Mitä kannattaa päivittää seuraavaksi?

Liittynyt
10.07.2018
Viestejä
79
Moi!

Mulla pelikoneen perusrunko on vuodelta 2013. Välissä päivitelty mm. näytönohjain ja poweri. Nyt alkaa tuntua, että prossu on pullonkaulana joissakin peleissä, ja muistiakin vain 8gb, joka alkaa ilmeisesti nykyään olla aika äärirajoilla. Pelit 1080p.

Tässä nykyinen kokoonpano:
I5 4670k, vähän kellotettu
Gtx1060
Emolevy Z87-C
Muistit kingston hyperx 8gb DDR3

Mitä päivittäisitte itse ensimmäisenä ja mihin osiin? Itselle tärkeää hinta-laatusuhde, sekä tietysti se ettei heti ensi vuonna tarvisi päivittää uudestaan :) Koneella ei paljon muuta tehdä kuin pelataan ja perus netinkäyttöä. Pelejä joita tulevaisuudessa pelaan: RDR2, Cyberpunk jne.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 436
Itse päivittäsin koko koneen paitsi ehkä kotelon ,virtalähden osalta riippuen kuinka suuri budjetti minkä tehoinen virtalähde.
Hyvä koko koneen päivitys on esimerkiksi jimmsin io-tech AMD gamer kone mikä on perushyvä ilman pahoja puutteita.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 547
Meinasin kirjoitella päivityksiä mutta joo kyllä tuo koteloa ja mahdollisesti virtalähdettä lukuunottamatta vaatii koko koneen päivittämistä.
 
Liittynyt
10.07.2018
Viestejä
79
500Gb SSD tosiaan löytyy ja myös vuoden vanha virtalähde 10v takuulla, en nyt muista mikä tarkalleen. Kannattaisiko siis päivittää vaikka prossu, emo ja muistit uusiin, silloinhan koneessa ei periaatteessa ole alkuperäisiä osia vuodelta -13. Vai onko fiksumpaa päivittää silti koko kone? Näin opiskelijana budjetti aika rajallinen, mutta tietysti tarkoitus ostaa laatua joka meneekin sitten vähän pidempään.
 
Liittynyt
06.08.2018
Viestejä
236
Järkevyydestä en tiedä, mutta itse päivittäisin CPU/MB/RAM-setin ja näyttiksen ehkä seuraavasta Nvidin sukupolvesta. Itselläni vastaava tilanne ja ohan tuo GTX 1060 melkonen pullonkaula eli jos tosissaan alkaa päivittämään niin senkin päivät ovat pian luetut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 036
Viestejä
4 193 173
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom