Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Katso mitä siinä päätteellä lukee. Jos siinä lukee "lue plussakortti" niin ei se ota maksua, vaikka mitä tekisit. Siksi itse otan plussat jo siinä vaiheessa, kun kassa piippailee. Piippailtuaan painaa sitten jotain "korttimaksu"-nappulaa kassalta ja sitten päätteelle vaihtuu loppusumma. Puhelin uudestaan viereen ja maksu menee. Yleensä se tuossa kyllä lukee sen plussan uudestaankin, mutta ei se mitään haittaa.

Jos on pienet ostokset niin kassa saattaa laittaa jo suoraan sen korttimaksun eli päätteellä lukee summa ennen kuin kerkeet tehdä mitään. Sekään ei ole ongelma vaan plussat tulee silloinkin, kun se plussa-kortti menee jotenkin maksukortin edelle siinä puhelimessa ja pääte kyllä ottaa sen plussa-kortin vaikka maksua pyytääkin.

Välillä joutuu tuossa Plussan ja maksun välissä veivaamaan puhelimen pois ja takasin.
 
Katso mitä siinä päätteellä lukee. Jos siinä lukee "lue plussakortti" niin ei se ota maksua, vaikka mitä tekisit. Siksi itse otan plussat jo siinä vaiheessa, kun kassa piippailee. Piippailtuaan painaa sitten jotain "korttimaksu"-nappulaa kassalta ja sitten päätteelle vaihtuu loppusumma. Puhelin uudestaan viereen ja maksu menee. Yleensä se tuossa kyllä lukee sen plussan uudestaankin, mutta ei se mitään haittaa.

Jos on pienet ostokset niin kassa saattaa laittaa jo suoraan sen korttimaksun eli päätteellä lukee summa ennen kuin kerkeet tehdä mitään. Sekään ei ole ongelma vaan plussat tulee silloinkin, kun se plussa-kortti menee jotenkin maksukortin edelle siinä puhelimessa ja pääte kyllä ottaa sen plussa-kortin vaikka maksua pyytääkin.

Välillä joutuu tuossa Plussan ja maksun välissä veivaamaan puhelimen pois ja takasin.
No tollee oon tehnytki ja tulee jottai sotkua eikä oo kerralla ottanu maksuu. Toisin ku nyt, ku ei oo mobiiliplussaa ollu käytössä. Tota alunperinki kysyin, että teenköhä jotain väärin. Pitää nyt taas käydä kassalla iha ajatuksen kans, että muistaa miten se nyt menee ku latasin mobiiliplussan uudestaa :) e: voi ihan hyvin olla mahollista, että ekan virheen sattuessa en oo vaa pitäny sitä tarpeeksi pitkään päätteellä ja sit joku lumivyöryefekti..
 
Miksi menettäisin? Mut joo katoin nyt ja kuitilla näkyy "plussaa kerryttävät ostot". Kyl se sen plussan kirjas siinä ku kassa ostoksia latoi.

Kun näin on itselle käynyt. Eli kun on piippausvaiheessa laittanut sen plussan. Niin sitten kuitenkaan se plussa ei ole maksuvaiheessa enää ollutkaan, koska kassa on tehnyt jotain väärin.
 
Kun näin on itselle käynyt. Eli kun on piippausvaiheessa laittanut sen plussan. Niin sitten kuitenkaan se plussa ei ole maksuvaiheessa enää ollutkaan, koska kassa on tehnyt jotain väärin.
Nyt kävin kaupassa mobiiliplussan kera. Hyvin se meni nyt ku edelliseen tapaa eka jo piippas plussat. Sit se maksuvaiheessa valitti "eiplussakortti" ja puhelimella tais olla jotain "yritä uudelleen", mut ku piti vaa päätteellä, nii maksu meni ku kassa jottai teki. Oon varmaa ollu jotenki malttamaton aiemmin ja aina ku se uudestaa vie, nii kassan pitää reagoida?

Ei toi iha sulavasti kyl toimi. Kuten @pulatunnus jo aiemmin sanoi, nii aina se sitä plussaa hakee, vaikka ois jo kirjattuna ko. sessiolla. Mobiiliplussa vois ainaki vetää ittensä uneen joksiki aikaa, ku saa kuittaiksuen, että luettu.

e: Joo kyl mie nyt hokasin. Pitää vaa maltaa pitää lukijalla, vaikka eka jotai virheitä sanooki. Hyvin menee maksut mobiiliplussan kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Prismasta kommentti käsiskannerin lainaus puhelimella. Onko "Digitaainen s-etukortti" sama kuin SMobiili applari. Se toimi satunnaisesti vielä kesällä minun puhelimessa mutta ei enää toimi ollenkaan.

Ongelma ei liity meidän laitteeseemme, vaan on yleisesti tiedossa ja parannuksessa.
Palveluun on mahdollista tunnistautua digitaalisella S-Etukortilla, mutta ratkaisu ei valitettavasti vielä tällä hetkellä tue kaikkia puhelinmalleja.

On. Asiahan ei liity tuohon skanneriin vaan ylipäätään siihen puhelimen NFC pohjaiseen s-korttiin.

Se on mun Honor 200 smart puhelimella toiminut hyvin vaihtelevasti ja lopulta luovuin sen kanssa leikkimisestä kun en keksinyt miten sen saa toimimaan luotettavasti, ja kannan erikseen s-pankin korttia. Muissa kaupoissa kännykällä maksaminen toimii hyvin, vaikka se on vähän tyhmää koska yleensä on kuitenkin se kortti mukana. Mutta k-kaupoissa sentään kännykkä säästää erillisen plussakortin tarpeen.

Vähän tuntuu että kiinalaisissa puhelimissa tämä NFC on hieman sinnepäin, koska kai osassa tuo ei toimi lainkaan.

Toisaalta koska k-plussan erillisellä sovelluksella homma toimii aina, niin kai myös s-ketjun toteutuksessa on jotain vikaa. Periaatteessa tuohon oli tullut Android päivitys, mutta ei oikeasti jaksa enää leikkiä tuon kanssa ja katsoa josko se olisi alkanut toimimaan.
 
On. Asiahan ei liity tuohon skanneriin vaan ylipäätään siihen puhelimen NFC pohjaiseen s-korttiin.

Se on mun Honor 200 smart puhelimella toiminut hyvin vaihtelevasti ja lopulta luovuin sen kanssa leikkimisestä kun en keksinyt miten sen saa toimimaan luotettavasti, ja kannan erikseen s-pankin korttia. Muissa kaupoissa kännykällä maksaminen toimii hyvin, vaikka se on vähän tyhmää koska yleensä on kuitenkin se kortti mukana. Mutta k-kaupoissa sentään kännykkä säästää erillisen plussakortin tarpeen.

Vähän tuntuu että kiinalaisissa puhelimissa tämä NFC on hieman sinnepäin, koska kai osassa tuo ei toimi lainkaan.

Toisaalta koska k-plussan erillisellä sovelluksella homma toimii aina, niin kai myös s-ketjun toteutuksessa on jotain vikaa. Periaatteessa tuohon oli tullut Android päivitys, mutta ei oikeasti jaksa enää leikkiä tuon kanssa ja katsoa josko se olisi alkanut toimimaan.
Appi bonari sovelluksissa toivoisin sitä että olisi itse sovelluksessa asetus , toimiiko automaattisesti, vai vain kun sovellus on avattu, aktiivisena näytöllä.

Tärkein syy se että niitä plussia/bonuksia/kanttis juttuja ei tulisi kuin silloin kun haluaa. Vaikka puhelimella maksaisi.

