Nää on niin subjektiivisia juttuja että vaikea sanoa suuntaan tai toiseen. Applen tuotteet monesti "vaan toimii" mutta haaste voi tulla siitä jos Apple on päättänyt että tämä asia X tehdään tavalla Y etkä sä tykkää siitä, niin sitten ei voi mitään. Androidissa monesti joutuu mutta myös pystyy säätämään asioita enemmän ja kustomoitavuus on huomattavasti parempaa.
Mulla on firman puolesta puhelinetu ja iphone 13, mutta kuitenkin oma Android (S24) kulkee tällä hetkellä rinnalla ja on mun daily driver, koska omaan makuun Androidit on parempia ja sopii/on paremmin säädettävissä mun omaan käyttötapaan kuin Applen vehkeet. Pädinä mulla taas on iPad Air, koska taas tabletti on mulle pelkkä surffilauta/somepääte/streamausalusta ja siihen Applen vehje toimii hyvin ja on tähän saakka ollut pitkän softatuen takia parempi valinta kuin Android.
Laitteina iphone 15 ja S24 on varmaan aika samaa kastia, koko ja paino lähes 1:1, molemmissa hyvät näytöt ja pätevät kamerat sekä riittävästi tehoa aikalailla mille tahansa käyttäjälle ja mihin tahansa käyttöön. Valinta kohdistunee jompaan kumpaan ihan makuasioiden pohjalta. Jos olet vanha Android-käyttäjä niin siirtyminen Appleen voi vaatia vähän opettelua, ja se joko tuntuu paremmalta/huonommalta tai sitten et huomaa peruskäytössä juurikaan eroa. Itsellänikin vaa'an kallistumisen aiheuttaa lopulta aika pienet nyanssit.
Meillähän on myös tällainen lanka jossa näitä alustojen välisiä eroja on käyty useiden käyttäjien, itseni mukaanlukien, toimesta läpi. Sieltäkin voi löytää jotain pointtereita jotka saattaa kallistaa vaakaa suuntaan tai toiseen. Kannattaa varmaan katsoa niitä tuoreempia juttuja parin viime vuoden ajalta, etenkin IOS on saanut paljon päivityksiä sitten ketjun perustamisen 2019.
Tällaista toivottiin ja on myös ainakin näin ylläpidon näkökulmasta ihan tarpeellinen, joten tästä eteenpäin ohjataan se kaikki yleinen Apple vs Android -vääntö tähän ketjuun, jotta muut ketjut pysyvät edes jossain määrin puhtaina aiheeseen suoraan liittymättömästä leirien välisestä väittelystä...
bbs.io-tech.fi