sushukka
Premium-jäsen
Muutenkin nämä kaikki Kiinan vakoilusyytökset olisi paljon helpompi niellä ellei Snowden olisi jo aikaa sitten vahvistanut USA:n ihan omaa luokkaansa olevan "tiedustelun". On vain mahdottoman vaikeaa ottaa tosissaan jotain, joka syyttää toista pistoolin hallussapidosta, kun syyttäjällä itsellään on sinko kädessä. Ideaalitilanne olisi tietenkin kun kumpikin heittäisi aseensa pois, mutta ei näihin mitää ratkaisua tule ellei USA itse ota edes vähän takapakkia maailmanpoliisin roolistaan. Itse asiassa USA:n oma, hyvin dominoiva informaatiovakoilu vain agitoi muuta maailmaa vastaamaan edes jollain lailla. Kun tarkemmin ajattelee, niin Kiinan päätös sulkea Googlet, Facet, Meset yms, pois kotimarkkinoiltaan voi olla niitä ainoita tapoja välttää edes jollain tasolla USA:n seuranta.Tuo on hyvä ketju, kannatta lukea komentit. Itse paperi on häpeällisen huonoa "tutkimusta" (hutkimusta): kolme CV:tä , ei falsifiointia, ei vaihtoehtoisia hypoteesejä, ei normitusvertailua, ei verrokkiryhmää. Tyypillistä ei-numeerista ekonomistien käsienheiluttelua.
Tämä ei toki tarkoita, että Huawei ei vakoilisi tai että sillä ei olisi tiukkoja yhteyksiä Kiinan tiedosutelupalveluun, mutta tämä vertaisarvioimaTON ja akateemisessa tutkimusjulkaisussa julkaisemaTON räpellyspaperi ei asiaa kyllä mitenkään näytä todeksi. Kun noita Fulbright-suojatyöpaikkaproffia olen itsekin useamman tavannut, niin enpä ole kovin yllättynyt...
Viimeksi muokattu: