Mitkä kaiuttimet ostaisin? - yleisthreadi

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 235
Tuo on varmasti ihan pätevä setti. Itse ostaisin tuohon vielä subwooferille Antimode -taajuuskorjaimen. Vaikkapa torista. On hintansa väärrtti tässä tapauksessa. Ja tosiaan kuten yllä mainittiin niin subiksi 15" -tuumainen malli jos mahdollista vaikka sitten ottamalla pykälää pienemmän etupään kaiuttimet (eli 500 -sarjaa.)
Antimoden hinta säästyisi jo tuossa SPL-120 -> R-112SW vaihdoksessa. :thumbsup:
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
346
Kiitos vastauksista. Katselin alunperin tuota SPL-150 subbaria, mutta koon takia päädyin tuohon SPL-120. Isompi ei mahdu järkevästi. SPL-120 olisi vain ~70€ kalliimpi kuin tuo verkkokaupan 112SW.

Pitää perehtyä tarkemmin tuohon antimodeen (ei ole tuttu laite) ja senhän voi hankkia myöhemmin. Subbari suunniteltu juuri huoneen nurkkaan, jolloin tuo antimode olisi ilmeisesti tarpeellinen.

Tällä hetkellä on käytössä budjettikaiutinjärjestelmä, joten ero olisi joka tapauksessa merkittävä.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Kyllä... periaatteessa subille olisi lähes pakollinen hankinta mittamikki+REW ja joku huonekorjain.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
346
Tuo on varmasti ihan pätevä setti. Itse ostaisin tuohon vielä subwooferille Antimode -taajuuskorjaimen. Vaikkapa torista. On hintansa väärrtti tässä tapauksessa. Ja tosiaan kuten yllä mainittiin niin subiksi 15" -tuumainen malli jos mahdollista vaikka sitten ottamalla pykälää pienemmän etupään kaiuttimet (eli 500 -sarjaa.)
Miten tarpeellinen tuo antimode on muuten tuolla vahvarilla (Denon X2600H)? Eikö vahvarin MultEQ XT säädä subbaria kohilleen?
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 310
Miten tarpeellinen tuo antimode on muuten tuolla vahvarilla (Denon X2600H)? Eikö vahvarin MultEQ XT säädä subbaria kohilleen?
Säätää se varmasti jotain, mulla on ensin ajettu tuo antimode jonka jälkeen loput säädetty MultEQ XT.

Ikuisuusprojektina pelkän xt testaus ilman antimodea mutta ei ole saanut aikaiseksi, ehkä kesälomilla.

Jos Klipschin kajarit korjaa tuolla normi xt suosittelen diskantin rajaamista pois ettei käy kihisemään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Miten tarpeellinen tuo antimode on muuten tuolla vahvarilla (Denon X2600H)? Eikö vahvarin MultEQ XT säädä subbaria kohilleen?
XT säätää sen mitä pystyy, kuten kaikki muutkin korjaimet. Kuitenkin on todettua ja myös mitattua dataa olemassa paljonkin jossa yksinkertaisesti todetaan, että XT hyötyy suuressa määrin vielä Antimodesta rinnallaan. Jos omaa vahvistimen missä on XT32 (+Sub EQ HT) niin tällöin Antimoden hyöty on aikalailla 0. XT:n korjaus"resoluutio" ei riitä matalille taajuuksille oikein missään tavan tilassa. XT kyllä osaa tod. näk. säätää viiveet etc. kohdilleen mutta siihen se jääkin subwooferin osalta.
 

Siitoimenpeku

Tukijäsen
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
226
XT säätää sen mitä pystyy, kuten kaikki muutkin korjaimet. Kuitenkin on todettua ja myös mitattua dataa olemassa paljonkin jossa yksinkertaisesti todetaan, että XT hyötyy suuressa määrin vielä Antimodesta rinnallaan. Jos omaa vahvistimen missä on XT32 (+Sub EQ HT) niin tällöin Antimoden hyöty on aikalailla 0. XT:n korjaus"resoluutio" ei riitä matalille taajuuksille oikein missään tavan tilassa. XT kyllä osaa tod. näk. säätää viiveet etc. kohdilleen mutta siihen se jääkin subwooferin osalta.
En epäile tätä, mutta voitko laittaa näytille dataa. Kiinnostaisi nähdä.
 
Liittynyt
12.04.2020
Viestejä
1
Suosituksia kaiuttimista ja vahvistimesta omakotitaloon. Lähinnä leffojen/sarjojen katsomiseen ja pelaamiseen. Musiikkia silloin tällöin. Alkuun 2.0 mutta myöhemmin vois subbarinkin laittaa. Myös pelkät aktiivikaiuttimetkin menisi vai tekeekö niillä mitään? Noin 800 € max budjetti. Kiitoksia vastauksista.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 235
Suosituksia kaiuttimista ja vahvistimesta omakotitaloon. Lähinnä leffojen/sarjojen katsomiseen ja pelaamiseen. Musiikkia silloin tällöin. Alkuun 2.0 mutta myöhemmin vois subbarinkin laittaa. Myös pelkät aktiivikaiuttimetkin menisi vai tekeekö niillä mitään? Noin 800 € max budjetti. Kiitoksia vastauksista.

Tuosta on helppo lähtä laajentamaan.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
865
Harkinnassa Genelecin kaiuttimet, mutta olisiko se sitten G2 vai G3 on vähän kiikun kaakun. Olohuone mihin nämä tulee on melko pieni (alle 20m^2). On kuitenkin kohtuu iso sijoitus, joten ihan ilman kuuntelukokemuksia en haluaisi päättää onko niissä äänenlaatu niin ratkaisevasti parempi, että amatöörinä voisin sanoa eron olevan 1000e nykyiseen setuppiin verrattuna (tai onko ero sen tonnin arvoinen).

Joskus kuulin, että näitä voisi saada kotikokeiluunkin jälleenmyyjiltä, onko kellään tietoa harjoittaako joku pääkaupunkiseudulla tämmöistä toimintaa?
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 620
Harkinnassa Genelecin kaiuttimet, mutta olisiko se sitten G2 vai G3 on vähän kiikun kaakun. Olohuone mihin nämä tulee on melko pieni (alle 20m^2). On kuitenkin kohtuu iso sijoitus, joten ihan ilman kuuntelukokemuksia en haluaisi päättää onko niissä äänenlaatu niin ratkaisevasti parempi, että amatöörinä voisin sanoa eron olevan 1000e nykyiseen setuppiin verrattuna (tai onko ero sen tonnin arvoinen).

Joskus kuulin, että näitä voisi saada kotikokeiluunkin jälleenmyyjiltä, onko kellään tietoa harjoittaako joku pääkaupunkiseudulla tämmöistä toimintaa?
Mielestäni G2 kanssa ainakin oltava subbari, sen verran vähän 4" elementistä lähtee bassoa. G3 5" nippa nappa menee ilman subia. Käytettynä noita liikuu aika paljon, niin kannattaa niitä yrittää bongailla. G2 liikkuu about 700e ja G3 1000e käytettynä.
Jos 8020/8030 käy, niin ne yleensä halvempia käytettynä, esim. Genelec 8030 pari, Tampere
Eroinahan ei ole kuin eriväriset ledit ja G-sarjalaisiin lisätty RCA-liitäntä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
881
Mulla olisi haussa pienet siistinnäköiset (mielellään valkoiset) jalustakaiuttimet alle 1000e hintaluokassa. Genelecit hylkäsin kun stereosettiä en ole uusimassa ja nykyisestä ei saa linjatasoista signaalia ulos. Amphion Argon 0 kiinnostaisi, mutta olisi mukavaa löytää jotain vaihtoehtoja mietittäväksi. Lisäksi mietityttää riittääkö noissa potku. Kuuntelutilan koko on vajaa 30m2, mutta se sijaitsee huonosti eristetyssä 70-luvun rivarissa, niin äänenpaineet on pakko pitää suht maltillisina. Pikkuargoneista löytyy tosi huonosti arvosteluja mutta Argon mallina on saavuttanut jo nuoruusvuosina mulle Genelecien tasoisen ikonisen aseman.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 031
Potkua 30m3 kuunteluhuoneeseen vaatii kyllä isompaa kaiutinta kuin argonin koko luokkaa, tai/ja subia kylkeen..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
881
Subin hankinta on mahdollista tarvittaessa myöhemmin, mutta tosissaan painotan että äänenvoimakkuudet tulevat olemaan hyvin maltilliset. Tuo 50Hz -3db kuulostaa aika hurjalta arvolta tuollaisista "maitopurkeista".
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 984
Mulla olisi haussa pienet siistinnäköiset (mielellään valkoiset) jalustakaiuttimet alle 1000e hintaluokassa. Genelecit hylkäsin kun stereosettiä en ole uusimassa ja nykyisestä ei saa linjatasoista signaalia ulos. Amphion Argon 0 kiinnostaisi, mutta olisi mukavaa löytää jotain vaihtoehtoja mietittäväksi. Lisäksi mietityttää riittääkö noissa potku. Kuuntelutilan koko on vajaa 30m2, mutta se sijaitsee huonosti eristetyssä 70-luvun rivarissa, niin äänenpaineet on pakko pitää suht maltillisina. Pikkuargoneista löytyy tosi huonosti arvosteluja mutta Argon mallina on saavuttanut jo nuoruusvuosina mulle Genelecien tasoisen ikonisen aseman.
Onpas nätit. Mä en edes miettisi muita ja ostaisin tollaset heti kyselemättä. Varsinkin tän revikan luettuani. Jos joku pystyy pelkän koon perusteella nuo dumaamaan, niin siitä vaan. Mä olen aina salaa fanittanut Amphioneja.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 031
En minä ainakaan niitä ole dumaamassa. Mutta se on melko lailla fysikaalinen fakta että 4.5" elementeillä olevat pikku kaiuttimet ei ole häävi ratkaisu hakea "potkua" useamman kymmenen neliön kuuntelutilaan.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 984
En minä ainakaan niitä ole dumaamassa. Mutta se on melko lailla fysikaalinen fakta että 4.5" elementeillä olevat pikku kaiuttimet ei ole häävi ratkaisu hakea "potkua" useamman kymmenen neliön kuuntelutilaan.
Toi on aina niin subjektiivinen asia. Mä en oikeastaan edes tiedä, mitä potkulla tarkoitetaan. Tuskin nyt kuitenkaan jumputtavia bassoja. Ei noilla varmaan saa lahkeita lepattamaan, mutta ei ole varmaan tarviskaan. Ja erityisen subjektiivisen tästä tekee käyttötarkoitus, mistä ei annettu vinkkejä. Mä kuuntelen normaalisti pelkästään musaa hiukan vastaavilla pikkupöntöillä. Nyt on pitkiä koti-iltoja täytetty leffoillakin. Silloin mulla napsahtaa subbarikin päälle ja siitä on silloin myös iloa. Musaan en sitä kaipaa. Äänieristys on täällä kohtuullinen ja naapureina lähinnä puolikuuroja mummoja, mutta en silti luukuta erityisen kovaa ikinä. Mulle noi Argonit luultavasti sopisivat oikein mainiosti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 238
Mitkä olisi hinta-laatusuhteeltaan hyvät kaiuttimet tietokoneelle?
KEF EGG: KEF Egg aktiivikaiutinpari , tuohon 300€ ei parempia saa.

Arvosteluita:

Miksi tietokoneelle KEF EGG?
+USB-liitäntä suoraan koneeseen, lisäksi Bluetooth, subbari-liitäntä, AUX-paikka ja kaukosäädin.
 
Liittynyt
25.03.2018
Viestejä
6
Mitä keskikaiutinta suosittelisitte kotiteatteriin. Etukaiuttimina on varastossa odottamassa Klipsch RP-280F ja vahvistimena denon x3600. Subiksi suunnitteilla R-115SW.
Ajattelin tuota RP-504C:tä, mutta sitten mietityttää miten sen sijoittaisi ettei peitä tv:tä. Jalusta kun on aika matala. Muija haluaa kaikenlisäksi tv:n ehdottomasti lipaston päälle mikä on ennestään vähän korkealla. Olisiko ehdotuksia?
Entäpä kautinjohdot, olisiko suosituksia?
Olisiko toimiva setti? Takakaiuttimet ajattelin hankkia myöhemmin.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 027
RP-504C kun on saman sarjan keskikaiutin, niin eiköhän se ole se järkevin valinta. TV:n yläpuolelle teline ja sieltä suuntaa kohti kuulijaa voisi olla toimivin ratkaisu. Jos taas on pakko tukehduttaa johonkin lipaston koloon ja seinää vasten, niin paras kokemus lienee kokonaan ilman keskikaiutinta.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Minä kyllä ottaisin ne surroundit ensin ja keskikaiuttimen viimeisenä (jos ollenkaan). Eli jos kattelet lähinnä yksin, niin ei ole mitään tarvetta centerille.
 
Liittynyt
25.03.2018
Viestejä
6
Tuo lipasto on ihan tavallinen, ei tarvi upottaa tv:tä. se siinä on huono, että tv on normaalia korkeammalla.
Tuo tv:n päälle sijoitus voisi olla ihan järjevä. Mahtaakohan sellasta telinettä löytää valmiina vai pitääkö itse tehdä?
Yleensä taitaa olla kaksi katsojaa.
Mutta pitää harkita jos hankkisi ne takakaiuttimet ensin.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 235
Mitä keskikaiutinta suosittelisitte kotiteatteriin. Etukaiuttimina on varastossa odottamassa Klipsch RP-280F ja vahvistimena denon x3600. Subiksi suunnitteilla R-115SW.
Ajattelin tuota RP-504C:tä, mutta sitten mietityttää miten sen sijoittaisi ettei peitä tv:tä. Jalusta kun on aika matala. Muija haluaa kaikenlisäksi tv:n ehdottomasti lipaston päälle mikä on ennestään vähän korkealla. Olisiko ehdotuksia?
Entäpä kautinjohdot, olisiko suosituksia?
Olisiko toimiva setti? Takakaiuttimet ajattelin hankkia myöhemmin.
RP-600C:lle ääni täältä kerran RP-sarjaa pääkaiuttimetkin. Mahdollisimman isot keskiäänet/bassot saa olla keskiäänessäkin.
Tuo lipasto on ihan tavallinen, ei tarvi upottaa tv:tä. se siinä on huono, että tv on normaalia korkeammalla.
Tuo tv:n päälle sijoitus voisi olla ihan järjevä. Mahtaakohan sellasta telinettä löytää valmiina vai pitääkö itse tehdä?
Yleensä taitaa olla kaksi katsojaa.
Mutta pitää harkita jos hankkisi ne takakaiuttimet ensin.
Sijoitus riippuu täysin siitä kumassa keskiääni on lähempänä korvan korkeutta, tv:n päällä vai alla? Jos tv on jo valmiiksi normaalia korkeammalla niin tuskin yläpuolelle kannattaa laittaa, keskiääni jaa liian ylös korviin nähden?
RP-504C kun on saman sarjan keskikaiutin, niin eiköhän se ole se järkevin valinta. TV:n yläpuolelle teline ja sieltä suuntaa kohti kuulijaa voisi olla toimivin ratkaisu. Jos taas on pakko tukehduttaa johonkin lipaston koloon ja seinää vasten, niin paras kokemus lienee kokonaan ilman keskikaiutinta.
Ei sitä kannata automaattisesti tv:n yläpuolelle laittaa.. esim. 75" tv:n päällä tulee aivan liian korkealla, ellei sitten seisoen katso elukuvia, jonkin 55" pikku tv:n yläpuolella saattaisi mennäkin jos tv lattialla. Tärkeintä on että keskiääni on korvien korkeudella, tai että sen saa helposti suunnattua katsojaa kohti.
Minä kyllä ottaisin ne surroundit ensin ja keskikaiuttimen viimeisenä (jos ollenkaan). Eli jos kattelet lähinnä yksin, niin ei ole mitään tarvetta centerille.
Vahva tämä, etenkin kun noiden RP-280F:ien stereokuva on todella hyvä, tai ainakin omissa RP-6000F:issä on.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 984
Mihin on hävinnyt se vanha "totuus", että keskikaiutin on kotiteatterin tärkein kajautin? No, kompromissi se on mullakin nyt sekä sijoittelun että äänenvärin suhteen. Leffakäytössä silti mun mielestä huomattavasti tärkeämpi kuin takakajarit. Toki jos on enimmäkseen yksin katsomassa leffoja, niin sen merkitys pienenee. Ja ainahan sen saa hankittua, jos tilanne muuttuu. Jos sen sijoittelu tuottaa ongelmia ja katsoo pärjäävänsä ilman, niin siinä tapauksessa sen hankintaa ehkä jopa kannattaa lykätä.

Mä en taas perusta surroundeista juurikaan enkä aio sellaisia enää hommata. Mulla oli aikanaan hiukan overkill noiden kanssa. Edessä Gradient Introt, takana ja keskellä Preludet (samat pöntöt eri kuorissa), keskikaiutin kyljellään, koska koaksiaalielementti ei ollut niin kranttu sen asentonsa kanssa. Mun leffanautinto ei noista takakajareista saanut mitään boostia, vaikka teoriassa tuo ole melkein ideaalinen kokoonpano, joten siirsin Preludet kakkosteatteriin paremmalle käyttöasteelle ja hommasin pienet hylly-Kefit tilalle. Ei mitään eroa käytännössä äänimaailmaan. Nekin hylkäsin muutossa, kun uuden kämpän sijoittelu olisi tuottanut muutenkin ongelmia. Tuon parittoman Preluden kanssa tein vaihtokaupan ja hiukan kompaktimpi tuli tilalle. Äänen suhteen siis kompromissi, mutta leffoja ei tule enää muutenkaan katsottua samaan tahtiin kuin nuorempana. Korostan toki, että nyt puhutaan makuasioista eikä toisten puolesta voi tehdä päätöksiä.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Mun mielestä surroundit tuo hyvin tilantuntua lisää ja käytännössä lähes mitkä vaan purkit voi hoitaa tuon roolin. Taka- tai Atmosskobeja en ole kokeillut.

Ja joo sehän se ongelma centerin kanssa onkin, että sen pitäisi olla se laadukkain kaiutin. Tuppaa samalla jäämään sitten pääkaiuttimet lähinnä tehostekäyttöön...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Onkos kukaan muuten vertaillut tai testaillut dipoli /bipoli / tripoli -kaiuttimia surroundkanavissa lähietäisyydeltä, toimaako paremmin kun "tavan" kajarit ? (Yksi esimerkki tälläisestä olisi Wharfedale DFS)
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 027
Monitor Audion Bronze FX kaiuttimet löytyy seiniltä ja tein vertailua dipoli / bipoli tilassa, kun oli 5.2 järjestelmä ja päädyin siihen että dipolissa parempi. Sittemmin lisännyt vielä takakaiuttimet, mutta en nähnyt enään tarpeelliseksi vertailla, vaan dipolina kaikki neljä surround kanavaa.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
214
Olen ajatellut päivittää olohuoneen soundbarin aktiivikaiuttimiksi ja tarkoituksena on siis jatkossa tv:n katsomisen lisäksi kuunnella myös musiikkia. Olkkarin koko on n. 14m2 (tästä toinen 4,5m pitkä sivu puoliksi auki aulaan/eteiseen) ja katselu-/kuunteluetäisyys n. 3 metriä. Genelecit olisi ensisijaisesti mietinnässä, kun olen niistä aina pitänyt kaikin puolin. Kaipaisin hieman neuvoja siitä, mikä olisi järkevä kokoonpano. Yksi vaihtoehto on ollut, että ostaisin esim. pelkästään G3:t, mutta riittääköhäm noissakaan tuohon tilaan basson toisto? Tai sitten G2:t + subbanen. Mikä yhdistelmä olisi järkevä? Toiveena olisi toki myös se, että hinta olisi lähempänä 1 000€ kuin 2 000€, jolloin käytettyjen metsästys lienee fiksumpaa kuin uusien unelmointi.

Ja jotta valinnasta ei tule liian helppoa, niin saa ehdottaa Geneleceille myös vaihtoehtoa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Kävin tänään hifiq:ssa kuuntelemassa noita hehkutettuja triangle borea BR0-sarjan kaiuttimia & kyllähän nuo hintaan nähden kuulosti uskomattoman hyvältä. Esim BR03 verrattuna lähemmäs 1300€ parilta maksavaan, mutta ominaisuuksiltaan "vastaavaan" saman valmistajan EZ Titus comete pariin erot äänessä oli ihan olemattomat. Toki kotelon viimeistelyssä onkin sitten iso ero jälkimmäisen hyväksi. Mutta ihan hienolta nuo BR03:t nekin näyttää & pakkohan sen hinnan on jossain näkyä.

Itsellä lähti kyllä ostohousut jalkaa välittömästi, nyt vaan Vähän kahden vaiheilla kummat ottaisi BR02 vai 03. Tulossa kuitenkin suht pieneen huoneeseen tietokoneen kaveriksi ni kokonsa puolesta 02 voisi olla järkevämmät, jotenkin nuo 03 silti houkuttaisi enemmän :)
 
Viimeksi muokattu:

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 761
Ja jotta valinnasta ei tule liian helppoa, niin saa ehdottaa Geneleceille myös vaihtoehtoa.
Kef LSX olis tuohon Tonnin pintaan parilta.



Tuossa videossa oli jopa vähän vertailtu Genelec G2:siin, miten ne eroaa soundillisesti.
 
Viimeksi muokattu:

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Kävin tänään hifiq:ssa kuuntelemassa noita hehkutettuja triangle borea BR0-sarjan kaiuttimia & kyllähän nuo hintaan nähden kuulosti uskomattoman hyvältä. Esim BR03 verrattuna lähemmäs 1300€ parilta maksavaan, mutta ominaisuuksiltaan "vastaavaan" saman valmistajan EZ Titus comete pariin erot äänessä oli ihan olemattomat. Toki kotelon viimeistelyssä onkin sitten iso ero jälkimmäisen hyväksi. Mutta ihan hienolta nuo BR03:t nekin näyttää & pakkohan sen hinnan on jossain näkyä.

Itsellä lähti kyllä ostohousut jalkaa välittömästi, nyt vaan Vähän kahden vaiheilla kummat ottaisi BR02 vai 03. Tulossa kuitenkin suht pieneen huoneeseen tietokoneen kaveriksi ni kokonsa puolesta 02 voisi olla järkevämmät, jotenkin nuo 03 silti houkuttaisi enemmän :)
Jos siinä tietokoneen ääressä pääasiallisesti kuuntelet, niin uskoisin, että ne BRO2 on sopivammat. Kolmosethan menee jo olohuohekäyttöön kokonsa puolesta.

Jostain syystä tuolla HifiQ:lla aika hyvään hintaan Trianglet, ainakin jos vertaa rapakontakaisiin hintoihin. Ja sielläkin keränneet hehkutusta Youtube-arvostelijoiden kesken.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Jos siinä tietokoneen ääressä pääasiallisesti kuuntelet, niin uskoisin, että ne BRO2 on sopivammat. Kolmosethan menee jo olohuohekäyttöön kokonsa puolesta.

Jostain syystä tuolla HifiQ:lla aika hyvään hintaan Trianglet, ainakin jos vertaa rapakontakaisiin hintoihin. Ja sielläkin keränneet hehkutusta Youtube-arvostelijoiden kesken.
Mulla on tällähetkellä tässä samassa tilassa käytössä Monitor audio bronze 2 pari, jotka on siis 6.5" elementeillä ja muutenkin aikalailla samaa kokoluokkaa noiden BR03 kanssa. Tuo BR02 sirompi koko olisi vaan ihan mukava ja suorituskyky olisi varmasti riittävä tähän huoneeseen. Noissa vaan mietityttää tuo takana oleva refleksiputki. Pari kaiutinparia käynyt testissä jossa putki takana & niitä ei tässä huoneessa ole kovinkaan hyvin saanut soimaan, väkisinkin kun joutuu kaiuttimet olemaan aika lähellä seinää.

Trianglen kaiuttimet on käytännössä koko euroopassa paljon halvemmat kun jenkeissä. Kerrankin joku menee noin päin, yleensä suomilisää saa aina pistää se vähintään saturaisen jenkkihintoihin verrattuna :)
 
Liittynyt
25.09.2017
Viestejä
242
Jaa-a. En ollut noista Triangle Boreista aikaisemmin kuullutkaan. Illan googlettelin ja katselin rewikoita. Päädyin sitten tilaamaan mustat BRO3:set tuolta hifiq:lta (joka myös nevöhöörd liike). Saas nähä miten käy, mutta tuohon 399 hintaan sisältyen postit kuulosti liian hyvältä :)
Kiitti vaan @johnnyw
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
214
Kef LSX olis tuohon Tonnin pintaan parilta.



Tuossa videossa oli jopa vähän vertailtu Genelec G2:siin, miten ne eroaa soundillisesti.
Mielenkiintoinen vaihtoehto kieltämättä. Tosin en välttämättä tarvitse noita streamer -ominaisuuksia, joten en tiedä olisiko hintansa väärti. Tai no, Genelecit nyt on toki hinnakkaita myös.

Onko kellään näkemystä millainen Genelec -setup olisi antamillani spekseillä järkevä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Mielenkiintoinen vaihtoehto kieltämättä. Tosin en välttämättä tarvitse noita streamer -ominaisuuksia, joten en tiedä olisiko hintansa väärti. Tai no, Genelecit nyt on toki hinnakkaita myös.

Onko kellään näkemystä millainen Genelec -setup olisi antamillani spekseillä järkevä?
Geneleceistä katsoisin 8020/G2 + 5040/F1 -komboa. 8030/G3 menis aika samaan hintaluokkaan, jonkun verran halvemmallakin, mutta jää bassopuolella vähän vielä jälkeen. Alarajataajuus n. 20Hz ylempänä. Käytettynäkin noita hyvin liikkuu, enkä hirveitä riskejä niissä näe. Jopa 8040 saa reilulla tonnilla. Kannattaa muistaa budjetoida mukaan myös esivahvistin tai DAC.

Itsellä olkkarissa 8020B+F One+DSPeaker Anti-Mode 2.0
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
214
Kiitos! Esivahvistin jo löytyykin, niin voi keskittyä vain kaiuttimien valintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Milläs nuo genelecit saa tietokoneeseen kiinni? Tarviiko esivahvistimen tai ulkoisen äänikortin?
Voi kytkeä vaikka emolevyn 3,5mm lähtöön. Emon äänikortin laadusta riippuen voi olla parempi tai huonompi ratkaisu. Erillinen äänikortti tai dac on myös hyvä ratkaisu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 585
Geneleceistä katsoisin 8020/G2 + 5040/F1 -komboa. 8030/G3 menis aika samaan hintaluokkaan, jonkun verran halvemmallakin, mutta jää bassopuolella vähän vielä jälkeen. Alarajataajuus n. 20Hz ylempänä. Käytettynäkin noita hyvin liikkuu, enkä hirveitä riskejä niissä näe. Jopa 8040 saa reilulla tonnilla. Kannattaa muistaa budjetoida mukaan myös esivahvistin tai DAC.

Itsellä olkkarissa 8020B+F One+DSPeaker Anti-Mode 2.0
Noita 8040 saa uutenakin melko sopuisaan hintaan, ainakin st.paulsound myy niitä 799e/kpl. Tosin tuohon hintaa saa vain sen perusharmaan, muiden värien kohdalla hinta onkin sitten jotakin muuta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Juu itseasiassa siirsin jo pikkasen poispäin seinästä tuon kuvan ottamisen jälkeen. Vähän kovemmalla voluumilla alkoi bassot kumisemaan aika ikävästi ja korjaantui aika kivasti jo pienellä siirrolla.

Itsehän en todellakaan mikään hifisti ole, lähinnä mennään sen mukaan mikä kuulostaa omaan korvaan hyvälle :) Huomattavasti paremmilla nuo trianglet kuitenkin kuulostaa kun saman hintaluokan MA Bronze 2 pari tässä samassa tilassa, ja nuokin on hyvät vermeet hintaluokassaan.
 
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
165
Nyt olisi itsellä harkinnassa tietokonepöydälle jotkut kaiuttimet ja todennäkösesti ratkaisut näihin olisi ns. "hyllykaiuttimet". Nyt vain on valinnan vaikeus, että mitkä olisivat sopivat. Kriteereinä olisi että saisi bluetoothilla yhteyden ja korkeus tarvitsisi olla alle 20cm, tulee siis näyttöjen alle. Saksan amazonissa törmäsin tällaisiin Kanto Syd Powered Speaker with Bluetooth and Phono Preamp – Matte Off White: Amazon.de: MP3 & Hifi Kysyisinkin, että onko tällainen vaakatason ratkaisu huono vai menettääkö paljonkin äänenlaatua? Aika harvassa tuollaiset näytttää olevan verrattuna pystytason kaiuttimiin. Tietenkään laadun ei tarvitse olla kristallinkirkasta, mutta ei mitään 20€ pöytäkaiuttimenkaan tasoa. Myös mahdollisia muita vaaka- ja pystytason settejä otetaan vastaan ja hintakatto olisi tuota 300-350€ pintaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 819
Viestejä
4 204 897
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom