Dodiin, olen muutaman kapulan dilemmassa puhelimen vaihtoa ajatellen. Ensin ajattelin Oneplus Nordia, jonka saisi ehkä hieman halvemmalla kuin toisen vaihtoehdon, joka onkin Xiaomi Mi 10T pro. Myös Oneplus 8 ja Oneplus 8T voisi sisällyttää mukaan väittelyyn
Oneplussissa kiinnostaisi (käsittääkseni) puhtaampi Android sekä tulevat päivitykset, käsittääkseni Xiaomi ei ole tarkkaan sanonut, että tuleeko päivityksiä vai ei. Toisaalta sitten taas, Xiaomissa ainakin paperilla tulisi jyhkeämpi kamera ja muutenkin olen siinä käsityksessä, että kokonaisuuteen nähden 650€ hinta olisi aika kova kaikesta siitä, mitä luuri tarjoaa. Myös sormenjälkitunnistimen paikka Xiaomissa miellyttää ajatuksen tasolla itseäni.
Kokemusta ei ole mistään yllämainituista luureista, poislukien Nordista n. minuutti gigantissa.
Onko missään puhelimessa ominaisuuksia jotka mielestänne olisi ylivertaisia johonkin toiseen äsken mainituista nähden? Toimivatko kaikki nykyaikaiset ohjelmat, pankkisovellukset yms yms? Tai muita mukavia ominaisuuksia ja jekkuja, mitkä ovat tuottaneet helpotusta arkeen.
Nordista olen lukenut, että heillä olisi ollut pieniä alkukankeuksia luuriensa kanssa, vissiin lähinnä softassa. Puhelin buutannut itseään jne. Onko näitä jo korjattu?
En erityisemmin varsinaisesti kuvaile, mutta tottakai kun kuvia halajaa ottaa, toivoisi niiden olevan sitten "kertalaakista" hyviä, olipa sitten hämärää (kuten tänä vuodenaikana kovasti on) tai ei. Kaikki varmasti hyviä luureja, mutta onko noissa ollut muita lapsuksia tai ongelmia käytössä? Tai päinvastoin, ominaisuuksia mitä ei toiselta löydy?
Puhelinta ei olisi tarkoitus _heti_ olla vaihtamassa, joten tiedä vaikka hinnatkin tippuisivat. Vaihtoehtoja tässä vain kartutan. Hinta ei kuitenkaan ole ratkaisevin kriteeri, lähinnä kokonaisuus, mitä se sitten tarjoaa.