Minkä puhelimen ostan?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
96
Sony z3+:lle korvaaja. Onko se Nokia 8, vai voiko joku perustella miksi joku muu puhelin olisi samassa hintaluokassa parempi vaihtoehto?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
381
Täältä ensituntuman perusteella suositukset Pocophonelle. Ihan jämäkän oloinen tekele, eikä edes pahimmasta päästä liukaspintainen vaikka laitoinkin itse mukana tulleen silikonikortsun paikoilleen. Näytön kirkkauden säätö oli kiva kun saa oikeasti himmeästä oikeasti kirkkaaseen asti. Xiaomin palveluja en ottanut käyttöön joten niitä en voi arvioida - lyön varmaan puhtaasta päästä olevaa custom romppua itse sisään kunhan niitä alkaa tulla. Erittäin tervetullut uutuus kun ajellut 4v Oneplus Onea jossa alkoi akku tulla tiensä päähän ja 400€ itselle kipuraja puhelimesta :darra:
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
111
Muijalle tarttis uutta puhelinta kun oneplus 2:seen alkaa mennä hermot. Budjetti ~500, hyvä akun kesto, vähän pelailee, hyvä kamera olisi plussaa ja jotain office yms työ touhujakin tarttis tehdä. Nyt katseltu lähinnä dna s8 tarjousta mutta olisko muitakin vaihtoehtoja mitä tutkia?
Tähän on tullut kyllä hyviä ehdotuksia, käydään vähän vielä livenä hypistelemässä. Ehdotuksiin vielä että Sonyt ei kuulemma nappaa yhtään ja oneplus 6 menis muuten mutta merkkiä olisi kiva vaihtaa. Nyt kun luettu vähän reviikoita itsekkin niin kyllä se varmaan aika pitkälti tuonne 5Z, poco akselille kallistuu, ei tuota OP6 kyllä silti vielä ihan täysin ole pois suljettu, tai honor playta. Tuon mate pro 10 hinta nousee jo 700e elisa, dna, eikä tuota ole suoraan heittää. Harmi ettei tuota pocoa kyllä ainakaan vielä ole lähettyvillä hypisteltävänä.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
692
Tähän on tullut kyllä hyviä ehdotuksia, käydään vähän vielä livenä hypistelemässä. Ehdotuksiin vielä että Sonyt ei kuulemma nappaa yhtään ja oneplus 6 menis muuten mutta merkkiä olisi kiva vaihtaa. Nyt kun luettu vähän reviikoita itsekkin niin kyllä se varmaan aika pitkälti tuonne 5Z, poco akselille kallistuu, ei tuota OP6 kyllä silti vielä ihan täysin ole pois suljettu, tai honor playta. Tuon mate pro 10 hinta nousee jo 700e elisa, dna, eikä tuota ole suoraan heittää. Harmi ettei tuota pocoa kyllä ainakaan vielä ole lähettyvillä hypisteltävänä.
Mulla on myynnissä edullisempi Huawei Mate 10 Pro :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Jotenki tuo Pocophone F1 kyllä houkuttelis, mutta onko tuo MIUI kuinka hyvä/huono?
Varmaan menee aika pitkälti kategoriaan mielipidekysymykset. Ei ole mitään omaa kokemusta MIUI:sta mutta mutulla pitäisin Huaweita ja LG:tä hyvänä verrokkina. Itse ainakin näen puhtaan androidin aina plussana, ihan sama minkä valmistajan omaan UI:hin verrataan. Olisi muuten pirun kova laitos tuo pocophone, jos olisi vielä AndroidOne -laite.

Edit. Sitten jos puhdasta androidia kaipaa niin kuinka tuo sd660 pärjää vertailussa sd835 vastaan?
SD660 ja SD835 ovat kohtuullisen lähellä prossutehoissa, joskin tuo 835 on hieman tehokkaampi. Erot ovat omasta mielestäni kuitenkin CPU-osastolla aika mitättömät. Isompaa eroa syntyy GPU-puolella. SD660 häviää selkeästi SD835:lle.
Tästä voi vähän katsella benchmarkkeja: Snapdragon 660: Benchmarks, impressions and everything you need to know!. Eiväthän nuo todellisuutta vastaa mutta antavat kuitenkin jotain käsitystä eroista. Yleistäisin kuitenkin sen verran, että jos ei pelaa graafisesti raskaampia pelejä (esim. PUBG Mobile) niin SD660 ja SD835 tehoerot ovat merkityksettömät oikeassa käytössä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Jotenki tuo Pocophone F1 kyllä houkuttelis, mutta onko tuo MIUI kuinka hyvä/huono?

Edit. Sitten jos puhdasta androidia kaipaa niin kuinka tuo sd660 pärjää vertailussa sd835 vastaan?
MIUI on yllättävänkin hyvä. Itselle siis aivan sama onko käytössä miui tai puhdas android. Miui toimii omassa käytössä moitteetta.

Itse en ole oikein pelaillut tai testaillutkaan pelejä. 835 olisi tehokkaampi. Hintaerohan ei ole kovin suuri.
 
  • Tykkää
Reactions: BOT

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Mikäpä se olisi alle 200e puhelin (saa olla käytettykkin) jossa olisi mahdollisimman hyvä kamera? Muulla ei niin juuri väliä kun käyttö olisi face/insta/vauva.fi..

Taustaa sen verran että emäntä on hajoittanut tässä viimesen 3v sisään 8 kertaa näytön puhelimestaan. Alkuun jaksoin sille vaihdella näyttöjä ja ostella suojakuoria jne mutta sitten kyllästyin ja ostin sille cat s60. Sen se on nyt 1.5v aikana saanut kaksi kertaa palasiksi. Jotenkin se on saanut siitä myös rungon vääntymään. Ja kaikki tämä ihan pudottelemalla, tai ainakin niin minulle on kerrottu, miksipä en uskoisi.

Koetin sille tuumata että jos ostettas läjä 40e androideja jostain kiinasta ja vaikka pokkari, mutta kuulemma vaikeaa jne.

Eli tästä syystä yli 200e puhelimia on turha tarjota kun tuo kuitenkin ne pistää paskaksi ja ei lompakko kestä kalliimpia olla 3kk välein ostelemassa.

Ps. Ei kukaan haluaisi ostaa näytöstä säröillä olevaa ja rungosta vähän vääntynyttä s60? :facepalm:
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 560
Mikäpä se olisi alle 200e puhelin (saa olla käytettykkin) jossa olisi mahdollisimman hyvä kamera? Muulla ei niin juuri väliä kun käyttö olisi face/insta/vauva.fi..

Taustaa sen verran että emäntä on hajoittanut tässä viimesen 3v sisään 8 kertaa näytön puhelimestaan. Alkuun jaksoin sille vaihdella näyttöjä ja ostella suojakuoria jne mutta sitten kyllästyin ja ostin sille cat s60. Sen se on nyt 1.5v aikana saanut kaksi kertaa palasiksi. Jotenkin se on saanut siitä myös rungon vääntymään. Ja kaikki tämä ihan pudottelemalla, tai ainakin niin minulle on kerrottu, miksipä en uskoisi.

Koetin sille tuumata että jos ostettas läjä 40e androideja jostain kiinasta ja vaikka pokkari, mutta kuulemma vaikeaa jne.

Eli tästä syystä yli 200e puhelimia on turha tarjota kun tuo kuitenkin ne pistää paskaksi ja ei lompakko kestä kalliimpia olla 3kk välein ostelemassa.

Ps. Ei kukaan haluaisi ostaa näytöstä säröillä olevaa ja rungosta vähän vääntynyttä s60? :facepalm:
200€ aivan liikaa kun tietää että hajottaa taas.

99€:lla saa hyvän kameran ja nuo hommat hoituu tällä muutenkin hyvin kyllä.
Nokia 5, Satiinimusta | DNA
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 656
Mikäpä se olisi alle 200e puhelin (saa olla käytettykkin) jossa olisi mahdollisimman hyvä kamera? Muulla ei niin juuri väliä kun käyttö olisi face/insta/vauva.fi..

Taustaa sen verran että emäntä on hajoittanut tässä viimesen 3v sisään 8 kertaa näytön puhelimestaan. Alkuun jaksoin sille vaihdella näyttöjä ja ostella suojakuoria jne mutta sitten kyllästyin ja ostin sille cat s60. Sen se on nyt 1.5v aikana saanut kaksi kertaa palasiksi. Jotenkin se on saanut siitä myös rungon vääntymään. Ja kaikki tämä ihan pudottelemalla, tai ainakin niin minulle on kerrottu, miksipä en uskoisi.

Koetin sille tuumata että jos ostettas läjä 40e androideja jostain kiinasta ja vaikka pokkari, mutta kuulemma vaikeaa jne.

Eli tästä syystä yli 200e puhelimia on turha tarjota kun tuo kuitenkin ne pistää paskaksi ja ei lompakko kestä kalliimpia olla 3kk välein ostelemassa.

Ps. Ei kukaan haluaisi ostaa näytöstä säröillä olevaa ja rungosta vähän vääntynyttä s60? :facepalm:
Millasten suojien kans meni aikoinaan säpäleiksi? Jos ois mahdollista totutella lompakkokotelo + panssarilasi- yhdistelmään niin luulis kestävän pidempään :)
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
813
En tarkoita kuittailuksi, mutta miten tuollainen on mahdollista? Ja miten teillä pysyy muut tavarat ehjänä? Uusi astiasto kerran kuussa jne. :(

Täältäkin ääni lompakkokotelolle jossa napakka magneettiläppä. Jos noita luureja kuluu tuohon tahtiin niin jotain halpaa perusmallia vaan käyttöön.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
915
Mikäpä se olisi alle 200e puhelin (saa olla käytettykkin) jossa olisi mahdollisimman hyvä kamera? Muulla ei niin juuri väliä kun käyttö olisi face/insta/vauva.fi..

Taustaa sen verran että emäntä on hajoittanut tässä viimesen 3v sisään 8 kertaa näytön puhelimestaan. Alkuun jaksoin sille vaihdella näyttöjä ja ostella suojakuoria jne mutta sitten kyllästyin ja ostin sille cat s60. Sen se on nyt 1.5v aikana saanut kaksi kertaa palasiksi. Jotenkin se on saanut siitä myös rungon vääntymään. Ja kaikki tämä ihan pudottelemalla, tai ainakin niin minulle on kerrottu, miksipä en uskoisi.

Koetin sille tuumata että jos ostettas läjä 40e androideja jostain kiinasta ja vaikka pokkari, mutta kuulemma vaikeaa jne.

Eli tästä syystä yli 200e puhelimia on turha tarjota kun tuo kuitenkin ne pistää paskaksi ja ei lompakko kestä kalliimpia olla 3kk välein ostelemassa.

Ps. Ei kukaan haluaisi ostaa näytöstä säröillä olevaa ja rungosta vähän vääntynyttä s60? :facepalm:
Tilaa joku Xiaomi Mi A2 tms aliexpressistä, siihen rugged tai lompakko kuoret ja good to go. Vielä joku muistikortillinen malli niin ei häviä edes kuvat puhelimen hajotessa.
 
Viimeksi muokattu:

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Mikäpä se olisi alle 200e puhelin (saa olla käytettykkin) jossa olisi mahdollisimman hyvä kamera? Muulla ei niin juuri väliä kun käyttö olisi face/insta/vauva.fi..
Xiaomi Redmi Note 5 Pro hands-on review

Tuolla saa ok kuvia, kun pienentää niitä web sopivaan kokoon. 4GB/64GB Global versiota saa ~170€ Aliexpressistä esim. Hong Kong Global myyjältä ja DHL toimituksella noin viikossa (Englannin kautta).
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Kiitos ehdotuksista, täytyy perehtyä noihin kunhan joutaa.

On ollu suojakuoret ja panssarilasit ja tuolle catillehan luvattiin 1.8m pudotusta asfalttiin ilmankin vaan niin ne vain hajoaa. Eka lasi toki meni catilla takuuseen, kameran se sai siitäkin hajalle ja sen maksoin itse, toista lasia ei enää takuu ruvennut korjaamaan enkä jaksa tapella asiasta kun pudottamalla se on hajotettu.

Muuta tavaraa se ei ihme kyllä juurikaan hajota. Ja voitte uskoa että olen ihan itse sille tarpeeksi kuittaillu :lol:


Asiaahan ei yhtään myöskään helpota että emäntä valokuvaa ammatikseen, arvatkaa oonko kattonu että on vakuutukset kunnossa kun se painaa tuolla häitä kuvailemassa 5ke kaulassa :vihellys:
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Eli tästä syystä yli 200e puhelimia on turha tarjota kun tuo kuitenkin ne pistää paskaksi ja ei lompakko kestä kalliimpia olla 3kk välein ostelemassa.
Miksi se on miehen tehtävä ostaa niitä puhelimia? Tai ainakaan sinun rahoillasi, kuten tekstistäsi sen kuvan sai?

Anna naisen ostaa itse omat puhelimensa. Jos hajottaa niin käyttäkööt rikkinäistä tai ostakoot uusia niin kauan kun on varaa ostaa.

Yhtälailla nainen osaa ne sopivat suojakuoretkin kaupasta hakea kun edes yrittää.

Neuvoa voit, että mitä kannattaa ostaa ja mistäkin mutta muuten pois sieltä tossun alta :love:
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Miksi se on miehen tehtävä ostaa niitä puhelimia? Tai ainakaan sinun rahoillasi, kuten tekstistäsi sen kuvan sai?

Anna naisen ostaa itse omat puhelimensa. Jos hajottaa niin käyttäkööt rikkinäistä tai ostakoot uusia niin kauan kun on varaa ostaa.

Yhtälailla nainen osaa ne sopivat suojakuoretkin kaupasta hakea kun edes yrittää.

Neuvoa voit, että mitä kannattaa ostaa ja mistäkin mutta muuten pois sieltä tossun alta :love:
Tilannehan on oikeastaan päin vastoin, meillä on ollut kohta 15-vuotta yhteinen talous jota minä hoidan. Lisäksi taitaa nykyisellään eukko tienata vähän enemmän kuin minä.

Edit lisäys: Toki onhan se multakin pois kun yhteisestä rahoista noita ostellaan, siksipä minä tuon budjetin olenkin määritellyt mitä perse kestää muutaman kuukauden välein lyödä puhelimiin.

Ja niistä vitun suojakuorista mitään iloa ole, kyllä niitä on käytetty alusta asti kuten arvostelujen/testien mukaan parhaita näytönsuojia mutta kun hajoaa niin hajoaa. Ei se niitä tahallaan palasiksi pistä, olen ihan näkemässä ollut useammankin kerran.
 
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
569
Mikäpä se olisi alle 200e puhelin (saa olla käytettykkin) jossa olisi mahdollisimman hyvä kamera? Muulla ei niin juuri väliä kun käyttö olisi face/insta/vauva.fi..

Taustaa sen verran että emäntä on hajoittanut tässä viimesen 3v sisään 8 kertaa näytön puhelimestaan. Alkuun jaksoin sille vaihdella näyttöjä ja ostella suojakuoria jne mutta sitten kyllästyin ja ostin sille cat s60. Sen se on nyt 1.5v aikana saanut kaksi kertaa palasiksi. Jotenkin se on saanut siitä myös rungon vääntymään. Ja kaikki tämä ihan pudottelemalla, tai ainakin niin minulle on kerrottu, miksipä en uskoisi.

Koetin sille tuumata että jos ostettas läjä 40e androideja jostain kiinasta ja vaikka pokkari, mutta kuulemma vaikeaa jne.

Eli tästä syystä yli 200e puhelimia on turha tarjota kun tuo kuitenkin ne pistää paskaksi ja ei lompakko kestä kalliimpia olla 3kk välein ostelemassa.

Ps. Ei kukaan haluaisi ostaa näytöstä säröillä olevaa ja rungosta vähän vääntynyttä s60? :facepalm:
Aika hyvät kokemukset pudotuskestävyyden osalta on Moto g5s plussasta, niitä on neljä perhepiirissä, joista kolmea kolhitaan kovin ja kaksi 7-vuotiasta oikein urakalla. Alumiinirunko on kestänyt ja lasi myös. Koteloissa toki pidetty. Kamera on aika kiva laatuinen. Saanut usein 199€ hintaan, koska on jo vuoden ikäinen malli.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Nokia 6 tuntuu kestävän aika hyvin, lennellyt ja tipahdellut ties mistä ja ainoastaan alumiinirunko ottanut vahinkoa. Joutunut jo hiomapaperilla siistimään tuota, kun oli vaikka mitä teräviä piikkejä asfaltille tippumisen seurauksena, luuri rupesi jo repimään housuja vähän taskusta otettaessa ja laitettaessa.

Kamera ei ole kyllä millään tavalla erikoinen tässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Osta samanlainen hihna siihen puhelimeen mitä on kameroissa.
Sama tuli mieleen. Jossain vanhoissa puhelimissa on ollut se kolo, johon saa narun kiinni. Nykyisissä en muista nähneeni.

Omista vanhoista Galaxy S2 ja Honor 6 kesti. Paitsi Honor ei ole asfaltille edes tippunut ja muovinen runko on aika löysä.

Joku naru siis, niin puhelin ei pääse tippumaan ja rikkoontumaan.
Mikäpä se olisi alle 200e puhelin (saa olla käytettykkin) jossa olisi mahdollisimman hyvä kamera? Muulla ei niin juuri väliä kun käyttö olisi face/insta/vauva.fi..

Taustaa sen verran että emäntä on hajoittanut tässä viimesen 3v sisään 8 kertaa näytön puhelimestaan. Alkuun jaksoin sille vaihdella näyttöjä ja ostella suojakuoria jne mutta sitten kyllästyin ja ostin sille cat s60. Sen se on nyt 1.5v aikana saanut kaksi kertaa palasiksi. Jotenkin se on saanut siitä myös rungon vääntymään. Ja kaikki tämä ihan pudottelemalla, tai ainakin niin minulle on kerrottu, miksipä en uskoisi.

Koetin sille tuumata että jos ostettas läjä 40e androideja jostain kiinasta ja vaikka pokkari, mutta kuulemma vaikeaa jne.

Eli tästä syystä yli 200e puhelimia on turha tarjota kun tuo kuitenkin ne pistää paskaksi ja ei lompakko kestä kalliimpia olla 3kk välein ostelemassa.

Ps. Ei kukaan haluaisi ostaa näytöstä säröillä olevaa ja rungosta vähän vääntynyttä s60? :facepalm:
Tosiaan Nokia 5 saisi tarjouksesta 2kpl 198€ ja siihen joku suojakuori, että ei lipsuisi niin helposti kädestä. Toki ensin 1kpl, niin saa testailla. Lompakko malliset kuoret on epämiellyttäviä käyttää. Käytettynä toki kannattaa myös metsästää, jos saa halvemmalla. Hinta ei tuo juuri ollenkaan parempaa kestävyyttä pudotuksille?
99€ Nokia 5, puhelin hinta 99€ - Hintaseuranta.fi
5€ Nokia Crystal Case -suojakuori Nokia 5 -puhelimelle | DNA

Tilaa joku Xiaomi Mi A2 tms aliexpressistä, siihen rugged tai lompakko kuoret ja good to go. Vielä joku muistikortillinen malli niin ei häviä edes kuvat puhelimen hajotessa.
Itsellä käytössä Xiaomi Redmi 3. Xiaomiakin voisi suositella. Ei ole toki asfaltille lennellyt, kuten Galaxy S2. Xiaomin alumiiniseen runkoon saattaa tulla kovassa käytössä vähän jälkiä, mutta sehän ei mitään haittaa. Luurit on olleet ilman suojia. Toki joku suoja kannattaa olla, jos tiputtelee, kun pehmentää pudotusta.

208€ Xiaomi A2 Lite 4G 64GB Dual-SIM gold - Knaitek Verkkokauppa
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 701
Onko noissa Android One puhelimissa jotain puutteita tai ohjelmistollisesti huonompaa kun se on puhdas android jos vertaa esim Nokia 7 Plus johonkin Samsungiin jossa on sampan oma rajapinta päällä? Tarkoitan että puuttuuko joistain ohjelmista tai kamerasta jotain toimintoja tai valikoita joita muut valmistajat ovat lisäilleet omalla rajapinnalla? Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan vai pitäisikö tulevaisuuden kannalta ostaa mielummin sellainen puhelin jossa on Android One käyttis.
 

Aapelix

Tukijäsen
Liittynyt
15.09.2017
Viestejä
43
Sony Z3 compact olisi lähdössä vaihtoon.
Koittanut katsoa eri luureja, mutta en oikeen osaa päättää minkä laittaisi.
Uuden puhelimen vaatimukset:
-IP 68 tai vastaava
-Hyvä/ kohtullinen kamera, nykyisellä tullut räpsittyä kuvia matkoilta yms.
-päivitykset muutamaksi vuodeksi.
-hinta 200 - 500€
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 701
Sony Z3 compact olisi lähdössä vaihtoon.
Koittanut katsoa eri luureja, mutta en oikeen osaa päättää minkä laittaisi.
Uuden puhelimen vaatimukset:
-IP 68 tai vastaava
-Hyvä/ kohtullinen kamera, nykyisellä tullut räpsittyä kuvia matkoilta yms.
-päivitykset muutamaksi vuodeksi.
-hinta 200 - 500€
Onko Z3 compactissa jotain vikaa vai miksi vaihtoon?
 
Liittynyt
06.09.2018
Viestejä
98
Mikäpä se olisi alle 200e puhelin (saa olla käytettykkin) jossa olisi mahdollisimman hyvä kamera? Muulla ei niin juuri väliä kun käyttö olisi face/insta/vauva.fi..

Taustaa sen verran että emäntä on hajoittanut tässä viimesen 3v sisään 8 kertaa näytön puhelimestaan. Alkuun jaksoin sille vaihdella näyttöjä ja ostella suojakuoria jne mutta sitten kyllästyin ja ostin sille cat s60. Sen se on nyt 1.5v aikana saanut kaksi kertaa palasiksi. Jotenkin se on saanut siitä myös rungon vääntymään. Ja kaikki tämä ihan pudottelemalla, tai ainakin niin minulle on kerrottu, miksipä en :facepalm:
Etsi jostain käytetty moto x force.
En saanut millään rikki. Onnistuin jopa taittaan puhelimen kulman 30 astetta ja taivutin vain takaisin.
Tuossa on siis muovilaminaattia näyttö ja alla joustava oled-paneeli.

Porukka on tiputellut näitä helikopterista asvaltille ja puhelin on löydetty ehjänä, edelleen kuvaamassa.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Hmmh tollanen moto x forcehan kuulostas jopa ihan hyvältä mitä äkkiä kattelin. Äkkiseltään en suomen kamaralta löytänyt mutta näytti noita maailmalla olevan. Paremmin löyty moto z forcea, onkohan näillä minkälaisia eroja? Mä olen itse pudonnut kärryiltä jo joskus 6 vuotta sitten luurien osalta..
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
174
Xiaomi Redmi Note 5 Pro hands-on review

Tuolla saa ok kuvia, kun pienentää niitä web sopivaan kokoon. 4GB/64GB Global versiota saa ~170€ Aliexpressistä esim. Hong Kong Global myyjältä ja DHL toimituksella noin viikossa (Englannin kautta).
Kaveri pohti Cubot x18 plus -puhelinta. Pikaisen google-haun perusteella muistuttavat paljon toisiaan Xiaomi Redmi Note 5 Pro;n kanssa. Cubot vähän tehottomampi, mutta puhtaampi Android ja uutena Oreo siinä missä Xiaomissa Nougat. Onko joku kerinnyt miettiä paremmuusjärjestykseen näitä?

Cubot X18 Plus 6" Android 8 -älypuhelin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
425
Hmmh tollanen moto x forcehan kuulostas jopa ihan hyvältä mitä äkkiä kattelin. Äkkiseltään en suomen kamaralta löytänyt mutta näytti noita maailmalla olevan. Paremmin löyty moto z forcea, onkohan näillä minkälaisia eroja? Mä olen itse pudonnut kärryiltä jo joskus 6 vuotta sitten luurien osalta..
En suosittele x forcea. Kestävyydeltään hyvä, mutta ohjelmistolta ja akunkestolta täyttä kuraa. Päivittyi n. 1,5 vuotta sitten android seiskaan jonka jälkeen puhelin ollut lähes käyttökelvoton, jumittelee ja kaatuilee koko ajan, puhelimen soidessa menee pahimmillaan parikymmentä sekunttia ennenkuin voi vastata yms. Z force 2 kiinnostaisi jos saisi vaan varmuuden ohjelmiston parantumisesta. Ja kamera aika kelvoton tässä. Tätäkin viestiä kirjoittaessa chrome kertoi pysähtyneensä kahdesti.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
En suosittele x forcea. Kestävyydeltään hyvä, mutta ohjelmistolta ja akunkestolta täyttä kuraa. Päivittyi n. 1,5 vuotta sitten android seiskaan jonka jälkeen puhelin ollut lähes käyttökelvoton, jumittelee ja kaatuilee koko ajan, puhelimen soidessa menee pahimmillaan parikymmentä sekunttia ennenkuin voi vastata yms. Z force 2 kiinnostaisi jos saisi vaan varmuuden ohjelmiston parantumisesta. Ja kamera aika kelvoton tässä. Tätäkin viestiä kirjoittaessa chrome kertoi pysähtyneensä kahdesti.
Hmmh jaa, jotain tolla otettuja kuvia jne kattelin ja kyllä ne ainakin siellä näyttivät ton cat s60 verrattuna ihan ok olevan, toki minä en kuvaamisesta mitään ymmärrä.

Tuli vaan mieleen että jos toi puhtaasti softaongelma on niin oiskohan ratkastavissa työntämällä joku custom-rommi sisään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
425
Hmmh jaa, jotain tolla otettuja kuvia jne kattelin ja kyllä ne ainakin siellä näyttivät ton cat s60 verrattuna ihan ok olevan, toki minä en kuvaamisesta mitään ymmärrä.

Tuli vaan mieleen että jos toi puhtaasti softaongelma on niin oiskohan ratkastavissa työntämällä joku custom-rommi sisään?
Hyvällä valaistuksella kamera tekee kyllä ihan ok kuvia, mutta lähemmäs zoomatessa tarkkuus häviää kokonaan. Ja hämäräkuvaus on huono. Customromeja tähän löytyy muutamia, tosin ei ole tainnut niihinkään hetkeen tulla päivityksiä. Lähtisin henkilökohtaisesti kyllä itse etsimään Z2 Force tarjouksia, halvimmillaan nähnyt 380e ja voisin veikata että Black fridayna mennään alle 300e kuten teki tämä x force pari vuotta sitten. Tekniikaltaanhan tämä x on jo auttamattomasti vanhenutnut, prossunakin kuuma ja virtasyöppö sd810
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Hyvällä valaistuksella kamera tekee kyllä ihan ok kuvia, mutta lähemmäs zoomatessa tarkkuus häviää kokonaan. Ja hämäräkuvaus on huono. Customromeja tähän löytyy muutamia, tosin ei ole tainnut niihinkään hetkeen tulla päivityksiä. Lähtisin henkilökohtaisesti kyllä itse etsimään Z2 Force tarjouksia, halvimmillaan nähnyt 380e ja voisin veikata että Black fridayna mennään alle 300e kuten teki tämä x force pari vuotta sitten. Tekniikaltaanhan tämä x on jo auttamattomasti vanhenutnut, prossunakin kuuma ja virtasyöppö sd810
Noo tekniikkapuolen kanssa vielä selviäisi kun käyttö ei mitään raskasta todellakaan ole..

Jos hämäräkuvaus on sysipaska niin se voi enemmän tulla ongelmaksi.

Ei kyllä perse kestä emännälle mennä minnekkään yli 300e luokkaan, rupiaa jo rauhallistakin vituttamaan jos se senkin saa muutamassa kuukaudessa paskaksi.

Jos sulla hermot on siihen x mennyt niin myy mulle pois sopuhintaan, kokeilen pelastaa sen jollain custom-rommilla ja jos ei eukolle kelpaa niin otan itelle?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
@outonaapuri Oletkos perehtynyt sellaiseen kuin Xiaomi Mi A2 Lite? 32gb malli on 199€ ja varmasti akku kestää ja kyllä tuolla ihan ok kuviakin ottaa.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Sony Z3 compact olisi lähdössä vaihtoon.
Koittanut katsoa eri luureja, mutta en oikeen osaa päättää minkä laittaisi.
Uuden puhelimen vaatimukset:
-IP 68 tai vastaava
-Hyvä/ kohtullinen kamera, nykyisellä tullut räpsittyä kuvia matkoilta yms.
-päivitykset muutamaksi vuodeksi.
-hinta 200 - 500€
Heh, eilen hetken näytti että joutuuko ostamaan uuden luurin kun iltapäivällä huomasin sen pimenneen täysin, eikä ragoinut mihinkään.
Mutta poweri+volume up nappi pohjaan vähäksi aikaa resetillä sai taas sellaiseen kuntoon että reagoi virtanappiin.

XZ1 Compactia näyttäisi olevan ihan kohtuuhintaan, jos on tarkoitus pitää koko kohtuullisena.
Sony Xperia XZ1 Compact, 299€ | Hinta.fi
Sitä magneetilla kiinnittyvää latausjohtoa vain ei ole jos sitä olet käyttänyt.
Kulumisen lisäksi avoimet USB-liittimet vielä ovat herkkiä keräämään pölyäkin taskusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
425
Noo tekniikkapuolen kanssa vielä selviäisi kun käyttö ei mitään raskasta todellakaan ole..

Jos hämäräkuvaus on sysipaska niin se voi enemmän tulla ongelmaksi.

Ei kyllä perse kestä emännälle mennä minnekkään yli 300e luokkaan, rupiaa jo rauhallistakin vituttamaan jos se senkin saa muutamassa kuukaudessa paskaksi.

Jos sulla hermot on siihen x mennyt niin myy mulle pois sopuhintaan, kokeilen pelastaa sen jollain custom-rommilla ja jos ei eukolle kelpaa niin otan itelle?
Väitän että emäntäsi ei tätä kyllä kuukaudessa paskaksi saa, lukemattomia kertoja kulma edellä kädestä lattiaan lentänyt tämä parin vuoden aikana ja fyysisesti kyllä kestää :) tosin sen näköinen alkaakin olla ulkopuolisesti ettei tätä viitsi alkaa myymäänkään enää kun pitäisi lähes ilman luopua.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
92
Työkännyä pitäisi päivittää, vaihtoehtoina esim Samsung Note8 tai S8+.
Onkos noilla kahdella nyt oikeasti hirveesti eroa?
Mitä pikaseen vilkaisin niin Note8:ssa on tuplakamera tms mutta muuta eroa en huomannu.
 

Aapelix

Tukijäsen
Liittynyt
15.09.2017
Viestejä
43
Sony Z3 compact olisi lähdössä vaihtoon.
Koittanut katsoa eri luureja, mutta en oikeen osaa päättää minkä laittaisi.
Uuden puhelimen vaatimukset:
-IP 68 tai vastaava
-Hyvä/ kohtullinen kamera, nykyisellä tullut räpsittyä kuvia matkoilta yms.
-päivitykset muutamaksi vuodeksi.
-hinta 200 - 500€
Itse itseäni lainaten.

Olen miettinyt S8 tai tuota ZX1 compact, kummassakin on hyvät ja "huonot" puolet.
Tuo sonyn päivitykset vain vähän mietityttää, ei tää z3 compact oo kahteen vuoteen saanut päivityksiä, mut ku puhelin olis taas sen 4 vuotta käytössä niin kaikki mitä päivityksissä tulee on vain kotia päin.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
813
Kaikki ei tietty halua lähteä sille tielle, mutta Z3 Compactille on olemassa erinomainen Carbon ROM Oreo 8.1.0. joka on päivittynyt kerran kuussa.
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
68
Äitee täyttää pyöreitä ~3 viikon päästä ja suunnittelin uuden puhelimen ostoa kun vanha on reistaillut. 300e on kipuraja, johon irtoaisi Elisalta Xz1 compact. Nykyinen sillä taitaa olla xperia XA? tai joku vastaava halvemman pään Sonyn puhelin. Tarjouksessa oli ollut ostohetkelle ~120e ovh:n ollessa 180-190e:n pinnassa. Kamera siinä ainakin oli mallia peruna mitä kuvia näytti (tai sitten käyttäjässä vika).

Olisko lähempänä 200e kohtuullista puhelinta kun käyttönä perus naamakirjan selailu, bt:llä auton äänijärjestelmään yhdistys ja satunnaiset reissukuvat? Nokia 6 (2018) vähän houkuttelis hintansa puolesta. Kameraa on joissain arvosteluissa moitittu, mutta ainakin Io-Techin testikuvien perusteella välttäis varmasti tuo kuvanlaatu ikäihmiselle.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
81
Nyt rupee olemaan 3-vuotta hyvin palvellut honor 7 tiensä päässä ja uusi luuri täytyisi kattella.

Nyt katsellut ja vertaillut näitä suositeltuja ~400e luureja:
Asus Zenfone 5Z
Xiaomi Mi Mix 2s
One+ 6
Xiaomi pocophone F1
Huawei p20
honor 10
honor play

Kävin tänään hypistelemässä näitä ja nehän paljastui ihan julmetun isokokoisiksi! Meikäläisellä ei ole edes mikään älyttömän pieni käsi, mutta suurinosa oli silti niin isoja jo, ettei tuntunut mukavalta käyttää. Siitä päästääkin toiseen epämieluiseen kehitykseen joka on lasinen takakuori. Todella huono yhdistelmä imo. Sopivan kokoisilta tuntui honor 10 ja P20, mutta niissä on sormenjälkitunnistin edessä.

Käytännöllisyyden puolesta P20 lite tuntui kädessä parhaalta ja meinasin sen jo kompromissinä ostaa edes kokeeksi, kunnes katselin sen specsejä vähän paremmin ja siitä paljastui vähän vanha ja tuhnumpi kirin 659 ja akkukin vain 3000mA... Jäi sekin hyllyyn toistaiseksi. Kysymys kuuluukin, että huomaanko sitä oikeasti hitaammaksi käytössäni? Raskaimmat sovelluksen mitä käytän on varmaan suoratoisto, lähinnä twitch ja youtube. En pelaa tms.

Pocophonea en pääsyt pitelemään käsissä, mutta mitoilta sekin näyttäis olevan turhan iso. Olisiko joku muu mitä suosittelisitte?

Prioriteetit tärkeysjärjestyksessä:
Sormenjälkitunnistin takana
Sopivan kokonen(esim Honor 10, p20)
Hyvä näyttö
akun kesto
hinta ~400
Ei-lasinen takuori
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
813
Prioriteetit tärkeysjärjestyksessä:
Sormenjälkitunnistin takana
Sopivan kokonen(esim Honor 10, p20)
Hyvä näyttö
akun kesto
hinta ~400
Ei-lasinen takuori
Noiden listaamiesi lisäksi voisi mainita Samsung Galaxy S8, jonka saa nyt vähän päälle 400e. Päivityksiä ei tietenkään tule yhtä kauan kuin aivan uusiin malleihin, mutta jos olet pärjännyt Honor 7:llä tänne asti niin ehkä se ei ole tärkeintä. Lasinen takakuori siinä on, mutta muuten noi vaatimukset osuu.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Olisko lähempänä 200e kohtuullista puhelinta kun käyttönä perus naamakirjan selailu, bt:llä auton äänijärjestelmään yhdistys ja satunnaiset reissukuvat? Nokia 6 (2018) vähän houkuttelis hintansa puolesta. Kameraa on joissain arvosteluissa moitittu, mutta ainakin Io-Techin testikuvien perusteella välttäis varmasti tuo kuvanlaatu ikäihmiselle.
Xiaomi Mi A2 Lite voisi olla yksi hyvä vaihtoehto. Verkkokauppa.com saa ainakin 32gb mallin hintaan 199€
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 168
Toivottavasti Iphone SE saa vielä black fridayna niin täytyy ostaa sellainen kun muut iphonet on järkky hintaisia.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 248
Vaikka 6.3" näyttö on iso, niin se ei tunnu ainakaan omaan käteeni hankalalta. Johtuu kai tuosta 19,5:9 kuvasuhteesta joka on perinteistä kapeampi ja korkeampi.

Kannattaa käydä liikkeessä hypistelemässä soveltuvuutta omaan käteen.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 766
Vaikka 6.3" näyttö on iso, niin se ei tunnu ainakaan omaan käteeni hankalalta. Johtuu kai tuosta 19,5:9 kuvasuhteesta joka on perinteistä kapeampi ja korkeampi.
Tuntuu jakavan nuo näyttöjen koot mielipiteitä kovasti. Minulla on yhä käytössä S7 ja sen näyttö on ihan maksimikokoa, mitä haluan. Työpuhelimena on A5 ja en pidä. Se on jo kaikin puolin liian iso puhelin. Housun taskussa liian iso ja yhdellä kädellä hankalaa käyttää. Ikävää sinäänsä, kun tuota S7:n kokoluokkaa ei pahemmin myynnissä edes ole. Tai ainakin vaihtoehdot on hyvin vähissä.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
813
Samaa mieltä, kuulostaahan toi 6,3" aivan valtavalta. Itse siirryin vähän aikaa sitten 4,6" (16:9) -> 5,65" (18:9) enkä meinaa millään tottua tähän. Tuolta ruudun yläreunasta ei tavoita mitään, vaikka kuinka kurottaisi sormea. Ja sormet on vähintään normaalipituiset.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 388
Viestejä
4 196 901
Jäsenet
70 900
Uusin jäsen
daemon

Hinta.fi

Ylös Bottom