Minulla lakkasi toimimasta OmaPlussa-edut Androidissa Keskon omalla Plussa-mobiilikortilla. Tavalliset Plussakortilla saatavat tarjoukset toimivat kyllä. Kassa näkee että Plussa-kortti on tunnistettu ja maksupääte kysyy haluanko käyttää Plussarahoja. K-Ruoka -sovelluksen viivakoodilla alennukset tulevat, mutta tällöin maksu puhelimella ei onnistu koska maksaessa siinä oleva kortti luetaan ja alennukset poistuvat. Tapahtui ensimmäisen kerran perjantaina ja Keskon asiakaspalvelu vastasi jo lauantaina väittäen että sovellukseni on vanha, täytyy asentaa uusi versio

Olin tietenkin kertonut mikä versio on käytössä ja se on uusin Play Kaupan mukaan.
Onko teille sattunut samaa?
On. Vähän erikoisessa tilanteeessa. Yritin saada s-mobiilin ottamaan s-bonukset NFC:llä. Siinä oli aikamoisia ongelmia, se ei juurikaan koskaan halunnut lukea sitä korttia s-mobiilin kautta. Kuitenkin muutaman kerran, joten se teoriassa olisi voinut toimia. Ja yritin taistella ja väkerrellä sen kanssa, koska jos sen olisi saanut toimimaan, olisin voinut jättää kortin kokonaan kotiin.
Yhdessä kohtaa kokeilin ottaa tuon plussa sovelluksen pois ajatuksena että jos se häiritsee prosessia. Siis se NFC pohjainen jota toimii automaattisesti taustalla.
Sitten olen Citymarketissa, ja päätän ostaa jonkun aktivoitavan mobiilikupongilla olevan tarjouksen. Tässä kohtaa on käynyt ilmi, etten saa mitenkään tuota s-mobiilia toimimaan NFC:llä, joten olin sen suhteen luovuttanut, ja asensin siellä kaupassa tuon omaplussan takaisin, kun se on kätevämpi kuin siitä toisesta sovelluksesta viivakoodin kaivaminen auki.
Noh, se ei ensin ottanut sitä tarjousta. Tunnisti kyllä plussan muttei siis antanut sitä mobiilitarjousta.
Sitten yritin sillä pääsovelluksella näyttää viivakoodilla plussakortin, otti tarjouksen, ja kun yritin maksaa kännykällä, se heitti sen omaplussa sovelluksen plussakortin tilalle, ja siinä ei tosiaan ollut sitä tarjousta. Tätä sitten yritettiin monta kertaa. Kerran se jopa nopeasti otti sen tarjouksen pois, ja maksoi sen samantien täydellä hinnalla. Mun mielestä aika törkeä bait&switch, kun hinta pomppaa reilusti just sekunti ennen maksua.
Siinä oli jo koko ajan ollut tilanne päällä jonkun asiakaspalvelijan kanssa joka yritti siinä ihmetellä miksei se ota sitä hemmetin tarjousta, ja muuta. (Harmi että se oli itsepalvelukassa, niin ei oltu varsinaisesti muiden tiellä.)
Lopputuloksena kai otettiin se omaplussa sovellus pois, jolloin homma onnistui.
Eli tulkintani on, jokainen näistä eri tavoista näyttää sen saman asiakkaan, omalla kohdalla siis yhden hengen talouden, plussakortti, on teknisesti eri plussakortti. Asentamalla uudestaan sen sovelluksen, se loi uuden plussakortin, ja tällä ei ollut sitä mobiilitarjousta, koska se tarjous oli tullut ennen kuin se kortti oli ollut olemassa. Voisi siis kuvitella että ne on kaikki sitä samaa helvetin yhtä plussakorttia mikä mulla onkin, mutta teknisesti ne ovat jollain tapaa erit. Mulla näkyy vielä jopa mobilepayn plussa, vaikkei se ole pitkään aikaan ollut olemassa. Eikä sitä voi edes poistaa itse sieltä.
Sittemmin se on taas toiminut. Eli vastaako tuo tilanne mitenkään?