Jos kysytään mimmonen tukka leikataan ja miten haluut leikkauttavaksi? Mitä vastaatte ja käytteks dialogi keskustelua??
Meni parturointi ihan pieleen... Menin liikkeeseen. Annoin tasarahan. Sanoin leikkaa hyvännäköseks ja leikkaa miten parhaaks näet. Henkilö, jolle maksoin meni hakee toisen asiakaspalvelijan, joka katsoi epäilevästi.
(Kertoi et vuoronsa oli päättyny sori ja sano et tää on iha hyvä parturi). Nainen alkoi utelemaan kaikkea epämääräistä ja aloitti kysymällä, mikä on hyvännäköinen tukka, mitä kysyit? (Edellinen asiakaspalvelija sanoo vielä et leikkaa vaan hyvin ja se kelpaa sille).
Keskustelu dialogi:
A*___Asiakas (minä)
M*__Myyjä.
A-Hei, leikkaaks mulle hyvännäköset hiukset, mitkä sopii kasvoihin?
M-Mikä on hyvännäkönen onko joku tyyli mielessä?, A-Tee, minkä parhaaks koet? En mä tiedä mitä tyylei olemassa.
M-Okei tyylivapaa?, A-Joo, kunhan on hyvä ja saa kehuja ihmisiltä.
M-Mitä teet työkses?, A-Oon työtön.
M-Käytkö juhlissa?, A-Ei mua oo koskaan kutsuttu.
M-Miten vietät vapaa-aikaas? Käyks ulkon paljon? A-Neljän seinän sisällä kotona vaan haen töitä ja opiskelen.
M-Mitä opiskelet? A-inssiks vain, ei kai sillä niin väliä ole.
M-Tykkäätkö opiskelusta? A-Velvoitehan se.
M-Onko nyt hyvin leikattu lyhennetäänkö vielä, miten haluut että teen vielä? Otin vain koneella äsken.
A- Tee, mikä on hyvä.
M-(tahallaan leikkaa pieleen ja lyhentää selkeesti tarkotuksella liikaa.) Onko hyvä?
A- No ei ole hyvä, pieleenhän toi meni? M- Noniin sulla siis on mielipiteitä.
hetken hiljaisuus...
M- Mimmoisista hiuksista tykkäät? A-Aidoista??
M- Onko sulla joku julkkis, jota seuraat? A-En tiedä pressan lisäks muita julkkiksia?
M- Tää on aika vaikeeta, en ymmärrä mimmoset hiukset haluut? Teen ihan vapaal kädel.
A- Älä jätä Elvis pulisonkeja. M-Näytät mustalaiselta. A- En halua näyttää mustalaiselta.
M- Mitä vika niissä on? A-Ei ole vikaa korjaa pulisongit normaaleiks. M- Mitä siis haluat?
A- Edelleen haluan näyttää hyvältä. M- Hymyile vähän mörökölli. Onks kuvaa miltä haluut näyttää?
A-Joo voin kai jotain googlaa sulle. (Näytän kuvan) M-unelmissas, ei toi onnistu.
A-(Katson tyhjyyteen lopun ajan.)
M- Noni on valmis, en laita vaha tai mitä? A-Ei vahaa, mut tää on nyt aika päin v#t## leikattu.
M- Leikkaan uusiks ja teen lyhyemmäksi, sopiiko? A- Ei tää tästä kyl lyhene.
Toinen asiakas liittyy keskusteluu: Leikkasit hänet hassusti hahahaha....
Sain hyvityksen ja huomen uusiks eri parturille samaa puljuun.
Ihmettelen, mimmonen parturi ei ymmärrä, mitä tarkottaa leikkaa hyvännäköseks?
Toisaalta ihan ymmärrettävää nuoren naisen logiikka...
Ei ennen tarvinnut mitää selittää, mitä haluan.
Nykyään pitää tietää täsmälleen mitä haluaa.
Meni parturointi ihan pieleen... Menin liikkeeseen. Annoin tasarahan. Sanoin leikkaa hyvännäköseks ja leikkaa miten parhaaks näet. Henkilö, jolle maksoin meni hakee toisen asiakaspalvelijan, joka katsoi epäilevästi.
(Kertoi et vuoronsa oli päättyny sori ja sano et tää on iha hyvä parturi). Nainen alkoi utelemaan kaikkea epämääräistä ja aloitti kysymällä, mikä on hyvännäköinen tukka, mitä kysyit? (Edellinen asiakaspalvelija sanoo vielä et leikkaa vaan hyvin ja se kelpaa sille).
Keskustelu dialogi:
A*___Asiakas (minä)
M*__Myyjä.
A-Hei, leikkaaks mulle hyvännäköset hiukset, mitkä sopii kasvoihin?
M-Mikä on hyvännäkönen onko joku tyyli mielessä?, A-Tee, minkä parhaaks koet? En mä tiedä mitä tyylei olemassa.
M-Okei tyylivapaa?, A-Joo, kunhan on hyvä ja saa kehuja ihmisiltä.
M-Mitä teet työkses?, A-Oon työtön.
M-Käytkö juhlissa?, A-Ei mua oo koskaan kutsuttu.
M-Miten vietät vapaa-aikaas? Käyks ulkon paljon? A-Neljän seinän sisällä kotona vaan haen töitä ja opiskelen.
M-Mitä opiskelet? A-inssiks vain, ei kai sillä niin väliä ole.
M-Tykkäätkö opiskelusta? A-Velvoitehan se.
M-Onko nyt hyvin leikattu lyhennetäänkö vielä, miten haluut että teen vielä? Otin vain koneella äsken.
A- Tee, mikä on hyvä.
M-(tahallaan leikkaa pieleen ja lyhentää selkeesti tarkotuksella liikaa.) Onko hyvä?
A- No ei ole hyvä, pieleenhän toi meni? M- Noniin sulla siis on mielipiteitä.
hetken hiljaisuus...
M- Mimmoisista hiuksista tykkäät? A-Aidoista??
M- Onko sulla joku julkkis, jota seuraat? A-En tiedä pressan lisäks muita julkkiksia?
M- Tää on aika vaikeeta, en ymmärrä mimmoset hiukset haluut? Teen ihan vapaal kädel.
A- Älä jätä Elvis pulisonkeja. M-Näytät mustalaiselta. A- En halua näyttää mustalaiselta.
M- Mitä vika niissä on? A-Ei ole vikaa korjaa pulisongit normaaleiks. M- Mitä siis haluat?
A- Edelleen haluan näyttää hyvältä. M- Hymyile vähän mörökölli. Onks kuvaa miltä haluut näyttää?
A-Joo voin kai jotain googlaa sulle. (Näytän kuvan) M-unelmissas, ei toi onnistu.
A-(Katson tyhjyyteen lopun ajan.)
M- Noni on valmis, en laita vaha tai mitä? A-Ei vahaa, mut tää on nyt aika päin v#t## leikattu.
M- Leikkaan uusiks ja teen lyhyemmäksi, sopiiko? A- Ei tää tästä kyl lyhene.
Toinen asiakas liittyy keskusteluu: Leikkasit hänet hassusti hahahaha....
Sain hyvityksen ja huomen uusiks eri parturille samaa puljuun.
Ihmettelen, mimmonen parturi ei ymmärrä, mitä tarkottaa leikkaa hyvännäköseks?
Toisaalta ihan ymmärrettävää nuoren naisen logiikka...
Ei ennen tarvinnut mitää selittää, mitä haluan.
Nykyään pitää tietää täsmälleen mitä haluaa.