Mitkä kaiuttimet ostaisin? - yleisthreadi

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
990
Pitkän aikaa miettinyt aktiivikaiuttimien ostoa olkkariin telkkarin kaveriksi. Eilisestä lähtien ollut nuo tarjous R-14PM Klipschit ostoskorissa kompletilta, ja mietin nyt kovasti että kannattaako jo nyt panostaa subbariin. Meneekö tästä Klipsch R-112SW Subwoofer - Bassokaiuttimet paljon hukkaan tälläisillä pikkupurkeilla?
Aikalailla päinvastoin. Mitä pienemmät satelliittikaiuttimet sulla on stereokuvaa muodostamassa, niin sitä suuremman bassokaiuttimen tarvitset alapään toistoa tuottamaan (ts. isoilla lattiakaiuttimilla subbari on herkemmin tarpeeton).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 574
Mulla on juuri tuo 112SW tosin Klipschin R-28F:ien kaverina. En nyt oikein näkisi mikä siinä voisi mennä hukkaan. :) Itsellä tuossa on gain ehkä 20% kohdalla ja se on hyvin riittänyt leffojen kaveriksi ja musaan alarekisteriä tukemaan. Ja sanoisin että tuossa on subbaria pitkäksi aikaa. Jos joskus tulee tarvetta hankkia toinen niin sit vaan samanlainen kaveriksi.

Itse ainakin uskaltaisin ottaa tuon myös R-14PM avuksi. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Päätin hylätä valmispakettiratkaisut ja koota oma paketti. Miltä tämä kokoonpano vaikuttaisi? Subbari on vielä etsinnässä, mutta en mielellään kovin kallista haluasi ostaa

Klipsch R-51M -jalustakaiutinpari 279,00 €
Onkyo TX-SR373 -5.1 AV-viritinvahvistin, musta 269,00 €
Varmaan tuossa hintaluokassa kannattaa vilkaista myös ne Elacin Debut-sarjan mallit, jota verkkokauppa.comissa ovat nyt poistotarjouksessa. Pari viestiä aiemmin on linkattuna.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
126
Mulla on juuri tuo 112SW tosin Klipschin R-28F:ien kaverina. En nyt oikein näkisi mikä siinä voisi mennä hukkaan. :) Itsellä tuossa on gain ehkä 20% kohdalla ja se on hyvin riittänyt leffojen kaveriksi ja musaan alarekisteriä tukemaan. Ja sanoisin että tuossa on subbaria pitkäksi aikaa. Jos joskus tulee tarvetta hankkia toinen niin sit vaan samanlainen kaveriksi.

