottokortit tökkimään, ei ole toimnut viimeiseen 3 kertaan... Pankki laittanut hanoja kiinni vai mikä? Toimi siis reilut 6kk ihan ok.
 
Muilla ollut ongelmia ABC -mobiilin kautta? Rupesi luottokortit tökkimään, ei ole toimnut viimeiseen 3 kertaan... Pankki laittanut hanoja kiinni vai mikä? Toimi siis reilut 6kk ihan ok.
Sama ilmiö Nordean kortilla. Toimi välillä taas ihan ok (Nordean tunnistautuminen joka maksulla oli hieman ärsyttävä, mutta sen kanssa pystyi elämään) mutta nyt heitti taas kokonaan toimimasta.
 
Nesteellä joskus ollut ongelmia kortin kautta maksettaessa, Apple Pay mennyt sukkana läpi.
 
Sama ilmiö Nordean kortilla. Toimi välillä taas ihan ok (Nordean tunnistautuminen joka maksulla oli hieman ärsyttävä, mutta sen kanssa pystyi elämään) mutta nyt heitti taas kokonaan toimimasta.
Joo Nordeasta kyse mullakin. Lakkasi kokonaan rullaamasta. Kylläpä ärsyttää, ei anna tunnistautua.. Hyvä tietää etttä muilla samaa.
 
Nesteen sovellus käytössä, eikä toistaiseksi op electronilla ongelmia eli pelkällä sormenjäljellä onnistuu maksu, jos alkaa pyytelemään jotain koodeja lähtee hiuksista vittuun.
Tosin olin käyttämättä jonkin aikaa kun veloitus tililtä saattoi kestää useamman päivän.
 
Neste & op debit komboa tulee käytettyä ja hyvin on toiminut. Eikä ole sormenjäljen lisäksi kysellyt mitään muita varmennuksia.
 
Miksi ST1 Way pyytää tunnistautumista (mobiilivarmenne) joka kerta?
Samaa tekee täälläkin. Liittynee tuohon maksupalveludirektiiviin (lainaus netistä alla), mutta en tiedä miksi Neste ei sitten onneksi joudu tuota tunnistautumista pyytämään. Kun ST1 Way on muutenkin aivan surkea verrattuna Nesteen sovellukseen, ei tule ST1:llä edes itse tankattua. Annoin joskus heille palautettakin, että saavat minut asiakkaakseen vain yli 5 snt hintaerolla kilpailijaan, koska sovellus on niin shiti. Eipä ole parannusta näkynyt.

Maksupalveludirektiiviin liittyvää:
"Maksamisen turvallisuutta parantamaan on säädetty vahvan tunnistamisen vaatimus. Se koskee kaikkea sähköisesti tapahtuvaa maksamista ja muitakin tiliin liittyviä toimeksiantoja, joihin sisältyy väärinkäytöksen riski. Suomessa vahva tunnistaminen pankkiasioinnissa ja maksamisessa tapahtuu pääsääntöisesti pankkitunnusten avulla. "
 
Samaa tekee täälläkin. Liittynee tuohon maksupalveludirektiiviin (lainaus netistä alla), mutta en tiedä miksi Neste ei sitten onneksi joudu tuota tunnistautumista pyytämään. Kun ST1 Way on muutenkin aivan surkea verrattuna Nesteen sovellukseen, ei tule ST1:llä edes itse tankattua. Annoin joskus heille palautettakin, että saavat minut asiakkaakseen vain yli 5 snt hintaerolla kilpailijaan, koska sovellus on niin shiti. Eipä ole parannusta näkynyt.

Maksupalveludirektiiviin liittyvää:
"Maksamisen turvallisuutta parantamaan on säädetty vahvan tunnistamisen vaatimus. Se koskee kaikkea sähköisesti tapahtuvaa maksamista ja muitakin tiliin liittyviä toimeksiantoja, joihin sisältyy väärinkäytöksen riski. Suomessa vahva tunnistaminen pankkiasioinnissa ja maksamisessa tapahtuu pääsääntöisesti pankkitunnusten avulla. "
Jos varmennusta ei tule, niin tekevät Nesteellä jotain vastoin vaatimuksia. Tämä taas on ymmärrettävää, kun tuo kömpelö lisävarmennus vie aika tehokkaasti halun käyttää koko palvelua.
 
