Asiaa makuuhuoneesta (peitot, sängyt yms.)

Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
155
Tuli muutama vuosi sitten ostettua Tempurin sänky Jyskin sängyn aiheuttamaan selkävaivaan, kun se oli lähinnä trampoliini. Valitettavasti ei se koskaan oikein sitten istunut omaan selkään tuo Tempur vaikka hiukan auttoi kipuun. Pikkuhiljaa ajatus uudesta sängystä käynyt ja en tiedä kokeilenko eri patjaa Tempurilta vai vaihdanko merkkiä. Onko porukalla kokemuksia Jenseneistä tai Hästensistä? Hästens sen verran kallis, että en uskoisi sanovani tätä, mutta se pitää hommata sitten käytettynä. Ainakin vissiin ovat ihan laatupelejä ja "ikuisia". Vepsäläisellä, kun kävin niin edustaja kehui kovasti Jenseniä parhaaksi hinta/laatusuhteeltaan. Nuo molemmat ovat kuitenkin jousisänkyjä ja Tempurissa taas Tempurin materiaali. Sängyissä vähän se haittapuoli, että vaikka ne tuntuu ihan jees liikkeessä niin se, että onko se oikeasti hyvä sänky tulee vasta joidenkin viikkojen jälkeen, kun on se jo ostettu :rolleyes:. Tuossa Tempurissakin selkää ja nukkuma-asentoja analysoitiin liikkeessä, mutta silti meni vihkoon.

Olisiko kellään näistä antaa kokemuksia?
 
Viimeksi muokattu:

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
752
Tuli muutama vuosi sitten ostettua Tempurin sänky Jyskin sängyn aiheuttamaan selkävaivaan, kun se oli lähinnä trampoliini. Valitettavasti ei se koskaan oikein sitten istunut omaan selkään tuo Tempur vaikka hiukan auttoi kipuun. Pikkuhiljaa ajatus uudesta sängystä käynyt ja en tiedä kokeilenko eri patjaa Tempurilta vai vaihdanko merkkiä. Onko porukalla kokemuksia Jenseneistä tai Hästensistä? Hästens sen verran kallis, että en uskoisi sanovani tätä, mutta se pitää hommata sitten käytettynä. Ainakin vissiin ovat ihan laatupelejä ja "ikuisia". Vepsäläisellä, kun kävin niin edustaja kehui kovasti Jenseniä parhaaksi hinta/laatusuhteeltaan. Nuo molemmat ovat kuitenkin jousisänkyjä ja Tempurissa taas Tempurin materiaali. Sängyissä vähän se haittapuoli, että vaikka ne tuntuu ihan jees liikkeessä niin se, että onko se oikeasti hyvä sänky tulee vasta joidenkin viikkojen jälkeen, kun on se jo ostettu :rolleyes:. Tuossa Tempurissakin selkää ja nukkuma-asentoja analysoitiin liikkeessä, mutta silti meni vihkoon.

Olisiko kellään näistä antaa kokemuksia?
Joulukuussa kirjoitin viimeeksi kokemuksiani Tempurista ja muutaman kerran aiemmin.

Ostaisin sinuna Jensenin. Ei omakohtaista kokemusta. itse päädyin johonkin suomalaiseen sänkyyn jossa tiheästi jouset ja todella jäykät. Hotelleissa on monesti Jenseneitä, olen tykännyt
 
Liittynyt
28.09.2021
Viestejä
28
Hei!

Olen tässä kuukauden verran etsinyt tulevaa sänkyä ja vaihtoehtoja on miljoona… miten lähtisitte itse rakentamaan hyvää sänky kokonaisuutta?

Tänään kävimme testaamassa sänkyjä ja sieltä muutama hyvä tuli vastaan!

Esim:

Hintaa jäisi sängylle 2000e mutta hieman epäilyttää tuo ”älyvaahto”. Onko se sama kuin memoryfoam?
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
53
Hei!

Olen tässä kuukauden verran etsinyt tulevaa sänkyä ja vaihtoehtoja on miljoona… miten lähtisitte itse rakentamaan hyvää sänky kokonaisuutta?

Tänään kävimme testaamassa sänkyjä ja sieltä muutama hyvä tuli vastaan!

Esim:

Hintaa jäisi sängylle 2000e mutta hieman epäilyttää tuo ”älyvaahto”. Onko se sama kuin memoryfoam?
On sama. Kävittekö Ikeassa, jos ette niin suosittelen käymään.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
752
Hei!

Olen tässä kuukauden verran etsinyt tulevaa sänkyä ja vaihtoehtoja on miljoona… miten lähtisitte itse rakentamaan hyvää sänky kokonaisuutta?

Tänään kävimme testaamassa sänkyjä ja sieltä muutama hyvä tuli vastaan!

Esim:

Hintaa jäisi sängylle 2000e mutta hieman epäilyttää tuo ”älyvaahto”. Onko se sama kuin memoryfoam?
Älä osta memoryfoamis ellet ole ihan varma pitäväsi siitä ja kokemusta siinä nukkumisesta olisi kuukauden verran.
Moni ymmärtää vasta jonkin ajan kuluttua ettei se memoryfoam ole mitä sängyltä hakee. Ihmisen selkä tykkää kuitenkin suht napakasta patjasta.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
53
Älä osta memoryfoamis ellet ole ihan varma pitäväsi siitä ja kokemusta siinä nukkumisesta olisi kuukauden verran.
Moni ymmärtää vasta jonkin ajan kuluttua ettei se memoryfoam ole mitä sängyltä hakee. Ihmisen selkä tykkää kuitenkin suht napakasta patjasta.
Kiinteä patja ja memoryfoam petari olleet toimiva ratkaisu itselle. Tätä tosin ei voi varauksetta suositella kaikille, koska yksilöeroja. Onneksi monessa paikassa on vaihtotakuu, myös Ikeassa jos ei ole tyytyväinen.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 824
Älä osta memoryfoamis ellet ole ihan varma pitäväsi siitä ja kokemusta siinä nukkumisesta olisi kuukauden verran.
Moni ymmärtää vasta jonkin ajan kuluttua ettei se memoryfoam ole mitä sängyltä hakee. Ihmisen selkä tykkää kuitenkin suht napakasta patjasta.
Mulla on simppeli yhdistelmä, Ikean joustinpatja about jäykin mahdollinen mitä löytyi ja reilun paksu memoryfoam petari. Petari imee ne pienet epätasaisuudet mutta silti ei ole koko äijä notkolla.
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
2
Hei!

Olen tässä kuukauden verran etsinyt tulevaa sänkyä ja vaihtoehtoja on miljoona… miten lähtisitte itse rakentamaan hyvää sänky kokonaisuutta?

Tänään kävimme testaamassa sänkyjä ja sieltä muutama hyvä tuli vastaan!

Esim:

Hintaa jäisi sängylle 2000e mutta hieman epäilyttää tuo ”älyvaahto”. Onko se sama kuin memoryfoam?

Itse päädyin viime kesänä pitkien testailuiden jälkeen Sotkan Isabella-jenkkisänkyyn ja ollut kyllä tyytyväinen. Oli tuossa hintaluokassa ainut tuplajousitettu. Petari menee sitten enemmän mieltymysten mukaan.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
251
Olen aiemminkin kommentoinut tänne asiasta, mutta laitanpa uudestaan, jos teillä on selän kanssa vaivoja, niin ei se sänky niitä kokonaisuudessaan korjaa, voi toki hieman lievittää oireita, mutta kyllä se selkä vaatii muutakin, suosittelen käyntiä esim. fysioterapeutilla, kiropraktikolla, tms.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 312
Viestejä
4 232 525
Jäsenet
71 189
Uusin jäsen
Tombula44

Hinta.fi

Ylös Bottom