Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Juu näinhän sen kuuluisi toimia. Harmi kun OnePlus ei saa tehtyä puhelimiinsa asetusta, että kun S-Bonus on otettu, niin menisi automaattisesti maksun puolelle, vaan pitää pyyhkäistä S-Mobiili pois niin sitten lähtee maksu. Ei nyt tosin ole niin haastava manööveri, että olisi sen kummemmin haitannut, mutta saisivat nyt kuitenkin ton asetuksen tehdä.Plussa mobiilikortti on puhelimessa. Eikä minun tarvitse sitä aukaista erikseen vaan plussat tulee ja maksukin menee ihan vain puhelimen lukituksen aukaistessa.![]()
Plussa mobiilikortti on puhelimessa. Eikä minun tarvitse sitä aukaista erikseen vaan plussat tulee ja maksukin menee ihan vain puhelimen lukituksen aukaistessa.![]()
Maksa avoimella sovelluksella, toiselta nimeltään oletusmaksusovelluksen ohitus, tarkoittaa sitä, että viemällä vain puhelin päätteelle menee maksu oletusmaksusvelluksella, mutta avaamalla jonkun toisen sovelluksen voidaan maksaa/käyttää nfc:tä sillä sovelluksella. Tätä esim. Ässäkauppojen mobiilibonuskortti hyödyntää, avaa s-mobiili ottaaksesi bonukset talteen, sen jälkeen toisella sovelluksella maksu. Tämän avulla voi myös käyttää esim. sekä googlen että samsungin maksupalveluja, toinen oletuksena, toinen erikseen avaamalla.
Joo vaan tämä sotii kyllä tuota vastaan.
Plussakortti ei rekisteröidy maksusovelluksena eikä sitä voi valita oletusmaksusovellukseksi, vaan on kategoriassa ”muut” autonavaimien ja muiden nfc-sovellutusten kanssa. S-mobiili puolestaan rekisteröityy maksusovellukseksi vaikkei sillä voikaan maksaa, siksi myös tarvitsee erikseen avata jotta se toimii oletusmaksusovelluksen sijasta ja bonusten keräilyn jälkeen täytyy siirtyä pois siitä jotta voi maksaa.
Ilmeisesti nuo maksupätteet osaa jotenkin noukkia sen plussan sieltä ensin samaan tapaan kuin plussallista lähimaksukorttia käyttäessä, mutta tätä puolta en tunne sen tarkemmin.
Mulla on mastercardissa plussa-ominaisuus ja jos vien sen k-kaupan kassalla päätteelle niin ensin ottaa plussakortin, sitten vasta maksun. Minkä tahansa muun liikkeen päätteellä lähtee maksu suoraan ilman välivaiheita.
En nyt ymmärrä, mikä sotii mitä vastaan?
S-kortinkin muuten saa nykyään Google Wallettiin maksukortiksi, jos joku ei tiennyt.
S-Bonusta ei saa toimimaan google walletissa eli bonusten keräykseen pitää kellolla käyttää esim Älybonari sovellustaKoitin testata Oneplus 2 watch kellolla tänään, mutta bonuksien kirjaaminen ei onnistunut. Tuli vaan ilmoitus "That didn't work". Kun vilautin korttia lukijaan, niin bonukset tuli ja sen jälkeen sai kellolla suoritettua maksun ihan vaivattomasti. Onkohan tuohon jotain ratkaisua?
S-Bonusta ei saa toimimaan google walletissa eli bonusten keräykseen pitää kellolla käyttää esim Älybonari sovellusta
Tuon ominaisuuden puuttuminen taitaa olla OnePlussan ongelma kun se puuttuu myös puhelimista.Älybonari sovellus ei suostu aukeamaan mun OP 12:lla. OP watch 2:ssa aukeaa, mutta ei löydy asetusta, jonka tuo pyytää enabloimaan: "Pay with open app". Voin kyllä valita Älybonarin tap & pay defaultiksi, mutta silti ilmoittaa, että sovellus ei toimi ennen kuin järjestelmäastukset on muutettu. Täytyy valitettavasti pyytää refundia.
Adb komenolla saa asetuksen päälle. Tuohan on ns yleistä tietoa Oneplussan kohdalla.Tuon ominaisuuden puuttuminen taitaa olla OnePlussan ongelma kun se puuttuu myös puhelimista.
Jostain syystä tuo puhelinappi hajosi eilen täälläkin (Pixel 9 pro xl) eikä enää aukea.
Saattaa olla. Jossain vanhemmissa Oneplussan malleissa ei saanut ohitettua oletusmaksusovellusta, jolloin ei saanut s-etukorttia liitettyä s-mobiiliin. Tai oli siihen joku kiertotie adb:n kautta. Nyt ainakin tähän OP12 malliin saa suoraan tuon etukortinkin eli tuo oletusmaksusovelluksen ohittaminen toimii defaulttina.Tuon ominaisuuden puuttuminen taitaa olla OnePlussan ongelma kun se puuttuu myös puhelimista.
Jostain syystä tuo puhelinappi hajosi eilen täälläkin (Pixel 9 pro xl) eikä enää aukea.
Et kuite tahdo sitä tietoa jakaa ja auttaa kanssa-forumistia syystä x?Adb komenolla saa asetuksen päälle. Tuohan on ns yleistä tietoa Oneplussan kohdalla.
Et kuite tahdo sitä tietoa jakaa ja auttaa kanssa-forumistia syystä x?Aika turhaa tollainen päteminen. Auta nyt mies kaveria hädässä.
Joo totta, oishan siitä enemmän hyötyä. Laitan linkin suomenkieliseen ohjeeseen. Vaikka onkin Nord 2T ketjussa niin toimii silti samoin muissakin puhelimissa.Et kuite tahdo sitä tietoa jakaa ja auttaa kanssa-forumistia syystä x?Aika turhaa tollainen päteminen. Auta nyt mies kaveria hädässä.
Joo ei kaikkea käestä pitäen neuvota. Kiitos hänen puolesta. e: hidas, oli muuta tekstiä ku vastasinJoo totta, oishan siitä enemmän hyötyä. Laitan linkin suomenkieliseen ohjeeseen. Vaikka onkin Nord 2T ketjussa niin toimii silti samoin muissakin puhelimissa.
OnePlus Nord 2T 5G
adb shell settings put secure nfc_payment_foreground 1
Kerrotko mikä Android versio sulla on OP 12? Ja niinkuin noissa ylläolevissa viesteissä kerrottiin, tuo asetus pitää tässä tapauksessa laittaa ADB:n kautta päälle. Se on OnePlussan ongelma, jolle en sovelluskehittäjänä mitään valitettavasti voi.Älybonari sovellus ei suostu aukeamaan mun OP 12:lla. OP watch 2:ssa aukeaa, mutta ei löydy asetusta, jonka tuo pyytää enabloimaan: "Pay with open app". Voin kyllä valita Älybonarin tap & pay defaultiksi, mutta silti ilmoittaa, että sovellus ei toimi ennen kuin järjestelmäastukset on muutettu. Täytyy valitettavasti pyytää refundia.
Täällä Android 14 ja Pixel 9 Pro XL ja sovellus kaatuu puhelimessa heti kun sen avaa. Ilmeisesti viime viikolla joku päivitys tullut ja nyt aloittanut sitten tuon kaatuilun, huomasin vasta perjantaina tuon kun olin kauppaan menossa.Kerrotko mikä Android versio sulla on OP 12? Ja niinkuin noissa ylläolevissa viesteissä kerrottiin, tuo asetus pitää tässä tapauksessa laittaa ADB:n kautta päälle. Se on OnePlussan ongelma, jolle en sovelluskehittäjänä mitään valitettavasti voi.
Laita pankissasi kortille haluamasi maksurajat. Ei taida yksittäiselle ostokselle saada, mut päivärajoituksen ainaki saa.Osaako joku sanoa saako mobiilimaksun suuruudelle asetettua jotenkin rajoituksen?

Laita pankissasi kortille haluamasi maksurajat. Ei taida yksittäiselle ostokselle saada, mut päivärajoituksen ainaki saa.
Laita pankissasi kortille haluamasi maksurajat. Ei taida yksittäiselle ostokselle saada, mut päivärajoituksen ainaki saa.
esim. op:
Tulipa nyt itseki laskettua noita. käteisnostot esim. saa iha hyvin olla nollassa, ku tarvi juuri koskaan. verkko&sovellukset on ollutkin aina minimillä, paitsi jos tarttenu väliaikaisesti nostaa. Ei tuu ylläriveloituksia.
Nii joo totta. Eihä sitä aina ole välttis nettiäkää käsillä. Kiitti huomautuksesta. e: korjattu rajat, notta pahassa paikassa saa rahhee kuite nostettua pari satkuaKannattaa sitä muutama kymppi jättää kuitenkin käteisnostorajaksi. Jos verkkopankki on joskus nurin ja korttimaksaminen, niin automaatista voi saada nostettua rahaa kortilla silti. Paitsi ei saa jos käteisnostoraja on nolla euroa.
Riski käteisnostojen kanssa on kuitenkin pieniä, kun rosvon pitäisi saada se maksukortti haltuun ja samalla myös PIN koodi ongittua jostain. Käteisnostorajaksi jos pistää verkkopankin asetuksista vaikka 50-60 euroa, niin ei siinä kovin isoa summaa rosvo saisi tililtä nostettua vaikka rosvo saisi varastettua sen kortin ja PIN koodin ongittua. Määrän toki saisi rosvo tuplattua jos ajoittaisi nostot vuorokauden vaihtumisen eri puolille ajallisesti.
Kyllä se siltä alkaa näyttämään, että Google on muuttanut jotain. Sormenjälkikyselyä tulee nykyään kutakuinkin joka ostoksella summasta riippumatta, samaan tapaan kuin alkuvuodesta.Tuokin on ihan hyvä huomio, kun kaikki eivät kuitenkaan tiedosta, ettei kasvotunnistus ole useimmissa laitteissa turvatasoltaan riittävän korkea ja siksi sillä tavalla avattuna tulee lisävarmennus maksutapahtuman yhteydessä. Se on sitten eri asia, jos Google on taas muuttanut jotain.
Kyllä se siltä alkaa näyttämään, että Google on muuttanut jotain. Sormenjälkikyselyä tulee nykyään kutakuinkin joka ostoksella summasta riippumatta, samaan tapaan kuin alkuvuodesta.
Kuinka usein tällainen skenaario tulee vastaan? Omalle kohdalle ei ole osunut ikinä ja on tullut makseltua puhelimella vuosikausia kaikkea kymmenestä sentistä 1000€+. Tuohan vaatii monta askelta että poistut kassalta ja olet maksanut liikaa.Tämäpä se omakin "harmistus". Kun puhelin on sormenjäljellä avattu, niin sitten on liian helppo maksaa mikä tahansa summa puolivahingossa. Ymmärsin, että silloin kun maksaminen toimi ilman sormenjälkeä, niin maksimisumma oli jotain 50e luokkaa (voin olla väärässä). Mutta olisi kiva, jos tuohon saisi itse määrittää jonkun maksimisumman, jonka jälkeen laite vielä kysyisi, että oletko ihan varma, että haluat tämän summan maksaa.
Tuollainen ei ole miltään osin mukana speksejä niin ei sellaista ole kukaan edes halunnut toteuttaa.Tämäpä se omakin "harmistus". Kun puhelin on sormenjäljellä avattu, niin sitten on liian helppo maksaa mikä tahansa summa puolivahingossa. Ymmärsin, että silloin kun maksaminen toimi ilman sormenjälkeä, niin maksimisumma oli jotain 50e luokkaa (voin olla väärässä). Mutta olisi kiva, jos tuohon saisi itse määrittää jonkun maksimisumman, jonka jälkeen laite vielä kysyisi, että oletko ihan varma, että haluat tämän summan maksaa.
Tämä kuulostaa siltä että myyjäkin toimii väärin. Näissä erillispäätteissä joissa ei ole integraatiota kassaan tulisi maksupääte antaa kortinhaltijalle/ kääntää sen ruutu nähtäville. Kortinhaltijan tulisi aina nähdä summa maksettaessaTämä olisi hyödyllistä esim. maksupäätteillä, joissa myyjä lyö ostoksen ensin kassaan ja sen jälkeen käsin näppäilee maksupäätteeseen laskutettavan summan. Pilkkuvirheen sattuessa maksettu summa onkin äkkiä suurempi.
Niin, siis ei kai se sitten mitään ylimääräistä tietenkään kysele, jos lukitus on avattu koodilla, sormenjäljellä tai Class 3 kasvotunnistuksella (joka käsittääkseni on noissa uudemmissa Pixeleissä kasista lähtien).Täällä ei toistaiseksi ole näkynyt lisäpyyntöjä. Tänäänkin tehtiin osana projektia noin 30 osto puhelimella. Luuri auki kasvokentunnistuksella tai sormenjäljellä (pixel 9 pro xl puhelimena) j
To provide a more secure and consistent in-store payments experience, Google Wallet now requires on-device authentication before completing a payment, regardless of the amount. This means you'll need to unlock your phone using a PIN, pattern, passcode, or Class 3 biometric for all non-transit tap-to-pay transactions. Learn more: g.co/help/3xjh9.
Kuinka usein tällainen skenaario tulee vastaan? Omalle kohdalle ei ole osunut ikinä ja on tullut makseltua puhelimella vuosikausia kaikkea kymmenestä sentistä 1000€+. Tuohan vaatii monta askelta että poistut kassalta ja olet maksanut liikaa.
1. Myyjä näppäilee summan väärin huomaamatta.
2. Maksat väärän summan huomaamatta
3. Puhelin ilmoittaa heti maksun jälkeen (ainakin itsellä OP) että kortilta veloitettu x summa, tämä jää huomaamatta
4. Myyjältä jää vielä kuitista huomaamatta virhe
Toki kakkoskohdan jälkeen tulee säätöä kun pitää palautella liikaa maksettu osuus.
Jos tuolla worst-case ajatusmallilla menee niin kortilla maksuhan pitäisi ahdistaa enemmän koska kortti ja pin koodi voi pahimmassa tapauksessa joutua jonkun muun käsiin. Mobiilimaksulla tulee kuitenkin joka maksu varmistettua henkilökohtaisesti.Eipä näin ole vielä itselle käynyt ja todennäköisesti kakkoskohdan jälkeen asian huomaakin, mutta sittenhän se jo ahdistaa. Omasta mielestä liian helpoksi tehty virheen mahdollisuus.
Lähinnähän tämä koskee pieniä alle 20e ostoksia. Yleensä niitä isompia tehdään sitten hyvin valaistuissa suurinäyttöisissä paikoissa ja ajan kanssa. Pienissä puljuissa, liikennevälineissä ja muissa pimeissä paikoissa se maksupääte on monesti aina erilainen ja näyttö eri paikassa ja sitä pitää katsoa eri kulmasta jne. Toki oma vikahan se on, jos ei käytä riittävästi aikaa ostoksen summan varmistamiseen ja tuplavarmistamiseen.
Ehkä pienten summien maksaminen mobiilimaksulla ei sitten ole mun juttu. Helpointa se kai on siirtyä maksamaan niitä kortilla ja lähimaksulla. Siinä raja (ilman pin-koodia) lienee se 50e. Harmi sinänsä.
No tuo sormenjäljen syöttäminenhän nyt on aivan olematon vaiva, kun joka tapauksessa sen näytön piti hereillä olla ennen uudistustakin. Itse en ymmärrä ollenkaan, että miten tuo voi olla joillekin niin suuri ongelma.Niin, siis ei kai se sitten mitään ylimääräistä tietenkään kysele, jos lukitus on avattu koodilla, sormenjäljellä tai Class 3 kasvotunnistuksella (joka käsittääkseni on noissa uudemmissa Pixeleissä kasista lähtien).
Pointti oli, että jos luuri on avattu jollakin heikommalla menetelmällä (esim. Pixel 7a:n kasvotunnistuksella), niin sitten mikä tahansa pienikin maksu kyselee nykyään ainakin minulla maksuvaiheessa vielä erikseen sormenjälkeä. Googlehan muutti tätä alkuvuodesta, kunnes sitten hetkeä myöhemmin palautti sen vähin äänin takaisin niin, että jos Walletin asetuksista oli poistanut varmennuksen "Public transport payments" -kategoriasta, ei lisävarmennusta kyselty pienemmissä summissa (olisikohan raja ollut se 50€ tms).
Edelleen tuo asetus on minulla pois päältä, mutta nyt on silti alkanut tulemaan joka ostolla se lisävarmennus. Juuri päivällä ostin automaatista 1 euron kahvikupin, niin kasvotunnistuksella avatulla luurilla maksettaessa tuli erikseen "Bling! Varmenna ostos sormenjäljellä" ja näin se tekee nyt joka paikassa. Typerä muutos, joka aiheuttaa näin jatkuessaan todennäköisesti omalla kohdalla sen, että pitää päivittää luuri uudempaan.
Täällä näyttää olevan Reddit-avautumista aiheesta:
![]()
Google wallet verification each time with small payment. S23u...
Hi Boys and Gals.. Yesterday i was try to buy a coke in automated machine for 1$ and studently when i light up the screen to make a contactless...old.reddit.com
Edit.
Play Storessa Walletin arvosteluissa on useita yhden tähden arvosteluita ja valitusta tästä.
Googlen virallinen vastaus jokaiseen on ollut, että varmennus vaaditaan jatkossa summasta riippumatta ja sillä siisti:
Se että tuo public transit -ohitus auttoi hetkellisesti muissakin ostoksissa, oli todennäköisesti vaan bugi siinä, ettei järjestelmä huomioinut maksupäätteen tyyppiä tms.
No siitä maksustahan ainakin itselleni tulee "kuitti" puhelimeen samantien, josta voit tarkastaa paljonko olet maksanut. Ja ihan yhtälaillahan sä voit kortilla pikkuostoksista väärin maksaa, eikä siitä tuu edes ilmoitusta. Tai ainakaan mulla ei korttimaksuista oo mitään ilmoituksia päällä. Pitää jo myyjän olla sokea tai idiootti, jos vaikka parin euron kahvikupista veloittaa 200 tai 2000€, edes vahingossa.Eipä näin ole vielä itselle käynyt ja todennäköisesti kakkoskohdan jälkeen asian huomaakin, mutta sittenhän se jo ahdistaa. Omasta mielestä liian helpoksi tehty virheen mahdollisuus.
Lähinnähän tämä koskee pieniä alle 20e ostoksia. Yleensä niitä isompia tehdään sitten hyvin valaistuissa suurinäyttöisissä paikoissa ja ajan kanssa. Pienissä puljuissa, liikennevälineissä ja muissa pimeissä paikoissa se maksupääte on monesti aina erilainen ja näyttö eri paikassa ja sitä pitää katsoa eri kulmasta jne. Toki oma vikahan se on, jos ei käytä riittävästi aikaa ostoksen summan varmistamiseen ja tuplavarmistamiseen.
Ehkä pienten summien maksaminen mobiilimaksulla ei sitten ole mun juttu. Helpointa se kai on siirtyä maksamaan niitä kortilla ja lähimaksulla. Siinä raja (ilman pin-koodia) lienee se 50e. Harmi sinänsä.
Tämä on puitu ketjussa useampaan otteeseen. Näytön hereillä oleminen ei liity asiaan mitenkään.No tuo sormenjäljen syöttäminenhän nyt on aivan olematon vaiva, kun joka tapauksessa sen näytön piti hereillä olla ennen uudistustakin. Itse en ymmärrä ollenkaan, että miten tuo voi olla joillekin niin suuri ongelma.
Ööh, mää avaamassa luuria 200 kertaa päivässä jollakin pappamenetelmällä, kun kerran on olemassa vaihtoehtojakin.Mää käyttämässä luurissa jotain kasvontunnistusta.
On se, mutta koodin näpyttely tai tunnuskuvion piirtely vasta kömpelöä, hidasta ja vanhanaikaista onkin.Mutta sitten se, että onko puhelimen lukituksen avaaminen pin-koodilla sama asia kuin sormenjäljellä. Luulen että on ja sillä onnistuu maksu kuin maksu.
No miksi ihmeessä hinkata tuota ekaa skenaariota, kun tiedossa on ettei se enää toimiTämä on puitu ketjussa useampaan otteeseen. Näytön hereillä oleminen ei liity asiaan mitenkään.
1.) Otan lukitun luurin taskusta
2.) Kasvotunnistus avaa lukituksen saman tien puolihuomaamatta
3.) Laitan luurin lukijan/maksupäätteen kylkeen
4.) Lukija piippaa virhettä, kuten myös luuri
5.) Otan luurin lukijasta ja yritän syöttää sormenjälkeä (joka on Pixelissä näytön alla), mutta koska luuri oli lukijassa ensin poikittain ja nyt se on kädessä pystysuorassa, sekoilee sormenjälkitunnistusta vaativa käyttöliittymä vähän miten sattuu, joten lopputuloksena sormenjälkeä pitää sohia lukijaan useampia kertoja ja joskus ainoa kelvollinen tapa on vaihtaa tunnuskuvion syöttämiseen, tai lukita luuri uudestaan ja yrittää avata lukitus sormenjäljellä ilman että kasvotunnistus ehtii väliin.
6.) Laitan luurin uudestaan maksupäätteen kylkeen, joka toivottavasti hyväksyy maksun
vs.
1.) Otan lukitun luurin taskusta
2.) Kasvotunnistus avaa lukituksen saman tien puolihuomaamatta
3.) Laitan luurin maksupäätteen kylkeen
4.) Maksupääte hyväksyy maksun, koska summa oli alle 50€
Saat toki olla eri mieltä, mutta kyllä tuo jälkimmäinen vaihtoehto on mielestäni melko paljon kätevämpi. Maksuja kuitenkin kertyy ainakin minulle aika paljon päivän aikana. Nyt on käytännössä pakko joka ostoksen kohdalla kikkailla luurista lukitus pois kasvotunnistuksen sijaan sormenjäljellä, jotta ei tarvitse tehdä noita ylimääräisiä välivaiheita. Ainakin Pixelissä kasvotunnistus toimii niin hyvin, että sen ohitus vaatii joskus pari yritystä.
Jos luurissa on Class 3 -vaatimukset täyttävä kamera, ei ongelmaa ole.
Ota se naamanluku pois ja avaa suoraan sormenjäljellä. Se luuri on about samassa ajassa auki kun siinä tapauksessa, että kuskaat sen lärvin eteen, ellei nopeamminkin. Hitaampi tuolla Applen FaceID:llä on mun kokemuksen mukaan maksaa kun niin, että luurin avaa sormenjäljellä. En nyt toki sekuntikellolla ole eroja mitannut, mutta tuntuu kyllä vaivalloisemmalta ja pidempikestoiselta.Viestin lopussa yritin kyllä ilmaista miten nykyään toimin, eli avaan luurin lukituksen erikseen ennen maksua sormenjäljellä, jotta ei tarvitse tehdä sitä enää sen maksupäätteen virhepiippauksen jälkeen.No miksi ihmeessä hinkata tuota ekaa skenaariota, kun tiedossa on ettei se enää toimi![]()
Juu en ota, kun se on hitaampaa ja kömpelömpää. Jollakin toisella laitteella ehkä toisin, mutta minun Pixel 7a:ssa kasvotunnistus toimii todella hyvin ja nopeasti, kun taas sormenjäljen tunnistus ei aina niinkään. Pimeässä kasvotunnistus ei tosin toimi lainkaan, mutta se on eri asia.Ota se naamanluku pois ja avaa suoraan sormenjäljellä.
Tiedän kyllä kuinka kasvojentunnistus toimii, mutta en ole koskaan sitä päällä Androideissa pitänyt, koska turvallisuus ollut kohtuu kehnoa. Ja kuten sanoit, se ei pimeässä toimi. OnePlussassa ainakin toimii sormenjälkilukija niin vilkkaasti, etten kyllä ole saanut ongelmaa muodostettua tai pysty kömpelöksi haukkumaan, vaikka ei ne avauskerrat nyt itselläkään kovin vähiin päivittäin jää.Viestin lopussa yritin kyllä ilmaista miten nykyään toimin, eli avaan luurin lukituksen erikseen ennen maksua sormenjäljellä, jotta ei tarvitse tehdä sitä enää sen maksupäätteen virhepiippauksen jälkeen.
Pikkujuttuhan tämä on tavallaan, mutta sitten taas toisaalta ei kuitenkaan ole. Ei ihmekään, että porukka jakaa vittuuntuneena niitä yhden tähden arvioita Walletille Play Storessa, kun tehdään tällaisia idioottimaisia käytettävyyttä heikentäviä muutoksia ilman, että käyttäjälle annetaan mahdollisuutta vaikuttaa. Muutenhan tuo on toiminut kuin junan vessa, mutta tämä muutos on vaan yksinkertaisesti huono ja vaikeasti perusteltavissa.
Juu en ota, kun se on hitaampaa ja kömpelömpää. Jollakin toisella laitteella ehkä toisin, mutta minun Pixel 7a:ssa kasvotunnistus toimii todella hyvin ja nopeasti, kun taas sormenjäljen tunnistus ei aina niinkään. Pimeässä kasvotunnistus ei tosin toimi lainkaan, mutta se on eri asia.
Ostan eri kaupoista/kioskeista/automaateista jotain about 5-10 kertaa päivässä, mutta luurin otan käteen hihasta ravistettuna varmaan 100 kertaa, joten sillä on merkitystä. Kasvotunnistuksella ei tarvitse kuin ottaa luuri käteen, niin että näyttö on edes vähän kasvojen suuntaan, niin se aukeaa saman tien.
Kerrotko mikä Android versio sulla on OP 12? Ja niinkuin noissa ylläolevissa viesteissä kerrottiin, tuo asetus pitää tässä tapauksessa laittaa ADB:n kautta päälle. Se on OnePlussan ongelma, jolle en sovelluskehittäjänä mitään valitettavasti voi.
Eilen tuli tämä päivitys, mutta ei tunnu valitettavasti vieläkään aukeevan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.