Mielenkiintoista.
Voisiko tuo plussa jotenkin haitata sitä että mulla tuo s-mobiili ei juuri millään suostu ottamaan NFC:llä sitä bonuskorttia. Mulla kyllä maksu toimii ihan normaalisti. Ilman siis että tarvii avata sitä wallet sovellusta.
Mulla saattaa lukea s-kaupoissa tuntematon kortti, mikäli puhelin haluaa sormenjälkitunnistuksen ennen maksua. Puhelimeen se mielestäni tulee jonain popup juttuna automaattisesti.
Kuitenkin kuten alunperin valitin, pari ekaa kertaa mulla oli tuo s-mobiilin NFC:n kanssa toiminut bonuskortin otto. Tuo voisi hyvin ajallisesti mennä yhteen sen kanssa, jos muutamaa päivää myöhemmin saatoin ottaa NFC plussakortin sovelluksen käyttöön, ja järjestään sen jälkeen ei ole tuo NFC s-bonus toiminut.
Olen nyt muutaman päivän kokeillut niin, että poistin tuon Keskon oman NFC plussa-sovelluksen. Maagisesti tuo s-mobiilin NFC bonus on nyt toiminut, vaikkakin pahasti takerrellen.
Enimmäkseen kokeilin tuota itsepalvelukassalla, koska siinä on paremmin aikaa kokeilla rauhassa. Plus hämärä fiilis on että itsepalvelukassa ei ota maksua jos ei se saa bonusta, ellei paina erikseen ei bonusta. Kun normaaleilla kassoilla voi maksu lähteä ilman bonusta, ja sen jälkeen ei voi yrittää uudestaan.
Systemaattisesti se toimi niin, että usein mulla oli koko s-mobiili auki ja kirjautuneena, ja se ei koskaan ekalla kerralla toiminut. Sen sijaan kännykkään tulee jokin wallet sovelluksen koko ruudun popup, jossa lukee jotain maksa lähimaksulla tms. Sitten siitä neliönäppäimestä palaan s-mobiiliin, ja sitten se usein toimi toisella kerralla. Vissiin ainakin kerran tavallisella kassalla, se vaati kolmannen yrityksen. Jännästi se ei kuitenkaan kertaakaan onnistunut suorittamaan maksua ilman bonusta. Alunperin tammikuussa se oli sitäkin tehnyt.
Maksupäätteeseen ei tule mitään ilmoitusta virheesta, ja koska tuo on niin vähän mulla toiminut, että vasta nyt alan oppia miltä sen maksupääteen pitäisi näyttää silloin kun homma toimii. (siihen tulee teksti että bonus kirjattu tms)
Tulee fiilis että se wallet yrittää kävellä s-mobiilin yli tai s-mobiili ei onnistu ohittamaan oletuslähimaksusovellusta. Toi on selvästi puhelinmalli tai -valmistajakohtainen ongelma. ( honor 200 smart )
Seuraavaksi ajattelin vielä pari kertaa kokeilla, että näen tarkkaan miten se temppuilee, koska tosiaan kertaakaan se ei ota sitä s-mobiilin bonusta suoraan ekalla. Pieni fiilis myös on, että kun pääte ottaa bonuksen, se saattaa myös ottaa maksun vaikka s-mobiili olisi auki. Näinhän sen ei pitäisi toimia.
Ja sen jälkeen lisään nfc plussan takaisin ja katsoin muuttuuko tilanne. On mahdollista että silloin pari ekaa kertaa alussa tammikuussa, se toimi jos mulla ei ollut tuota plussaa vielä. On yhtä mahdollista, että yksinkertaisesti tuon jatkuvan temppuilun takia en yrittänyt tarpeeksi, kun ei ollut aikaisempaa kokemusta miten se tarkalleen pitäisi toimia, mitä kännykässä ja maksupäätteessä pitäisi lukea eri vaiheissa jne. Jos tuo ei toimi nfc plussan kanssa niin taidan sitten päätyä käyttämään k-menu sovelluksen viivakoodin kautta plussaa. Kerta se toimii myös itsepalvelukassoissa ja maksaessa sitä sovellusta ei tarvitse sulkea, toisin kuin s-mobiili täytyy.