Minä tässä juuri mietin, että ottaisiko jonkun VPS:n vai asentaisiko oman serverin. Vanha kone on vielä varastossa ja minulla on mahdollisuus saada pysyvä IP. Olin jo käytännössä päätynyt Hostingeriin, mutta tuo Contabo vaikuttaa äkkiseltään paremmalta.
Tuossa siis Contabon hinnalla saa vain yhden coren ja 20Gt levyä.
Mutta mietityttää, että mitä kaikkea pitää säätää omalla serverillä käsin jopa VPS:ään verrattuna. Jotain LEMP-stäkkiä olen ajatellut (jossa P == Python ja M == MariaDB). Suhteellisen kevyt sivusto, enimillään tiedostojen koko yhteensä ehkä joku 20-30 gigatavua (eli Hostingerin tapauksessa kakkostaso riittäisi tältä osin loppuun asti vaikka laskee käyttöjärjestelmän mukaan). SQLiten, jolla kehitän tätä, tietokanta on alle 100kt ja kasvu tulee olemaan aika maltillista.
Mitä suosittelisitte?
VPS Hosting | Get a Powerful KVM-based Virtual Server
Buy VPS hosting to boost your online project’s performance. Experience powerful servers with NVMe SSD storage, AMD EPYC processors, and more.
www.hostinger.com
Tuossa siis Contabon hinnalla saa vain yhden coren ja 20Gt levyä.
Mutta mietityttää, että mitä kaikkea pitää säätää omalla serverillä käsin jopa VPS:ään verrattuna. Jotain LEMP-stäkkiä olen ajatellut (jossa P == Python ja M == MariaDB). Suhteellisen kevyt sivusto, enimillään tiedostojen koko yhteensä ehkä joku 20-30 gigatavua (eli Hostingerin tapauksessa kakkostaso riittäisi tältä osin loppuun asti vaikka laskee käyttöjärjestelmän mukaan). SQLiten, jolla kehitän tätä, tietokanta on alle 100kt ja kasvu tulee olemaan aika maltillista.
Mitä suosittelisitte?