Mitähän kettua Gigantti?

Ei ole kovin fiksua alkaa myymään vahingossa tuplina saatua tuotetta. Jos Gigantti imventaariossa huomaa 2x tuotteen menneen sinulle 1x maksulla, niillä on oikeus vaatia tuotteensa takaisin. Jollet sitä palauta, syyllistyt varkauteen, ja saat pian sakot sen lisäksi, että korvaat niille täyden hinnan ylimääräisestä. En Giganttia tässä puolustele, kunhan nyt mainitsen, että ylipäätään ei suositeltavaa toimintaa.

Mä sain kerran jostain kumman syystä yhden ATK-komponentin kahteen kertaan. Hintaa olikin karvan alle 200e.
Hassua oli, että molempiin oli omat kuitit, vaikka vain yhden olin maksanut.

Pistin heidän sivujen kautta palautteena, että nyt tuli ylimääräinen. Ei vastausta. Annoin olla ja noin vuoden toinen
oli kaapissa lähetyspakkauksessaan. Myin sitten pois :D
 
Gigantilta ei lopu superlatiivit kesken. Nyt alkoi SUPER HYPER MEGA JÄTTI ALE

Hypetyksen takaa paljastuu normihintaista kamaa ja ne alennukset ovat tismalleen samaa paskaa mitä aiemmissa viikkotarjouksissa/yömyynneissä, bonuksena tavaraa on tällä kertaa vain rajoitetut erät.

Homma on menossa lähes yhtä absurdiksi kuin edesmenneellä Suomi Soffalla. Missä kuluttajavirasto ja muhkeat uhkasakot?
 
Mihinkähän hävinnyt mahdollisuus tilata postiin? Matkahuollon murjut ei houkuttele.
 
Tarjouserä DJI Mavic prota myytiin hetken uskomattomaan 519e (norm. 1079e) hintaan. Yllättäen tuote poistui kokonaan sivuilta... Eli huomasivat hinnoitteluvirheen ja vedettiin pois. Apinaa koijataan..

Jatkossa gigantti on pannassa. Suosittelen muillekin. Mainonta on ollut täysin harhaanjohtavaa. Vaikka naapurissa maksaa enemmän, haen sieltä.
 
Viimeksi muokattu:
Jep vähän ihmettelin että minne se tuotesivu hävis kun ei tilauksen jälkeen enää pääse tarkastamaan toimitussisältöä. Mutta ei se nyt ihan just samalla sekunnilla häipynyt kun ilmestyi. Monella firmalle menee tarjoustuotteen 100ms päästä boteille siitä kun tulevat myyntiin.
 
No kai yrityksellä nyt on oikeus virheensä korjata? Aika jännä pistää boikottiin firma, koska poistivat selkeästi väärin hinnoitellun tuotteen. Alkaa jäämään ostettava vähiin, jos ei voi ostaa mitään firmalta, joka on tehnyt hinnoittelussa virheen ja vetänyt takaisin sivuilta ilmoituksen.
 
Ei edes ollu virhe, saldot meni loppuun. Liikkeistä sai vielä iltapäivällä samaan hintaan.
 
Ostin puoli vuotta sitten Gigantista tarjous television ja eilen huomasin että telkkarin YouTube sovelluksessa on hakuhistoriassa hakuja joita en ole tehnyt. Myös selaimen sivuhistoriassa oli sivustoja joilla en ole käynyt. Todennäköisesti ovat siis myyneet minulle asiakaspalautus tuotteen uutena, voiko tästä hakea jotain korvauksia firmalta?
 
Ostin puoli vuotta sitten Gigantista tarjous television ja eilen huomasin että telkkarin YouTube sovelluksessa on hakuhistoriassa hakuja joita en ole tehnyt. Myös selaimen sivuhistoriassa oli sivustoja joilla en ole käynyt. Todennäköisesti ovat siis myyneet minulle asiakaspalautus tuotteen uutena, voiko tästä hakea jotain korvauksia firmalta?

Näyttääköhän tuo muuten historian mitä on hakenut esim. tietokoneella tai puhelimella jos käyttää samaa gmailtiliä? Varmaan toki olisit tunnistanut nuo haut toki vaikka olisikin ollut eri laitteella itse hakemiasi, mutta kunhan mietin...
 
Näyttääköhän tuo muuten historian mitä on hakenut esim. tietokoneella tai puhelimella jos käyttää samaa gmailtiliä? Varmaan toki olisit tunnistanut nuo haut toki vaikka olisikin ollut eri laitteella itse hakemiasi, mutta kunhan mietin...
Näyttäisi varmaan muiden laitteiden haut mutta en ole televisiolla kirjautunut Google tiliin.
 
Todennäköisesti ovat siis myyneet minulle asiakaspalautus tuotteen uutena, voiko tästä hakea jotain korvauksia firmalta?

Ei todennäköisesti vaan varmasti. Tuostahan oli lehdissä vastikään samanlainen keissi, telkkarin selaimen hakuhistoriassa tms. oli pornoa vaikka "uutena ostettu". Olikohan liike Gigantti vai Power, en muista. No kuitenkin.

Laita reklamaatio menemään Gigantille jos siltä tuntuu. Ei ole mitään standardia tapaa vaatia 6kk myöhemmin hyvitystä tuollaisesta jutusta, eli reklamointi ja kuluttaja-asiamies ainoat vaihtoehdot edetä.
 
Ostin puoli vuotta sitten Gigantista tarjous television ja eilen huomasin että telkkarin YouTube sovelluksessa on hakuhistoriassa hakuja joita en ole tehnyt. Myös selaimen sivuhistoriassa oli sivustoja joilla en ole käynyt. Todennäköisesti ovat siis myyneet minulle asiakaspalautus tuotteen uutena, voiko tästä hakea jotain korvauksia firmalta?

Asiasta pitää valittaa heti eikä vasta 6 kuukauden päästä eli unohda koko asia.
 
Minulle tuli Raspberry PI 3 Model B runtatuissa paketeissa ja ilman mitään suojapusseja, paljaana tuotelaatikossa. Hinta oli kuitenkin hyvä, niin nyt harkitsen, vienkö takaisin vai pidänkö tuotteen.

Samassa tilauksessa oli pari kameraa, ne tuli täysin ehjinä ja uusissa paketeissa.
 
Minulle tuli Raspberry PI 3 Model B runtatuissa paketeissa ja ilman mitään suojapusseja, paljaana tuotelaatikossa. Hinta oli kuitenkin hyvä, niin nyt harkitsen, vienkö takaisin vai pidänkö tuotteen.

Samassa tilauksessa oli pari kameraa, ne tuli täysin ehjinä ja uusissa paketeissa.

Oma raspi seurannan mukaan seissyt viikon Helsingissä:psmoke: Matkahuolto & Gigantti taas toimittaa:vihellys:
 
Mihinkähän hävinnyt mahdollisuus tilata postiin? Matkahuollon murjut ei houkuttele.
Täh? Missä päin on tilanne näin outo? Kyllähän Matkahuolto lähtökohtaisesti on ihan eliittiä verrattuna Postiin. Yleensä toimitus kulkee normaalin ja älyllisen aikataulun mukaan eikä jumita päiväkausiksi tai lähde seikkailemaan edestakaisin toiselle puolelle maata. Myös noutopisteen aukioloajat ovat yleensä tarvittaessa laajat, ja noutopisteen valinnan mahdollisuus on useammin olemassa.

Lisäksi MH kuljettaa kaikenlaista laillista kauppatavaraa ellei lainsäädäntö aseta rajoitteita, ja usein silloinkin. Toisin kuin Posti joka katsoo oikeudekseen mielisairain ja vinoutunein poliittisin syin kieltäytyä joidenkin aivan normaalien ja vaarattomien tuotteiden kuljetuksesta, vaikka käyttää määräävää markkina-asemaa.
 
No, esim täällä mh on auki 8-17 siinä missä posti (tosin kaupan yhteydessä) 6-22.

Muuten mh toki toimii kuin junan vessa.
 
Ostin puoli vuotta sitten Gigantista tarjous television ja eilen huomasin että telkkarin YouTube sovelluksessa on hakuhistoriassa hakuja joita en ole tehnyt. Myös selaimen sivuhistoriassa oli sivustoja joilla en ole käynyt. Todennäköisesti ovat siis myyneet minulle asiakaspalautus tuotteen uutena, voiko tästä hakea jotain korvauksia firmalta?

Asiasta pitää valittaa heti eikä vasta 6 kuukauden päästä eli unohda koko asia.

Mutta jos se heti oli eilen?
 
Ostin Oculus riftin 3.4. synttäritarjouksesta, johon kuului 50€ lahjakortti Oculus storeen, sain koodin tänään kun kysyin chatin kautta asiasta kolmatta kertaa :bored:

Ps. Vielä kun siellä storessa ois jotain ostettavaa :D
 
Mutta jos se heti oli eilen?

Ja eikös sivuhistoriassa näy tiedot milloin selaus on tehty niin helppohan se on todeta jos haut on tehnyt ennen kuin TV:n on edes ostanut.

Ite ainakin ihmettelin siinä lehti jutussa sitä ettei ketään kiinnittänyt mitään huomiota siihen, että jos vastaavan tempun tekisi tavallinen ihminen niin se olisi syyte petoksesta. Ei tuota kuitenkaan vahingossa voi myydä uutena.
 
Eikös se nimenomaan ole vahinko jos myydään käytetty uutena? En jaksa uskoa tahallisuuteen.
 
Ei asiakaspalautusten myymisessä "uutena" ole ainakaan minun käsittääkseni mitään laitonta / petollista. Toki on huolehdittava, että ne pornot on käyty pyyhkimässä sieltä sivuhistoriasta.

Monellakaan firmalla ei ole mitään outlet-osiota edes niin mitäpä luulette tapahtuvan, jos sieltä tilaa kalliin telkkarin ja palauttaa sen? Firma kohauttaa olkiaan, että no ei voi mitään kai me syödään tää menetys. Juuh, ei.

Riippunee paljon yrityksestä miten asiat hoidetaan. Joissakin saa työntekijät kantaa sisäänostohinnalla kotiin niitä palautuksia, joissakin on outlet mihin ne loput jämät tungetaan, jne. Giganteissa ja Powereissa kun on pitkät palautusajat voi olla joku sääntö, että esimerkiksi yli viikon jälkeen palautetut laitetaan outlettiin, tai jotain. Kannattaa sekin muistaa, että myymäläjohtajan ja myyjien palkka on kiinni siinä katteessa eli eivät kovin mielellään "tee tappiota".
 
Semmonen kutina, että "pikselivikainenkin" lähtee vielä seuraavalle, joka todnäk ei huomaa mitn.
Tarkotan, että valveutunut asiakas voi palauttaa telkun missä kuolleita pikseleitä ja seuraava Marjaana-Ensio sitä ei huomaa.
 
Semmonen kutina, että "pikselivikainenkin" lähtee vielä seuraavalle, joka todnäk ei huomaa mitn.
Tarkotan, että valveutunut asiakas voi palauttaa telkun missä kuolleita pikseleitä ja seuraava Marjaana-Ensio sitä ei huomaa.

Melkein, joskus aikoja sitten ostettiin mutsille puhelin josta oli jo valmiiksi näyttö yhden pikselirivin pimeenä ylhäältä.
Tuon huomattua tuli sitten tarkemmin tutkittua pakettia ja kyllä oli ainakin ohjeet käyty läpi.

Ei sillä kyllä esim saunalahtikin tuon osaa, s3 kun aikanaan tilasin niin siellä oli jonkun Google tunnarit yms valmiina ja kuori halki:lol:
 
Ei asiakaspalautusten myymisessä "uutena" ole ainakaan minun käsittääkseni mitään laitonta / petollista. Toki on huolehdittava, että ne pornot on käyty pyyhkimässä sieltä sivuhistoriasta.

Monellakaan firmalla ei ole mitään outlet-osiota edes niin mitäpä luulette tapahtuvan, jos sieltä tilaa kalliin telkkarin ja palauttaa sen? Firma kohauttaa olkiaan, että no ei voi mitään kai me syödään tää menetys. Juuh, ei.

Riippunee paljon yrityksestä miten asiat hoidetaan. Joissakin saa työntekijät kantaa sisäänostohinnalla kotiin niitä palautuksia, joissakin on outlet mihin ne loput jämät tungetaan, jne. Giganteissa ja Powereissa kun on pitkät palautusajat voi olla joku sääntö, että esimerkiksi yli viikon jälkeen palautetut laitetaan outlettiin, tai jotain. Kannattaa sekin muistaa, että myymäläjohtajan ja myyjien palkka on kiinni siinä katteessa eli eivät kovin mielellään "tee tappiota".

12 § (5.1.1994/16)
Yleinen virhesäännös

Tavaran on lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan vastattava sitä, mitä voidaan katsoa sovitun."

Eli se tavara on uusi, kuten voidaan olettaa normaalisti myynnissä olevien tuotteiden olevan. Jos se tavara on käytetty, niin silloin se ei vastaa sovittua eli siinä on kuluttajansuojalaissa tarkoitettu virhe.

Gigantit jne. tarjoavat tätä 30-päivän palautusoikeutta palveluna lisätäkseen myyntiään, se on heidän aivan oma valintansa. Jos siitä tulee tappiota, niin se on sitten kärsittävä.
 
Tavaran on oltava ominaisuuksiltaan kuin uusi. Jos avattu paketti on siistitty uudenveroiseksi ja tuote siinä kunnossa kuin se olisi jos sitä olisi voinut hipelöidä myymälässä, pitäisi homman kaikin puolin olla kunnossa. Tietysti jos kuluttaja huomaa, että tuotetta on käytetty, jotain on mennyt pieleen.

Gigantilla on aina välillä myymälöissä rojulaareja, joissa on hieman kärsineenpiä palautustuotteita. Itse löysin sellaisesta Bosen Q25-kuulokkeet puoleen hintaan. En huomannut muuta eroa uuteen kuin rutatun paketin.
 
Semmonen kutina, että "pikselivikainenkin" lähtee vielä seuraavalle, joka todnäk ei huomaa mitn.
Tarkotan, että valveutunut asiakas voi palauttaa telkun missä kuolleita pikseleitä ja seuraava Marjaana-Ensio sitä ei huomaa.

Totta kai, kaikilla valmistajilla (useimmilla?) ei ole pikselitakuuta, missä yksikin kuollut pikseli menisi takuuseen. Eli palautus ainoa vaihtoehto. Eikä se Giganttikaan voi sitten lähettää sitä bumerangina valmistajalle, koska valmistajan speksien mukaan tarvitsee n-määrä pikseleitä olla pimeänä ennen kuin katsotaan vialliseksi. Sama asia valovuotojen sun muiden valmistustoleranssi hommien kanssa.

Eli se tavara on uusi, kuten voidaan olettaa normaalisti myynnissä olevien tuotteiden olevan. Jos se tavara on käytetty, niin silloin se ei vastaa sovittua eli siinä on kuluttajansuojalaissa tarkoitettu virhe.

Kyllä se asiakaspalautettu tuote sopii ihan hyvin tuohon lainaamaasi lakitekstiin. Poikkeuksen tekevät juuri nuo kämmit, missä pornoja ei ole pyyhitty muistista sun muuta vastaavaa.
 
Tilasin Black Friday:na eli 23.11.18 xboxin ja mikroaaltouunin kotiinkuljetuksena. Ajattelin silloin että bulkkitavaraa, toimitus max viikko. Noh tänään tuli viesti että toimitus on ehkä 14.12.18. Miten voi kestää 3 viikkoa peruskauran toimitus? Jos jatkossa ei ole todella hyvä tarjous niin firma kyllä vaihtuu...
 
Tilasin Black Friday:na eli 23.11.18 xboxin ja mikroaaltouunin kotiinkuljetuksena. Ajattelin silloin että bulkkitavaraa, toimitus max viikko. Noh tänään tuli viesti että toimitus on ehkä 14.12.18. Miten voi kestää 3 viikkoa peruskauran toimitus? Jos jatkossa ei ole todella hyvä tarjous niin firma kyllä vaihtuu...

Älä kuitenkaan CDONiin vaihda muka -edullisten tarjousten perässä. Viime vuoden Black Friday tavarat tulivat vasta joulun välipäivinä, vaikka CDON lupasi 3-5 päivän toimitusajan ja tuotteiden piti olla heti varastossa. Tavara myöskin lähti CDONin omasta varastosta vasta joulupyhien jälkeen, joten postia on turha syyttää. Eivät myöskään korvanneet mitään saati vastanneet reklamaatiooni.
 
Pitääpä ruveta ottamaan vähän näistä toimitusajoista selvää.

Noh just kun kirjotin niin tuli mikroaaltouuni pelkästään. Minne jäi xbox? tuodaanko se erikseen...

Aamulla lähetettiin viesti että toimitus olisi 14.12, nyt tuli kuitenkin tuo mikro....
 
Pitääpä ruveta ottamaan vähän näistä toimitusajoista selvää.

Noh just kun kirjotin niin tuli mikroaaltouuni pelkästään. Minne jäi xbox? tuodaanko se erikseen...

Aamulla lähetettiin viesti että toimitus olisi 14.12, nyt tuli kuitenkin tuo mikro....

Xbox x tilasin bf ja tuli heti seuraavalla viikolla. Gigantista siis.
 
Joissakin tarjouksissahan lukee isolla präntillä ”HUOM. Toimitukset alkavat <pvm>”.

Eihän nyt tällaista ole osunut kohdalle?
 
Taisi siinä tarjouksessa lukea jotain että milloin toimitukset alkavat. X-versio feat. fm7 pitäisi tulla mullekin.

Onko tukkurin varastot näin tyhjiä vai mikä logiikka tässä on bulkkitavaraa joutuu odottamaan 3 vkoa?vai neuvotteleeko ne hinnoista jne. en tiedä

ja se että ne toimitetaan erikseen kotiovelle ei vaikuta bisnekseltä, kun se maksoi vaan jotain 8 euroa(tästä plussat gigantille)

Ei mulla kiire ole ei sillä, ihmettelen vain. Noh käytössä oleva mikro taitaa kohta päästää viimeisen korahduksen, on sen verran äänekästä meno..
 
Johtuu ihan siitä että tuotetta on iso erä tarjolla tukkurilta/valmistajalta, jonka vuoksi jälleenmyyjät voivat myydä helposti hieman halvemmalla yksittäisiä kappaleita. Tässä tapauksessa Gigantilla on helppo myydä kun ei tarvitse erikseen varastoida ja ottaa tiskiä myykö tuote ns. normaaliin hintaan.
 
Mitähän kettua, Gigantti. Tilailin tonnilla elektroniikkaa. Tilausvahvistus sanoi, että olisi varastossa ja toimitetaan välittömästi. Odotin 14 vuorokautta, ei näkynyt tuotetta. Chattailin Gigantin kanssa, eivät tienneet, missä tuote menee. Lupasivat ottaa yhteyttä saman päivän aikana tai viimeistään seuraavana aamuna, eivät ottaneet. Chattailin lisää Gigantin kanssa, eivät tienneet, mikä tilanne, eivätkä edes voineet perua tilausta. Illalla tuli viestiä, että soittele, niin perutaan tilaus saldovirheen vuoksi.

Hyvityksenä 10 euron lahjakortti hyvitykseksi, kun tunnin venaili tsätti- ja puhelinjonoissa. Ei puhettakaan korvaavasta tuotteesta, eikä varmaan ikinä oltaisi otettu yhteyttä, jollen olisi lähtenyt huutelemaan perään. Good job! Ei sillä, virheitä sattuu ja tonni sinne tai tänne, mutta hieman ketuttaa, että rahat jumissa, ja olisin jo ostanut korvaavan tuotteen pari viikkoa aiemmin muualta, jos olisi tiennyt, että myyvät ei-oota, ja lopulta pahoitteluksi tarjoavat käytännössä keskisormen.
 
  • Tykkää
Reactions: Vox

Statistiikka

Viestiketjuista
261 200
Viestejä
4 531 814
Jäsenet
74 773
Uusin jäsen
Jurska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom