Minkä puhelimen ostan?

Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
238
Onko Galaxy s22 vielä tänä päivänä järkevä ostos? Hinta näyttää olevan ihan hyvä, 399€ ainakin telialla.

Vanha luuri OP 8t
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 681
Laskin, että tuo A55 on 8 mm leveämpi ja 1,7 cm pidempi kuin nykyinen puhelin. Olis vähän totuttelemista. :oops:

e. painoakin kevyet 70 grammaa lisää.
Ihan järjetön tämä kehityssuunta puhelimissa ylipäänsä. Tekisivät nyt samointein metri x metri "puhelimen". Täytyy olla joku ryhmätyhmistyminen meneillään kaikilla merkittävillä kauppa-alueilla kun eivät erota puhelimesta lukea ellei ole hehtaari tilaa ruudulla.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 492
Onko Galaxy s22 vielä tänä päivänä järkevä ostos? Hinta näyttää olevan ihan hyvä, 399€ ainakin telialla.

Vanha luuri OP 8t
S23:lle jää hintaa joku 530e jos annat tuon 8t:n vaihdossa. Ja kuulemma Samsungin chatista on saanut alekoodia. Uutiskirje – Samsung.com | Samsung Suomi Uutiskirjeestä näyttäisi saavan 10% alekoodin, eli hintaa jäisi joku 470e tms.
 
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
238
S23:lle jää hintaa joku 530e jos annat tuon 8t:n vaihdossa. Ja kuulemma Samsungin chatista on saanut alekoodia. Uutiskirje – Samsung.com | Samsung Suomi Uutiskirjeestä näyttäisi saavan 10% alekoodin, eli hintaa jäisi joku 470e tms.
Kiitos tästä!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Tämän päivän olen vertaillut Oneplus 12 512GB ja Samsung S23 Ultra puhelimia. Jotenkin Oneplus 12 ulkonäkö ei ole iskenyt aiemmin, mutta käytössä puhelin vaikuttaa laadukkaalta ja hienomman näköiseltä, kuin Ultran "tylsä" ulkonäkö. Oneplus on vihreä jonkinlaisella ihan tyylikkäällä kuvioinnilla. Ultraan ei taas oikein löydy ihmeempää väritystä ja se onkin musta.

Se myös että näytöt on käytännössä saman kokoiset (6.8"), mutta Ultra onkin 2.3mm leveämpi. Oneplus siis tuntuu hieman pienemmältä.


Melko kalliista (Oneplus 849€) ja isokokoisista puhelimista siis kaksi hyvää vaihtoehtoa. Vuoden uudempi S24 Ultra olisi toki vielä kalliimpi, mutta vaan pieniltä osin paranneltu vs S23 Ultra.

Joskus käytössä on ollut myös Oneplus 8 Pro ja jollain lailla Oneplus 12 olisi tavallaan uudistettu kopio siitä. Mitoiltaan melko samaa luokkaa.

 

Ronald McDonald

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.02.2024
Viestejä
308
Onko Galaxy s22 vielä tänä päivänä järkevä ostos? Hinta näyttää olevan ihan hyvä, 399€ ainakin telialla.

Vanha luuri OP 8t
Ihan hyvä puhelin mutta tuo hinta on normaalihinta. Kusettavat laittamalla ison normaalihinnan. Katsele parempia tarjouksia.

Keskustelua aiheesta:
 
Liittynyt
23.12.2020
Viestejä
35
OP7 Prossa alkaa akku olla tiensä päässä, Hakusessa ois n. 800€ luuri jossa pitäis olla ainakin sormenlukija näytön alla, hyvä pikalataus ois kanssa kiva. Alert slideriin tykästynyt myös. Onko muilla merkeillä varteenotettavia vaihtoehtoja vai jatkaako samalla merkillä?
Oneplus 12R (16/256 Gt) olis operaattoreilla 599 € ja täyttää kriteerit, Elisalla kans OP11 (8/128) 549 €, jos haluat vähän monipuolisemman kamerajärjestelmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
968
Alkaa Oneplus 8T olemaan vaihtokunnossa ja uutta puhelinta tarvisi. Sinällään olen tyytyväinen 8T tasoon suorituskyvyssä ja toimivuudessa.

Uutena puhelimana miettinyt seuraavia:

Oneplus 12R
Nothing Phone 2
Samsung S23
Samsung A55

Onko noista joku selvästi muita fiksumpi valinta? Makrokameralla en tee mitään. 2x telekamera on ollut ihan kiva aiemmassa. Langaton lataus ei haittaa vaikka on, mutta ei haittaa jos ei ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
202
Alkaa Oneplus 8T olemaan vaihtokunnossa ja uutta puhelinta tarvisi. Sinällään olen tyytyväinen 8T tasoon suorituskyvyssä ja toimivuudessa.

Uutena puhelimana miettinyt seuraavia:

Oneplus 12R
Nothing Phone 2
Samsung S23
Samsung A55

Onko noista joku selvästi muita fiksumpi valinta? Makrokameralla en tee mitään. 2x telekamera on ollut ihan kiva aiemmassa. Langaton lataus ei haittaa vaikka on, mutta ei haittaa jos ei ole.
Onko puhelimen koolla mitään väliä tai esim ip luokituksella? S23 ainoa kompakti ja IP68 luokituksella nuista neljästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
968
Onko puhelimen koolla mitään väliä tai esim ip luokituksella? S23 ainoa kompakti ja IP68 luokituksella nuista neljästä.
Eipä oikeastaan. Nykyinen 8T ainakaan ei tunnu liian isolta, mutta ei liian pieneltäkään. Aika sopiva mutta pieni muutos suuntaan tai toiseen ei haittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 517
Alkaa Oneplus 8T olemaan vaihtokunnossa ja uutta puhelinta tarvisi. Sinällään olen tyytyväinen 8T tasoon suorituskyvyssä ja toimivuudessa.

Uutena puhelimana miettinyt seuraavia:

Oneplus 12R
Nothing Phone 2
Samsung S23
Samsung A55

Onko noista joku selvästi muita fiksumpi valinta? Makrokameralla en tee mitään. 2x telekamera on ollut ihan kiva aiemmassa. Langaton lataus ei haittaa vaikka on, mutta ei haittaa jos ei ole.
Olitko tyytyväinen akun kestoon? 8pro: n akun kesto on kyllä ihan annelista. Rouva on pohtinut Vaihtoa 20FE:sta S23:n. Itseä kiinnostaa myös A55 vs S23.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Alkaa Oneplus 8T olemaan vaihtokunnossa ja uutta puhelinta tarvisi. Sinällään olen tyytyväinen 8T tasoon suorituskyvyssä ja toimivuudessa.

Uutena puhelimana miettinyt seuraavia:

Oneplus 12R
Nothing Phone 2
Samsung S23
Samsung A55

Onko noista joku selvästi muita fiksumpi valinta? Makrokameralla en tee mitään. 2x telekamera on ollut ihan kiva aiemmassa. Langaton lataus ei haittaa vaikka on, mutta ei haittaa jos ei ole.
Jos Oneplus 12R ei ole liian iso, niin sitä voisin noista suositella.

Nyt tosin olen käyttänyt vain Oneplus 12 ja Samsung S23 Ultraa. Eli 12R ei aivan tuttu puhelin ole.

Samsung S23 olisi aika huomattavasti pienemmällä akulla.

8T vs 12R, ei kovin suurta kokoeroa?
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 585
hakusessa luuri Hyvällä kameralla, akulla ja näytöllä. käytetty kelpaa. hinta n.500e ja joustovaraa on vähän. Oneplussan tabletti olisi tulossa, joten kannattaisiko se olla oneplus? :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
hakusessa luuri Hyvällä kameralla, akulla ja näytöllä. käytetty kelpaa. hinta n.500e ja joustovaraa on vähän. Oneplussan tabletti olisi tulossa, joten kannattaisiko se olla oneplus? :)
500€ sain ostettua Samsung S23 Ultran. Minusta Erittäin hyvä hinta/laatusuhde, kun vertaa vaikka uusimpaan S24 Ultran hintaan.

Uusin S23 Ultran päivitys toi myös jotain samoja ominaisuuksia, kuin mitä on S24 sarjassakin.

Toki käytettynä voisi saada myös jonkun Oneplus puhelimen, mutta muitakin merkkejä kannattaa pitää silmällä.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 585
500€ sain ostettua Samsung S23 Ultran. Minusta Erittäin hyvä hinta/laatusuhde, kun vertaa vaikka uusimpaan S24 Ultran hintaan.

Uusin S23 Ultran päivitys toi myös jotain samoja ominaisuuksia, kuin mitä on S24 sarjassakin.

Toki käytettynä voisi saada myös jonkun Oneplus puhelimen, mutta muitakin merkkejä kannattaa pitää silmällä.
samsung on mun kohdalla ehdoton nou... :/
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Jos hinnassa on joustovaraa niin Google Pixel 8 Pro on yksi parhaimmista kameroista tosin häviää omenapuhelin 15 PRO:sta (mutta on halvempi ja 7 vuotta päivityksiä).

TAI jos pitää saada halvemmalla "paras kamera" niin Google Pixel 7a varmaankin:
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 585
Jos hinnassa on joustovaraa niin Google Pixel 8 Pro on yksi parhaimmista kameroista tosin häviää omenapuhelin 15 PRO:sta (mutta on halvempi ja 7 vuotta päivityksiä).

TAI jos pitää saada halvemmalla "paras kamera" niin Google Pixel 7a varmaankin:
juu noita katselin, mutta jokin siinä oli mikä tyssäs. Olisko liittynyt Moi:n liittyymään. Pitää kohta perehtyä noihin vielä uudestaan syvemmin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Nothing (1) toimii muuten loistavasti, mutta "ruudulla" tila alkaa käymään pieneksi, kun tarkoitus moniajaa esim. Teamsiä ja Google Keepiä johon saa piirreltyä sormella (tai erillisellä kynällä) infoa talteen.

Joten, mikä sopis mulle seuraavilla spekseillä?
1. Isompi kuin 6.55" näyttö
2. Sen verran tehokas, että pyörittäisi sujuvasti sovelluksia moniajossakin.
3. Sellainen akunkesto, että helposti päivän kestää, vaikka olisi BT -luurit ja softat päällä.
4. Koska tiukempi taloustilanne, mieluusti mahis ottaa osarilla (operaattorit) ja summa sais olla jotain 12€ ympärillä per kuukausi.

Löytyykö mitään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Nothing (1) toimii muuten loistavasti, mutta "ruudulla" tila alkaa käymään pieneksi, kun tarkoitus moniajaa esim. Teamsiä ja Google Keepiä johon saa piirreltyä sormella (tai erillisellä kynällä) infoa talteen.

Joten, mikä sopis mulle seuraavilla spekseillä?
1. Isompi kuin 6.55" näyttö
2. Sen verran tehokas, että pyörittäisi sujuvasti sovelluksia moniajossakin.
3. Sellainen akunkesto, että helposti päivän kestää, vaikka olisi BT -luurit ja softat päällä.
4. Koska tiukempi taloustilanne, mieluusti mahis ottaa osarilla (operaattorit) ja summa sais olla jotain 12€ ympärillä per kuukausi.

Löytyykö mitään?
430 eurolla ei vielä kovin huippua saa. Esim Oneplus Nord 3 256GB olisi 379€. Iso 6.74" näyttö.


 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 613
500€ sain ostettua Samsung S23 Ultran. Minusta Erittäin hyvä hinta/laatusuhde, kun vertaa vaikka uusimpaan S24 Ultran hintaan.
Ihan mielenkiinnosta, kuinka kulutettu/naarmutettu tms. tohon hintaan? Kun hintataso 12/512 mallissa näyttää liikkuvan 700 € nurkilla ja kaikki alle sen on vekkisiä tms.? Mäkin voisin melkein kyllä 5 rahaan tommosen laittaa minttinä, mut kun ne on kolhittuja jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Ihan mielenkiinnosta, kuinka kulutettu/naarmutettu tms. tohon hintaan? Kun hintataso 12/512 mallissa näyttää liikkuvan 700 € nurkilla ja kaikki alle sen on vekkisiä tms.? Mäkin voisin melkein kyllä 5 rahaan tommosen laittaa minttinä, mut kun ne on kolhittuja jne.
Tuo "löytö" oli Torista. Selvästi oli 550€ hinta alakanttiin ja siitä sai vielä tasarahaan 500€. Toinen suojakuori oli jo kulunut, mutta toinen 10€ arvoinen uusi. Lisäksi Elisan takuusta sai uuden suojakalvon, kun viikon vanha kalvo ei ollut hyvin.

Jäi kiireessä kysymättä laturista ja virtajohto unohtui. Voisi toki hakea johdon myyjältä, jos jaksaisi. Alunperin Verkkokaupasta ostettu puhelin.

Eli ole siis mitään jälkiä tuossa kesäkuussa ostetussa S23 Ultrassa. Osa kyllä pyytää noista huimia summia, kun S24 sarjaakin saa hieman kalliimmalla ostettua.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 681
En kyllä ymmärrä miten käytettyjä myyvät saavat naarmutettua puhelimiaan. Kun siinä on takasuoja paikallaan, niin näyttää takasuojan poistaessa pölyjä lukuunottamatta käyttämättömälle vielä 4 vuoden käytön jälkeenkin.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 585
En kyllä ymmärrä miten käytettyjä myyvät saavat naarmutettua puhelimiaan. Kun siinä on takasuoja paikallaan, niin näyttää takasuojan poistaessa pölyjä lukuunottamatta käyttämättömälle vielä 4 vuoden käytön jälkeenkin.
ootko kattonut esim miten nykynuoriso käyttää puhelimiaan youtubessa ym? Eli ite en ainakaan ihmettele.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 585
En kyllä ymmärrä miten käytettyjä myyvät saavat naarmutettua puhelimiaan. Kun siinä on takasuoja paikallaan, niin näyttää takasuojan poistaessa pölyjä lukuunottamatta käyttämättömälle vielä 4 vuoden käytön jälkeenkin.
Esim tässä 3 vuotta palvellut nord 2, hopea/mikälie, ja sitä edeltänyt honor 20. Honorissa nyt vähän käytön jälkiä mut en tätä nordiakaan kävisi erittäin hyvässä kunnossa nimellä myymään. (Ihmeen hyvässä kunnossa kyl säilynyt.)

2 alinta on honor, sekin varmaan sen 2-3 vuotta oli käytössä.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
En kyllä ymmärrä miten käytettyjä myyvät saavat naarmutettua puhelimiaan. Kun siinä on takasuoja paikallaan, niin näyttää takasuojan poistaessa pölyjä lukuunottamatta käyttämättömälle vielä 4 vuoden käytön jälkeenkin.
Esim Oneplus 12 on näytössä suojakalvo jo ostettaessa. Samsungissa ei ole, eli täytyy jossain asennuttaa tai laittaa itse paikalleen.

Lisäksi sitten joku perus suojakuori, niin puhelin kestää paremmin. Isä oli saanut Xiaomi Redmi Note 4 puhelimeensa särön näyttöön. Ilmeisesti tippunut joskus ja mitään panssarilasia tai suojakalvoa ei ole ollut enää näytössä.

Itse en ole vielä S23 Ultraa pahemmin tiputellut. Mutta aikoinaan Xiaomi Redmi Note 3:n näyttöön tuli särö. Ja Samsung Galaxy S2 meni vesisateen takia rikki (ei vedenpitävä).

4 vuotta jos/kun on pysynyt puhelin täysin ehjänä, niin se on jo aika hyvä saavutus. Noin yleisesti voi olla jo näyttö halki, jos on huono tuuri käynyt? Tai voihan takalasi myös mennä halki (ei haittaa niin paljon).

Itse tilasin 23 Ultraan tuollaisen kuoren Powerin tarjouksesta. Suojakuori pitäisi tulla tänään. Saa sitten testailla, että onko hyvä vai huono.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 410
En kyllä ymmärrä miten käytettyjä myyvät saavat naarmutettua puhelimiaan. Kun siinä on takasuoja paikallaan, niin näyttää takasuojan poistaessa pölyjä lukuunottamatta käyttämättömälle vielä 4 vuoden käytön jälkeenkin.
Ainakin minulla on takakuoressa jälkiä vaikka puhelin on ollut aina suojakuoressa...
 

vihviuh

Tukijäsen
Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
62
OP 8T vaihtuu huomenna uuteen puhelimeen. Vaihtoehdoiksi katsoin päivällä Samsungin Galaxy S24 tai iPhone 15. Elisan yrityspuolella Samsung noin 100€ halvempi kuin iPhone. Firma maksaa osan luurista, mutta 100€ hintaero lähtee puhtaasti omasta pussista.

Muutamia taustatietoja/tarpeita:
- en pelaa puhelimella
- kuvaan suhteellisen paljon
- työhommissa pc (office yms. perusjutut)
- kotona Googlen hubi, kameroita jne. sekä pc
- olohuoneessa Sonyn Android tv sisäänrakennetulla Chromecastillä
- yhdessä makkarissa "normi" Chromecast
- henk.koht pilvipalveluna Google Drive

Kaikki työhommat, kodin laitteet jne. juttelee nätisti Oneplussan kanssa, mutta erinäiset ongelmat ja sovellusten sekoamiset meinaavat kääntää kelkan kohti Applea. Applen luuria en ole omistanut ikinä, mutta vaimolla ei ole negatiivista sanottavaa parin vuoden kokemuksella. Tosin ei myöskään osaa perustella miksi minun kannattaisi valita iPhone.

Kumman kelkkaan tässä kannattaa lähteä?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Kumman kelkkaan tässä kannattaa lähteä?
Nää on niin subjektiivisia juttuja että vaikea sanoa suuntaan tai toiseen. Applen tuotteet monesti "vaan toimii" mutta haaste voi tulla siitä jos Apple on päättänyt että tämä asia X tehdään tavalla Y etkä sä tykkää siitä, niin sitten ei voi mitään. Androidissa monesti joutuu mutta myös pystyy säätämään asioita enemmän ja kustomoitavuus on huomattavasti parempaa.

Mulla on firman puolesta puhelinetu ja iphone 13, mutta kuitenkin oma Android (S24) kulkee tällä hetkellä rinnalla ja on mun daily driver, koska omaan makuun Androidit on parempia ja sopii/on paremmin säädettävissä mun omaan käyttötapaan kuin Applen vehkeet. Pädinä mulla taas on iPad Air, koska taas tabletti on mulle pelkkä surffilauta/somepääte/streamausalusta ja siihen Applen vehje toimii hyvin ja on tähän saakka ollut pitkän softatuen takia parempi valinta kuin Android.

Laitteina iphone 15 ja S24 on varmaan aika samaa kastia, koko ja paino lähes 1:1, molemmissa hyvät näytöt ja pätevät kamerat sekä riittävästi tehoa aikalailla mille tahansa käyttäjälle ja mihin tahansa käyttöön. Valinta kohdistunee jompaan kumpaan ihan makuasioiden pohjalta. Jos olet vanha Android-käyttäjä niin siirtyminen Appleen voi vaatia vähän opettelua, ja se joko tuntuu paremmalta/huonommalta tai sitten et huomaa peruskäytössä juurikaan eroa. Itsellänikin vaa'an kallistumisen aiheuttaa lopulta aika pienet nyanssit.

Meillähän on myös tällainen lanka jossa näitä alustojen välisiä eroja on käyty useiden käyttäjien, itseni mukaanlukien, toimesta läpi. Sieltäkin voi löytää jotain pointtereita jotka saattaa kallistaa vaakaa suuntaan tai toiseen. Kannattaa varmaan katsoa niitä tuoreempia juttuja parin viime vuoden ajalta, etenkin IOS on saanut paljon päivityksiä sitten ketjun perustamisen 2019.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Erinäiset ongelmat ja sovellusten sekoamiset meinaavat kääntää kelkan kohti Applea. Applen luuria en ole omistanut ikinä, mutta vaimolla ei ole negatiivista sanottavaa parin vuoden kokemuksella. Tosin ei myöskään osaa perustella miksi minun kannattaisi valita iPhone.

Kumman kelkkaan tässä kannattaa lähteä?
Aika vähän noissa taitaa olla eroja. IPhone 15 saattaisi olla uutena parempi hankinta, vaikka onkin 100€ kalliimpi.


Itse olen tyytyväinen Samsung S23 Ultraan. Omaan käyttöön parempi. Sullakin 8T -> Samsung olisi helppo valinta. Mutta siis uskoisin että iPhonen kanssakin tulisit hyvin toimeen. Sama tilanne tosiaan itsellä, että ei ole ison Omenan puhelinta yhtään käyttänyt. Eli joltain muulta saa varmasti parempaa käyttökokemusta.
 

nbzero

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
103
Nää on niin subjektiivisia juttuja että vaikea sanoa suuntaan tai toiseen. Applen tuotteet monesti "vaan toimii" mutta haaste voi tulla siitä jos Apple on päättänyt että tämä asia X tehdään tavalla Y etkä sä tykkää siitä, niin sitten ei voi mitään. Androidissa monesti joutuu mutta myös pystyy säätämään asioita enemmän ja kustomoitavuus on huomattavasti parempaa.

Mulla on firman puolesta puhelinetu ja iphone 13, mutta kuitenkin oma Android (S24) kulkee tällä hetkellä rinnalla ja on mun daily driver, koska omaan makuun Androidit on parempia ja sopii/on paremmin säädettävissä mun omaan käyttötapaan kuin Applen vehkeet. Pädinä mulla taas on iPad Air, koska taas tabletti on mulle pelkkä surffilauta/somepääte/streamausalusta ja siihen Applen vehje toimii hyvin ja on tähän saakka ollut pitkän softatuen takia parempi valinta kuin Android.

Laitteina iphone 15 ja S24 on varmaan aika samaa kastia, koko ja paino lähes 1:1, molemmissa hyvät näytöt ja pätevät kamerat sekä riittävästi tehoa aikalailla mille tahansa käyttäjälle ja mihin tahansa käyttöön. Valinta kohdistunee jompaan kumpaan ihan makuasioiden pohjalta. Jos olet vanha Android-käyttäjä niin siirtyminen Appleen voi vaatia vähän opettelua, ja se joko tuntuu paremmalta/huonommalta tai sitten et huomaa peruskäytössä juurikaan eroa. Itsellänikin vaa'an kallistumisen aiheuttaa lopulta aika pienet nyanssit.

Meillähän on myös tällainen lanka jossa näitä alustojen välisiä eroja on käyty useiden käyttäjien, itseni mukaanlukien, toimesta läpi. Sieltäkin voi löytää jotain pointtereita jotka saattaa kallistaa vaakaa suuntaan tai toiseen. Kannattaa varmaan katsoa niitä tuoreempia juttuja parin viime vuoden ajalta, etenkin IOS on saanut paljon päivityksiä sitten ketjun perustamisen 2019.

Varmaan vähän samoilla linjoilla, että omat henk koht mieltymykset vaikuttaa paljon. Ja näistä ei oikein voi tietää, jos ei ole toista kokeillut. Itellä taustaa koodarina ja joskus olen vieraillut mobiilikehittäjänäkin (androidille). Siviililuurina ollut viimeiset Oneplus 8 ja Oneplus 10 Pro, jotka on ollut parhaita puhelimia, joita olen käyttänyt.

Työluurina on ollut viime vuosina iphone 8 ja myöhemmin iphone 11 ja mulle näiden logiikka ei oikein aukea, suurinpiirtein tekstiviestin lähetys tai viestiin vastaaminen on liian vaikeaa insinööriaivoille. Myöskään kiukuttelevaa sovellusta en osannut lopettaa googlettamatta ohjetta. Vaikka on selvitty ihan ekoista android-luureista ikinä aina eteenpäin niin, ettei ole tarvinnut tällaisia asioita pohtia.

Jos olet kovin tyytyväinen androidiin, niin en itte ehkä maksais lisää Apple-kokeiluista. Mutta kukin oman mielensä mukaan, voihan se olla, että juuri sulla natsaa applen kanssa hyvin.
 

vihviuh

Tukijäsen
Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
62
Nää on niin subjektiivisia juttuja että vaikea sanoa suuntaan tai toiseen. Applen tuotteet monesti "vaan toimii" mutta haaste voi tulla siitä jos Apple on päättänyt että tämä asia X tehdään tavalla Y etkä sä tykkää siitä, niin sitten ei voi mitään. Androidissa monesti joutuu mutta myös pystyy säätämään asioita enemmän ja kustomoitavuus on huomattavasti parempaa.

Mulla on firman puolesta puhelinetu ja iphone 13, mutta kuitenkin oma Android (S24) kulkee tällä hetkellä rinnalla ja on mun daily driver, koska omaan makuun Androidit on parempia ja sopii/on paremmin säädettävissä mun omaan käyttötapaan kuin Applen vehkeet. Pädinä mulla taas on iPad Air, koska taas tabletti on mulle pelkkä surffilauta/somepääte/streamausalusta ja siihen Applen vehje toimii hyvin ja on tähän saakka ollut pitkän softatuen takia parempi valinta kuin Android.

Laitteina iphone 15 ja S24 on varmaan aika samaa kastia, koko ja paino lähes 1:1, molemmissa hyvät näytöt ja pätevät kamerat sekä riittävästi tehoa aikalailla mille tahansa käyttäjälle ja mihin tahansa käyttöön. Valinta kohdistunee jompaan kumpaan ihan makuasioiden pohjalta. Jos olet vanha Android-käyttäjä niin siirtyminen Appleen voi vaatia vähän opettelua, ja se joko tuntuu paremmalta/huonommalta tai sitten et huomaa peruskäytössä juurikaan eroa. Itsellänikin vaa'an kallistumisen aiheuttaa lopulta aika pienet nyanssit.

Meillähän on myös tällainen lanka jossa näitä alustojen välisiä eroja on käyty useiden käyttäjien, itseni mukaanlukien, toimesta läpi. Sieltäkin voi löytää jotain pointtereita jotka saattaa kallistaa vaakaa suuntaan tai toiseen. Kannattaa varmaan katsoa niitä tuoreempia juttuja parin viime vuoden ajalta, etenkin IOS on saanut paljon päivityksiä sitten ketjun perustamisen 2019.

Täytyy käydä lukemassa tuota vääntöketjua. Valinnanvaikeus johtunee juurikin tuosta, että ovat niin lähellä toisiaan ja itselläni ei ole juuri preferenssejä käyttöliittymän suhteen. Olen mennyt tähän asti Androidilla lähinnä siitä syystä, että luurin vaihto on tullut akuutisti ja se on ollut ns. helppo valinta.
Aika vähän noissa taitaa olla eroja. IPhone 15 saattaisi olla uutena parempi hankinta, vaikka onkin 100€ kalliimpi.


Itse olen tyytyväinen Samsung S23 Ultraan. Omaan käyttöön parempi. Sullakin 8T -> Samsung olisi helppo valinta. Mutta siis uskoisin että iPhonen kanssakin tulisit hyvin toimeen. Sama tilanne tosiaan itsellä, että ei ole ison Omenan puhelinta yhtään käyttänyt. Eli joltain muulta saa varmasti parempaa käyttökokemusta.
Tulikin jo vertailtua luurien speksejä tarkemmin ja luettu/katsottu revikoita. Ei tullut sen viisaammaksi, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Galaxyn AI kiehtoo omalla tavallaan, mutta jostain luin, että se olisi tulossa myös seuraavassa iOS päivityksessä Appleen.
Varmaan vähän samoilla linjoilla, että omat henk koht mieltymykset vaikuttaa paljon. Ja näistä ei oikein voi tietää, jos ei ole toista kokeillut. Itellä taustaa koodarina ja joskus olen vieraillut mobiilikehittäjänäkin (androidille). Siviililuurina ollut viimeiset Oneplus 8 ja Oneplus 10 Pro, jotka on ollut parhaita puhelimia, joita olen käyttänyt.

Työluurina on ollut viime vuosina iphone 8 ja myöhemmin iphone 11 ja mulle näiden logiikka ei oikein aukea, suurinpiirtein tekstiviestin lähetys tai viestiin vastaaminen on liian vaikeaa insinööriaivoille. Myöskään kiukuttelevaa sovellusta en osannut lopettaa googlettamatta ohjetta. Vaikka on selvitty ihan ekoista android-luureista ikinä aina eteenpäin niin, ettei ole tarvinnut tällaisia asioita pohtia.

Jos olet kovin tyytyväinen androidiin, niin en itte ehkä maksais lisää Apple-kokeiluista. Mutta kukin oman mielensä mukaan, voihan se olla, että juuri sulla natsaa applen kanssa hyvin.
Androidin suhteen sinänsä neutraalit fiilikset, aina se on itselleni toiminut eikä ole ollut valittamista.

Sain illasta 8T:n takaisin täyteen toimintakuntoon, joten onneksi ei tarvitse päätöstä tehdä vielä huomenna. Viestejä katosi, mutta onneksi kuvat on pilvessä.
Ehdin rauhassa käydä näpläämässä molemmat vaihtoehdot läpi ja kokeilla vaimon iPhonea, että miten iOS istuu omiin tottumuksiin. Mennään sitten lopullisessa ostotilanteessa fiilis edellä.
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
179
Noniin, täällä pitäisi kanssa laittaa Oneplus 8t päivitykseeen. Sen verran jotenkin buginen fiilis välillä jäänyt OP 8t (vrt. aiemmat 5, 3T), että vähän tekisi mieli kokeilla ehkä jotain toista puhdasta androidia? Mutta mitä? Arvostan suurin piirtein tämän puhelimen kokoluokkaa (näyttö ei saisi pienentyä, mutta ei mielellään montaa milliä enää leveyttä päälle), hyvää akunkestoa ja pikaista latausta sekä sulavaa käyttöä. Käyttö on lähinnä työkäyttöä (email, puhelut, teams), somea, pelailua, yms. Kameran olisi kiva saada vähän lisää paukkua, mutta en mikään super kuvaaja ole. Pitkä käytettävyys olisi myös kiva, ei jaksa usein päivittää eli tietoturvapäivityksiä... MItä ajatuksia? OP11? OP 12? vai jotain muuta? :)

budjetissa kipuraja n. 700-800e. Mutta ei tosiaan tarvitse niin paljoa maksaa jos hyvää saa halvemmalla
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
239
Noniin, täällä pitäisi kanssa laittaa Oneplus 8t päivitykseeen. Sen verran jotenkin buginen fiilis välillä jäänyt OP 8t (vrt. aiemmat 5, 3T), että vähän tekisi mieli kokeilla ehkä jotain toista puhdasta androidia? Mutta mitä?
...
... MItä ajatuksia? OP11? OP 12? vai jotain muuta? :)
Kannattaa harkita jotain muuta valmistajaa, kuin OnePlus - Oppo viritystä. OP myy kauniita ja laadukkaita laitteita, jotka alussa toimivat hienosti ja saavat hyviä arvioita ihan ansaitusti.

Päivitysten myötä alkavat hidastelu, laitteen kuumeneminen, akun nopea tyhjeneminen, ja vaihtelevat muut käyttöä haittaavat ongelmat. Nähtävästi kaikille näitä ei tule, mutta jos voittoarpa osuu kohdalle, ongelmia riittää. OP-Oppo yhdistyminen on saattanut vaikuttaa päivitysten laatuun niin, että ongelmia tulee odottamattoman paljon.

Omassa muutaman vuoden takaisessa OnePlus 10T puhelimessa hankalin ongelma on lagisuus appien avaamisessa, selaimen sivujen vierittämisessä, ladattavien sivujen aukaisemisessa...

Tuntuu, siltä, kuin puhelimen muisti on jatkuvasti täynnä, ja mikään ei pääse toimimaan normaalisti laitteessa. Kaikki toimii viiveellä, laiskasti ja hitaasti, ja välillä saan tilanteen korjattua muutamaksi hetkeksi, kunnes ongelma palaa taas jostain syystä, vaikka rajoittaisin taustalla olevien sovellusten määrää, tyhjennän launcerin välimuistin, kaikkea mahdollista.. Paljon ehtii parissa vuodessa kokeilla.

Hyvänä puolena olen oppinut todella paljon Androidin säädöistä ja yksityiskohdista, kun olen yrittänyt keksiä ratkaisua ongelmaan. Huonompi puoli on, että sitä ratkaisua ei tunnu löytyvän.

Tulin ketjuun tänään, kun päätin keksiä uuden puhelimen, koska tästä vanhasta saa vielä varmaan jonkilaisen vaihtohyvityksen. Eli kovasti suosittelen "jotain muuta" tai sitten hyvää tuuria OPn kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Itsellä oli kolme oneplussaa, ja vaihteleva laatu+googlen sekoilu ajoi vaihtamaan IPhone 14:ään. Nyt on vuosi takana, ja ei ole joutunut säätämään mitään puhelimen kanssa.
 
Liittynyt
29.03.2018
Viestejä
43
Mikä iphone nyt ois järkevä, nuorelle:
IPhone 11 389€
Iphone 12 479€
Iphone 13 489€
Vai kannattaako 14 jostakin syystä?
Oikeastaan vissiin tärkein ominaisuus on hyvä selfiekamera snäppäilyyn, ja että ei lagaa
Edellinen on IPhone 11.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Mikä iphone nyt ois järkevä, nuorelle:
IPhone 11 389€
Iphone 12 479€
Iphone 13 489€
Vai kannattaako 14 jostakin syystä?
Oikeastaan vissiin tärkein ominaisuus on hyvä selfiekamera snäppäilyyn, ja että ei lagaa
Edellinen on IPhone 11.
Mikä vika siinä nykyisessä iPhone 11 on?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 143
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 468
Viestejä
4 200 448
Jäsenet
70 910
Uusin jäsen
Dewlin9000

Hinta.fi

Ylös Bottom