S23 vai iPhone 14 (vai +50e ja S24 vai iPhone 15?)? Kriteereinä hyvä akunkesto, pieni koko ja hyvä kamera. Kodin älysysteemit toki kaikki googen alla, joten sen puolesta Android, mutta tarjoaako Apple jotain esim. Macbookin käyttäjälle enemmän?
Täällä on melko tuoretta kokemusta mainitsemistasi luureista.
Itse tein hairahduksen ja ostin keväällä iphone 14, koska halusin lähes 5:n vuoden tauon jälkeen kokeilla iphonea.
No melko pian huomasin että ios vaan ei ole minua varten.
Yllättävän syvälle sitä Googlen ekosysteemiin uppoutuu vuosien aikana.
Ostin siis Samsungin "sekoilutarjouksista" S24:n.
iphonessa on paljon hyvää mm. akunkesto, tietoturva-asiat ja jälleenmyyntiarvo.
Mutta on tää S24:n noin niinku laitteena ihan eri tasolla kuin perus iphonet.
Pro malleista ei ole kokemusta joten en osaa noista sanoa.
Akunkesto saattaa olla pikkusen heikompi S24:ssä mutta kaikessa muussa S24 on edellä.
Yllätyksekseni samat Apit Android vs ios niin Android toimivuudessaan melkein parempi.
Sitten hieman offtopikkia:
Meillä on perheen jälkikasvulla 3 kpl iphoneja (12-13) joita on ostettu ajatuksella että käytetään vähintään 3 vuotta.
Jokaikinen niistä on mennyt akunvaihtoon hieman yli kahden vuoden ikäisenä.
Takuu ei kata ja alkuperäisen akun vaihto maksaa 150e kun tarvikeakkuja ei voi/kannata vaihtaa.
Samaan aikaan perheestä löytyy minun kohta 3v vanha Op nord 2:n jota on latailtu miten sattuu supernopeilla latureilla ja silti puhelin on täysin käyttökelpoinen vaikka onkin kapasiteetti tippunut.
Missään muussa puhelimessa en ole kuullut yhtäpaljon akkuongelmia pitkässäjuoksussa kuin iphonessa.