Jos varmennusta ei tule, niin tekevät Nesteellä jotain vastoin vaatimuksia. Tämä taas on ymmärrettävää, kun tuo kömpelö lisävarmennus vie aika tehokkaasti halun käyttää koko palvelua.
Neste ei tee mitään vastoin vaatimuksia, se ei ole a) mahdollista b) jos löydät reiän käytät sitä, saat kenkää koko maksuskeneltä. Sensijään Neste ja/tai kortin omistajan pankki käyttänee jotain näistä poikkeuksista:

 
Neste ei tee mitään vastoin vaatimuksia, se ei ole a) mahdollista b) jos löydät reiän käytät sitä, saat kenkää koko maksuskeneltä. Sensijään Neste ja/tai kortin omistajan pankki käyttänee jotain näistä poikkeuksista:

Ehkä näin. En ole perehtynyt asiaan tarkemmin, mutta S-ryhmästä vastattiin ABC-mobiilin joka ikinen käyttökerta tapahtuvan lisävarmennuksen osalta, että parempaan ei pystytä ja sillä siisti.
 
Samaa tekee täälläkin. Liittynee tuohon maksupalveludirektiiviin (lainaus netistä alla), mutta en tiedä miksi Neste ei sitten onneksi joudu tuota tunnistautumista pyytämään. Kun ST1 Way on muutenkin aivan surkea verrattuna Nesteen sovellukseen, ei tule ST1:llä edes itse tankattua. Annoin joskus heille palautettakin, että saavat minut asiakkaakseen vain yli 5 snt hintaerolla kilpailijaan, koska sovellus on niin shiti. Eipä ole parannusta näkynyt.

Maksupalveludirektiiviin liittyvää:
"Maksamisen turvallisuutta parantamaan on säädetty vahvan tunnistamisen vaatimus. Se koskee kaikkea sähköisesti tapahtuvaa maksamista ja muitakin tiliin liittyviä toimeksiantoja, joihin sisältyy väärinkäytöksen riski. Suomessa vahva tunnistaminen pankkiasioinnissa ja maksamisessa tapahtuu pääsääntöisesti pankkitunnusten avulla. "
Ok, pitää sitten osoittaa mieltä lompakkoa käyttäen, eli jatkossa asioin minäkin Nesteellä, kiitos vinkistä.
 
Jos varmennusta ei tule, niin tekevät Nesteellä jotain vastoin vaatimuksia. Tämä taas on ymmärrettävää, kun tuo kömpelö lisävarmennus vie aika tehokkaasti halun käyttää koko palvelua.
Eivät välttämättä tee mitään vastoin vaatimuksia. Voi olla ihan vaan siitä kysymys, että ovat saaneet sovittua/sertifioitua oman sovelluksensa OP:n ja kenties muidenkin suomalaisten pankkien kanssa niin, että sovelluksen oma tunnistautuminen riittää. Kortin myöntäjän ei ole pakko vaatia oman varmennuksensa käyttöä. Mutta kortin myöntäjälle jää aina se riski, että väärinkäyttötapauksissa voivat joutua kärsimään vahingot maksupalveludirektiivin mukaisesti. Eli periaatteessa ei kannata tyytyä kolmannen osapuolen sovellusten varmennuksiin, ellei ole varma siitä että sovellus todellakin toimii turvallisesti ja estää esim. puhelimen joutuessa vääriin käsiin sovelluksen käyttämisen maksuihin kunnolla. Riittäähän mm. OP:n korteille Apple Payssakin pelkkä laitteen/iOS:n oma biometrinen tunnistautuminen ja Apple ei varmasti suostuisikaan mihinkään muuhun ratkaisuun.

Jos St1 tai Shell on realistinen tankkauspaikkavaihtoehto säännöllisesti niin firman oma maksuaikakortti on ihan kannattava hankinta. Kortti on kuluton jos sillä ei mitään osta, ja jos ostaa, on kuluton sittenkin kunhan jokaisella laskulla on jotain St1/Shelliltä ostettua. Säästyy sovelluksessa ylimääräisiltä tunnistautumisilta ja polttoaineen mittarihinnasta lähtee aina joku sentti pois per litra, myös kylmäasemien hinnoista.
 
