Itse olen konsistentisti saanut ulkoilma -5C jopa 9000BTU:n pingulla. Sama huone. Tuossa toki oli -7C, siihen en taida pystyä. Nyt on 12 000 BTU:n Nedis isommassa tilassa. Makkarissa 9000BTU:n laite. Eivät ole hiljaisia.
Asunto on auringonlaskun puolella ja seinät ovat tälläkin hetkellä lämpimämmät kuin ilma, jonka mittaan kaapinoven sensorilla. Seinät varaavat lämpöä, ja jos sammuttelen pingviiniä, se kostautuu sillä, että lämpötila ei mene yhtä alas.
Ilmankuivaus aiheutti näillä helteillä sen, että kerran nukuin 10L ämpärin ylivuodon, ja tämä oli 9h unta putkeen, eikä heräämisiä yöllä vaihtamaan vettä. Sitten luin
@Charun hyvän neuvon, kytkin vain alemman vesipoiston ja nyt on 24h aikana tullut alle 1L. Tai on siitä yli päivä, kun letkun laitoin siihen.
Sitten tosiaan, olohuoneessa on se 22-23C, makkarissa sama, mutta kylpyhuone on 25C ja eteinen myös. Riippumatta siitä, mitä nuo mainostavat, ei niiden kantomatka ole kovin suuri sille kylmälle ilmalle (ja/tai viereinen asunto lämmittää niitä). En usko, että Nedis 12 000 BTU jäähdyttää 100m2 asunnon. Minulla on puolet pienempi ja ei vaan yksi laite riitä.