Minä olen siinä käsityksessä, että se studioaktiivien tasonsäätö on lähinnä siksi, sillä voidaan mukautua näihin audiomaailman eri signaalitasoihin (pro versus consumer). Eikä siihen, että niillä säädöillä mennään ropeltamaan oikeaa kuunteluvoimakkuutta. Sen takia ne on siellä takapaneelissa, ettei niitä ole tarkoituskaan koko ajan ronkkia. Eihän Gene tässä ole mitenkään poikkeava verrattuna muihin studiomonitorivalmistajiin.Näinhän se on ajateltu, mutta järkevässä suunnittelussa vahvistimesta nimenomaan säädetään äänen voimakkuutta ja lähtöpään tarkoitus on syöttää vaan optimaalista signaalia.
Passiivi- ja olohuonesysteemit on minusta erikseen ja noissa volansäätö leviääkin äkkiä parin kolmen tai useammankin laitteen harteille, kun on streamaussoftan digitaalinen vola, voi olla dacin / esivahvarin vola, päätteen vola ja niin edelleen. Tuollaikin se volavastuu voi olla mukavinta jättää esim. ton esivahvarin haltuun, vaikka suurimmaksi osaksi sama kai se on, mistä kohtaa sitä säätää (pl. joku huonosti toteutettu digitaalinen vola kai saattaa pahimmillaan vähän syödä resoluutiota).