Kävinpä taas kokeilemassa ST1 tankkausta, mutta vaati pankkivarmennusta. Hurautin sitten Neste Express asemalle. Sielläkin sovellus vaati pankkivarmennusta. Pumpulla oli myös lähimaksu ja siinä oli mahdollisuus yli 50 euron lähimaksuun valitsemalla yli 50e lähimaksu puhelimella ja sitten katevarauksen suuruus. Kahdella painalluksella ja luurilla tankkaus. Erittäin kätevää.
 
Nyt alkanut neste appi vaatimaan vahvaa tunnistautumista, monta vuotta toimi pelkällä kasvojen tunnistuksella.
Sama kortti ja pankki käytössä edelleen.

Eipä tuota enää jaksa käyttää, kun on niin hidasta.
 
Onko joku käyttänyt Nesteen sovellusta viime aikoina? Tankkasin viime perjantaina ja maksoin applikaatiolla käyttäen Apple Pay'ta. Applikaation "kuitit" osassa summa näkyy todellisena summana, mutta Apple Pay'ssa näkyy edelleen summa, jota käytettiin katevarauksena, mutta tilassa veloitus. Samaten se on näyttää menneen kortille asti veloituksena. Mahtaakohan summa vielä korjaantua oikeaksi "itsekseen" vai pitääkö tämän sovelluksen käyttö lopettaa tähän paikkaan. Aiempi tapahtuma näkyy oikein niin sovelluksessa kuin kortillakin.
 
Onko joku käyttänyt Nesteen sovellusta viime aikoina? Tankkasin viime perjantaina ja maksoin applikaatiolla käyttäen Apple Pay'ta. Applikaation "kuitit" osassa summa näkyy todellisena summana, mutta Apple Pay'ssa näkyy edelleen summa, jota käytettiin katevarauksena, mutta tilassa veloitus. Samaten se on näyttää menneen kortille asti veloituksena. Mahtaakohan summa vielä korjaantua oikeaksi "itsekseen" vai pitääkö tämän sovelluksen käyttö lopettaa tähän paikkaan. Aiempi tapahtuma näkyy oikein niin sovelluksessa kuin kortillakin.

Eilen kävin tankilla ja näköjään tilitapahtumissa näkyy sekä korjattu veloitus, että katevaraus vielä voimassa.

Tankkasin 27 eurolla, appin kuitti näyttää 27€, pankissa tilitapahtuma 27€ ja lisäksi katevaraukset osassa 100€ varaus.
 
S-ryhmästä vastattiin ABC-mobiilin joka ikinen käyttökerta tapahtuvan lisävarmennuksen osalta, että parempaan ei pystytä ja sillä siisti.
Tähän vuoden takaiseen keskusteluun sen verran päivitystä, että ABC:n sovelluksella tankatessa Osuuspankinkaan kortti ei enää nykyään edellytä lisävarmennusta ihan joka ikinen kerta. Nyt on siis mahdollista, että kymmenestä tankkauksesta 4-5 menee ilman varmennusta. Kaipa se vähäinenkin kehitys on kehitystä, mutta aika tiukalla on algoritmin toiminta tuossa tarkistuksen vaatimisessa, kun kuitenkin ovat selvästi saaneet siellä muuten sopimukset kohdalleen.

Edit.
Jos Esterhausille tuli ilmoitus viestin lainauksesta, niin se johtuu siitä kun vahingossa lainasin ensin väärää viestiä.
 
Onko joku käyttänyt Nesteen sovellusta viime aikoina?
On joo ja sama ongelma Google Payn kanssa. Soittelin Nesteen aspaan tuosta ja heillä on ongelma kyllä selvityksen alla, yrittävät saada ennen joulua noi ylimääräiset rahat palautettua.
 
No hyvä tietää että en ole ainoa ongelmasta kärsivä. Toki tällaisten systeemien sietäisi olla paljon varmempia, että niitä ei tarvitsisi jälkikäteen selvitellä. Kyseessä lienee siis Apple/Google Pay summan "korjaamiseen" liittyvä ongelma? Ja riesasta olisi ehkä selvinnyt käyttämällä maksutapana korttia "suoraan". Toki tuolloin olisi pitänyt kärvistellä noiden satunnaisten vahvistusten kanssa, mutta sekin lienee ok, jos itse veloitus menee oikein. Tai sitten pitää vaan höylätä muovikorttia automaatilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 640
Viestejä
4 537 678
Jäsenet
74 856
Uusin jäsen
KeisariLoL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom