Tutkijat löysivät tavan lukea näytön sisällöt HDMI-johdosta vuotavasta säteilystä tekoälyn avulla

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 935
Urugualaisen yliopiston tutkijat ovat löytäneet tavan lukea mitä tietokoneen näytöllä tapahtuu nuuhkimalla HDMI-johdosta vuotavaa sähkömagneettista säteilyä.
Tutkijoiden mukaan analogiaikana vastaava oli arkipäiväisen helppoa, mutta digiaikana tilanne on vaikeampi. Tutkijoiden mukaan he ovat onnistuneet kuitenkin nyt kehittämään tekoälymallin, joka kykenee rekonstruktoimaan ruudun sisällön vuotaneesta säteilystä. Säteilyä voidaan nuuhkia jopa useiden metrien päähän asennetuilla antenneilla.

Lähde: AI can snoop on your computer screen using signals leaking from HDMI cables — researchers develop new AI model that enables using antennas for long-range attacks
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
655
Edit: Itse itseäni valistaen, uutinen on siis tosiaan tuo tekoälyn käyttäminen hajasäteilyn hyödyntämisessä. Mietinkin jo otsikon perusteella, että kuulosti muutoin tutulta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
919
Ei tietenkään toimi minkään salatun datan kanssa.
Tuntematta asiaa ollenkaan, mutta pakkohan salattu data on purkaa ennen kuin se muutetaan kuvaksi, tuskin se tapahtuu itse näytössä, joten Onkohan se tuossa kun siirretään HDMI-kaapelille? Eli olisi tuossa vaiheessa jo salaamatonta?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 858
Ei tietenkään toimi minkään salatun datan kanssa.
HDCP perustuu kiinteisiin rautaan sidottuihin avaimiin. Ainakin teoriassa, niin kauan kuin liikenne on samoilla avaimilla, ei salaus vaikuta. Sitten kun avaimet ovat satunnaiset tai vaihtuvat satunnaisesti tulee vuotavasta spektristä kohinaa eikä sitä pysty enää purkamaan. En ulkoa muista salaako HDCP sisällön vai vain varmentaa laitteen, mutta jos vain jälkimmäistä niin itse sisältö ei liiku salattuna HDMI kaapelissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 260
Viestejä
4 327 734
Jäsenet
72 190
Uusin jäsen
oxx

Hinta.fi

Ylös Bottom