Itse ainakin uskaltaisin ottaa tuon myös R-14PM avuksi. :)
Subbarin hinta on vähän liikaa mitä olen kaavaillut :) Onko siinä kuinka paljon eroa, että onko taajuus esim. 24 tai 34 Hz? Varmasti en itse huomaa eroa, koska siirryyn soundbaarista tähän..
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
120
Pakko huudella sivusta sen verran, et tuota halvemmalla "kunnollista" subbaria on vaikea saada edes käytettynä. Henkilökohtainen mielipide on se, et tuota halvempia subbareita ei kannata hankkia.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Pakko huudella sivusta sen verran, et tuota halvemmalla "kunnollista" subbaria on vaikea saada edes käytettynä. Henkilökohtainen mielipide on se, et tuota halvempia subbareita ei kannata hankkia.
Ja kalliiden audiokamojen osto kirpaisee vain kassan kohdalla. Ikinä ei ole kaduttanut jälkeenpäin, että ostinpa liian hyvän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Lueskelin noita Adam T5V ohjeita kun niitä olen tilaamassa. Mulla on olohuone tämän näköinen: Imgur ja tuohon tietokone pöydälle olen ne jalustan kanssa laittamassa. Nykyisin tosin pöytä on vielä lähempänä oikeaa laittaa jotta ikkuna on ihan keskellä. https://www.adam-audio.com/content/uploads/2018/03/adam-audio-t-series-user-manual-english.pdf Tuossa on optimaallisesta sijoittelusta ohjeet ja minullahan ei optimaallisesti saa sijoitettua kun toisella puolella on sivulla seinä ja toisessa ei. Onko tuolla kuutenkaan koti käytössä ihan hirveää merkitystä?
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Millaisella vahvarilla soittelette debut b5/b6 sta. Alkoi mietityttään että onko turha Jammun 602 stereovahvarille harkita - 120w vahvarille luin jostain noita suositeltavan.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
459
Lueskelin noita Adam T5V ohjeita kun niitä olen tilaamassa. Mulla on olohuone tämän näköinen: Imgur ja tuohon tietokone pöydälle olen ne jalustan kanssa laittamassa. Nykyisin tosin pöytä on vielä lähempänä oikeaa laittaa jotta ikkuna on ihan keskellä. https://www.adam-audio.com/content/uploads/2018/03/adam-audio-t-series-user-manual-english.pdf Tuossa on optimaallisesta sijoittelusta ohjeet ja minullahan ei optimaallisesti saa sijoitettua kun toisella puolella on sivulla seinä ja toisessa ei. Onko tuolla kuutenkaan koti käytössä ihan hirveää merkitystä?
Kauempana seinästä olisi toki parempi, mutta uskoisin että tuon kanssa pystyy elämään... En jättäisi kaiuttimia hankkimatta tuon takia. Minulla on toinen Adami tällä hetkellä avarammalla puolella ja toinen lähempänä seinää, kuunteluetäisyys melkein midfield. Tokihan basso kumisee enemmän mutta kyllä nuo Adamit silti hyviltä kuulostavat. Ehkä joku päivä täytyy käsitellä huonetta akustisesti.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
79
Mulla on edessä 2x Elac debut b5 ja subina klipsch r-115sw. Toimiskohan jos ostais verkkokaupasta taakse b4 kaiuttimet tai nuo b5 taakse ja b6 eteen? olohuone on melko pieni noin 4mx4m. Pärjääkö ilman keskikaiutinta? Elaceita ei tieten saa kuin pareittain ostettua.
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
20
Ostin tarjouksesta Jamo ds7 2.1 setin. Käytössä kuitenkin ilmennyt yksi iso ongelma. Kaiuttimet sammuvat automaattisesti aina tasan 20min välein. Sama ongelma toistuu sekä bluetoothin kuin auxin kautta soitettuna. Nopean tutkimuksen jälkeen laitteeseen ilmeiesti kuuluu sammua automaattisesti 20min kuluttua, jos se on käyttämätön. Minulla on kuitenkin aina musiikin kuuntelut kesken.. Liekkö viallinen tuote sattunut, vai mikä tässä oikeen on. Säätö mahdollisuuksiakaan laiteessa ei juuri ole.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Ostin tarjouksesta Jamo ds7 2.1 setin. Käytössä kuitenkin ilmennyt yksi iso ongelma. Kaiuttimet sammuvat automaattisesti aina tasan 20min välein. Sama ongelma toistuu sekä bluetoothin kuin auxin kautta soitettuna. Nopean tutkimuksen jälkeen laitteeseen ilmeiesti kuuluu sammua automaattisesti 20min kuluttua, jos se on käyttämätön. Minulla on kuitenkin aina musiikin kuuntelut kesken.. Liekkö viallinen tuote sattunut, vai mikä tässä oikeen on. Säätö mahdollisuuksiakaan laiteessa ei juuri ole.
Nuo automaattiset virransäästöt haistelee tulosingaalin vahvuutta, jos se on tarpeeksi heikko niin vehkeet menee siestalle. Koita laittaa äänilähteestä voluumia korkeammalle ja Jamoista pienemmälle, jos ei auta niin sitten niissä on luultavasti vikaa.
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
20
Nuo automaattiset virransäästöt haistelee tulosingaalin vahvuutta, jos se on tarpeeksi heikko niin vehkeet menee siestalle. Koita laittaa äänilähteestä voluumia korkeammalle ja Jamoista pienemmälle, jos ei auta niin sitten niissä on luultavasti vikaa.
Noin 50% on windowsin ja soittimen voluumit. Täytynee olla myyjään yhteyksissä.

Edit. Eipä mitään, nostin vielä voluumia koneelta ja nyt ei enää katkaile! Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
761
Pelkkä vahvistin uutena 1500€, melkein tekisi mieli tilata ja myydä vahvistin vaikka tonnilla, ei jäis paljoa hintaa kolmen tonnin kajareille.
anna mennä :p

hyviä hifidiilejä tänävuonna saanut jos nuo saan.

HDVD800 + HD800S sain 2k€ uutena, käyttämättömänä :p
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
93
Ehtikös monikin noita Sonuksia tilailla ja onko jo matkalla? Eilen illalla oli taas 5 kpl myynnissä, mutta tänään aamulla poistui listoilta. Nyt tullut takaisin "normaaliin" 3999e hintaan. Ihan hyvä diili kyllä jos kotiin asti joku nuo saa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Ehtikös monikin noita Sonuksia tilailla ja onko jo matkalla? Eilen illalla oli taas 5 kpl myynnissä, mutta tänään aamulla poistui listoilta. Nyt tullut takaisin "normaaliin" 3999e hintaan. Ihan hyvä diili kyllä jos kotiin asti joku nuo saa.
Itsellä tilaus sisässä ja "varattu tilaukseen", Hifiharrastajissa joku oli mennyt vasikoimaan asiakaspalveluun ja korjasivat sitten hinnan, vähän luulen että peruutusta tulee.

EDIT: Juuri tuli kuitti ja toimitusvahvistus sähköpostiin, seuranta ei vaan vielä toimi eikä lähetyslistakaan avaudu eli en ole varma mitä sieltä on tulossa, jännittää miten tässä lopulta käy.

EDIT 2: Nyt avautui lähetyslista, ilmeisesti pelkkä vahvistin postitettu, aspan tytön mukaan tulee kahdessa paketissa tilaus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2018
Viestejä
90
Itsellä tilaus sisässä ja "varattu tilaukseen", Hifiharrastajissa joku oli mennyt vasikoimaan asiakaspalveluun ja korjasivat sitten hinnan, vähän luulen että peruutusta tulee.

EDIT: Juuri tuli kuitti ja toimitusvahvistus sähköpostiin, seuranta ei vaan vielä toimi eikä lähetyslistakaan avaudu eli en ole varma mitä sieltä on tulossa, jännittää miten tässä lopulta käy.

EDIT 2: Nyt avautui lähetyslista, ilmeisesti pelkkä vahvistin postitettu, aspan tytön mukaan tulee kahdessa paketissa tilaus.
kyllä sieltä tulee tohon hintaan se on liikkeen vika jos ovat hinnan laittaneet alas niitä ei voi enää perua.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
kyllä sieltä tulee tohon hintaan se on liikkeen vika jos ovat hinnan laittaneet alas niitä ei voi enää perua.
Nyt on kyllä legendaa :D tottakai voi perua, jos on hintavirhe. Voi liike tehdä takaisinvedon vaikka postista jopa siinä vaiheessa, kun saapumisilmoitus on tullut kuluttajalle.
 
Liittynyt
10.03.2018
Viestejä
90
Nyt on kyllä legendaa :D tottakai voi perua, jos on hintavirhe. Voi liike tehdä takaisinvedon vaikka postista jopa siinä vaiheessa, kun saapumisilmoitus on tullut kuluttajalle.
joo voi mutta kaikki ei kehtaa riippu toki tappiosta itsekkin ostin joskus kellon jossa oli hinta virhe mutta kyllä se sieltä sitten tuli. noita kaiuttimia tosin taidettiin ostaa aika monta tuohon hintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
761
pitikin linkittää ja kertoa tarjouksesta pitkin palstoja :facepalm: kuka saatanan daijju menee aspasta kysymään

omana tietonani pidän kyllä tästälähin vastaavat tilanteet.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 630
pitikin linkittää ja kertoa tarjouksesta pitkin palstoja :facepalm: kuka saatanan daijju menee aspasta kysymään

omana tietonani pidän kyllä tästälähin vastaavat tilanteet.
Niinhän se aina on. Joku tampio menee aina aspasta kyselemään että onko hintavirhe samalla vauhkoten että tuote täytyy hänelle myydä vaikka se olisikin hintavirhe. Ja jos ei suostu toimittamaan niin sitten aletaan huutamaan kuluttajansuojasta.

Itsekkään en mennyt kaupan aspaan jälkikäteen huutelemaan kun postnord/matkahuolto toimitti pari kuukautta häveyksissä olleen, jo reklamoidun, paketin. Joku laupias samarialainen/tampio varmasti menisi huutelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
pitikin linkittää ja kertoa tarjouksesta pitkin palstoja :facepalm: kuka saatanan daijju menee aspasta kysymään

omana tietonani pidän kyllä tästälähin vastaavat tilanteet.
Noiden aspaan soittavien idioottien takia moni muu menettää mahdollisuuden hyvään kauppaan, kun ajatustyyli on se, että jos itse ei saa niin pitää varmistaa, ettei kukaan muukaan saa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Tämmöinen viesti tuli tänään Komplettilta:

"
Kiitos tilauksestasi tuotteeseemme:

Sonus Faber Venere 2.5+

Rega Elex-R, förstärkare, MM-Riaa

Olemme lähettäneet tuotteet kahdessa eri toimituksessa. Ohjelmistovirheen takia toisen tuotteen lähetyslistassa saattaa näkyä kumpikin tuote, vaikka ne tulevatkin omissa toimituksissaan.

Informaationa myös, että kaiuttimia ( Sonus Faber Venere 2.5 ) on ollut varastossamme jonkin verran, mutta tulossa on lisää arviolta 1-2 viikon kuluessa.

Toimitamme kummatkin tuotteet kuitenkin niin pian kun mahdollista."

Eli kaikki tilanneet saavat vahvarin sekä kaiuttimet, kiitokset @Kermeli vinkistä!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
761
Tämmöinen viesti tuli tänään Komplettilta:

"
Kiitos tilauksestasi tuotteeseemme:

Sonus Faber Venere 2.5+

Rega Elex-R, förstärkare, MM-Riaa

Olemme lähettäneet tuotteet kahdessa eri toimituksessa. Ohjelmistovirheen takia toisen tuotteen lähetyslistassa saattaa näkyä kumpikin tuote, vaikka ne tulevatkin omissa toimituksissaan.

Informaationa myös, että kaiuttimia ( Sonus Faber Venere 2.5 ) on ollut varastossamme jonkin verran, mutta tulossa on lisää arviolta 1-2 viikon kuluessa.

Toimitamme kummatkin tuotteet kuitenkin niin pian kun mahdollista."

Eli kaikki tilanneet saavat vahvarin sekä kaiuttimet, kiitokset @Kermeli vinkistä!
jeps. Ollos hyvä vaan, hyvä mieli tuli, että edes joku osaa kiittää. Hifiharrastajilla oli aika tuuheeta vääntöä vaan mistä milloinkin. :beye:

sinne en enää vinkkaa :D
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
976
(OT)

Itse en nyt sinänsä kannusta tuollaiseen hintavirhebongailuun tai vauhkoaisi kauheasti siitä, jos liike ei tuotteita lähettäisi virheellisen hinnoittelun pohjalta, mutta tuo käräyttäminen on kyllä mielenkiintoinen asia... Ja tuo Snäckbyn sabotointi, sitä on vaikea mitenkään järjellisesti perustella. "Käytetyn" myyjä voittaa, ostaja voittaa ja liike on jo tappionsa tehnyt. Ei tätä mihinkään lippujen trokaamiseen voi verrata edes ajatuksen tasolla :D

Siis eihän se liikkeelle hyvää bisnestä ole, jos alihintaan myydään tavaraa, mutta virheitä sattuu eikä Komplett tuosta kaadu. Eri asia onkin sitten jos tällainen foorumi päättäisi kyniä jonkun pienen kotimaisen yrityksen, kun siellä yrittäjä laittaa vahingossa hintaan yhden nollan liian vähän. Se olisi moraalisesti jo vähän kyseenalaista.

(/OT)
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 341
En voi kuin facepalmata itelleni mutta ei auta kuin kysyä..

Mulla on siis tämä setti https://www.thomann.de/fi/prodipe_pro_5_v3_active_studio_bundle.htm

Ja nyt kun haluaisin vielä isomman subbarin (kuulostaa jonnemaiselta) niin jos ostan sellasen subbarin missä on rakennettu vahvistin sisää (että olis yksinkertainen setuppi) niin millaset asiat pitää ottaa huomioon? Noi itse kaiuttimet on hyvät mutta subbarin vaihtoa mietin tulevaisuutta ajatellen.

Että meneekö se vaan että ostan haluaman subbarin -> kytken noi kaiuttimet xlr:llä. Kaava::: Tietokone -> XLR INPUT x2 ((Right & Left)) -> Ja subbarista XLR OUTPUT x2 ((Right & Left)) --- > XLR noihin mun kaiuttimiin? Tiedän että olen aivan uuvatti näiden kanssa mutta kun musiikki on lähellä sydäntä ja olen aika "basshead" joten siksi kyselen.

Esimerkki subbari https://www.thomann.de/fi/krk_12s2.htm
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
820
Mitä vaihtoehtoja on tarjolla 2.0-setille, kun haluaisin mahdollisimman tarkan vasteen, jossa mikään taajuusalue ei ylikorostu?

Ostin erehdyksissäni, kun halvalla käytettynä sain, Klipsch R-15PM:t. Aivan laadukkaathan ne ovat, mutta se ylikorostunut basso ja vaimeat keskiäänet... Makuasioita, mutta olen nyt 10 vuotta kuunnellut musiikkia lähes yksinomaan Sennheiser HD280 ja 380 Prolla, eikä mureista keskiäänistä ole paluuta :sori:

Siis, mikä 2.0-ratkaisu olisi ääneltään mahdollisimman lähellä HD280:a?

Ilmeisesti Yamaha HS5 sekä JBL LSR305 olisivat lähellä kaipaamaani (?). Muita vaihtoehtoja samassa hintaluokassa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
En voi kuin facepalmata itelleni mutta ei auta kuin kysyä..

Mulla on siis tämä setti https://www.thomann.de/fi/prodipe_pro_5_v3_active_studio_bundle.htm

Ja nyt kun haluaisin vielä isomman subbarin (kuulostaa jonnemaiselta) niin jos ostan sellasen subbarin missä on rakennettu vahvistin sisää (että olis yksinkertainen setuppi) niin millaset asiat pitää ottaa huomioon? Noi itse kaiuttimet on hyvät mutta subbarin vaihtoa mietin tulevaisuutta ajatellen.

Että meneekö se vaan että ostan haluaman subbarin -> kytken noi kaiuttimet xlr:llä. Kaava::: Tietokone -> XLR INPUT x2 ((Right & Left)) -> Ja subbarista XLR OUTPUT x2 ((Right & Left)) --- > XLR noihin mun kaiuttimiin? Tiedän että olen aivan uuvatti näiden kanssa mutta kun musiikki on lähellä sydäntä ja olen aika "basshead" joten siksi kyselen.

Esimerkki subbari https://www.thomann.de/fi/krk_12s2.htm
Tarvitset subwooferin missä on RCA -tulot ja lähdöt (input + output) Eli kytkis on : tietokone -> subwoorin input (rca) > Subwooferin output (rca) -> kaiuttimien input (rca)
Tietokoneesi tuskin tarjoilee balansoitua eli XLR :ään sopivaa signaalia joten unohda se ja mene RCA:lla (ei-balansoidulla)

Tälläisiä subwoofereita ovat muistaakseni ainakin SVS :N NSD -sarjalaiset. (PB12 NSD etc) ja mainitsemasi KRK12
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
96
Mitä vaihtoehtoja on tarjolla 2.0-setille, kun haluaisin mahdollisimman tarkan vasteen, jossa mikään taajuusalue ei ylikorostu?

Ilmeisesti Yamaha HS5 sekä JBL LSR305 olisivat lähellä kaipaamaani (?). Muita vaihtoehtoja samassa hintaluokassa?
Adam T5V ja Mackie MR524/MR624 ainakin. Itse sniiduilin ja ostin Mackien MR524 - muuten olisin ottanut Adamit. Kuitenkin Mackieihin olen ollut tosi tyytyväinen. Omaan makuun aika kookkaat vaikka ne pienemmästä päästä ovatkin. Eipä sille toisaalta voi mitään tässä kategoriassa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 562
Viestejä
4 166 462
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom