Mitkä työtehtävät saa eniten respect?

KovaDekki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.11.2017
Viestejä
277
Olen seurannut työmarkkina trendiä ja huomannut erikoisia seikkoja.

Hyvin tärkeä on työmoraali,yhteysöllisyys ja reilu henki.

Mitä tulee työmoraalin niin se on ns. asenne kysymys mikään brandi ei voita sitä.

Ents. Itäblokin maan duunarit ovat hyvä esim. Ei ole tyypillistä että 3-4 kamu vuokra asunnon ja jakavat menot keskenään.

Mun mielestä pitäisi poistaa kaikki turhat "regulations" tai ns. rajoitukset työelämästä jotka vaikeuttaa palkansaajia ja tulevia.

Ilman miehiä oltais pulassa, oltais hukassa.
 

Karjala

Tukijäsen
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
91
Mikä tahansa duuni mikä hoidetaan laadukkaalla ammattitaidolla ja työtehtävästä riippuen mahdollisesti vielä nopeasti.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Mikä tahansa duuni mikä hoidetaan laadukkaalla ammattitaidolla ja työtehtävästä riippuen mahdollisesti vielä nopeasti.
Ei pidä paikkansa. Minä olen töissä markkinointi/myynti alalla ja olen tehnyt yli 2,5 vuotta sitä sieltä potkitaan pois jos ei pärjää ja kuitenkin joskus joku sanoo:
"mitä jos hankkisit oikean työpaikan".

Mitä ihmettä? Minun tuntipalkkani olen vähän edennyt uralla antaa turpiin jollekin Hesburger tuntyötekijälle.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Olen seurannut työmarkkina trendiä ja huomannut erikoisia seikkoja.

Hyvin tärkeä on työmoraali,yhteysöllisyys ja reilu henki.

Mitä tulee työmoraalin niin se on ns. asenne kysymys mikään brandi ei voita sitä.

Ents. Itäblokin maan duunarit ovat hyvä esim. Ei ole tyypillistä että 3-4 kamu vuokra asunnon ja jakavat menot keskenään.

Mun mielestä pitäisi poistaa kaikki turhat "regulations" tai ns. rajoitukset työelämästä jotka vaikeuttaa palkansaajia ja tulevia.

Ilman miehiä oltais pulassa, oltais hukassa.
Sinä puhut vain rakennusalasta. Minun työssä pärjää yhtä hyvin naiset mutta sitä jotakin pitää olla ja kaikki ei pärjää työssäni.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Mitkä työpaikat saa eniten respect?

Rakennustyöala työntekijä? Ei
Apteekkari? Ei
Kassa myyjä ruokakaupassa: Ei
Markkinointi/myynti ala yleisesti: Ei
IT (tietokone) tuki henkilö: Ei
Ohjelmoija: Ei
Lähihoitaja: Ei
Lentokoneen emäntä/asiakaspalveljia: Ei

Saa eniten respect:
Yrityksen Toimitusjohtaja: Kyllä
Pankin johtaja (joku konttori rittää ja en tarkoita esim koko Nordean ylintä johtoa): Kyllä
Lääkäri: Kyllä
Rakennustyöpaikan johtava insinööri jolla on suuri vastuu jollekin isolle projektille: Kyllä
Suuren yrityksen johtava IT konsultti joka samalla johtaa koko sen yrityksen IT osastoa: Kyllä
Filmitähti josta tulee miljonääri: Kyllä
Urheilutähti josta tulee miljonääri esim NHL jääkiekko tähti: Kyllä
Super musiikki tähti josta tulee niin supermenestys että Laulajsta tulee miljonääri: Kyllä
Lentokoneyhtiöön lentäjä: Kyllä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 079
Aloittaja on stargaten altteri. Vituttaa kun ketään muuta ei kiinnosta nää paskaketjut varallisuudesta, "yläluokkaisuudesta", respect tistä tai etenkään ne joissa käsitellään TUKHOLMAN MILJOONA euro maksava kiinteistö.
 

Tärpätti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
95
Aloittaja on stargaten altteri. Vituttaa kun ketään muuta ei kiinnosta nää paskaketjut varallisuudesta, "yläluokkaisuudesta", respect tistä tai etenkään ne joissa käsitellään TUKHOLMAN MILJOONA euro maksava kiinteistö.
Nykyään jopa suljetulla osastolla saa olla kännykkä. Seurauksista pääsemme me kaikki nauttimaan...
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 851
Mitkä työpaikat saa eniten respect?

Rakennustyöala työntekijä? Ei
Apteekkari? Ei
Kassa myyjä ruokakaupassa: Ei
Markkinointi/myynti ala yleisesti: Ei
IT (tietokone) tuki henkilö: Ei
Ohjelmoija: Ei
Lähihoitaja: Ei
Lentokoneen emäntä/asiakaspalveljia: Ei

Saa eniten respect:
Yrityksen Toimitusjohtaja: Kyllä
Pankin johtaja (joku konttori rittää ja en tarkoita esim koko Nordean ylintä johtoa): Kyllä
Lääkäri: Kyllä
Rakennustyöpaikan johtava insinööri jolla on suuri vastuu jollekin isolle projektille: Kyllä
Suuren yrityksen johtava IT konsultti joka samalla johtaa koko sen yrityksen IT osastoa: Kyllä
Filmitähti josta tulee miljonääri: Kyllä
Urheilutähti josta tulee miljonääri esim NHL jääkiekko tähti: Kyllä
Super musiikki tähti josta tulee niin supermenestys että Laulajsta tulee miljonääri: Kyllä
Lentokoneyhtiöön lentäjä: Kyllä
Raha = "respect"

Selvä. :kahvi:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Suomessa on aika yleinen "kateuskompleksi", jolloin menestyneetkin ihmiset kuten yritysjohtajat ovat joidenkin silmissä melko halveksittuja, "isot sedät kehtaakin tienata enemmän kuin muut" ja "riistävät muita ja ite ajelevat kalliilla autoilla".

Itse en keksi kuin palomiehen, ensihoitajan ja lääkärin (sisältäen kirurgit ja muut alalajit), varauksella poliisin ja lentäjän, sellaisiksi ammateiksi jotka ovat varmaan kaikkien silmissä kovaa kamaa. Myös jotkin kulttuuri- tai urheilulegendat kuten Teemu Selänteen tasoiset jääkiekkoilijat voivat kerätä melko korkeita pisteitä kansan silmissä, mutta "tavallisten" ammattiurheilijoiden tapauksessa voi tulla vielä "menisit oikeisiin töihin"-kateutta.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 162
Itse en keksi kuin palomiehen, ensihoitajan ja lääkärin (sisältäen kirurgit ja muut alalajit), varauksella poliisin ja lentäjän, sellaisiksi ammateiksi jotka ovat varmaan kaikkien silmissä kovaa kamaa.
Julkisista varoista elantonsa kuppaavat, ja verokikkailujensa ansiosta samanlaista veroprosenttia kuin kaupankassat maksavat, lääkärit eivät kyllä itseltäni juuri "respectiä" ansaitse. Ammattiryhmänä kyllä menee itselläni lakimiesten kanssa samaan kastiin eli osaa arvostan, valtaosaa en ja sitten osaa oikein halveksun. Enkä ole yksin mielipiteeni kanssa.
 
Liittynyt
19.12.2017
Viestejä
114
Raha = "respect"

Selvä. :kahvi:
No kyllä se käytännössä noin menee. Myös ns halveksittujen ihmisten kuten Nallen persettä nuollaan heti kun ollaan lähietäisyydessä vaikka juuri hetki sitten valitettiin riistokapitalismista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Raha = "respect"

Selvä. :kahvi:
Julkisista varoista elantonsa kuppaavat, ja verokikkailujensa ansiosta samanlaista veroprosenttia kuin kaupankassat maksavat, lääkärit eivät kyllä itseltäni juuri "respectiä" ansaitse. Ammattiryhmänä kyllä menee itselläni lakimiesten kanssa samaan kastiin eli osaa arvostan, valtaosaa en ja sitten osaa oikein halveksun. Enkä ole yksin mielipiteeni kanssa.
Kuten ketjustakin huomaa, niin tienaamalla keskivertoa paremmin saat lähinnä kansan kateuden ja vihat niskoillesi.

Taidan lyhentää aiemman vastaukseni ensihoitajaan ja palomieheen niistä ammateista joista kenenkään on vaikea keksiä pahaa sanottavaa, tienaavat sopivan vähän niin eivät saa lääkärikateutta niskoilleen.

Itse en tosin henkilökohtaisesti ymmärrä miksei se lääkäri saisi tienata enemmän kuin se kaupan kassa, aika paljon enemmän pitää tehdä töitä että pääsee lääkäriksi, siitäkö ei pitäisi palkita? Ja Suomessa julkisella puolella on tällä hetkellä hyvin alipalkattuja lääkäreitä yksityiseen sektoriin verrattuna.
 

Tärpätti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
95
Kaikki työtehtävät, joista saa palkkaa niin paljon että elättää itsensä ja joista maksetaan tuloverot Suomeen.

Aivan sama vaikka seisoisit päälläsi ammatiksesi, koska palkastasi maksamillasi tuloveroilla ja välillisillä veroilla maksetaan sitten yhteiskunnan elintärkeät toiminnot. Sairaanhoitajien, opettajien ja aura-autokuskien palkat maksetaan muiden veroilla.

Se sitten, että kokeeko oman ammattinsa hyödylliseksi on henkilökohtainen ”makuasia”. Puhelinmyyjiä pidetään yleisesti ärsyttävinä, vaan olen minäkin pari kertaa ostanut niiltä sähkösopparin ja kännyliittymän. Hinta oli vielä oikeasti yleistä tasoa halvempi. Olen ollut tyytyväinen.

Ainoat keitä en arvosta ovat ”viranomaisvalvonnan porsaanreikiä” hyödyntämällä keplottelevat huijariyritykset ja -yrittäjät. Näitä löytyy niin rakennusalalta kuin vuokratyöalalta aina käytettyjen autojen myyntiin ja pikavippibisnekseen. Näiden aiheuttamat yhteiskunnalliset kustannukset oikeudenkäyntien, veropetosten, työntekijöiden velkaantumisen yms. osalta ylittävät kaikki hyödyt vaikka itse maksaisivatkin verot.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 851
No kyllä se käytännössä noin menee. Myös ns halveksittujen ihmisten kuten Nallen persettä nuollaan heti kun ollaan lähietäisyydessä vaikka juuri hetki sitten valitettiin riistokapitalismista.
Toki, se nyt on ollut selvää varmaan aikojen alusta lähtien kun on ollut sitä ylimääräistä ihmisillä. Selän takana puhutaan paskaa, mutta kun päästään nassun eteen niin lurps lurps. Eikä se hetkessä tuosta muutu, todennäköisesti ei koskaan. Aina on niitä joilla on vähemmän ja niitä joilla on enemmän.

Kuten ketjustakin huomaa, niin tienaamalla keskivertoa paremmin saat lähinnä kansan kateuden ja vihat niskoillesi.

Taidan lyhentää aiemman vastaukseni ensihoitajaan ja palomieheen niistä ammateista joista kenenkään on vaikea keksiä pahaa sanottavaa, tienaavat sopivan vähän niin eivät saa lääkärikateutta niskoilleen.

Itse en tosin henkilökohtaisesti ymmärrä miksei se lääkäri saisi tienata enemmän kuin se kaupan kassa, aika paljon enemmän pitää tehdä töitä että pääsee lääkäriksi, siitäkö ei pitäisi palkita? Ja Suomessa julkisella puolella on tällä hetkellä hyvin alipalkattuja lääkäreitä yksityiseen sektoriin verrattuna.
Voisitko olla laittamatta sanoja suuhuni, kiitos. Kritisoin Stargaten runkkausta rahalle (joka liittyy myös hänen historiaansa foorumilla):
Filmitähti josta tulee miljonääri: Kyllä
Urheilutähti josta tulee miljonääri esim NHL jääkiekko tähti: Kyllä
Super musiikki tähti josta tulee niin supermenestys että Laulajsta tulee miljonääri: Kyllä
Kunnioitus ansaitaan, ei se tule automaattisesti. Aivan samallalailla kuin luottamuskin. Eikä siihen aina tarvita rahaa, joskus se on tekoja ja joissain tapauksissa se on tekoja ja rahaa. Että päätteleppä siitä mikä on kantani esim. lääkäreitä tai vaikka roskakuskeja kohtaan. :)
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
No minä lisään nämä ammatit mitä kunniotan vielä niihin josta ennen puhuin:
poliisi: Kyllä (pelastaa ihmisiä ja on hieman vaarallinen ammatti)
palomies: Kyllä (pelastaa ihmisiä ja on hieman vaarallinen ammatti)
sairaanhoitaja: Kyllä. Ei se niin vaativa ole kuin lääkäri, mutta ei niin helppo tie kuin lähihoitaja.

Kovasti ihmiset käy kuumina. Kaikkia ihmisiä kunniotan jonkun verran mutta minä tulkitsin ne tietyt ammatit saavat minulta enemmän kunnioitusta.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Pisteet menee niille ketkä tekee töitä, eli duunarit.
Jaaha tässä on mielipiteet menee kyllä ristiin täysin. Se vaativa lääkärikoulutus saa minun kunnioituksen.

Jokaisella on omat mielipiteet. Kunniota sinä vain duunareita tein pari listaa mutta eipä niissä paljon duunariammatteja näy:) paitsi joku poikkeus ehkä jos pelastaa ihmisiä jne.

Minä kunniotan Yliopistokoulutusta:). Lisään yleiset akateemiset ammatit kunniotuksen piirin esim opettaja Yliopistossa: Kyllä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Todellakin menee lääkäreille rispektit. (pl. kyllä se buranalla ohi menee -tyypit)
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
sairaanhoitaja: Kyllä. Ei se niin vaativa ole kuin lääkäri, mutta ei niin helppo tie kuin lähihoitaja.
Arvostan kyllä useita sairaanhoitajia lääkäreitä korkeammalle. Mm. Husin teholla itse olleena nostan hattua aina vain niille rankkaa työtä tekeville hoitajille, jotka sen käytännön raskaan työn tekevät.

Toki sairaanhoitajissa on eroja, kuten kaikissa eri ammattilaisissa. Mitä erikoistuneempaa ja vaativampaa on, lusmuilijat putoavat matkan varrelle. Kaupungin sairaalassa voi olla niin sairaanhoitajat kuin ne arvostetut lääkärit aivan hommiinsa tympätyneitä, kieltä osaamattomia lusmuja.

Mutta pelkkiä tuloja tarkkailemalla ei kyllä saada totuutta sitä mitä ammatteja arvostetaan.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
346
Minä kunniotan Yliopistokoulutusta:). Lisään yleiset akateemiset ammatit kunniotuksen piirin esim opettaja Yliopistossa: Kyllä
Ei se Yliopisto koulutus aina takaa respektiä. Valmistut humanistisen tiedekunnan tohtoriksi, menet töihin kirpputorille koska hippiaate ja vegaani:facepalm:
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 819
Olen seurannut työmarkkina trendiä ja huomannut erikoisia seikkoja.

Hyvin tärkeä on työmoraali,yhteysöllisyys ja reilu henki.

Mitä tulee työmoraalin niin se on ns. asenne kysymys mikään brandi ei voita sitä.

Ents. Itäblokin maan duunarit ovat hyvä esim. Ei ole tyypillistä että 3-4 kamu vuokra asunnon ja jakavat menot keskenään.

Mun mielestä pitäisi poistaa kaikki turhat "regulations" tai ns. rajoitukset työelämästä jotka vaikeuttaa palkansaajia ja tulevia.

Ilman miehiä oltais pulassa, oltais hukassa.
Niin sekavaa juttua että eihän tästä tajua mitään. Lisäksi on niin surkeaa Suomen kieltä, että pakkohan tästä oli raportoida. En tajua miksei voi sen vertaa kunnioittaa kanssafoorumisteja, että panostaisi edes otsikkoon ja aloitukseen että niistä muutkin jotain tajuavat. Surkeaa.
 
Liittynyt
05.11.2017
Viestejä
102
Lääkäri / kirurgi - Saavat oman respektin.

Poliisit / paperimiehet / sotilaat / opettajat / duunarit / jääkiekkoilija / jne. - Eivät. Ovat vain helppoa suorittamista, jota jokainen pystyy tekemään.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 964
Toki arvostan myös joitain tavallisia duunareitakin, mutta ensimmäisenä mieleen tulee lentäjät, valtamerilaivojen kapteenit, kenraalit, valtionpäämiehet, kirurgit ja huipputiedemiehet (ei missään järjestyksessä).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Mistä tuo lentäjien ihannointi tulee? Painelevat muutamia vipuja ja käyvät tarkistuslistat läpi ja se siitä. Pääosin tietokone hoitaa lentämisen ja lentäjät keskittyvät kahvin lipittelyyn ja lentoemäntien vikittelyyn.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 964
Mistä tuo lentäjien ihannointi tulee? Painelevat muutamia vipuja ja käyvät tarkistuslistat läpi ja se siitä. Pääosin tietokone hoitaa lentämisen ja lentäjät keskittyvät kahvin lipittelyyn ja lentoemäntien vikittelyyn.
Lentäjän ammatti on kyllä hyvin mediaseksikäs ja glorifioitu, mutta oma arvostukseni sitä kohtaan perustuu siihen, että se on vaativa ja vastuullinen ammatti, johon ei ole kovin helppo päästä.

Sinulla on virheellinen käsitys lentotyöstä. Se on ihan muuta kuin kahvin litkimistä ja lentoemäntien vikittelyä. Lentoonlähdöt ja laskeutumiset tehdään edelleen suurelta osin käsityönä ja ammattitaitoa on jatkuvasti pidettävä yllä, sillä sitä testataan vuosittain simulaattorissa. Jos ei läpäise simulaattoritestejä tai lääkärintarkastuksia, niin kortisto kutsuu.

Jos lennolla jotain menee vikaan, niin vaaditaan osaamista, päätöksentekokykyä ja kylmäpäisyyttä. Esim. kanadanhanhia turbiiniin ja turvallinen laskeutuminen molemmat moottorit sammuneina Hudsoniin. Semmoisessa tilanteessa tietokoneet eivät konetta pelasta. Tai vaikkapa satojen tonnien painoisella koneella sivutuulilasku käsin sorvaten monta sataa matkustajaa kyydissä, mikä on liikennelentäjille ihan peruskauraa. Minä ainakin nostan hattua.


"Lentäjiin" sisältyy myös hävittäjälentäjät, joilta vaaditaan mm. kovaa fyysistä suorituskykyä ja tiettyjä henkisiä ominaisuuksia.

Mielestäni lentäjien arvostus on ihan perusteltua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 405
Normi duunarit herättää respektiä samoin hoitajat lääkärit ym. Suurin osa virkamiehistä taas ei, kaikenmaailman it asiantuntijat ja mikrotukihenkilöt eivät herätä rispektiä yhtään, suurin osa humpuukimyyjistä myös. Eniten luultavasti halveksin jotain eurheilu paskaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 284
Mielestäni lentäjien arvostus on ihan perusteltua.
Niin on. Samahan pätee todella moneen muuhunkin ammattiin, joita moni ei tule edes ajatelleeksi.

Esimerkiksi tuossa lentokoneen operoinnissa tarvitaan ohjaamohenkilökunnan lisäksi kasa muitakin ammattilaisia, joiden olisi suotavaa olla todella hyviä työssään.

Tai vaikka aiemmin mainitun merikapteenin lisäksi saisi olla muutama muukin todella pätevä kaveri siellä aluksella.

Tavallinen plösö laskee lähes kaikki ammatit, paitsi muutaman eliittiammatin ja usein omansa, roskisluokkaan. Tämä johtuu ihan siitä, että aika moni vaikea ja vastuullinen työ vaikuttaa helpolta rutiinilta, jos ei siitä mitään tiedä.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 964
Normi duunarit herättää respektiä samoin hoitajat lääkärit ym.
Terveyskeskuksen yleislääkäriä en loppupelissä arvosta kovinkaan korkealle. Erikoislääkärit ja kirurgit toki erikseen.

Niin on. Samahan pätee todella moneen muuhunkin ammattiin, joita moni ei tule edes ajatelleeksi.

Esimerkiksi tuossa lentokoneen operoinnissa tarvitaan ohjaamohenkilökunnan lisäksi kasa muitakin ammattilaisia, joiden olisi suotavaa olla todella hyviä työssään.

Tai vaikka aiemmin mainitun merikapteenin lisäksi saisi olla muutama muukin todella pätevä kaveri siellä aluksella.

Tavallinen plösö laskee lähes kaikki ammatit, paitsi muutaman eliittiammatin ja usein omansa, roskisluokkaan. Tämä johtuu ihan siitä, että aika moni vaikea ja vastuullinen työ vaikuttaa helpolta rutiinilta, jos ei siitä mitään tiedä.
Kyllä minä arvostan myös mm. roskakuskia, siivoojaa ja rekkakuskia. Heidänkin tekemä työ on tärkeää, mutta arvostan erityisen paljon niitä, jotka yllä luettelin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 284
Toisesta näkökulmasta taas esimerkiksi juuri liikennelentäjiä on maailmalla todella monen tasoisia. Ihan paska ei tietenkään pääse töihin saakka, mutta harvoissa yksittäistapauksissa on sattunut vaaratilanteita ja onnettomuuksia huonon ammattitaidon, kommunikaation puutteen, paniikkitaipumuksen tai vaikka pahan asennevamman vuoksi. Lähteeksi voisin tähän kohtaan heittää vaikkapa "tunnetut lento-onnettomuudet". Näitä pääsee tutkiskelemaan vaikka Wikipedian kautta niin paljon kuin jaksaa, ja lentoturmadokkaritkin ovat muodissa.

Terveyskeskuksen yleislääkäriä en loppupelissä arvosta kovinkaan korkealle. Erikoislääkärit ja kirurgit toki erikseen.
Minä taas arvostan hyvää yleislääkäriä(joka kenties jopa erikoistuu myöhemmin samaiseen alaan) erittäin korkealle. Niitä ei ole koskaan liikaa. Yleislääkärin työ on myös erittäin vaikeaa, jos sen aikoo tehdä hyvin. Burana polveen -tyylillä se onkin helpompaa.

Lääkärit puolestaan eivät arvosta terveyskeskuksen yleislääkärin pestiä, jota kutsutaan suolakaivosduuniksi. Rankkaa se ainakin usein on, joten senkin puolesta sitä voisi arvostaa. Ymmärtääkseni taitavilla lääkäreillä on vaan liikaa tilaisuuksia erikoistua johonkin mukavamman työnkuvan ja paremmat tulot antavaan erikoisalaan, joten yleislääkäriksi ei päädy tarpeeksi parhaita lääkäreitä. Ainakin "suolakaivoksissa" työskennellään usein välivaiheessa pakon edessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Erikoislääkärin työ on usein helpompaa kun potilasmateriaali on karsiutunut matkan varrella ja hoidettava on vain niitä oman alan keissejä, joita on vuosikaudet hoitanut. TK-lääkäri tai päivystyslääkäri taas kohtaa täysin umpimetsästä tulleita, joilla voi olla mitä tahansa. Työ ei siksi ole ymmärrettävästi niin mielekästä.
Tässä tullaan taas lääkärien vähäiseen määrään, jonka ovat tarkoituksella itse aiheuttaneet vastustamalla kaikenlaisia opiskelijamäärien lisäyksiä. Saavat itse päättää mitä tekevät ja kuinka suurella summalla.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 964
Toisesta näkökulmasta taas esimerkiksi juuri liikennelentäjiä on maailmalla todella monen tasoisia. Ihan paska ei tietenkään pääse töihin saakka, mutta harvoissa yksittäistapauksissa on sattunut vaaratilanteita ja onnettomuuksia huonon ammattitaidon, kommunikaation puutteen, paniikkitaipumuksen tai vaikka pahan asennevamman vuoksi. Lähteeksi voisin tähän kohtaan heittää vaikkapa "tunnetut lento-onnettomuudet". Näitä pääsee tutkiskelemaan vaikka Wikipedian kautta niin paljon kuin jaksaa, ja lentoturmadokkaritkin ovat muodissa.
Kuten sanoin, niin lentäjiksi haluavien on läpäistävä tiukka seula eli ammattiin sopimattomat (paniikkitaipumus, asennevammat) karsitaan pois jo alkumetreillä. Ammattitaitoa testataan vuosittain simulaattorikokeilla. Mainitsemasi yksittäistapaukset todellakin ovat yksittäistapauksia, ottaen huomioon onnettomuuksien määrän suhteessa lennettyjen lentojen määrään. Ilmailuala on myös tarkoin kansainvälisin ilmailumääräyksin säädeltyä ja muutenkin hyvin pitkälle standardoitua. En siis usko, että maailmalla olisi niin suurta vaihtelua liikennelentäjien taidoissa kuin annat ymmärtää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 964
Lääkärit puolestaan eivät arvosta terveyskeskuksen yleislääkärin pestiä, jota kutsutaan suolakaivosduuniksi. Rankkaa se ainakin usein on, joten senkin puolesta sitä voisi arvostaa.
No ehkä henkisesti, mutta sairaanhoitajat hoitavat raskaan ja líkaisen käytännön työn (esim. potilaiden nostot, pesut). Heidän palkkojaan ollaan kyllä aina valmiita leikkaamaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 007
Yleisesti sellaset työtehtävät joissa saa harvoin kiitosta kun asiat toimii, mutta jos ei toimikkaan, niin sitten haukutaan.

Ja vähän valtavirrasta poiketen politiitikot saa respectit täältä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
584
Työpaikan entistä siivoojaa aloin arvostamaan sen jälkeen kun isot herrat ulkoistivat kyseiset hommat iss:lle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
175
Konduktöörit. Tekevät kaukoliikenteen puolella 10-15 tuntisia työvuoroja ja työ on epäsäännöllistä vuorotyötä liikkuvassa junassa. Työvuoron aikana tehdään 2-5 junaa ja kohdataan noin 500-2000 asiakasta. Työvuorot alkavat ja loppuvat peräkkäisinä päivinä esim. kello 9.49-22.51 ja 12.43-1.56.

Poikkeustilanteissa menee ylitöiksi ja joutuvat selvittelemään jatkoyhteyksiä, korvaavia kuljetuksia ja kuuntelemaan valituksia vaikka harvoin myöhästyminen on VR:n vika. Lisäksi ihmisen allejäänti tilanteissa menevät ensimmäisenä katsomaan onko mitään tehtävissä ja harvoin on vaan sieltä löytyy ruumis kappaleina.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
No, muutama mainitsematon tuli tässä mieleen

-prostituoidut (because of reasons)

-keksijät (pellepelottomat ja spedepasaset ym)

-käärmeöljykauppiaat (jotka osaavat tehdä elantonsa minimaalisella panostuksella tai uunottamalla ihmisiä, joutumatta koskaan vastuuseen)

-edelliseen löyhästi liittyen, immateriaalioikeuksien ym "tyhjän ilman" myyjät, jotka osaavat myydä nolla-riskillä aineetonta tuotetta kalliilla hinnalla muille, ja saavat vielä hyvät naurut päälle.
Ilman sarkasmia. Minä kunniotan prostituutioita Suomessa varsinkin jos ovat minun makuuni Suomesta, Europaasta, Venäjältä tai Aasiasta.

Prostituutiot minusta pitäisi saada enemmän kunnioitusta kuten tässä videossa:


Tietysti rikollinen toiminta kuten traficking siis naisten kidnaappaaminen ja sellaiset pitää estää mutta jos tekee sitä vapaehtoisesti ja on 18+ vuotias niin tehköön niin.

Suomessa prostituutio on laillista mutta sen mainostaminen tyylin laittaa ilmoitus suoraan siitä ei ole. Prostituutio ei Suomessa ole läheskään niin yleistä kuin esim Saksassa mutta kyllä sitä on olemassa varsinkin pääkaupunkiseudulla.

Saksassa muuten prostituutiot maksaa veroa ja saa eläkettä. Saksassa prostituutio voi mennä TE-Toimistoon ja kun kysyvät työkokemusta niin he vastaavat prostituutio.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
89
Olen pohtinut paljon hoitoalan työntekijöiden halveksuntaa. Varsinkin lähihoitajia halveksutaan todella paljon sekä rinnastetaan parturi-kampaajiin ja siivoojiin.

En puhu nyt pelkästään koulutustasosta, vaan yleisesti. Lähestulkoon jokainen 2.asteen ammattitutkinto on "arvostetumpi" kuin lähihoitaja. Merkillistä.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
89
Johtuisikohan siitä, että heidän joukossaan on paljon oikeasti aivan totaalisia bimboja. Omista kouluajoista muistan että ne ämmät ketkä eivät halunneet/päässeet lukioon tai kauppakouluun, "joutuivat" amikseen parturilinjalle tai lähärikouluun. Sitten puoliväkisin menevät töihin joka ei kiinnosta, antavat vääriä lääkkeitä vanhuksille ja ovat vanhainkodeissa naamat väärinpäin, maattavat vanhuksia omissa paskoissaan. Tuo olemattoman työmoraalin kautta hankittu surkea maine voi olla ihan itse aiheutettua.
Hyvin mahdollista. Kaikki tuntemani lähihoitajat ovat kyllä varsin skarppia porukkaa. Paha sanoa työmoraalista, mutta väittäisin puheiden perusteella olevan enemmän motivoituneempia kuin tuntemani raksa-, varasto-, ja automiehet. Loput onkin sitten korkeammin koulututettuja.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427
Kaikki työt jotka ylläpitävät infraa ja maailmaa ylipäätänsä. Siivoojat, paskakuskit, sähkömiehet, talonmiehet jne. joita ilman mikään ei toimisi, ei sairaalat, lentoasemat, paloasemat jne. joiden tekijöitä yleensä arvostetaan.

Hulluahan se on että noi ns. "paskaduunit" ovat ne joista maksetaan vähiten vaikka ne ovat periaatteessa kaikista tärkeimmät yksittäiset työtehtävät jota voi olla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
242
Jaaha tässä on mielipiteet menee kyllä ristiin täysin. Se vaativa lääkärikoulutus saa minun kunnioituksen.

Jokaisella on omat mielipiteet. Kunniota sinä vain duunareita tein pari listaa mutta eipä niissä paljon duunariammatteja näy:) paitsi joku poikkeus ehkä jos pelastaa ihmisiä jne.

Minä kunniotan Yliopistokoulutusta:). Lisään yleiset akateemiset ammatit kunniotuksen piirin esim opettaja Yliopistossa: Kyllä
Kyselet mitkä työtehtävät saavat eniten respectiä mutta sitten kerro kunnioittavasi koulutuksia? Onko sinulla mahdollisesti mennyt työtehtävät ja koulutus sekaisin?
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
89
Itse remonttihommia tehneenä pidän ko. duunia hyvänä ja jota kehtaa tosiaan mainostaa tehneensä.

Sain juhannukseksi skumppapullon erään työmaan isännältä.
Varmasti. Itse arvostan suuresti ihmisiä joilla pysyy työkalut käsissä. Itse en kuulu tähän joukkoon.

--

Mitä tähän ketjuun tulee, niin arvostan kaikkia ammattiryhmien jäseniä, jotka tekevät vain duuninsa huolella, omaavat hyvän työmoraalin ja arvostavat tekemäänsä työtä.
 

HiekkaP

Influensseri
BANNED
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
443
Duunarina rakennusalalla on pakko arvostaa kaikkia ammattimiehiä ja apukäsiä. Hyviä työnjohtajia ja suunnittelijoita arvostan myös. Valitettavan paljon heikkoa ainesta löytyy kyllä sieltä Insinööripuolelta. Paskoja suunnitelmia ja pelokkaita pikkupoikia johtamassa isojakin projekteja:vihellys:
 

HiekkaP

Influensseri
BANNED
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
443
Duunarit aikaansaavat yleensä selvästi vähemmän arvonlisää kuin toimistotyöntekijät.
Pystytkö avaamaan vähän enemmän tätä ajatusmaailmaa? Omasta mielestäni juuri duunarit tekee yritykselle tuloksen, tietenkin näin yleistäen. Yritykset on toki kaikki hieman erilaisia.
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Pystytkö avaamaan vähän enemmän tätä ajatusmaailmaa? Omasta mielestäni juuri duunarit tekee yritykselle tuloksen, tietenkin näin yleistäen. Yritykset on toki kaikki hieman erilaisia.
En usko, että pystyn. Pitäisi olla vähän koulutusta, jotta ymmärtäisit.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 284
Hyvin mahdollista. Kaikki tuntemani lähihoitajat ovat kyllä varsin skarppia porukkaa. Paha sanoa työmoraalista, mutta väittäisin puheiden perusteella olevan enemmän motivoituneempia kuin tuntemani raksa-, varasto-, ja automiehet. Loput onkin sitten korkeammin koulututettuja.
Hoitohenkilökunnan kertoman mukaan nämä paskat lähihoitajat myös keskittyvät tiettyihin työpaikkoihin. Tämän seurauksena velvollisuudentuntoisemmilla, fiksummilla ja ei-työmaajuopoilla menee hermot ja vaihtavat työpaikkaa heti, kun ehtivät. Ilmiö on vähän samantapainen kuin White Flight.

Fiksut ihmiset ja roskaväki eivät yleensä ole vapaa-ajalla kovin läheisesti tekemisissä. Mielestäni on ihan johdonmukaista, että tunnet vain niitä fiksumpia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 127
Viestejä
4 212 774
Jäsenet
71 009
Uusin jäsen
S0mpa

Hinta.fi

Ylös Bottom