Minkä puhelimen ostan?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 569
Oneplus 8 Pro ollut nyt kolme vuotta käytössä, sinänsä akku kestää vielä hyvin, mutta toi päivitysten loppuminen ärsyttää.

Mitäköhän tuohon voisi katsella tilalle? Käyttö aika kasuaalia, tietysti aina kiva, jos kamera olisi paremmalla puolella, katselin tuota Oneplus 12R, mutta siinä kamera ei taida olla mitenkään älyttömän hyvä.
Mulla on melkolailla identtinen tilanne, mutta akun kesto on ollut todella pettymys. Olen pyrkinyt kuristamaan kaikki mahdolliset tehot maksimoidakseni akun keston. Lämpimänä tämä luuri käy ja muutamia kertoja on ihan throtlaus-ongelmiakin ollut(en ole käytännössä ottanut luurin kaikkia tehoja kertaakaan irti, joka vähän vie ideaa koko puhelimelta pois). Minulle on tulossa S24(749€ 256gb). -200€ lisähyvitys helpotti kyllä ratkaisua, sekä 8Pro:n vajaa huntti.
 
Liittynyt
29.12.2018
Viestejä
33
Oletko poistanut "Accidental touch protection" featuren käytöstä? Löytyy Settings -> Display -> skrollaa alas. Itse kokeilin tuon poistaa kerran ja tuli vastaavia ongelmia aika paljon. Tuon kanssa on joskus todella harvoin käynyt hämärässä/pimeässä paikassa, että se triggeröityy kun yrittää oikeasti avata puhelinta.
Tätä täytyykin kokeilla. On muutaman kerran meinannut puhelin kokea ennenaikaisen tuhoutumisen turhautumisen seurauksena, kun puhelin kädessä monta kertaa yrittänyt saada näyttöä auki, mutta tuo ominaisuus iskee aina päälle.
Mutta taskusta soittoa hätänumeroon tuo ei estä. Viime kesänä ihmettelin kun puhelin oli useamman kerran parin viikon aikana soitellut hätänumeroon taskussa. Syy oli pakko olla shortsien ohuen ohut reisitaskun materiaali, joka reittä vasten sai useamman kerran soiton tehtyä. Puhelinta sen jälkeen pitänyt näyttö reidestä poispäin ja ei ole soitellut enää itsekseen.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
346
Olen miettinyt korvaavaa luuria One Plus 8t:lle, ja Sony Xperia 10 VI vaikuttaa kooltaan ja hinnaltaan olevan sopiva minulle. Goolge Pixel 8a olisi sopivan kokoinen muuten, mutta sen hinta pompsahtaa melko kovaksi. Onko muita valmistajien suht pienikokoisia malleja hintaluokassa 400-500€ joita kehtaisit suositella? One Plus jää pois vaihtoehdoista softapuolen ongelmien takia ja Samsungin käyttöliittymästä en niin pidä, niin koitan vältellä. Puhelimen tulisi olla saatavilla Suomen markkinoilla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
264
Olen miettinyt korvaavaa luuria One Plus 8t:lle, ja Sony Xperia 10 VI vaikuttaa kooltaan ja hinnaltaan olevan sopiva minulle. Goolge Pixel 8a olisi sopivan kokoinen muuten, mutta sen hinta pompsahtaa melko kovaksi. Onko muita valmistajien suht pienikokoisia malleja hintaluokassa 400-500€ joita kehtaisit suositella? One Plus jää pois vaihtoehdoista softapuolen ongelmien takia ja Samsungin käyttöliittymästä en niin pidä, niin koitan vältellä. Puhelimen tulisi olla saatavilla Suomen markkinoilla.
Kerro sitten minullekin mihin päädyit, nimittäin ihan sama pohdinta itsellä. Uusi op12 on aivan liian iso itselle. S24 miettinyt, olisi sopivan kokoinen, mutta oneui ei miellytä sitten yhtään. Pixel8 voisi olla sopivan kokoinen ja ihan ok luuri, mutta sen hinta kipuaa yli 600€.
Kannattaa muuten pitää mielessä, että Sonylta ei taida tulla kuin ainoastaan kaksi vuotta päivityksiä. Mikä on todella surkeaa kun halvimmat puhelimetkin taitaa nykyään saada 3-4 vuotta päivityksiä
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
346
Kerro sitten minullekin mihin päädyit, nimittäin ihan sama pohdinta itsellä. Uusi op12 on aivan liian iso itselle. S24 miettinyt, olisi sopivan kokoinen, mutta oneui ei miellytä sitten yhtään. Pixel8 voisi olla sopivan kokoinen ja ihan ok luuri, mutta sen hinta kipuaa yli 600€.
Kannattaa muuten pitää mielessä, että Sonylta ei taida tulla kuin ainoastaan kaksi vuotta päivityksiä. Mikä on todella surkeaa kun halvimmat puhelimetkin taitaa nykyään saada 3-4 vuotta päivityksiä
Päädyin juuri tilaamaan Pixel8:n Refurbedin kautta. 505,90€ ihan hyvä hinta, kun puhelimen pitäisi olla erinomaisessa kunnossa ja sisältää vuoden takuun. Myyjänä kolmas osapuoli Saksassa, mutta googlailin yrityksen ja vaikutti ihan luotettavalta taholta. Varmuuden vuoksi maksoin kuitenkin luottokortilla, jos vahingossakaan tulee mitään hämminkiä.
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 079
Puuh, pitkään mietin, mutta päätin siirtyä yli kymmenen vuotta Sonyn asiakkaana olemisesta Honor Magic V2:n käyttäjäksi. Tää tietojen siirto vain vanhasta puhelimesta uuteen kestää.... Ja ei ole edes kuin jokin 300 gigaa kuvia ja videoita (mukana tulleella usb-c piuhalla ei Sonystä Honoriin siirry ilmeisesti kuin usb2 nopeudella, eli 480Mbit/s). Käsillä ei ollut yhtään nopeampaa piuhaa :(

Minkälaisia käyttökokemuksia Honor Magic V2:sta täällä on? Threadia en löytänyt.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
264
Päädyin juuri tilaamaan Pixel8:n Refurbedin kautta. 505,90€ ihan hyvä hinta, kun puhelimen pitäisi olla erinomaisessa kunnossa ja sisältää vuoden takuun. Myyjänä kolmas osapuoli Saksassa, mutta googlailin yrityksen ja vaikutti ihan luotettavalta taholta. Varmuuden vuoksi maksoin kuitenkin luottokortilla, jos vahingossakaan tulee mitään hämminkiä.
No tuota itsekin katselin. En vaan ollut ikinä tuosta Refurbedistä kuullut joten jäi tilaamatta. Lisäksi mietitytti juurikin tuo palautus/takuuasia, mutta ilmeisesti pitäisi toimia ihan hyvin
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 232
Ja ei ole edes kuin jokin 300 gigaa kuvia ja videoita (mukana tulleella usb-c piuhalla ei Sonystä Honoriin siirry ilmeisesti kuin usb2 nopeudella, eli 480Mbit/s).
Monessa puhelimissa USB-liitäntä on aika hidas tiedonsiirtoon, ilmeisesti edes usb 3.0 nopeudet (saati uudemmat) maksaisivat liikaa ja jäisivät todennäköisesti vähäiselle käytölle ellei puhelimessa ole jotain Samsung DeXin tyylistä dock-ominaisuutta. Wifin kautta varmaan saisi nopeammin, ja toivottavasti kuvista ja videoista löytyy varmuuskopiot.

Itse olen harvemmin vanhoja kuvia/videoita kokonaisuudessaan siirtänyt uuteen puhelimeen - tarvittaessa ne löytyy toki muualta.
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 079
Monessa puhelimissa USB-liitäntä on aika hidas tiedonsiirtoon, ilmeisesti edes usb 3.0 nopeudet (saati uudemmat) maksaisivat liikaa ja jäisivät todennäköisesti vähäiselle käytölle ellei puhelimessa ole jotain Samsung DeXin tyylistä dock-ominaisuutta. Wifin kautta varmaan saisi nopeammin, ja toivottavasti kuvista ja videoista löytyy varmuuskopiot.

Itse olen harvemmin vanhoja kuvia/videoita kokonaisuudessaan siirtänyt uuteen puhelimeen - tarvittaessa ne löytyy toki muualta.
Löytyy toki 3-2-1 mukaiset backupit. Nopea vain galleriasta etsiä tahdilla...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
164
Vaimolle luuri hakusessa, parinsadan luokkaan katseli telialta oneplus nord ce 3 lite 5g:tä 8/128gt hintaan 169.
Onko mitään tarjouksia tiedossa tuon luokan vehkeistä ja onko tuo hyvä perusluuri?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
264
Pixel 7a saisi näköjään 329€ hintaan. Onko järkevä ostos tuolla hinnalla? Tietoturvapäivityksiä pitäisi kuitenkin tulla vielä 4 vuotta.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
822
Pixel 7a saisi näköjään 329€ hintaan. Onko järkevä ostos tuolla hinnalla? Tietoturvapäivityksiä pitäisi kuitenkin tulla vielä 4 vuotta.
Dustinin hinta ilman alvia, vai saako muualta tuohon hintaan? Varmaan ihan hyvä puhelin. Piyänyt kyllä hyvin hintansa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
264
Päädyin juuri tilaamaan Pixel8:n Refurbedin kautta. 505,90€ ihan hyvä hinta, kun puhelimen pitäisi olla erinomaisessa kunnossa ja sisältää vuoden takuun. Myyjänä kolmas osapuoli Saksassa, mutta googlailin yrityksen ja vaikutti ihan luotettavalta taholta. Varmuuden vuoksi maksoin kuitenkin luottokortilla, jos vahingossakaan tulee mitään hämminkiä.
Tuliko sulle jo puhelin? Onko ihan hyvässä kunnossa?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 262
Refurbedista (refurbed.fi) jos kokemuksia kaivataan niin itse tilasin sieltä pari viikkoa sitten käytetyn iphonen kakkosluuriksi. Kuntoluokaksi luvattiin erinomainen ja ellei ota uusitulla akulla niin lupaavat muistaakseni minimissään 80% kuntotason akulle.

Saamani luuri oli luokituksen mukaisessa kunnossa, pinnoilta aivan mintti, virheetön näyttö jne, ainoa mistä huomasi käytetyksi oli 85% akun kunto.

Myyjänä oli Handysparkauf jonka takaa löytyy turkkilaisen kuuloinen yrittäjä, luuri kuitenkin toimitettiin saksasta. Luuri oli hyvin paketoitu, mukana uusi tarvikekaapeli ja toimitus postin kotiinkuljetuksena. Kokonaisuudessaan toimitusaikaa tuli noin viikko tilauksesta.

Ihan positiivinen maku jäi firmasta, takuun hoitumisesta ei toki sitten tietoa koska luuri toimii tällä hetkellä virheettömästi. Jos sujuva takuu on prioriteetti niin ostaisin ehkä dna:n vaihtokapulasta jos sopiva luuri löytyy. Näiden kansainvälisten kanssa se on väistämättä hidasta, mikä ei itselle aiheuta harmia koska tää on kakkosluuri ja mulla on vielä kolmonen, nelonen ja vitonen laatikossa valmiina joilla voin tarvittaessa korvata tämän.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
346
Tuliko sulle jo puhelin? Onko ihan hyvässä kunnossa?
Odottelen että lähiposti saisi kirjattua tuon hyllyyn. Olisin saanut tänään Postin kotiinkuljetuksella, mutta en tiennyt mihin aikaan pääsen lähtemään töistä kotiin niin valitsin noutopisteen. Sunnuntaina tilasin ja myyjä laittoi DHL:n kuljetuksella jo maanantaina matkaan. Sama myyjä kuin @kjns.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
576
Onko tuolle Telian S24 @ 499 € tällä hetkellä jotain kilpailukykyistä vaihtoehtoa tuossa hintaluokassa?
 
Liittynyt
11.12.2021
Viestejä
470
Xiaomi 11T prosta hajosi latausportti ja pitäisi hommata tilalle uusi. Mitä suositellaan alle 500e hintaluokassa?
Mielellään 6.6", 256Gt muistia, kaksi sim-paikkaa, tehokas pikalataus plussaa. Kamera saisi olla vähintään yhtä hyvä ja videokuvaus onnistua 4k60fps.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 363
Ostin puhelimen A04s (Samsung tilalle, 99 euroa, 1,5v sitten). Nykyinen, jota odotan Postissa oli tarjouksessa 399 (549) mallia A55 muistilla 256 Gt.

Vielä on 14 vuorokautta perumisaikaa. Onko hyvä puhelin hintaansa nähden, vanha buuttailee itsestään tasaisin väliajoin ja on muutenkin muisti aina lopussa 32 gt/3 gt, Käytän puhelinta lähinnä S-mobiiliin, Spotifyyn, surffailuun ja joskus YouTuben katseluun selaimella AdGuardin kanssa mainoksitta. Sovelluksia en juuri asenna, mutta laskin ja muistio asennetaan em. lisäksi. Onko A55 hyvä ostos kyseiseen 399 euron tarjoushintaan vai löytyykö parempia.

128 Gt:n malli oli 349 euron tarjouksessa eilen, mutta maksoin enemmän 50 euroa, että sain tuplaten muistia. Ei kai siitä haittaakaan ole?

Vaadin, että puhelin tehty muualla kuin Kiinassa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 050
Ostin puhelimen A04s (Samsung tilalle, 99 euroa, 1,5v sitten). Nykyinen, jota odotan Postissa oli tarjouksessa 399 (549) mallia A55 muistilla 256 Gt.

Vielä on 14 vuorokautta perumisaikaa. Onko hyvä puhelin hintaansa nähden, vanha buuttailee itsestään tasaisin väliajoin ja on muutenkin muisti aina lopussa 32 gt/3 gt, Käytän puhelinta lähinnä S-mobiiliin, Spotifyyn, surffailuun ja joskus YouTuben katseluun selaimella AdGuardin kanssa mainoksitta. Sovelluksia en juuri asenna, mutta laskin ja muistio asennetaan em. lisäksi. Onko A55 hyvä ostos kyseiseen 399 euron tarjoushintaan vai löytyykö parempia.

128 Gt:n malli oli 349 euron tarjouksessa eilen, mutta maksoin enemmän 50 euroa, että sain tuplaten muistia. Ei kai siitä haittaakaan ole?

Vaadin, että puhelin tehty muualla kuin Kiinassa.
On se ihan hyvä perusluuri. A54 oli tarjouksessa viime viikolla ainakin Proshopissa 299€ ja se on hinta-laatusuhteeltaan mielestäni vieläkin parempi, mutta en tarkistanut saako sitä enää samaan hintaan.

Selaimeksi Brave, niin ei tarvitse mitään välimallin mainosestoseurantavirityksiä.

Jos isompaa tallennustilaa ei tarvitse, niin siitä ei ole kirjaimellisesti mitään hyötyä. Siitä ei siis kannata maksaa, jos tietää jo etukäteen, ettei sille tule tarvetta. Keskusmuisti sen sijaan vaikuttaa päivittäisessä käytössä, eikä sitä ole koskaan liikaa.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 363
On se ihan hyvä perusluuri. A54 oli tarjouksessa viime viikolla ainakin Proshopissa 299€ ja se on hinta-laatusuhteeltaan mielestäni vieläkin parempi, mutta en tarkistanut saako sitä enää samaan hintaan.

Selaimeksi Brave, niin ei tarvitse mitään välimallin mainosestoseurantavirityksiä.

Jos isompaa tallennustilaa ei tarvitse, niin siitä ei ole kirjaimellisesti mitään hyötyä. Siitä ei siis kannata maksaa, jos tietää jo etukäteen, ettei sille tule tarvetta. Keskusmuisti sen sijaan vaikuttaa päivittäisessä käytössä, eikä sitä ole koskaan liikaa.
Tässä vaikutti se, että nyt on 32 Gt ja 90 % täynnä. Käyttäisin mm. Spotifyn Offline-tilaakin, mahdollisesti videokuvausta, niin ei siitä ainakaan haittaa ole. Läppärissä on 512 Gt, niin kyllä se ainakin siten vaikuttaa, ettei ole pelkoa sen täyttymisestä ja kyseiset A55 -luurit ovat edelleen DNA:lla samassa tarjouksessa.

Kiitos vastauksesta, uskallan hakea huomenna pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 339
S23 vai iPhone 14 (vai +50e ja S24 vai iPhone 15?)? Kriteereinä hyvä akunkesto, pieni koko ja hyvä kamera. Kodin älysysteemit toki kaikki googen alla, joten sen puolesta Android, mutta tarjoaako Apple jotain esim. Macbookin käyttäjälle enemmän?
 
Liittynyt
04.07.2018
Viestejä
276
S23 vai iPhone 14 (vai +50e ja S24 vai iPhone 15?)? Kriteereinä hyvä akunkesto, pieni koko ja hyvä kamera. Kodin älysysteemit toki kaikki googen alla, joten sen puolesta Android, mutta tarjoaako Apple jotain esim. Macbookin käyttäjälle enemmän?
Täällä on melko tuoretta kokemusta mainitsemistasi luureista.

Itse tein hairahduksen ja ostin keväällä iphone 14, koska halusin lähes 5:n vuoden tauon jälkeen kokeilla iphonea.
No melko pian huomasin että ios vaan ei ole minua varten.
Yllättävän syvälle sitä Googlen ekosysteemiin uppoutuu vuosien aikana.

Ostin siis Samsungin "sekoilutarjouksista" S24:n.

iphonessa on paljon hyvää mm. akunkesto, tietoturva-asiat ja jälleenmyyntiarvo.

Mutta on tää S24:n noin niinku laitteena ihan eri tasolla kuin perus iphonet.
Pro malleista ei ole kokemusta joten en osaa noista sanoa.

Akunkesto saattaa olla pikkusen heikompi S24:ssä mutta kaikessa muussa S24 on edellä.

Yllätyksekseni samat Apit Android vs ios niin Android toimivuudessaan melkein parempi.

Sitten hieman offtopikkia:
Meillä on perheen jälkikasvulla 3 kpl iphoneja (12-13) joita on ostettu ajatuksella että käytetään vähintään 3 vuotta.
Jokaikinen niistä on mennyt akunvaihtoon hieman yli kahden vuoden ikäisenä.
Takuu ei kata ja alkuperäisen akun vaihto maksaa 150e kun tarvikeakkuja ei voi/kannata vaihtaa.
Samaan aikaan perheestä löytyy minun kohta 3v vanha Op nord 2:n jota on latailtu miten sattuu supernopeilla latureilla ja silti puhelin on täysin käyttökelpoinen vaikka onkin kapasiteetti tippunut.
Missään muussa puhelimessa en ole kuullut yhtäpaljon akkuongelmia pitkässäjuoksussa kuin iphonessa.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 363
Missään muussa puhelimessa en ole kuullut yhtäpaljon akkuongelmia pitkässäjuoksussa kuin iphonessa.
Tämä. Juuri tuon takia putosi iPhone ostoskorista eilen.

Androidissa kannattaa lisäksi katsoa tarkasti onko mallissa akku Li-Po vai Li-Ion, josta jälkimmäinen paljon kestävämpi satojenkin lataussyklien jälkeen.

Mietin muuten A05s-luuriakin A04s:n tilalle, mutta saisin vain saman Li-Po-kuran, niin hyvä että tuli vähän kalliimpaan sijoitettua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 339
Täällä on melko tuoretta kokemusta mainitsemistasi luureista.

Itse tein hairahduksen ja ostin keväällä iphone 14, koska halusin lähes 5:n vuoden tauon jälkeen kokeilla iphonea.
No melko pian huomasin että ios vaan ei ole minua varten.
Yllättävän syvälle sitä Googlen ekosysteemiin uppoutuu vuosien aikana.

Ostin siis Samsungin "sekoilutarjouksista" S24:n.

iphonessa on paljon hyvää mm. akunkesto, tietoturva-asiat ja jälleenmyyntiarvo.

Mutta on tää S24:n noin niinku laitteena ihan eri tasolla kuin perus iphonet.
Pro malleista ei ole kokemusta joten en osaa noista sanoa.

Akunkesto saattaa olla pikkusen heikompi S24:ssä mutta kaikessa muussa S24 on edellä.

Yllätyksekseni samat Apit Android vs ios niin Android toimivuudessaan melkein parempi.

Sitten hieman offtopikkia:
Meillä on perheen jälkikasvulla 3 kpl iphoneja (12-13) joita on ostettu ajatuksella että käytetään vähintään 3 vuotta.
Jokaikinen niistä on mennyt akunvaihtoon hieman yli kahden vuoden ikäisenä.
Takuu ei kata ja alkuperäisen akun vaihto maksaa 150e kun tarvikeakkuja ei voi/kannata vaihtaa.
Samaan aikaan perheestä löytyy minun kohta 3v vanha Op nord 2:n jota on latailtu miten sattuu supernopeilla latureilla ja silti puhelin on täysin käyttökelpoinen vaikka onkin kapasiteetti tippunut.
Missään muussa puhelimessa en ole kuullut yhtäpaljon akkuongelmia pitkässäjuoksussa kuin iphonessa.
Kiitos. No se voi olla, että parempi pysyä kanssa Googlen ekosysteemissä, joka on tuttu ja "turvallinen." Nykyisessä puhelimessa ei oikeastaan kai muu ole ärsyttänyt, kuin huono akunkesto ja pykälän liian suuri koko (OP9). Tuo S24 korjaa ainakin toisen noista puutteista ja kamerakin varmaan jo ihan eri tasoa.

edit: no nyt on paremmalle puoliskolle Samsung hommattu. Naurettavaa tuo nykytouhu, kun mukana ei tule panssarilasia, laturia saati silikonikuorta, vaikka luurilla hintaa ripasen vajaa 800e (256G-malli). :facepalm: iPhonea tuo ei kauan jaksanut edes räplätä. Taitaa näyttö olla vielä 60hz(?), oli sen verran tahmainen käyttää Samsungin jälkeen. Eiköhän tuolla taas seuraavat 3+ vuotta pärjätä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 370
Olen hommaamassa uutta puhelinta Honor View 20:n tilalle. Onko n. 300€ hintaluokassa OnePlus Nord 3 5G 128Gt parempaa vaihtoehtoa? En pelaa puhelimella, lähinnä käytän sosiaalisia medioita puhelimella.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
22
Olen hommaamassa uutta puhelinta Honor View 20:n tilalle. Onko n. 300€ hintaluokassa OnePlus Nord 3 5G 128Gt parempaa vaihtoehtoa? En pelaa puhelimella, lähinnä käytän sosiaalisia medioita puhelimella.
Itsellä sama puhelin ja ajattelin että kun nord 4 tulee myyntiin parin viikon päästä niin siihen vaihtuisi, jos ei kauheasti yli 300 maksa. Tai sitten se nord 3 jos alennuksia osuu kohdalle
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 363
Itsellä sama puhelin ja ajattelin että kun nord 4 tulee myyntiin parin viikon päästä niin siihen vaihtuisi, jos ei kauheasti yli 300 maksa. Tai sitten se nord 3 jos alennuksia osuu kohdalle
Menee hiukan yli budjetin, mutta DNA:lla vieläkin myynnissä 128 Gt A55 5G Galaxy hintaan 349 euroa.

Miksi suosittelen? Valmistuksen laatu varmuudella parempaa kuin perus-kiinalaisessa, laaja ohjelmistotuki, luvattu ainakin 4 isompaa Androidia ja viisi vuotta päivityksiä julkistuksesta. Lasia edessä ja takaa, metallia sivuissa. Lasi on Gorilla Victusia, kaiken kaikkiaan hyvä ostos, jos tykkää Samsungin UI:sta ja vaikkei tykkäisikään, Nova Launcherilla täysin oma kokemus muokkaamalla. Itse en ostaisi mitään kiinalaista luuria, mutta tämä on vain minun mielipide. Jos ei missään nimessä ole ylimääräistä 50 euroa, niin sitten menisin varmaan OnePlussan uusimmalla mallilla, mikäli asettuu toivomaasi hintaluokkaan.

A55-mallissa on hyvä huomioida, että se ei sisällä lainkaan kuulokeliitäntää ja sen mukana tulee vain kaksi sim-korttipaikkaa käyttöön tai muistikortti ja yksi sim. Kaikkia kerralla ei voi käyttää.

Toivon, että Samsungin tulevissa malleissa päästäisiin kokonaan eroon muistikortista ja että kelkassa olisi vain paikat kahdelle simille.
Samalla sisäistä muistia voisi olla 128, 256 tai 512 gigatavua.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 363
Noissa A puhelimissa ei oikein muuta vikaa olekaan kuin koko. Ostaisivat dootit tabletin jos pitää joka vuosi isompi puhelin saada prkl.
Jos vertaa A55-mallia vaikkapa kysyjän ehdottamaan Nord 4 -malliin, niin Samsungissa näytön koko on itse asiassa jopa vähän maltillisempi kooltaan.

1718131433901.png


Toki kokoluokka on edelleen iso ottaen huomioon, että monenkaan käsi ei vain riitä käyttämään moisia halkoja yhdellä kädellä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 604
Itsellä sama puhelin ja ajattelin että kun nord 4 tulee myyntiin parin viikon päästä niin siihen vaihtuisi, jos ei kauheasti yli 300 maksa. Tai sitten se nord 3 jos alennuksia osuu kohdalle
On huhuttu että Nord 4 tulee heinäkuun lopulla.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 604
Jos vertaa A55-mallia vaikkapa kysyjän ehdottamaan Nord 4 -malliin, niin Samsungissa näytön koko on itse asiassa jopa vähän maltillisempi kooltaan.



Toki kokoluokka on edelleen iso ottaen huomioon, että monenkaan käsi ei vain riitä käyttämään moisia halkoja yhdellä kädellä.
Vertailet nyt ihan väärää mallia. Nord 4 ei ole vielä julkaistu.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
10
Kuun vaihtuessa kesälomalle, olisi tarkoitus vaihtaa vanha Moto G62 5G uudempaan.
Mitä puhelimia suositellaan 300€ hintaluokassa? Mielellään ilman hirmuista määrää erilaista "bloatwarea".

Moto G84 on yksi mitä olen tarkastellut...

Vai onko tuo 300€ hintaluokka sellainen, että se on oikeastaan ihan sama mitä ostaa?

Mutta jos te mobiililaiteveteraanit osaisitte neuvoa junttia.
 
Liittynyt
04.07.2018
Viestejä
276
Kuun vaihtuessa kesälomalle, olisi tarkoitus vaihtaa vanha Moto G62 5G uudempaan.
Mitä puhelimia suositellaan 300€ hintaluokassa? Mielellään ilman hirmuista määrää erilaista "bloatwarea".

Moto G84 on yksi mitä olen tarkastellut...

Vai onko tuo 300€ hintaluokka sellainen, että se on oikeastaan ihan sama mitä ostaa?

Mutta jos te mobiililaiteveteraanit osaisitte neuvoa junttia.
No ootko katsonut muutaman viestin ylöspäin mitä edelliselle 300:n puhelimen etsijälle on vastattu?
 
Liittynyt
29.06.2022
Viestejä
57
Pakko kysyä pitäisi ostaa uusi älypuhelin, mutta tehoiltaan xiaomi 13t olisi hyvä ,mutta yksityisyys? Epäilyttää? Onko OnePlus 12r tai samsung a55 jotenkin vastaava tehoiltaan ja kestävyys?
 
Liittynyt
04.07.2018
Viestejä
276
Pakko kysyä pitäisi ostaa uusi älypuhelin, mutta tehoiltaan xiaomi 13t olisi hyvä ,mutta yksityisyys? Epäilyttää? Onko OnePlus 12r tai samsung a55 jotenkin vastaava tehoiltaan ja kestävyys?
Op12r noista tehokkain ja taitaa muutenkin olla paras ominaisuuksiltaan.
Kiinalainenhan sekin tosin on, jos sillä on merkitystä.

Xiaomin tulevaisuus Suomessa ja Euroopassa on vähän kiikunkaakun.
Jälleenmyyjäthän lakkasi myymästä Xiaomia jo viime vuonna.
Raudaltaanhan tuo on ihan hyvää tasoa mutta omasta mielestä Xiaomin versio Androidista on täyttä kuraa.

A55 taas on selkeästi tehottomampi ja vaatimattomampi mutta taitaa hintakin olla huomattavasti edullisempi.
Samsungilta Op12r:ää lähempänä on ominaisuuksiltaan mielestäni S23fe.
 
Liittynyt
02.12.2021
Viestejä
6
Gigantissa olisi Galaxy S24+ tarjouksessa Klubi-jäsenyyden kanssa, ja lisäksi sanoo, että saisi 200€ lisähyvityksen, kun tuo vanhan puhelimen vaihdossa.
Onkohan tuo 200€ hyvitys mistä tahansa puhelimesta, vaiko maksimissaan voi saada sen määrän (perustuen puhelimen arvoon)?

1718639829631.png

 
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
4
Onko muilla valmistajilla, kuin samsungilla saatavilla noita smart view / smart flip suojia? Olen käyttänyt vuosia jo kyseisiä suojia ja olen havainnut ne näppäriksi.

Uusi puhelin pitäisi saada, mutta itselle tuo smart coveri olisi must. 500-800e ehdotuksia?
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 779
Xiaomi Redmi note 9 pro, akkunsa alkaa hyytyä, kannattaako halpisiin vaihdattaa akkua? Ja suunnitelma b: missä halpiksessa paras kamera? Halpis <200e.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
538
Nämä uuden puhelimen tarpeet aina välillä yllättävät. Mietin viime viikolla tuon tarjouksessa olleen S24:n tilaamista, mutta päätin, että menen entisellä luurillani, OnePlus Nord 2, vielä jonkun kuukauden. Poika onnistui sitten tuhoamaan oman luurinsa ja kun noita alle 200€:n luureja katsoo, niin järkevämpää on antaa tämä oma puhelin hänelle ja ostaa uusi itselle. Mitä noita 300-400€:n luureja tutkin, niin järkevin omasta mielestäni on Nord 3 299€:lla, toinen minkä saa sillä hintaa on Pixel 7a 349€:lla. Pixelissä on paljon parempi päivityslupaus, hyvä pääkamera ja kunnollinen vedenkesto, mutta näyttö, akun kesto ja lataus ovat heikompia vs Nord 3. Samsungin A55 menee minun makuun liian isoksi, Nord 4 on tulossa, mutta jos/kun speksit ovat samat kuin tuossa Ace 3V:ssä, niin ero Nord 3:seen ei ole iso.

Kummalla mennään Nord 3:lla vai 7a:lla?
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 687
@Tctic Pixelissä ainakin paljon parempi IP-luokka/vedenkesto/videokuvaus/päivityslupaus/muovinen takakansi ja pienempi koko + pienempi näyttöalue surureunoin ja akunkesto paaaaljon surkeempi - siinäpä punnittavaa :D

Eli Sampan Galaxy A55, sehän on saman kokoinen ku Nord 3 (tai on 0,9 mm lyhkäsempi ja 2,3 mm leveempi, paksuus sama), ja samalla 7 vuoden päivityksetkin ja sama hinta (349 € atm)?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
244 934
Viestejä
4 271 695
Jäsenet
71 584
Uusin jäsen
FaraPistäViestiäOstanDuck

Hinta.fi

Ylös Bottom