Toinen sitten nuo kokoonpanot missä on haasteita, ei kunnon tuke automatiikalle, niin ei tarvis arpoa , vaan homma selkeä ja helppoa käsin. Varsinkin nämä kantti jutut mitä käyttää harvoin, ja voisi jättää ne kortit lompakosta pois.

Sitten siinä sovelluksessa olisi no plussa, bonus , kanttis kortin tiedot, jos ei toimikkaan niin saisi sitten kassa/respa/ym käsin niitä naputella,tai lukea optisella lukijalla. K-kaupassa voisi ihan "kostoksi" käyttää vain sellaista.


Mutuilen että eri tilanteissa vaihtelee se miten sen kanta-asiakkuus tunnistetaan, osassa riittää lähinnä joku numerosarja, jossain toisessa kohteessa voi olla vahvempitunnistus, ja nimenomaan vaaditaan virallinen aito.
 
Onko vika vain itsellä vai kestääkö muillakin Curven kautta maksavilla maksun läpi meneminen useita sekunteja? Kun ottaa Curven pois välistä, maksut menee samantien läpi.
 
Onko vika vain itsellä vai kestääkö muillakin Curven kautta maksavilla maksun läpi meneminen useita sekunteja? Kun ottaa Curven pois välistä, maksut menee samantien läpi.
Itse luovuin Curven käytöstä osittain tästä syystä, ja viimeinen niitti oli kun pankki löi kortin lukkoon epäilyttävien maksujen takia. Kun soitin sulkupalveluun kortin auki saamiseksi, niin siellä aikamme kun juteltiin niin sanoi että nämä Curven veloitukset menevät nettimaksuina. Luultavasti siinä on se syy miksi kestää kauemmin, oletettavasti normikorteilla on joku suorempi veloitussysteemi.
 
Kun soitin sulkupalveluun kortin auki saamiseksi, niin siellä aikamme kun juteltiin niin sanoi että nämä Curven veloitukset menevät nettimaksuina. Luultavasti siinä on se syy miksi kestää kauemmin, oletettavasti normikorteilla on joku suorempi veloitussysteemi.
Jos Google/Apple - Curve - joku random maksukortti -, vs Randommaksukortti, vs Google/Apple - random maksukortti.
Google/Apple on suoraan tuettu kortti yhtiöiltä , Curvella ei ymmärtääkseni ole erillisiä suoria soppareita random kortiyhtiön kanssa. Curve ei ilmeisesti hyväksy valoitusta ennenkuin se on saanut hyväksynnän seuraavalta portaalta. Eikä ihan yhtä iso kuin joku mailmajätti jonka omiin veloituksiin luotetaan, ja jos epäselviä veloituksia niin peruutellaan. (Vertaa MS, Apple, Meta, palveluiden veloitukset, jopa joku Steam taitaa jäädä haaviin, ja vaati vahvistuksia yksittäisen veloituksen osalta.)
 
Niin kauan kun Curve on ainoa keino maksaa S-kortilta kellon avulla, eipä tuolla viipeellä niin väliä. Toisaalta, harvoin sitä tulee käytettyä kun kuitenkin on puhelin ja/tai kortti mukana. Ulkomailla taas käytössä mastercard niin Curven hyöty on jäänyt marginaaliin.
 
Niin kauan kun Curve on ainoa keino maksaa S-kortilta kellon avulla, eipä tuolla viipeellä niin väliä. Toisaalta, harvoin sitä tulee käytettyä kun kuitenkin on puhelin ja/tai kortti mukana. Ulkomailla taas käytössä mastercard niin Curven hyöty on jäänyt marginaaliin.
Millä kellolla tuo on tilanne?
Ainakin omasta WearOSilla varustetussa Mobvoi Ticwatch Pro 5 Enduro kellossa onnistuu suoraan Google Payn kautta S-kortin käyttö ja joko MobiilibonusV2 tai Älybonarin kautta myös bonusten keruu.
Ei itsellä koskaan ole edes ollut Curven korttia.
 
Viimeksi muokattu:
Garminillahan tuo. Ja tuo Curve oli kriittisempi silloin muutama vuosi sitten kun puhelimella ei voinut S-kortilla maksaa oikeastaan lainkaan.
 
Huomenta!
Google poisti kehittäjätunnukseni ja MobiiliBonus2 sovelluksen sovelluskaupasta. Kuulema rikkoi käyttöehtoja, joita eivät suostuneet erittelemään, jotta "kehittäjät eivät kikkailisi venyttämällä käyttöehtojen rajoja".
Noh, tästä suivaantuneena laitan jakoon kaikille ilmaiseksi MobiiliBonus2 apin ja wear sovelluksen. Olkaapa hyvä.

 
Tuli hankittua Galaxy Watch Ultra, saako siihen gpay-maksamisen lisäksi myös k-plussaa tai s-bonuksia, vai vaatiiko nuo puhelimen/kortin kaivamisen taskusta?

Niin ja vaatiiko kellon gpay:n käyttäminen tosiaan näyttölukitusta kelloon? Kai sen jollain saa ohitettua?

E: ei se näköjään pyydäkään lukituksen avausta koko aikaa, liekö joku tunnistus että pysyy auki niin kauan kuin kello on ranteessa?
 
Viimeksi muokattu:
Tuli hankittua Galaxy Watch Ultra, saako siihen gpay-maksamisen lisäksi myös k-plussaa tai s-bonuksia, vai vaatiiko nuo puhelimen/kortin kaivamisen taskusta?

Niin ja vaatiiko kellon gpay:n käyttäminen tosiaan näyttölukitusta kelloon? Kai sen jollain saa ohitettua?

E: ei se näköjään pyydäkään lukituksen avausta koko aikaa, liekö joku tunnistus että pysyy auki niin kauan kuin kello on ranteessa?
joo se lukittuu automaattisesti kun kellon poistaa ranteesta, sen lisäksi satunnaisesti saattaa pyytää koodia. vinkkinä kannattaa lisätä gPay kotinäppäimen tuplaklikkauksen alle nii sulavampaa käyttöä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Tuli hankittua Galaxy Watch Ultra, saako siihen gpay-maksamisen lisäksi myös k-plussaa tai s-bonuksia, vai vaatiiko nuo puhelimen/kortin kaivamisen taskusta?

Niin ja vaatiiko kellon gpay:n käyttäminen tosiaan näyttölukitusta kelloon? Kai sen jollain saa ohitettua?

E: ei se näköjään pyydäkään lukituksen avausta koko aikaa, liekö joku tunnistus että pysyy auki niin kauan kuin kello on ranteessa?
Plussat ja s-bonukset hoituu Älybonari-sovelluksella.
 
Minulla lakkasi toimimasta OmaPlussa-edut Androidissa Keskon omalla Plussa-mobiilikortilla. Tavalliset Plussakortilla saatavat tarjoukset toimivat kyllä. Kassa näkee että Plussa-kortti on tunnistettu ja maksupääte kysyy haluanko käyttää Plussarahoja. K-Ruoka -sovelluksen viivakoodilla alennukset tulevat, mutta tällöin maksu puhelimella ei onnistu koska maksaessa siinä oleva kortti luetaan ja alennukset poistuvat. Tapahtui ensimmäisen kerran perjantaina ja Keskon asiakaspalvelu vastasi jo lauantaina väittäen että sovellukseni on vanha, täytyy asentaa uusi versio :angry: Olin tietenkin kertonut mikä versio on käytössä ja se on uusin Play Kaupan mukaan.

Onko teille sattunut samaa? En viitsisi tuhlata aikaa uuden mobiilikortin luomiseen, aspan mukaan kestää kaksi vuorokautta ennen kuin on käytettävissä. Lisäksi edut toimivat vielä pari päivää aiemmin, joten vaikuttaa että jotain on vialla Keskon päässä. Mutta voi kestää vakuuttaa aspa tuon kaksi päivää myös...
 
Minulla lakkasi toimimasta OmaPlussa-edut Androidissa Keskon omalla Plussa-mobiilikortilla. Tavalliset Plussakortilla saatavat tarjoukset toimivat kyllä. Kassa näkee että Plussa-kortti on tunnistettu ja maksupääte kysyy haluanko käyttää Plussarahoja. K-Ruoka -sovelluksen viivakoodilla alennukset tulevat, mutta tällöin maksu puhelimella ei onnistu koska maksaessa siinä oleva kortti luetaan ja alennukset poistuvat. Tapahtui ensimmäisen kerran perjantaina ja Keskon asiakaspalvelu vastasi jo lauantaina väittäen että sovellukseni on vanha, täytyy asentaa uusi versio :angry: Olin tietenkin kertonut mikä versio on käytössä ja se on uusin Play Kaupan mukaan.

Onko teille sattunut samaa? En viitsisi tuhlata aikaa uuden mobiilikortin luomiseen, aspan mukaan kestää kaksi vuorokautta ennen kuin on käytettävissä. Lisäksi edut toimivat vielä pari päivää aiemmin, joten vaikuttaa että jotain on vialla Keskon päässä. Mutta voi kestää vakuuttaa aspa tuon kaksi päivää myös...

Tuolta nyt voi ainakin katsoa mitkä kortit on linkitetty siihen sun tiliin. Muutenhan tuo nyt vaikuttais linkitysongelmalta, paitsi kun se kysyy että haluatko maksaa plussarahoilla. Ellei se nyt oo sitten linkitetty jonkun muun tiliin.

Jollain taisi tuo linkitys hajota, kun vaihtui visa-kortti mihin oli liitetty tuo plussaominaisuus.
 
Minulla lakkasi toimimasta OmaPlussa-edut Androidissa Keskon omalla Plussa-mobiilikortilla. Tavalliset Plussakortilla saatavat tarjoukset toimivat kyllä. Kassa näkee että Plussa-kortti on tunnistettu ja maksupääte kysyy haluanko käyttää Plussarahoja. K-Ruoka -sovelluksen viivakoodilla alennukset tulevat, mutta tällöin maksu puhelimella ei onnistu koska maksaessa siinä oleva kortti luetaan ja alennukset poistuvat. Tapahtui ensimmäisen kerran perjantaina ja Keskon asiakaspalvelu vastasi jo lauantaina väittäen että sovellukseni on vanha, täytyy asentaa uusi versio :angry: Olin tietenkin kertonut mikä versio on käytössä ja se on uusin Play Kaupan mukaan.

Onko teille sattunut samaa?

On. Vähän erikoisessa tilanteeessa. Yritin saada s-mobiilin ottamaan s-bonukset NFC:llä. Siinä oli aikamoisia ongelmia, se ei juurikaan koskaan halunnut lukea sitä korttia s-mobiilin kautta. Kuitenkin muutaman kerran, joten se teoriassa olisi voinut toimia. Ja yritin taistella ja väkerrellä sen kanssa, koska jos sen olisi saanut toimimaan, olisin voinut jättää kortin kokonaan kotiin.

Yhdessä kohtaa kokeilin ottaa tuon plussa sovelluksen pois ajatuksena että jos se häiritsee prosessia. Siis se NFC pohjainen jota toimii automaattisesti taustalla.

Sitten olen Citymarketissa, ja päätän ostaa jonkun aktivoitavan mobiilikupongilla olevan tarjouksen. Tässä kohtaa on käynyt ilmi, etten saa mitenkään tuota s-mobiilia toimimaan NFC:llä, joten olin sen suhteen luovuttanut, ja asensin siellä kaupassa tuon omaplussan takaisin, kun se on kätevämpi kuin siitä toisesta sovelluksesta viivakoodin kaivaminen auki.

Noh, se ei ensin ottanut sitä tarjousta. Tunnisti kyllä plussan muttei siis antanut sitä mobiilitarjousta.

Sitten yritin sillä pääsovelluksella näyttää viivakoodilla plussakortin, otti tarjouksen, ja kun yritin maksaa kännykällä, se heitti sen omaplussa sovelluksen plussakortin tilalle, ja siinä ei tosiaan ollut sitä tarjousta. Tätä sitten yritettiin monta kertaa. Kerran se jopa nopeasti otti sen tarjouksen pois, ja maksoi sen samantien täydellä hinnalla. Mun mielestä aika törkeä bait&switch, kun hinta pomppaa reilusti just sekunti ennen maksua.

Siinä oli jo koko ajan ollut tilanne päällä jonkun asiakaspalvelijan kanssa joka yritti siinä ihmetellä miksei se ota sitä hemmetin tarjousta, ja muuta. (Harmi että se oli itsepalvelukassa, niin ei oltu varsinaisesti muiden tiellä.)

Lopputuloksena kai otettiin se omaplussa sovellus pois, jolloin homma onnistui.

Eli tulkintani on, jokainen näistä eri tavoista näyttää sen saman asiakkaan, omalla kohdalla siis yhden hengen talouden, plussakortti, on teknisesti eri plussakortti. Asentamalla uudestaan sen sovelluksen, se loi uuden plussakortin, ja tällä ei ollut sitä mobiilitarjousta, koska se tarjous oli tullut ennen kuin se kortti oli ollut olemassa. Voisi siis kuvitella että ne on kaikki sitä samaa helvetin yhtä plussakorttia mikä mulla onkin, mutta teknisesti ne ovat jollain tapaa erit. Mulla näkyy vielä jopa mobilepayn plussa, vaikkei se ole pitkään aikaan ollut olemassa. Eikä sitä voi edes poistaa itse sieltä.

Sittemmin se on taas toiminut. Eli vastaako tuo tilanne mitenkään?
 
Pikamaksaminen olisi yksi vaihtoehto lisää, mielestäni ihan tervetullut optio. Olenkin pitkään ihmetellyt maksutapojen vähäisyyttä, ja jos niitä on joku lobannut, ne on yleensä ollut kalleimmasta päästä. Tämä vaihtoehto voisi kuitenkin toimi varsin kohtuullisin kuluin. Vähän siinä ja siinä onko tarpeeksi nopea kaupankassalle, mutta moneen muuhun asiaan kyllä.
 

MobilePay:n NFC maksut nyt saatavila, tosin vain Dansken asiakkaille toistaiseksi.
MobilePay on rekisteröinyt täppää-sanan tavaramerkiksi:
MobilePay kertoo rekisteröineensä Suomessa sanat ”täppää” ja ”täppääminen”, ja ne tulevat näkymään ja kuulumaan markkinointiviestinnässä laajasti tänä vuonna.
Kummallista olisi, jos rekisteröintiä ei vastusteta. Nämähän ovat yleissanoja.

 
Olkoonkin kuinka toimiva ratkaisu, niin se Bluetooth pelleily jätti niin karmean maun suuhun ettei kyl tarvitse tätä edes kokeilla Google Payn tilalla.

Se että 2024 tuli EU määräyksellä mahdolliseksi käyttää nfc sirua iPhonen kanssa, niin mitä sillä oli tekemistä sen kanssa että Bluetooth maksuja pakotettiin myös Android puolelle.

Siitä lähtien kun Mobiilibonus ja muut vastaavat ovat antaneet mahdollisuuden kerätä bonukset nfc ylitse, niin tuo mobilebay on auennut ehkä 2 kertaa.

Toki nyt tosiaan ei jää nopeudessa Googlen tai Applen nfc maksujen perään, mutta silti on aivan liian tuoreessa muistissa nuo "otetaan 10 minuuttia Bluetooth maksun kanssa pelleilyyn koska syyt."
 
Ilta-Sanomissa oli myös uutinen tuosta ja jo otsikolla koitetaan luoda kuvaa, että tämä olisi jokin mullistava uutuus, kun maksamisen suhteen takapajuinen MobilePay otti vihdoin nykyaikaisen NFC-tekniikan käyttöönsä.

Vähän ihmettelen myös tuota ao. lainausta. Mitä sitten, vaikka jotkut maksavat Googlen ja joku Applen sovellusten kautta? Miksi kaikkien edes pitäisi käyttää yhtä sovellusta. Ja tuossakin koitetaan mielestäni "gaslightata" Mobilepayn innovatiivisuutta maksaa millä tahansa päätteellä, saman kun on voinut tehdä mainituilla Googlen tai Applen sovelluksilla jo vuosia.

Mielestäni tämän kaltaisen ylistyksen yhteydessä pitäisi mainita kyseessä olevanjonkin sortin kaupallinen yhteistyö. Sen verran puolueellinen juttu on kyseessä.

Maksusovellusten kenttä on tällä hetkellä verrattain pirstaleinen. Moni pankki on rakentanut lähimaksuratkaisunsa Google Payn ja Apple Payn päälle. Lisäksi Nordea on ilmoittanut laajentavansa omaa Siirto-palveluaan.

Kröger pitää MobilePayn valtteina pohjoismaista riippumattomuutta teknologiajäteistä sekä ratkaisun toimivuutta ympäri maailman. MobilePaylla voi lähimaksaa millä tahansa maksupäätteellä, jolla voisi maksaa sirukortilla. Lisäksi sovelluksessa on sosiaalisia ominaisuuksia, kuten laskun jakaminen kaveriporukalle heti maksamisen jälkeen.
 
Hyvä kai että on vaihtoehtoja, mutta en äkkiseltään keksi yhtään syytää miksi maksaisin mobilepaylla kaupassa kun voin maksaa google paylla kuten tähänkin asti?

Noin yleisesti ottaen NFC maksut puhelimella toimivat todella hyvin, ainoa mitä haluaisin lisää olisi joku systeemi että kuitin saisi kaikkialta ja kaikista ostoksista sähköisenä heti kun on maksanut. S, K ja Lidl kaupoissahan tämä toimii kun on vaan tavalla tai toisella näyttänyt bonus/plussakorttia, mutta olisi kiva jos tuo tavalla tai toisella toimisi millä tahansa maksupäätteellä. Esim. joku ravintola, vaatekauppa, elektroniikka kauppa tai mikä tahansa. En sitten tiedä miten tällaista voisi edes toteuttaa, ainoa keino olisi ehkä että korttiin jolla maksetaan olisi liitetty joku tili ja maksupääte osaisi tunkea kuitin sitten sinne maksun jälkeen? Tuskin NFC:llä ainakaan saa siirrettyä tietoa maksupäätteestä puhelimeen päin lokaalisti niin paljon että kuitti tiedosto siirtyisi?
 
MP lähimaksu testattu citymarketissa. Toimii yhtähyvin kuin googlekin. Täytyy suosia eurooppalaista, joten jääköön käyttöön.
 
Plussat tuli. Mulla on siis se virtuaali plussa kortti, että korttiin liitetty plussa, joten en tiedä varmasti kummasta otti plussat.
 
Ei sen pitäisi siitä kortista ottaakaan. Ei ainakaan Google Payllä ota.
Tässä olikin varmaan kyse siitä K:n omasta sovelluksesta joka osaa Plussat lukea suoraan taustalla.

Ainakaan tällä hetkellä nuo MPn etukortithan on vaan viivakoodeja eli ei siellä ainakaan tällä hetkellä ole mitään NFC hommia tietääkseni vielä aktivoituna
 

Statistiikka

Viestiketjuista
292 556
Viestejä
5 006 675
Jäsenet
80 303
Uusin jäsen
Riikonen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom