No mainitsemani S10 Lite on ainakin huomattavasti puhdikkaammalla prosessorilla varustettu. Hobby Hall myy parhaillaan toimitettuna 495 (pääasiassa hinnat tällä hetkellä luokkaa 599), mutta kesällä oli yleisemminkin myynnissä 499. Sellanen ostettiin perheen nuorisolle ja ihmettelinkin, että melko hyvillä spekseillä varustetun puhelimen sai tuohon hintaan. Siinä ei ole suojalasia ja ainakin ilman sitä sormenjälkilukija toimii ihan OK.Samsung Note 10 liteä en itse ehkä suosittelisi, jos itse pitää maksaa koko hinta. Työpuhelimena hyväksyn sen että tämä yllättävän paljon hidastelee, kaatuilee ja vaatii boottia. Käy myös joskus yllättävän kuumana ja silloin esimerkiksi Brawl Starsia pelatessa pätkiminen estää pelaamisen, mutta onneksi pelkkä pelaaminen ei aiheuta kuumuutta liikaa. Lisäksi Samsungin Android on aika karmea. Sormenjälkilukija on myös tosi huono etenkin suojalasin kanssa eikä sitä edes suositella käytettäväksi suojalasin kanssa. Vertaan siis OnePlus kolmoseen, joka oli mulla yli 3,5 vuotta ja oli mielestäni paljon varmatoimisempi. Kamerat tässä Note 10 litessä on ihan jees, mutta Samsung tekee kuvista (etenkin värien osalta) ihan kauheita, luonnottoman näköisiä. Onneksi puheominaisuudet on tässä hyvät sekä akku kestää pitkään.
Uskon siis, että tuolla 500€ saa paljon parempaa kuin Note 10 liten.
Siitä olen samaa mieltä, että Samsungin käyttis ei ole parhaimmasta päästä ja turhaa krääsää on. Mutta on kai sekin paremmaksi tullut vrt. mitä se huonoimmillaan oli. Ei ole kovin syvällistä kokemusta OnePlussasta, mutta uskoakseni se voisi olla aika OK, koska periaatteessa tykkään tuosta Nokian puhtaasta Androidista, mutta jotain kulmia siitä voisi hioa. Ja mahdollisesti juuri sellaset on OxygenOS:ssa tehty. Nythän ilmeisesti Android Onesta on luopumassa myös Moto, luultavasti samasta syystä, että siinä on mielestäni tarvetta hiukan viilata. Google esim. tyrkyttää sitä assistenttiaan koko ajan, vaikkei suomi ole tuettu kieli. Myös kuvilla varustetut ilmoitukset saa jokus ilmoituskeskuksen sellaiseen tilaan, ettei niitä saa pyyhittyä pois, vaan poistaakseen ilmoituksen on pakko klikata ja avata sen lähettänyt sovellus. Pieni juttu, mutta ärsyttävä.